Loading...
nl

Eén met het niets

Pegasus
Pegasus okt 12 '09
Soms mag ik het ervaren, zo’n moment dat ik één wordt met wat er is. Eén wordt met de leegte.
Dat ik ben en tegelijkertijd op ga in het geheel en verdwijn in de kosmos. Dit vind ik in de stilte. Als ik ergens ben met mijn volledige aandacht, met mijn volledige zijn, zonder erop gefocust te zijn.
En dan ontstaan er dingen …. Dingen die ik zelf niet bedenk, maar gewoon gebeuren. Er ontstaat muziek, er ontstaan teksten, er ontstaan bewegingen, er ontstaan tekeningen uit het niets. Ik hoef niets te bedenken, dingen ontstaan gewoon.
Ik voel me dan neutraal, extatisch en tegelijkertijd zo dicht bij mijn kern. Ik ben. Niet meer en niet minder. En vanuit wie ik in wezen ben, handel ik. Het is schoon, puur, zuiver, mooi, ontroerend, heel. Het is waar mijn ziel naar verlangt.
Delen:
admin
admin okt 17 '09
smileMooi!!!
admin
admin okt 17 '09
Heerlijk die momenten..
Beschermengel
Beschermengel okt 17 '09


Ik herken het, maar zijn jammer genoeg heel zeldzaam.
Helma
Helma okt 18 '09
Wat ontzettend goed omschreven Pegasus! Precies zoals het soms kan zijn. Heel bijzonder. Heel herkenbaar ook. Ja, het is niet vaak, maar als het er is is het voldoende. Het is een weten dat het is zoals het is. Eigenlijk wil ik je het liefst aanvullen in wat je schrijft, maar het is eigenlijk ruim voldoende zoals jij het schreef: als ik er nog meer woorden aan vuil maak, is het er al niet meer. Dus liever lees ik jou stukje nog een keer. Dank je wel!
Pegasus
Pegasus okt 18 '09
Is inderdaad niet vaak, maar als het er dan is, wow. Woorden zijn niet genoeg om het te beschrijven. Herlezen is dan beter en dan voelen....
admin
admin okt 18 '09
Eén zijn met het Niets, heeft zelfs geen woorden nodig!
Want tijdens het opschrijven, ben je inderdaad niet meer één.
Ons denken is vrij snel in het invullen van de dingen.
en dat mag.. we schrijven het zo graag in woorden neer.
Geniet van deze momenten, en zeg niet meer dat ze "niet vaak voorkomen"..
Zeg " het komt steeds meer en meer in m'n leven voor dat ik één ben met het Niets".






liefs,
Bellefleur

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki