Het is jammer dat deze mensen beoordeeld woren door de medische wetenschap en dat andere mensen ze hier naar gaan behandelen. Mijn oom heeft volgens de heren doktoren het verstand van een kind van 1 tot 1,5 jaar. Dan moet iemand mij eens aan een kind van die leeftijd voorstellen die de dingen weet en kan vertellen die hij weet. Anders blijf ik bij mijn standpunt.
En het is vooral erg jammer voor de mensen zelf die zo ingeschat worden. Want stel jezelf eens voor dat jij behandeld wordt als een peuter, hoe ga jij je dan gedragen? Juist als een peuter.
Mijn oom heeft meer verstand dan er van hem wordt beweerd door dokters maar hij gaat zich echt gedragen naar hoe hij behandeld wordt.
Dokters kijken vaak ook naar deze mensen alsof het mindere wezens zijn. Het is enorm frustrerend te weten dat deze mensen zo beandeld worden.
Mijn oom weet donders goed wat hem mankeert en dat is erg treurig. Zoals hij zelf wel zegt: Ik weet dat ik gehandicapt ben maar denk je niet dat ik niet graag vader had willen worden en een normaal leven had willen leiden. En dat voor iemand met het verstand van een kind van 12/18 maanden?! Please geef deze mensen ook een kans om mens te zijn en neem ze als volwaardig.
Trouwens marlies hebben jullie ook huisdieren?
Deborah