Loading...
nl

durf het bijna niet te vragen, maar uh......wie wil

????
???? jul 26 '06
Wie zou mijn foto willen lezen. Eerlijk gezegt vind ik het best eng, maar toch ben ik nieuwsgierig hoe ik over kom bij anderen.
En wie weet leer ik weer een beetje meer over mijzelf. De foto is gemaakt toen ik onder een boom zat, vandaar dat er schaduw vlekken op zitten. Maar dit is een van de weinige foto's waar ik zonder gekke bek te trekken op sta. Ik maak de foto's nl. liever zelf dan dat ik er op sta.
Delen:
Thomas A
Thomas A jul 26 '06
Hoi Silly

Je foto laat niet alles zien, wat ik graag zou zien maar doe toch een poging.

Helderheid in gevoel en verstand

Sceptisch

Geaardheid

Leiderschap, werken met kinderen

Betrouwbaar

Praktische levensinstelling

Echt aarde mens

In waar-nemingen; je hebt de mogelijkheid op een goede manier een brug te slaan tussen wat je voelt en wat je denkt en kunt heel goed allerlei informatie verwerken. Heldere no nonsens denker, maar ook een zuivere voeler.

Scepsis; je neemt niet zomaar iets aan en wilt stellingen goed onderbouwd zien. Ondanks toch wel interesse in esoterie, behoorlijk goed geaard en toetst alle stellingen aan het eigen hart en verstand

Betrouwbaarheid; je bent heel betrouwbaar en anderen ondervinden steun door jou opstelling in groepsverband en lastige situaties. Ook zul jij nooit iemand benadelen en bent er ook wars van als het jou op je weg komt; je moet niets hebben van alles wat niet eerlijk of onzuiver is en voelt dit (bijna) altijd haarzuiver aan. Toch soms ben je te goed gelovig in situaties dat je bijvoorbeeld door drukte wat afgeleid bent. Je trekt wel weer je lessen hieruit.

Zeer goede communicatieve eigenschappen. Er is goed overleg met je te plegen en hoeft niet snel te vragen van “wat zei je nou net?” Wat met jou is afgesproken staat als een huis.

Als partner kun je werkelijk met iemand iets opbouwen. Samen plannen maken en deze verwezenlijken is voor jou heel realistisch. Toch lijkt dat nog wat ver weg heb ik het gevoel. En ik denk dat er nog wat andere plannen zijn, die aansluiten op jouw opleiding. Landbouw hoge school? Buitenland, ontwikkelingsgebieden?

Kinderen voel zich heel veilig bij jou. dat zal indien jij een kinderwens hebt ook in jouw eigen gezin het geval zijn. Jij kunt kinderen waarlijk de veiligheid bieden die menig kind op deze aarde moet ontberen

Sluimerende helderziendheid. Je ratio heeft er wat moeite mee maar is redelijk mild tav., maar je kiest toch voor je ratio, het geeft je gewoon een beter gevoel!!!!!!.

Maar waardoor toch zo vaak twijfelen aan jezelf? Is dat dan alleen maar omdat jouw ouders je niet echt zagen? Heb jij nog een pijnstuk niet opgehelderd en houd dat je in afwachting van het innemen van jouw eigen leven en leven vanuit je hart? Is iemand te vroeg bij jou weggegaan?

Silly jij hebt werkelijk alles wat nodig is om vanuit jouw eigen kern te leven en van jouw leven een succes te maken, ga!!!!

Leef alsof niemand je ooit verdriet heeft gedaan!!!!!!!.

Met respect

Thomas
????
???? jul 26 '06
Hallo Thomas,

ik wil je heel erg bedanken voor het fotolezen. Ik kan niet anders zeggen dan dat je de plank toch wel heel raak slaat. Het klinkt eigenlijk wel een beetje te mooi om waar te zijn maar toch kan ik de meeste dingen be-amen.

Hier alvast een paar kleine verduidelijkingen (de rest volgt);

Dat laatste stukje wat je schrijft over mijn ouders klopt als een bus. Nog steeds trouwens. Ik heb altijd erg graag een "echte" vader gehad maar de mijne was er eigenlijk nooit. Hij zat altijd voor 4 maanden in het buitenland en als hij dan een maand thuis was was hij er niet of nauwelijks voor mij en mijn broer. Hij had geen prettig karakter en het heeft tot mijn 18de jaar geduurt eer ik met hem redelijk door 1 deur kon. Nu is hij erg veranderd door herseninfarcten. Hij is hierdoor halfzijdig verlamd en kan niet praten. Maar eerlijk gezegt is mijn relatie met hem nu een stuk beter dan vroeger. En ondanks zijn handicap is hij veel vrolijker en minder onzeker dan voor de CVA. Ik kan haast wel zeggen dat ik nu wel echt contact met hem heb.
Mijn moeder heeft mij nooit willen accepteren hoe ik ben. Ik was gewoon niet de dochter die zij gehoopt had te krijgen. Dat heeft ze me zelfs wel eens verteld, maar gevoeld had ik dat allang. Het heeft me er niet toe gezet om me anders voor te doen. Van jongs af aan vond ik dat ze me moest nemen zoals ik ben, maar het heeft me zeker wel onzeker gemaakt. Ook omdat ik op school altijd anders was dan de rest (lees; geen meeloper) werd die onzekerheid gevoed.
Iets wat mijn moeder niet kan of wil accepteren van mij is het feit dat ik geen kinderwens heb.
Ze begrijpt mijn visie hierop ook niet, dus in haar ogen ben ik wat dit betreft niet normaal.

Ik ben al heel wat jaartjes geinterreseerd in esoterie en wat al niet meer op spiritueel gebied. Maar het klopt wel dat je zegt dat mijn ratio de overhand heeft. Ondanks dat kan ik wel heel ver gaan in het rationeel verklaren van bepaalde dingen en ben er ook zeker van bewust dat niet alles wat er gebeurd rationeel te verklaren is omdat het gewoonweg ons verstand te boven gaat.
Ik heb de laatste paar jaar wel heel erg het gevoel dat mijn denken invloed heeft op een groter geheel (of andersom). Ik kan dit niet helemaal duidelijk uitleggen.

Of ik helderziend ben weet ik eigenlijk niet. Ik voel sommige dingen wel snel aan. Bijvoorbeeld of mensen bij elkaar horen of niet.
Ook heb ik wel voorgevoelens die uit komen. Maar dat dit eigenlijk puur ratio is kan natuurlijk ook.

De rest volgt nog, ik moet nu even weg.

Thomas nog 1 ding, ik vind je einde zo mooi......met respect. (dat missen we zo vaak in deze wereld)
????
???? jul 27 '06
Hier ben ik weer.

Ik moet zeggen dat ik het grappig vind dat je over die landbouw hogere school begint en ontwikkelingswerk. Het heeft hier niet helemaal mee te maken maar mijn ideaal beeld van mijn leven is om een bijna geheel zelfvoorzienende boerderij te hebben. Dus zelf alles qua voedsel verbouwen, een eigen windmolen voor de electra, een eigen waterbron, noem maar op. Het hoeft niet primitief te zijn, dus wel electrische apparaten ed, maar niet meer afhankelijk zijn van anderen op dit gebied.
Ik heb voor wat betreft ontwikkelingswerk wel altijd zo iets gehad van je moet mensen leren om zelf groente te verbouwen i.p.v. ze het te geven. Ik heb er wel eens aan gedacht om zulk soort werk te gaan doen maar ik werd door mijn eigen onzekerheid tegen gehouden. Wie weet in de toekomst. Maar hogere landbouwschool zit er niet in.
We gaan volgend jaar naar Curacao voor minimaal 3 jaar i.v.m. het werk van mijn man. Wat ik daar verder ga doen weet ik nog niet. (ws iets met paarden of met fotografie of met verstandelijk beperkte mensen)

Over dat pijnstuk; letterlijk heb ik regelmatig veel pijn door fibromyalgie. En ik heb een schouder die erg pijnlijk is bij sommige bewegingen. (zenuwbeknelling/overbelasting ws.) Soms denk ik wel eens dat ik het over mezelf heb uitgeroepen. Als een soort excuus/uitweg uit heb werk wat ik doe. Ik heb mezelf gewoon overbelast, te lang door gegaan omdat er niemand anders was die het op dat moment kon doen. Niet genoeg naar mijn lijf geluisterd. Maar nu na 5 jaar nog steeds niet hersteld. (ik ga wel door want ik kan niet tegen niets doen/ afhankelijk zijn)
Ze kunnen geen lichamelijke oorzaak vinden en kijken naar mijn idee ook niet ver genoeg. Dit houdt me wel bezig en weerhoud me van een aantal dingen die ik anders wel zou doen.
Maar ik denk dat je meer een figuurlijke pijn bedoelde. Of niet?
Het enige dat ik echt kan bedenken is het paard dat ik in 1998 heb moeten verkopen wegens persoonlijke omstandigheden wat mij nog steeds erg aan het hart gaat. Ws leeft hij niet meer en heb ik het los moeten laten. Voor mij tellen dieren net zo goed als mensen vandaar dat dit het enige is wat ik kan bedenken.
Voor de rest heb ik best wel dingen meegemaakt die impact hebben gehad, maar naar mijn eigen idee ben ik er altijd sterker uit gekomen en heb ik goed leren relativeren.

Het is een beetje veel geworden maar ik vond het wel nodig dat er wat dingetjes ter verduidelijking bij moesten. Eigenlijk is dit nog niet alles maar anders wordt het helemaal zo veel.

In iedergeval nogmaals bedankt voor de tijd die je er voor hebt uitgetrokken.
Ik heb hier echt iets aan.

liefs Sylli
Thomas A
Thomas A jul 27 '06
Ach Silly maar als het eigenlijk nog niet alles is, dan maak het toch af als je tijd hebt van de week.
Is allemaal goed en kom ik er daarna op terug

Alle goeds

Thomas
????
???? jul 27 '06
Hallo Thomas,

ik heb eerst nog een klein vraagje: wat bedoel je precies met geaardheid. Het is voor mij nl op verschillende manieren te intrepeteren.

Ik ben in het bezit van een effectief denk vermogen en een heel goed geheugen. Af en toe voelt het alsof er allemaal radertjes aan het werk zijn die informatie opzoeken in die grijze massa. En dan ineens krijg ik de juiste ingeving. Misschien is dit eigenlijk wat men intuitie noemt.
Wat mij zelf altijd opvalt is, dat ik, als ik een discussie met iemand heb, ik overal linken probeer te leggen. (dat gaat volautomatisch) En dat gaat vrij snel waardoor ik soms met dingen kom waar anderen niet aan gedacht hebben en dit meestal eerst in twijfel trekken, maar uiteindelijk erop terug komen. Mensen die mij al wat beter kennen vertrouwen hier meer op. Ook ik zit wel eens verkeerd en daar kom ik dan ook eerlijk voor uit.
Zonder dat ik er zelf invloed op heb krijg ik ook wel eens dingen naar boven. Het lijkt wel of mijn brein gewoon doorgaat als ik er niet van bewust ben tot het moment dat het klaar is en naar boven komt.
Dit kan van alles zijn en sommige dingen snap ik zelf soms niet eens. (dus kan ik het ook niet toetsen op waarheid) Wie weet zijn dit wel dingen die ik in een vorig leven al heb meegemaakt of geleerd.
Ik ben wel zeer benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben.

Oneerlijkheid en onzuiverheid kan ik niet tegen.
op de lagere school al kon ik er niet tegen dat mensen gepest werden om dingen waar ze niets aan kunnen doen. Bijv. mensen met rood haar of een bril. Ik nam het eerder op voor degene die gepest werd. Ondanks dat werd ik een keer zelf gepest door iemand waar ik het daarvoor voor opnam en dat heb ik nooit begrepen.
Ik kan het wel heel goed vinden met mensen die moeilijk zijn maar wel zuiver en eerlijk. op de een of andere manier trek ik die ook aan. Wat voor mij niet altijd even makkelijk is, maar toch zie ik die mensen veranderen als ze merken dat ze geaccepteerd worden om wie ze zijn.
Ik moet er alleen heel erg om waken dat ik mezelf niet helemaal weg cijfer en ze teveel energie van me nemen. (die heb ik zelf al niet zo veel)
Ik heb moeite met mensen die niet echt zijn, die zich anders voor doen dan dat ze zijn. Net als wat je zei voel ik dat bijna feiloos aan. Ik heb alleen nog geen goede manier gevonden om hier mee om te gaan. Ik reageer meestal heel impulsief op dit soort mensen, wat niet altijd goed uitpakt.
Ik kan ook super chagrijnig hierdoor worden omdat ik weet dat ik er niets aan kan doen. Het liefst zou ik die mensen ter plekke willen veranderen maar dat gaat niet.
De laatste tijd probeer ik zulke mensen gewoon te ontlopen als dat enigsinds mogelijk is. Als dat niet mogelijk is probeer ik toch het beste te maken van de situatie door maar net te doen of ze niet zo zijn. (dus eigenlijk verdring ik mijn eigen gevoel)
Mijn levens motto is; wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.

Over kinderen; ik heb geen kinderwens. Naar mijn idee zijn er al teveel mensen op aarde en teveel kinderen die lijden en moeten leven zonder gewenst te zijn. Ik wil niet meedoen aan de 21 miljard die ze voorspeld hebben. Ik heb mezelf ook nooit als moeder gezien en heb nooit het idee gehad dat dit mijn taak zou zijn in dit leven. Het is niet zo dat ik niet van kinderen hou, maar ik geef mijn liefde liever aan degene die er nu al zijn en het nodig hebben. Ik werk met verstandelijk beperkte mensen. In zekere zin kun je die ook vergelijken met kinderen. Ik werk sinds 4 jaar als flex werker en kom daardoor in aanraking met veel verschillende mensen. Ik was niet van plan om zolang nog in de zorg te blijven werken. (lichamelijk te zwaar) Ik heb mezelf omgeschoold naar fotografe en het was de bedoeling dat ik daar verder in zou gaan. Maar na 4 jaar ben ik nog steeds werkzaam in de zorg omdat het me nu steeds meer bevalt. Omdat ik flexwerker ben heb ik een groot aantal taken, die vast personeel wel heeft, niet Hierdoor ben ik veel meer bezig met de mensen zelf. En dat bevalt me goed. Toen ik nog vast op 1 groep werkte was ik erg gefrustreerd over de gang van zaken van boverhand.
Er was weinig tijd voor de mensen zelf en de nadruk werd gelegd op protocollen, zorgplannen en andere administratieve rompslomp.
Zorgplannen zijn goed, maar als de nadruk wordt gelegd op het er alleen zijn van een zorgplan en niet de uitvoering ervan dan is de plank mis geslagen in mijn optiek.
Ik probeer altijd een vertrouwens relatie op te bouwen met de mensen. Ze mogen zijn wie ze zijn, ik ben degene die inspeeld op wat hun aangeven en niet anders om. Ik merk steeds vaker dat dit de juiste manier is en dat je daar ook het meeste mee bereikt. (van twee kanten) Veel collega's zeggen mij dat het relexed werken is als ik er ben. Er zijn minder problemen en minder wrijving. Dit vind ik altijd een groot compliment.

Nog 1 dingetje; ik ben in mijn omgeving bijna de enige (op mijn man na) die het niet erg vind om ouder te worden. Ik zie het als een zegening dat hoe ouder ik word, hoe meer inzicht en wijsheid ik krijg.
Ik ben benieuwd naar de toekomst maar probeer wel steeds meer in het heden te leven. (en naar mijn hart te luisteren)

Weer een heel verhaal.
Zal ik nog een andere foto laten zien? Hoe moet die dan zijn om wel alles te kunnen zien?

Ik vind het echt heel knap dat je het kan zien. Is het trouwens niet moeilijk of zwaar voor jou dat je zoveel mee krijgt over mensen?

Liefs Sylli
Thomas A
Thomas A jul 28 '06
Silly ; “ ik heb eerst nog een klein vraagje: wat bedoel je precies met geaardheid. Het is voor mij nl op verschillende manieren te interpreteren”.

Je hier zijn. Je hebt een duidelijke plek in het hier/je bent je bewust dat je onderons bent.

Je vraagt; “Zal ik nog een andere foto laten zien? Hoe moet die dan zijn om wel alles te kunnen zien?”

Ja doe maar en stel er een paar concrete vragen bij, zonder te lang denken en zo dicht mogelijk direct uit het hart.

Je zegt;”Ik vind het echt heel knap dat je het kan zien. Is het trouwens niet moeilijk of zwaar voor jou dat je zoveel mee krijgt over mensen?”

Nee dat is het niet Silly, al is dat ooit anders geweest. Ik leer over karma, maar ver daarvoor toen ik 15 of 16 was besloot ik om mensen niet meer aan te kijken al als ik een markt of groot warenhuis of concert bezocht. Ik ben een paar keerflauw gevallen/ buiten bewustzijn geraakt door de vele be-levingen achter gezichten die ik zag. Ik heb mij daarna heel erg afgesloten. Ik heb mij, dat wat ik zag bij mensen vaak veel te veel aangetrokken en leidde mee!!!!!!! had ook niemand echt iets aan en zo besloot ik de kunstenaar te gaan leven die ik ook in mij heb en dat heb ik gewoon 25 jaar gedaan.
Wel eens naar karma gekeken: wij krijgen op onze weg die dingen die we moeten be-grijpen?

Tegenwoordig weet/besef ik dat wij allemaal een proces doorgaan en waarvan het belangrijk is om die te kunnen ZIEN. Het klinkt raar maar het is niet belangrijk wat er zich in jouw leven afspeelt maar wel dat je jouw intenties blijft zien en in staat bent om naar je ziel te luisteren.
Ik zou graag naast mijn medemens in dit leven staan en luisteren & praten als mijn medemens even zijn/haar spoor kwijt is c.q. “het pad” van die iemand. Denk na over het opzetten van een soort “praktijk/bezinningsplek.

Nee het is dus uiteindelijk niet moeilijk om veel zien, maar het kost tijd en aandacht om het te plaatsen naar daar waar het thuis hoort en om daarna zelf fijn/lekker/prettig/wijs/harmonieus/blij/rijk/genietend/groeiend/liefdevol/scheppend/koesterend/zonder oordeel/ bijna onbevangen verder te kunnen gaan!!!!!!!!!!.

Jouw paard, jouw schouders. Volgens mij ook, maar laat maar los Silly het heeft ooit ook voor jou gekozen en be-grijpt meer dan wij!!!!!..

Thomas
????
???? jul 28 '06
Het is een foto van twee jaar geleden. Ik sta zelf niet zo snel op de foto dus was het zoeken naar eentje waar ik redelijk op sta. Ik heb nl vaak mijn ogen dicht op foto's.

Ik ben de laatste tijd ook erg geinterreseert in karma. Ik heb voor mezelf al ontdekt dat "onmacht" een steeds weer terugkerend iets was in mijn leven. Sinds ik dit voor mezelf erkend heb ben ik veel realistischer geworden en merk dat ik veel minder met onmacht te maken heb. Vroeger vond ik dat ik overal een oplossing voor moest vinden. Dat gaat natuurlijk niet en als gevolg daarvan voelde ik me erg onmachtig. Ik heb ontdekt dat je sommige dingen beter kunt accepteren zoals ze zijn en daar dan mee verder moet. Ik ben veel flexibeler geworden en ben steeds zekerder van mezelf aan het worden.
Er zijn mensen in mijn omgeving die er slecht tegen kunnen dat ik zo realistisch ben. Maar gelukkig ook die het kunnen waarderen. Ik bemerk ook nu weer dat ik het toch nog steeds belangrijk vind om bevestiging te krijgen van anderen. Het liefst wil ik zo ver komen dat ik dat niet meer nodig heb en mezelf die bevestiging kan geven. Misschien bedoel je dat met uit mijn hart leven.

Ongeveer een jaar of 10 geleden had ik zo'n sterk gevoel van liefde diep in mij. Dat schreeuwde bijna om eruit te komen. Het heeft nog een aantal jaren geduurd eer het de kans kreeg om eruit te komen. Ik heb het idee dat ik nu wel aardig op de goede weg zit. Soms kom ik nog wat haperingen tegen, maar heb het idee dat dit meer met de ander te maken heeft dan met mijzelf. (klinkt wat arrogant maar is niet zo bedoeld)
Ik heb me de laatste tijd verdiept in het geloof, en dan vooral de Kabbala. Dingen die ik daarin heb gelezen lijken wel alsof ik dat altijd al heb geweten. Ik ben er ook zelf van overtuigd dat Jezus een Kabbalist was die hier gekomen is om ons het goede voorbeeld te geven. Van hoe we moeten leven in liefde. Jammer genoeg vind ik dat daar er afbreuk aan gedaan wordt door de kerk zoals wij die kennen. Zoals er nu in de meeste (dus niet alle) Christelijke kerken gepreekt wordt, staat ver weg van hoe het bedoeld was. Ik wil hier absoluut niemand mee beledigen of tekort doen, het is mijn gevoel en mijn verstand die dat zegt.

Mijn levens motto op dit moment is; go with the flow.....en gebruik wat je tegen komt ten goede.

Ik ben gelukkig met het leven dat ik nu heb. Er zijn weinig dingen te wensen over, dus heb ik ook weinig vragen. Het is meer bevestiging dat ik zoek.

Als ik mijn bevestigingen niet meer nodig heb kan ik me denk ik ook meer richten op anderen en hen helpen verder te komen in dit leven. Ik gun het iedereen om zijn geluk te vinden.
Thomas A
Thomas A jul 29 '06
Hoi Silly

die 2de foto geeft niet extra info maar;

Silly; “Ik ben de laatste tijd ook erg geinterreseert in karma. Ik heb voor mezelf al ontdekt dat "onmacht" een steeds weer terugkerend iets was in mijn leven. Sinds ik dit voor mezelf erkend heb ben ik veel realistischer geworden en merk dat ik veel minder met onmacht te maken heb. Vroeger vond ik dat ik overal een oplossing voor moest vinden. Dat gaat natuurlijk niet en als gevolg daarvan voelde ik me erg onmachtig.”

Thomas; Ja veel is zoals het is en dat kent dan ook altijd zijn achtergrond en is ontstaan uit de vruchten van anderen. Uiteindelijk zullen we tijdens ons leven hier op aarde er ook een keer achterkomen dat wij wezenlijk alleen iets kunnen met onszelf en als dat be-grepen is, blijkt het leven wel stuurbaar. Ons eigen proces kennen bv. doet ook processen van anderen zichtbaar maken. Ons eigen proces goed volgen maakt ook dat wij wijsheid leren putten uit alles wat ons raakt en beweegt.

Silly; “Ik heb ontdekt dat je sommige dingen beter kunt accepteren zoals ze zijn en daar dan mee verder moet. Ik ben veel flexibeler geworden en ben steeds zekerder van mezelf aan het worden.
Er zijn mensen in mijn omgeving die er slecht tegen kunnen dat ik zo realistisch ben. Maar gelukkig ook die het kunnen waarderen. Ik bemerk ook nu weer dat ik het toch nog steeds belangrijk vind om bevestiging te krijgen van anderen. Het liefst wil ik zo ver komen dat ik dat niet meer nodig heb en mezelf die bevestiging kan geven. Misschien bedoel je dat met uit mijn hart leven.”

Thomas; Nou ja ehhh, dingen die bij de verantwoording van anderen liggen of te ver buiten je bereik kun je beter daar laten, maar er zijn situaties die niet te accepteren zijn maar waar wel wat aan te doen is, maar dan is toch ons hart dat ingeeft waarvoor wij kiezen op dat moment. Ach als mensen er niet zo goed tegen kunnen dat jij zo realistisch bent dan bedoel je waarschijnlijk dat je ze met de waarheid confronteert. Haha!!!!
Bevestiging van anderen, ligt er aan waarmee en van wie. Van onze naasten willen we toch dat deze ons waarderen? Maar er zijn natuurlijk punten waarvan het beter is deze geheel bij jezelf te laten. Wel belangrijk dat wij zelf vinden dat wij goed zijn zoals wij zijn; met onze goede kanten en de kanten die nog aandacht behoeven en dat laatste is dan weer ons proces " dat geen wat onze lessen zijn!!. Karma. Ja dat bedoel ik met uit het eigen hart leven.

Silly; “ Ongeveer een jaar of 10 geleden had ik zo'n sterk gevoel van liefde diep in mij. Dat schreeuwde bijna om eruit te komen. Het heeft nog een aantal jaren geduurd eer het de kans kreeg om eruit te komen. Ik heb het idee dat ik nu wel aardig op de goede weg zit. Soms kom ik nog wat haperingen tegen, maar heb het idee dat dit meer met de ander te maken heeft dan met mijzelf. (klinkt wat arrogant maar is niet zo bedoeld)”

Thomas; Jij hebt het over de grote liefde, die veel verder gaat dan een speciale persoon. Echt heel fantastisch dat het met je gebeurde want daarmee maak je alle deuren in het leven open en krijg je altijd kosmische bescherming. Voordat zoiets echt manifest wordt ga je daarin ook een proces met momenten van “waar is het nu, ik voel het even niet”. Maar Silly dit is echt heel mooi en zo deelbaar naar anderen en in wat je ook doet (of laat) zo krachtig.

Silly;” Ik heb me de laatste tijd verdiept in het geloof, en dan vooral de Kabbala. Dingen die ik daarin heb gelezen lijken wel alsof ik dat altijd al heb geweten. Ik ben er ook zelf van overtuigd dat Jezus een Kabbalist was die hier gekomen is om ons het goede voorbeeld te geven. Van hoe we moeten leven in liefde. Jammer genoeg vind ik dat daar er afbreuk aan gedaan wordt door de kerk zoals wij die kennen. Zoals er nu in de meeste (dus niet alle) Christelijke kerken gepreekt wordt, staat ver weg van hoe het bedoeld was. Ik wil hier absoluut niemand mee beledigen of tekort doen, het is mijn gevoel en mijn verstand die dat zegt.”

Thomas; Ja de Kabbala gaat natuurlijk over het leven en dat zit ook in ons wezen en bepaald niet in onze maatschappij. De kabbalistische wijsheid is prachtig en leerzaam en kan heel goed naast anderen opvattingen in stromingen be-staan. Ik heb mij lang met numerologie bezig gehouden en dat komt ook uit het kabbalisme.
Er gaan meer stemmen op over dat Jezus een Kabbalist was, maar aangezien de kabbala Joods is, zit hier dus ook een frictie punt wat de katholieke kerk betreft begrijp je. Deze zullen dat dus NOOIT beamen. Leven naar het voorbeeld van Christus leert ons in vrede en harmonie leven, maar ook met alles voeling krijgen. lees eens wat in het Thomas evangelie; deed ik laatst op advies van mijn oudste zoon " echt prachtig!
Wat onze Kerken ons wijs willen maken heeft mij ook nooit geboeid wel veel stukken uit de Bijbel die men voorlas. Mijn veranderende opvatting over Christus ontstond 20 jaar geleden nadat ik in aanraking kwam met de boeken van ene Ishtair (geschreven tussen 1925 en 1934). Ontzettend moeilijk te lezen boeken maar zo prachtig. Hij wees er o.a. in zijn boeken op dat je de Christus zelf moet zijn/leven. Ook heel veel over de kabbala. Af en toe zie ik ze nog wel eens bij de Sleghte.
Maar leven naar het voorbeeld van Christus werkt gewoon.
Tijdens mijn opleiding tot p.e. therapeut werd hier ook aandacht aan besteed en lag vooral het accent op de werkzaamheid van het Christusbewustzijn.

Silly; “Mijn levens motto op dit moment is; go whith the flow.....en gebruik wat je tegen komt ten goede.”

Thomas; staan in het hier en nu.

Silly; ”Ik ben gelukkig met het leven dat ik nu heb. Er zijn weinig dingen te wensen over, dus heb ik ook weinig vragen. Het is meer bevestiging dat ik zoek.”

Thomas; Die bevestiging vindt je vanzelf, zoeken hoeft niet.

Silly; “Als ik mijn bevestigingen niet meer nodig heb kan ik me denk ik ook meer richten op anderen en hen helpen verder te komen in dit leven. Ik gun het iedereen om zijn geluk te vinden.”

Thomas; Ja, mooi en ik ook zou ze ook graag een stukje verder helpen als ik kan.

Thomas
????
???? jul 30 '06
Hallo Thomas,

Nog een paar kleine dingetjes:

Thomas zei: "je moet niets hebben van alles wat niet eerlijk of onzuiver is en voelt dit (bijna) altijd haarzuiver aan."

Ik heb al van jongs af aan een "antenne" voor dit soort dingen.
Het heeft mij vaak geholpen maar liet me door anderen wel makkelijk op het verkeerde been zetten omdat zij het niet zo zagen. (dan achteraf kwam ik er wel achter dat ik het wel bij het juiste eind had, maar was het vaak te laat)

Thomas zei; Jij hebt het over de grote liefde, die veel verder gaat dan een speciale persoon.

Ja dit gaat veel verder. Heeft ook niets met erotiek of wat ook te maken. Ik zou bijna zeggen de liefde voor alles wat groeid, bloeid en is. (een zuiver gevoel van binnen uit zonder aardse belemmeringen)

Je hebt het over nummerologie. Ik ben hier ook in geinterreseerd maar op de een of andere manier wil het me niet lukken me hier verder in te verdiepen. Heb je ook een tip voor boeken daarover?

Zou je mij ook kunnen vertellen waarom het getal 11 zovaak voorkomt in ons (mijn man en ik) en mijn ouders leven.

Bedankt voor de tips van de boeken (Thomas en Ishtair) die je me gaf. Ik zal eens gaan kijken bij de Slegte of ze die nog hebben. Ik ben wel niet zo'n goede lezer (beetje dyslectisch) maar heb gemerkt dat de boeken die ik de laatste tijd gelezen heb niet zulke grote problemen gaven. (ze moeten mijn aandacht vast kunnen houden, dan lukt het wel)

Nogmaals dank voor je bijdrage ik stel het erg op prijs.

Liefs,
Sylli
Thomas A
Thomas A aug 1 '06
Hoi Silly

11 staat voor onzelfzuchtigheid, maar ook voor intuïtie, geestelijk inzicht, idealisme, heel grote gevoeligheid, leiderschap/leeraar enz. het eerste meestergetal!

Boek aanraden is iets lastiger omdat ik zelf altijd uit slechts een boek gewerkt heb en dat nog maar ten dele omdat ik beter kon benaderen vanuit mijn eigen intuïtie. Het boek wat ik gebruikt en soms nog nasla is van Kathleen Roquemore.

Thomas
????
???? aug 1 '06
Thomas ik wil je nog even heel hartelijk bedanken voor je tip over het Thomas Evangelie. Ik heb het idee dat dit precies is wat ik zocht.
Na het lezen hiervan (vertaling van Bram Moerland) heb ik echt het gevoel gekregen op de juiste weg te zitten.

Bedankt [hug]

Liefs Sylli
Thomas A
Thomas A aug 1 '06
Nou te gek Silly

wie licht geeft.................

Thomas

Is by the way niet mijn eigen naam, wel een naam uit mijn direkte familie afkomst (achternaam moeders kant) en een die erg veel voor mij betekent.
Dus een gekozen naam en eigenlijk om er mee op een ander forum te gaan; innerned, waar ik al wat langer en tamelijk intensief aan deel neem....
????
???? aug 2 '06
Ik heb net even een snelle blik geworpen op het forum van innerned. Ik kreeg er niet een warm gevoel bij. Dus houd ik het hier voorlopig (vind het hier wel knus).
Hoe ben jij hier eigenlijk terecht gekomen?
En welk soort muziekteksten schrijf je?

Ik vind het trouwens wel frapant dat er steeds "leiderschap" wordt aangegeven in o.a. mijn foto en de nummerologie. Ik ben eerlijk gezegt een beetje wars van leiderschap, en vindt dat iedereen zelf prima weet wat hem te doen staat. (is niet altijd het geval heb ik al ontdekt in mijn werkzame leven) Eerlijk gezegt ben ik zelf ook nog niet echt goede leiders tegengekomen. (vooral de managers van tegenwoordig kan ik niet goed hebben)
Kun jij me uitleggen wat het voor mij inhoud.

Liefs

Sylli
Thomas A
Thomas A aug 2 '06
dag Silly

nee een warm gevoel moet je niet zoeken op innerned, wel veel inzichten en bevindingen die gedeeld worden en soms heel schrijnende verhalen, soms ook doodordinaire tweestrijd. Het forum heeft een ander karakter en lijkt mij ook wat minder persoonlijk dan het levensforum.

Ik ben ook niet echt goede leiders tegen gekomen en zij die dat wel waren, waren dat omdat zij leiding gaven vanuit een natuurlijk leider zijn, dus niet met een managerscertificaat op zak, maar vanuit hun eigen kern; bezield dus en kenbaar door wijsheid, zachtheid en consequent zijn.

mijn songteksten gaan over het leven zelf, mijn lessen, mijn spiegels of mijn inzichten.......

Nee ik kom er nu niet mee op de proppen. Ik wil er nog een goede vriend naar laten kijken omdat hij de engelse taal veel beter beheerst dan ik.

[music]

Thomas
????
???? aug 2 '06
Hai Thomas,

Thomas:"nee een warm gevoel moet je niet zoeken op innerned, wel veel inzichten en bevindingen die gedeeld worden en soms heel schrijnende verhalen, soms ook doodordinaire tweestrijd. Het forum heeft een ander karakter en lijkt mij ook wat minder persoonlijk dan het levensforum."

Sylli: Dit zijn nu precies de dingen die mij daar opvielen. Ik kreeg heel sterk het gevoel dat er veel mensen zijn die wel het idee hebben dat ze zichzelf zijn (of in iedergeval daarmee bezig zijn), maar meer hun ego (of super-ego) aan het ontwikkelen zijn dan hun ware zelf.
Ik hoop dat ze zelf ooit het besef krijgen waar ze mee bezig zijn.
Ik vind jou inbreng daar wel heel goed, ondanks wat je allemaal over je heen krijgt.

Thomas:"Ik ben ook niet echt goede leiders tegen gekomen en zij die dat wel waren, waren dat omdat zij leiding gaven vanuit een natuurlijk leider zijn, dus niet met een managerscertificaat op zak, maar vanuit hun eigen kern; bezield dus en kenbaar door wijsheid, zachtheid en consequent zijn.

Sylli: het wordt bijna een beetje saai, maar ik ben het helemaal met je eens. Het is op mijn werkplek zelfs zo, dat degene die dus wel goede leiders waren, eruit gewerkt zijn. Zeer triest als je nagaat dat ik in de gezondheidszorg werk. Hier telt alleen cijfermatig werken. En clienten worden bijna als een product dat geld opleverd gezien.
Een ware doorn in mijn oog

Thomas:"Nee ik kom er nu niet mee op de proppen. Ik wil er nog een goede vriend naar laten kijken omdat hij de engelse taal veel beter beheerst dan ik."

Sylli: Ben toch heel benieuwd. Als je zover bent zul je ze dan wel tonen?

Liefs,
Sylli
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 14 '06
Misschien moet je die mensen van innerned eens wijzen op dit forum ;).
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 23 '06
Hoi Silly, omdat je het gevraagd heb zal ik deze ook even lezen. Zoals altijd is ook deze lezing voor eigen risico ;).

Je bent niet zo vaak changerijnig, maar als je het bent, dan ben je het ook goed. Wel zie ik wat stemmingswisselingen, die je volgens mij ook niet zelf altijd even goed kunt verklaren. Toch ben je over het algemeen vrolijk van aard. Ik vind je vergevingsgezind, en een bemiddelaar. Ruzie vind je verschrikkelijk, en als het een fikse ruzie is, kan je er behoorlijk van slag van zijn.

In de loop der jaren heb je geleerd dat je sommigge dingen er niet altijd zomaar uit moet flappen. Hier ben je in het verleden een aantal keer, flink mee onderuit gegaan. Gelukkig ben je wat ouder (no offense ;)) en wijzer hierin geworden.

Ik kan me niet zo goed meer herinneren wat je gaves zijn, maar ik denk dat jij in enige mate heldervoelend bent, en ook dingen voelt die andere mensen voelen. Geesten heb je nog nooit gezien denk ik. Hoewel je dat wel zou kunnen als je wat meer "rommel" in jezelf opruimt.

Je bent wel een beetje een chaoot maar hebt wel overzicht. Iets terugvinden is niet een probleem, zolang er maar niemand anders aangezeten heeft.

Voor de rest: Goed gevoel voor humor, houden zo :D.

Ok dat was hem. Ben benieuwd of het klopt. Groetjes Julien.
????
???? aug 23 '06
Julien, ook jij hebt het goed gezien. (evenals Thomas) Ik heb altijd al wel gedacht dat iedereen alles kan zien aan mijn gezicht, vandaar dat ik ook niet kan liegen.

Chagerijnig ben ik zeker niet vaak. En ruzie heb je niet snel met me. Daar hou ik ook niet van nee.
Tegenwoordig gebeurd het al helemaal sporadisch dat ik woorden heb met iemand. Met mijn man kan ik me maar 1 keer herinneren dat we ruzie hebben gehad. (in 7 jaar tijd)
Die stemmingswisselingen kwamen altijd erg uit de lucht vallen, maar sinds nog niet zo lang krijg ik wel meer duidelijkheid over de herkomst hiervan.

Ik was altijd een aardige flapuit. En hield niet altijd rekening met de gevoelens van anderen. Maar inderdaad ouder en wijzer geworden. Heel niet erg, ik vind het heerlijk om ouder en wijzer te worden.

Of ik heldervoelend ben weet ik niet. Ik heb wel eens het idee dat ik dingen van anderen voel, maar dan denk ik weer dat het wel niet zo zal zijn.
Ik ben de laatste maanden aardig aan het opruimen bij mezelf. De laatste tijd heb ik echt het gevoel dat ik in een stroomversnelling terecht ben gekomen waarvan het eind nog niet in zicht is.
Vooral het boek "de kracht van de Kabbala" het Thomas evangelie en jou site hebben daar aan bijgedragen.

Dit klopt echt helemaal:
Je bent wel een beetje een chaoot maar hebt wel overzicht. Iets terugvinden is niet een probleem, zolang er maar niemand anders aangezeten heeft.

Hier kan ik verder niets aan toevoegen.

Dank je wel voor de reading Julien.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 23 '06
Graag gedaan, het is verbazingwekkend dat het weer helemaal klopt. Ontwikkel je heldervoelendheid zou ik zeggen ;). Probeer eens een foto op het forum te lezen, en wees niet bang, niemand zal het boordelen. Ik denk dat foto lezen een goede oefening is om je heldervoelende gaves te ontwikkelen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki