Loading...
nl

vleermuis

Kimmeke01
Kimmeke01 okt 9 '09
ik heb onlangs gedroomd over een licht agressieve vleermuis wat zou het willen zeggen?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 9 '09
Kan je iets meer vertellen. Wat deed deze vleermuis? Waar was jij? Welk verhaal zit erachter?
Kimmeke01
Kimmeke01 okt 9 '09
Ik zat op een trap en de vleermuis zat achter de hoek ik schrok, maar hij liet juist zijn tanden zien en maakte een scherp geluidje. Het was donker. De stond voor de vleermuis
admin
admin okt 9 '09
Kleuren, geuren alles is belangrijk!
Waardoor schrok de vleermuis denk je? Maakte je een beweging? Of ging het vanzelf?
Was het in een huis, een schuur of buiten?
Wat staat voor de vleermuis?
Wat gebeurde ervoor en wat gebeurde erna?
admin
admin okt 9 '09
De uitleg > vleermuis en de uitleg > licht agressief (waarvan ik denk dat het eerder een reactie op jouw schrikreactie is) ...... die uitleg kan je zo opzoeken op internet. Dus inderdaad, probeer de droom van begin tot eind mét jouw gevoelens op te schrijven... Vaak zie je dan zelf ook al inzichten.

Sterkte!
Marjan
pe51
pe51 okt 19 '09
Origineel bericht van: Kimmeke01
Ik zat op een trap en de vleermuis zat achter de hoek ik schrok, maar hij liet juist zijn tanden zien en maakte een scherp geluidje. Het was donker. De stond voor de vleermuis

Hallo Kimmeke,

Ik denk dat de vleermuis staat voor wat je kan noemen 'een vleermuis in jezelf'.
Een gevoel wat is zoals een vleermuis.
Ik denk dat het met sex te maken heeft. Vleermuizen zie je ook bij vampieren en die hebben als symbool volgens mij ook met sex te maken.
Het was denk ik een sexgevoel wat als het ware zijn tanden liet zien aan jou en een scherp geluidje maakte.

Als je op een trap zit, zit je hoger. Dat staat voor dat je hoger in je geest was toen je de vleermuis zag.
Dat je ervan schrikt laat zien dat je in je gevoel schrikt van zo'n sexgevoel.
Misschien voel je er ook wel iets anders bij (wil je het ook wel ergens), maar die schrik is, wat de droom je laat zien.

Dat geluidje is een scherp geluidje. Dat is ook dreigend, net als z'n tanden laten zien.
Omdat een scherp geluidje niet vriendelijk klinkt.

Je schrijft: 'De stond voor de vleermuis'.
Hier ben je een woordje vergeten, ik weet niet welk.

deze droomverklaring kan goed zijn, half goed of helemaal fout - maak daarom zelf uit wat je ervan gelooft

---

Dat vleermuizen en vampieren als symbolen voor sex staan is weinig bekend.
Daarom hieronder wat meer over deze symbolen:

  • Een vleermuis kan je bijten met zijn tanden.
    Je lichaam bijten zie ik als een symbool voor je geest bijten of verwonden.
    Een gewonde geest is niet meer vrij (van sexverlangen), kan zich als het ware niet meer zo vrij bewegen als daarvoor.
    Kan moeilijker 'nee' zeggen tegen sex, een volgende keer.
    Vergelijk jongeren die weinig of nooit sex gehad hebben eens met ouderen die het heel vaak doen (en ook heel vaak willen), dat is het idee.
    Vampiers en vleermuizen staan bekend om dit bijten.

    Wanneer je door een vampier gebeten bent, word je zelf ook een vampier, zeggen ze.
    Dan word je als het ware besmet met deze besmettelijke vampier'ziekte', met sex dus.
    Dan 'krijg je de smaak te pakken' zoals ze dat zeggen. Dan ga je het gevoel krijgen, (meer) sex nodig te hebben.
    Dan zul je ook (vaker) sex met anderen willen, zul je die ook (meer) besmetten.
    Elke sexervaring zal zo je geest en die van de ander dus een beetje meer 'verwonden'.
    Daarom dat bijten van vampiers en vleermuizen.

    Door een wond kan je lichaam bloed verliezen.
    Bloed brengt voedsel en zuurstof je lichaam in, bloed staat voor je levensenergie.
    Die kun je kwijtraken met sex, vandaar dat bloed met vampiers en vleermuizen te maken heeft.

    Vampiers leven zoals vleermuizen 'in de nacht', in het donker.
    Hebben daarom ook met de maan te maken, kunnen niet tegen het daglicht of zonlicht.


---

Peter.

deze droomverklaring kan goed zijn, half goed of helemaal fout - maak daarom zelf uit wat je ervan gelooft
admin
admin okt 19 '09
Origineel bericht van: Kimmeke01
ik heb onlangs gedroomd over een licht agressieve vleermuis wat zou het willen zeggen?

heb je te maken met iemand(uit je omgeving/werkplek) die jou lichtelijk gezegt je energie wegzuigt? of doe je juist dingen in je dagelijkse leven die jou niet naar het hart gaan?
Kimmeke01
Kimmeke01 okt 20 '09
Bedankt voor de uitleg Pe51, maar kan de sex niet echt bij bedenken. Ik ben single momenteel. Kun je er soms dieper op 1 gaan wat je juist bedoeld?

alvast bedankt,

groetjes kimmeke01
Kimmeke01
Kimmeke01 okt 20 '09
Hey moyra, zowel prive als op de werkplek is dit het geval. En ja indd, er zijn heel veel dingen in mijn dagelijkse leven dat zeker niet naar het hart gaan...

groetjes :-)
pe51
pe51 okt 22 '09
Origineel bericht van: Kimmeke01
Bedankt voor de uitleg Pe51, maar kan de sex niet echt bij bedenken. Ik ben single momenteel. Kun je er soms dieper op 1 gaan wat je juist bedoeld?

alvast bedankt,

groetjes kimmeke01

Hoe meer details je van een droom opschrijft, hoe preciezer ik erover kan worden.
Het beste is dat je de hele droom opschrijft, van begin tot eind, met alle details die je nog weet. En dat je ook de kleuren en gevoelens noemt die erin zitten.
En als er achtergrondinformatie is die belangrijk kan zijn, dan zou je die achtergrondinformatie ook moeten geven.
Omdat je ondertussen in een paar berichten wat meer details hebt opgeschreven, kan ik dit eruit halen:

---


Je bent single, schrijf je. Dat is goede achtergrondinformatie.
Want wanneer een droom dan zegt dat er een gevoel over sex in je is geweest, dan zal het niet gaan om sex met je partner.
Dan begrijp ik, dat het iets anders moet zijn.
Ga dus eens na, wanneer en bij welke gelegenheden gevoelens over sex dán in jezelf naar voren kunnen komen.

Het kan bijv zijn, dat je nagedacht hebt over iemand die je interessant of aantrekkelijk vindt. En dat er toen gevoelens over sex in je zijn opgekomen.
Misschien toen je dacht aan iemand die je uit de buurt kent.
En als je op school zit, dan was het misschien bij gedachten over een jongen die je kent van school.
Wanneer je werkt, kan het om iemand op je werk gaan.

De droom laat je (volgens mij) zien, dat er zulke gevoelens geweest zijn in jezelf.
Die zul je zelf niet zo goed in de gaten gehad hebben. Anders hoefde de droom het niet te laten zien.
Het zal dan om iets gaan wat je terug zou kunnen vinden, als je er over nadenkt.
Of als je het niet terúg kunt vinden, dan zul je het een volgende keer kunnen opmerken, wanneer zo'n gevoel zich nog eens aandient.

---

Wat ik in m'n vorige bericht vergat te schrijven is, dat het eerder om een gevoel dan om een gedachte gaat.
Omdat er geen denkend wezen, geen mens (bijv vampier) getoond wordt in de droom, maar een voelend wezen (een dier: een vleermuis).

En dat het niet gaat om een gevoel wat dieper in jezelf zit (het is geen zwemmend of kruipend dier), maar om een gevoel wat hoger in jezelf zit (het is een vliegend dier).
Dat je hoger dan de grond zat, op een trap, betekent dat je zelf op dat moment hoger in je geest was. In plaats van dat je met diepere dingen bezig was.

En op het moment dat dat gevoel kwam, was je geest niet al te helder, eerder duister. Want je zat in het duister in de droom (er was geen licht aan in die ruimte). Zo kon je niet goed zien, hoe je eigen gevoelens waren. In een heldere geest (= een verlichte ruimte in je droom) lukt dat veel beter. Daarom zal de droom het ook nodig gevonden hebben, je te laten zien dat er een gevoel over sex in je geweest is, als een dreigende vleermuis.

Het zal er niet in de vorm van een verleiding geweest zijn, want de vleermuis maakte een agressieve indruk.
Het is een sexgevoel waardoor je je bedreigd voelt. Een sexgevoel wat als het ware z'n tanden liet zien.
Zoals je je ook bij mannen bedreigd kunt voelen in een sexuele sfeer. Daar hoeven de mannen je dan niet voor te dreigen, het sexuele gevoel zelf is bedreigend.
En daarbij, je was zelf ook bang in de droom, schrijf je. Zoals ik de droom uitleg is dit de angst die bij dit gevoel over sex komt kijken.

De droom laat zo zien dat je bang was van je gevoel over sex, want je was bang voor de vleermuis.
Maar hij laat ook zien, dat je reden had om er bang van te zijn, want de vleermuis liet zijn tanden zien.
De droom laat zo zien, dat sex jezelf kan beschadigen, want een vleermuis die zijn tanden laat zien, die zal je willen bijten.

Wanneer je dit in de gaten hebt, kun je kiezen om voorzichtig te zijn met gedachten en gevoelens die dichtbij sex komen.
Dit is hoe ik je droom zie.

Peter.

deze droomverklaring kan goed zijn, half goed of helemaal fout
maak daarom zelf uit wat je ervan gelooft
Kimmeke01
Kimmeke01 okt 22 '09
Als ik nog even terug kan gaan in de droom.

Zat ik bij mijn oma thuis. Eerst in de keuken. Maar ik was onrustig. En zo ging ik naar de trap naar boven. Ik had geen licht aangelegd. De trap bij mijn oma is een draaitrap. Dus het was donker toen ik naar boven ging en half weg aan de draaiing van de trap stopte zag ik de vleermuis zitten. Een kleine zwarte vleermuis. Maar hing niet onderste boven maar ze zat wel neer. ze keek me aan en ik schrok van haar. Ik denk dat we gewoon alle 2 geschrokken waren. ze gromde en liet haar tanden zien. ze gaf een scherp geluidje maar viel me niet aan, ze fladderde enkel met haar vleugels. Het was een gewone vleermuis niet groter dan 15 cm. zwart. Niets demonisch dus ze was niet echt lelijk. Dus ook geen vleerhond. Of hoe ze dat ook noemen(de vleermuizen die een langere bek hebben). Ik ben verliefd op iemand van op mijn werk(baas). Zou het daarmee te maken hebben? in mijn onderbewuste?

alvast bedankt

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki