Bellefleur, ik heb in mijn stukje vanmorgen mijn kwetsbaarheid laten zien. Ik heb geschreven hoe dingen vanuit mijn beleving en gevoel zijn, en dat is niet een waarheid maar míjn waarheid, die -en dat heb ik dacht ik wel benaderd- niet zuiver is omdat het met oude stukken van mezelf te maken heeft.
Naar mijn idee is het 'groepsklimaat' hier zo dat het gewenst is 'lief en zacht' d.w.z. niet te confronterend (naar elkaar toe) te zijn. Bepaalde reacties naar elkaar worden al gauw als oordelen en 'vingerwijzingen' e.d. gezien. Zo beleef ik het. Bellefleur, jij of een ander kan dat heel anders beleven...
En nee, ik wil niet meer schaduw, alleen maar dat ze bewust is....
Ook op een spiritueel forum ben je niet ‘heilig’. Soms bekruipt me het gevoel dat dat wel gesuggereerd wordt, dat ‘heilig’ zijn. Dat geeft me altijd hele grote kriebels… ik wil me behoeden voor hypocrisie.
Ja ik weet dat je je kwetsbaar hebt geopend, en dat vind ik mooi. Ik krijg dan het gevoel eventjes dichter bij je te mogen zijn. En dat voelt fijn.
Je begint echter steeds daarna weer over andere mensen..
welliswaar om aan te tonen dat het bij jouw wat doet, maar je blijft het wel steeds over de ander hebben.
Ik ga je een stukje quote van NiMs geven die dat mooi aansluit
@MiMs : Kijk uit dat je niet over de grens van een ander heengaat, op het moment dat jij je openstelt naar de buitenwereld toe. Blijf bij je zelf, en kom niet aan een ander.
vb, ik heb vroeger een groot verwerkingsproces gehad, op een bep. forum. Daarin kwamen allerlei kwetsuren naar boven, van m'n jeugd en kindertijd.
Of ik het nu wilde of niet, het leek wel of ik het eruit moest braken, met de nodige emotie erbij.
Telkens ik m'n ouders erbij betrok, betrok ik eveneens iemand erbij van het forum zelf (onbewust) omdat die ergens dezelfde woorden of handelingen deed als m'n vader. Of als m'n moeder.
Maar die personen zelf waren gewoon zichzelf, alleen het was voor mij enorm, enorm storend, net alsof men het zelfs ' expres ' deden.
Uiteindelijk heb ik geleerd, van dit alles, om bij momenten van kwetsbaar opstellen en me te openen in wat me beroerd,
ik het nog puur en alleen over mezelf heb, niet meer de ander daarbij te betrekken.
Zij zijn immers alleen maar mijn kansen geweest om te groeien.
Daarna, heb ik ervaren dat het nog beter is, om helemaal geen enkel veranderings proces neer te zetten op een forum. Maar dit in intieme persoonlijke kring met enkelen geliefden die me zeer goed kennen dit te doen.
Vind ik heerlijk, zo ga ik snel vooruit, en het geeft me een krachtig gevoel. Ik ben ook door die tunnel door, en heb al een rijkdom aan ervaringen waar ik persoonlijk uit kan putten.
Uiteraard, krijg ik hier eveneens inzichten met wat er zich hier op Merudi afspeelt, en dat zijn kleine 'verfraaiingswerkjes (
) aan mezelf.
Uiteraard jij schrijft hoe jij wil en ik doe daar geen afbreuk aan. Wil ik ook niet, het is jouw groei proces, en ik merk al een mooie verandering. Ik geef je alleen een tip mee.. en daar mag je mee doen natuurlijk wat je wil.
veel liefs van me,
Bellefleur.