Loading...
nl

privacy van anderen...

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 9 '09
Ik vind juist het afwerken van je oude pijnen, 1 van je kwaliteiten. Dus daarom was ik heel benieuwd of je hier al mee klaar was en hoe dat voor je is.

Ik heb geen zonnebril op bellefleur.
admin
admin okt 9 '09
Wel, net zoals poetsen in een huis, heb ik m'n innerlijke schoon te houden.
En heel, heel af en toe kom ik nog wel eens een oud klein rommeldoosje tegen, die ik in een vergeten hoekje niet had zien staan.
Dan neem ik die kleine rommeldoos, en ga ik het bekijken en doe ik het weg.
Naar mate de tijd verdergaat, en ik de schoonheid in mezelf als zeer uniek en bijzonder ervaar, ben ik heel erg tevreden over mezelf,
Eigenlijk, mag ik zeggen, dat zo goed als alle pijnen zijn verwerkt, aangepakt, en losgelaten.
En net zoals bij het naar het containerpark doen, van je huisafval.. ga ik niet volgende maand of later kijken en zoeken, waar ze met die rommel zijn gebleven, ik bent allang bezig met vernieuwing. En zelfs vergeet ik het wat het allemaal was. Meer nog, het meeste kan ik me niet eens meer herinneren.
Ik merk nog wel hier en daar wat op waar ik mezelf bij mag schaven. Tuurlijk, omdat m'n weg.. steeds loslaten is, en een éénheid wil met De Bron. Dus zuiverheid wens.

Liefs,
Bellefleur
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 9 '09
Dat was het antwoord op de vraag die ik stelde. Bedankt.
admin
admin okt 9 '09
Origineel bericht van: liesanne
Origineel bericht van: karin
@ Liesanne, het stoorde me niet dat er snel een antwoord kwam, dat heb je wellicht verkeerd opgepakt.

Oké, Karin...dan had ik dat even anders begrepen idd. Ik meende (ook) in een ander topic gelezen te hebben dat je het vervelend vond geen reacties te krijgen soms, vandaar dat ik dacht dat dat hier ook speelde toen je zei dat je graag een rechtstreeks antwoord wilde.



Dat ging over iets anders Liesanne, ik schreef dat ik er moeite mee heb dat ik soms geen reactie krijg van een persoon als ik een kaart leg.
Voelt nogal lullig en dat wilde ik in dat andere topic even kwijt.
Rechtstreeks zeg ik als ik bedoel dat ik een antwoord wil waarbij niet om de brij wordt heen gedraaid, ik heb liever dat mensen rechtstreeks zeggen waar de schoen wringt dan dat ik er naar moet raden.
gast
gast okt 9 '09
Rommel kan toch ook getransformeerd worden naar iets nieuws en dit een plaatsje geven/krijgen in de nieuwe omgeving.
Heidelroos
Heidelroos okt 10 '09
@ Gast: een soort van recycling..
gast
gast okt 10 '09
laugh
liesanne
liesanne okt 13 '09
@Liesanne: Ik kan het nu wel horen wat je zegt over het beginnen over anderen.... je hebt daar wel gelijk in. Het is eigenlijk iets wat me met de paplepel is ingegeven...'andere mensen deugen niet, het ligt altijd aan de ander'... Overgiet dat nog eens met een calvinistisch sausje: de hele wereld deugt niet inclusief ikzelf en voila...zo ontstond mijn vroegere mensbeeld.....Het is een moeilijk proces me daaraan te ontwortelen... De tanen stromen nu over mijn wangen.....
Het is goed...............


Origineel bericht van: Bellefleur
Ik ben blij dat je gehuild hebt, en ook dat ik dichter tot je ben gekomen. Ik begrijp je. Volkomen.
Ben door een soortgelijk proces gegaan enkele tijden geleden, en wat je soms ervaart van me, zijn daar nog restanten van. Die ik zelf ook wel weet dat ze er zijn en heel zeker aan werk.
Bij mij lag het in het feit dat ik een 'zeer klein kind, dat daarin zichzelf mocht zijn, in al haar kleinheid en hulpbehoevendheid, maar niet mocht groeien in haar kracht'.
De onlangs tweejaar durende oude pijnen, en ook trauma's van vorige levens hebben me door een groot transformatie proces heengehaald.
Het meeste... heb ik zelf gedaan, omdat ik het wou, omdat ik de moed had én de kracht vond in mijn vertrouwen en overtuiging in de vriendschap tussen het Goddelijke en mij.
Ik weet dus wat het kan doen met iemand, als je in een "kader" bent opgegroeid. En er zijn zeer zeker nog mensen die dat herkennen.
Weetje, jouw openheid, ik vind dit machtig mooi, ik zie Liesanne! mij maakt het blij, dat je dit doet.
Ieder proces is anders, de jouwe begint ergens, de mijne eindigt ergens, en in dat stuk en dat proces komen we elkaar tegen. En je hebt me nu - zonder dat je het weet misschien - enorm geholpen.
Geen stok in een hoenderhok voor me meer.. heb te veel van die stokken op m'n kop gehad. En voor mij mag het anders, ik leer vanuit Liefde. En dit is een keuze van me vanuit liefde voor mezelf.

zelfs als ik een frustie moment van mezelf tegenkom en even onderuit ga.
Ik ben niet die frustie-momenten.. ik ben zovéééééél meer!! en jij ook.
Dank je voor jouw aanwezigheid, hier, Liesanne! Je bent schitterend!


Bellefleur, ik kijk nog even terug op ons gesprek.
Het is voor mij erg verhelderend geweest, het voelt 'lichter'... het werd even helemaal stil omdat ik vooral voelde en daarbij waren op dat moment geen woorden te vinden.

Ik zag later dat ik een typefout had gemaakt in een zin, en dat is misschien wel veelzeggend: Het is een moeilijk proces me daaraan te 'ontwortelen'...Ik bedoelde hier eigenlijk ontworstelen. En dat is precies waarmee ik in de discussie met jou ook mee bezig was: (ont)worstelen, mijn gelijk halen... totdat ik opeens weer de kracht van het toelaten, het loslaten van het verzet voelde. En toen kon het gaan stromen. En zo werkt het ook: we zijn vaak bang voor de pijn die wel voelen als we ons verdedigingsmechanisme loslaten en opgeven, maar de pijn die we voelen is vaak minder erg dan we vermoeden en het voelen daarvan draagt bij aan ons helingsproces. En zo ervaar ik het ook.
Misschien moet (mag) ik minder bezig met ontworstelen en meer met ontwortelen. Ik mag me ontwortelen...daar waar de grond niet vruchtbaar is, de geboortegrond van mijn voorouders en mij ontginnen en bewerken, daar waar het nodig is. Om vervolgens te groeien.....

Ik heb veel van dit topic geleerd. Fijn dat wij van elkaar hebben geleerd, goed dat we elkaar in ons proces tegen konden komen. Ik ben nu van een stukje van jou meer gaan begrijpen. Dat maakt dat ik de dingen die je zegt ook beter kan plaatsen.
Bellefleur, je bent m.i. krachtig...óók in je 'kleinheid', in je kwetsbaarheid schuilt (ook) je kracht!!
Nee, wij zijn niet onze 'frustie' momenten, ze zijn slechts onderdeel van ons leven en wanneer we ze vol-ledig toelaten....verdwijnen ze ook weer....wordt het weer lichter...letterlijk.

een harte-groet van Liesanne
admin
admin okt 13 '09
Een harte-groet terug, Liesanne
van mij,

Tinne.
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki