Loading...
nl

Kan iemand voor mij een foto lezen?

M-arlies
M-arlies jul 22 '06
Hallo,
Kan iemand een foto van mijn gehandicapte tweelingzusje lezen?
Mijn tweeling zusje is meervoudig gehandicapt
Ze kan dus niet denken,klein beetje praten.
Ik ben benieuwd wat uit haar foto komt
Alvast Bedankt!! [Kiss]

http://www.mijnalbum.nl/Album=ESAOY6MR

hoop dat het lukt ;)
Delen:
Thomas A
Thomas A jul 22 '06
Dag Marlies

Je zus heeft een heel goed ontwikkeld gevoelsleven en hier heeft zij ook geen enkele handicap integendeel. Zij zou - wanneer haar motoriek dit toelaat " haar gevoel kunnen transformeren in schilderen ed. Je zus kan vanuit haar gevoel ook goed contact maken met haar omgeving. Zij gaat niet gebukt onder haar handicaps maar aanvaart en heeft haar “gewone”verdrietjes om dingen die haar treffen. Zonder dat haar omgeving zich ervan bewust is heeft zij feilloos in de gaten wat er leeft om haar heen. Scherpe waarnemer!
Haar regelmatig aanraken en haar vasthouden heeft een sterke koesterende en helende werking op haar. Meer dan voor velen is dit een belangrijke communicatie wijze voor haar.
Uiten is voor je zus heel belangrijk, het zal bijdragen aan haar geluksgevoel en gevoel voor vrijheid ondanks haar situatie.

Ze is heel liefdevol, daar kunnen velen iets van leren.

Wees er vaak voor haar en ik hoef jou niet te zeggen wat jij daar voor terug krijgt!!!!

Met respect

Thomas
M-arlies
M-arlies jul 22 '06
 Quote:
Origineel van Thomas A:
Dag Marlies

Je zus heeft een heel goed ontwikkeld gevoelsleven en hier heeft zij ook geen enkele handicap integendeel. Zij zou - wanneer haar motoriek dit toelaat " haar gevoel kunnen transformeren in schilderen ed. Je zus kan vanuit haar gevoel ook goed contact maken met haar omgeving. Zij gaat niet gebukt onder haar handicaps maar aanvaart en heeft haar “gewone”verdrietjes om dingen die haar treffen. Zonder dat haar omgeving zich ervan bewust is heeft zij feilloos in de gaten wat er leeft om haar heen. Scherpe waarnemer!
Haar regelmatig aanraken en haar vasthouden heeft een sterke koesterende en helende werking op haar. Meer dan voor velen is dit een belangrijke communicatie wijze voor haar.
Uiten is voor je zus heel belangrijk, het zal bijdragen aan haar geluksgevoel en gevoel voor vrijheid ondanks haar situatie.

Ze is heel liefdevol, daar kunnen velen iets van leren.

Wees er vaak voor haar en ik hoef jou niet te zeggen wat jij daar voor terug krijgt!!!!

Met respect

Thomas
Dankje [Love]
Inderdaad KLop echt zover ik weet [Ok]
Echt bedankt :D
M-arlies
M-arlies jul 22 '06
Kan iemand misschien zien wat haar lievelinskleur, hobby's zijn? of heb ik dan teveel gevraagt? :o:p
Al vast bedankt :)
Ayasha
Ayasha jul 25 '06
even snel gekeken, niet zeker of het juist is (niet veel tijd)
rood, surfen? :?
M-arlies
M-arlies jul 26 '06
Dankje.. :)
Rood kan nog wel eens haar lievelings kleur zijn.
Debiorah
Debiorah jul 30 '06
Hallo Marlies!
Ik had eigenlijk een klein vraagje.
Hoe bedoel je precies dat je zus niet kan denken?
Is dit op eigen gevoel berust of op het oordeel van de dokters?
Want zoals thomas schrijft heb ik ook sterk het gevoel dat er meer in haar zit dan je misschien denkt. Als ik haar zie voelt ze ondanks haar handicap heel krachtig.

[Kiss]Deborah
M-arlies
M-arlies jul 30 '06
Hallo Deborah!!
Mijn 2lingzus is verstandelijk gehandicapt en ook lichamelijk. Bij de geboorte heeft ze te weinig zuurstof gekren en daardoor zijn haar hersenen beschadigd.. Ze heeft een niveau van een kind van 9 maanden.
Maar nou ga ik mijn verjaardag en haar verjaardag verderen vieren [hug]:)
Marlies
LPChip
LPChip jul 30 '06
Gefeliciteerd met jullie verjaardag :)

Toch denk ik dat ze veel meer kan dan je denkt.

Vaak wordt een indicatie gegeven met iemand van een bepaalde leeftijd, simpel weg omdat ze niet weten dat er meer is, en dat ook niet verder kunnen meten of vergelijken.

Ik merk namelijk als ik in het bijzijn ben van een verstandelijk gehandicapt iemand, dat ze positief op mij reageren vanaf het eerste moment. Iets wat vaak voor de mensen in hun omgeving als "apart" wordt gezien omdat die persoon vaak niet zo reageert bij een eerste bezoek. Dit is puur omdat die persoon gewoon de liefde in ons kan voelen.

De meeste mensen blokkeren hun uiting van liefde omdat dit als "raar" wordt beschouwen, met uitzondering van het nabij zijn met familie/geliefden of omdat er in een eerder stadium misbruik is gemaakt van deze liefde.
????
???? jul 30 '06
Hallo M-arlies

Ik geloof er ook wel in dat ze verder ontwikkeld is dan dat je aan de buitenkant kunt waarnemen. Dit wordt volgens mij veroorzaakt door het feit dat het lichaam en de hersenen niet meer aan kunnen maar de geest wel. De meeste mensen kijken alleen naar de buitenkant wat iemand kan. Ik heb me altijd erg verzet tegen de schalen die ze invullen om een niveau te bepalen (. Dit omdat het lichaam van iemand een verkeerd beeld geeft van zijn verstandelijk vermogen.) De schalen die ingevuld worden zijn een combinatie van lichamelijk kunnen en verstandelijk vermogen.
Maar een persoon die niet kan praten wordt altijd lager ingeschaald dan iemand die dat wel kan. Ik kan je verzekeren dat dit dus meestal niet op gaat.
Zie het ook een beetje als een oude ziel in een baby lichaam. De ziel kan veel meer dan het lichaam al aan kan. Dit kan lijden tot frustatie bij jonge kinderen. Als jou lichaam en hersenen dan door een handicap niet verder ontwikkeld, zal je ziel ook nooit kunnen doen waar het wel toe in staat is met een wel goed ontwikkeld lichaam.

Snap je wat ik bedoel......
M-arlies
M-arlies jul 30 '06
Dankje voor de berichtjes..
Ik snap wel een beetje wat jullie bedoelen..
:)
Debiorah
Debiorah aug 7 '06
Het is jammer dat deze mensen beoordeeld woren door de medische wetenschap en dat andere mensen ze hier naar gaan behandelen. Mijn oom heeft volgens de heren doktoren het verstand van een kind van 1 tot 1,5 jaar. Dan moet iemand mij eens aan een kind van die leeftijd voorstellen die de dingen weet en kan vertellen die hij weet. Anders blijf ik bij mijn standpunt.
En het is vooral erg jammer voor de mensen zelf die zo ingeschat worden. Want stel jezelf eens voor dat jij behandeld wordt als een peuter, hoe ga jij je dan gedragen? Juist als een peuter.
Mijn oom heeft meer verstand dan er van hem wordt beweerd door dokters maar hij gaat zich echt gedragen naar hoe hij behandeld wordt.
Dokters kijken vaak ook naar deze mensen alsof het mindere wezens zijn. Het is enorm frustrerend te weten dat deze mensen zo beandeld worden.

Mijn oom weet donders goed wat hem mankeert en dat is erg treurig. Zoals hij zelf wel zegt: Ik weet dat ik gehandicapt ben maar denk je niet dat ik niet graag vader had willen worden en een normaal leven had willen leiden. En dat voor iemand met het verstand van een kind van 12/18 maanden?! Please geef deze mensen ook een kans om mens te zijn en neem ze als volwaardig.

Trouwens marlies hebben jullie ook huisdieren?

[Kiss]Deborah
M-arlies
M-arlies aug 10 '06
Inderdaad [Ok]
Jah we hebben 2 vissen..
Dorien is nu net een jaar uit huis :(
Maar in de weekenden komt ze nog bij ons en we gaan bij haar langs :D

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda