Loading...
nl

privacy van anderen...

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 8 '09
Hoi Liesanne,

Ik wil graag wat toevoegen aan jouw topic. Zoals jullie je misschien kunnen herinneren heb ik, toen ik begon met mijn proces, heel uitgebreid mijn verhaal gedaan over alles wat er in mijn leven speelde met mijn vriendin, mijn ouders etc. Ik dacht hier niet echt over na, totdat ik een heel boos telefoontje kreeg van mijn vriendin, dat ze wilde dat ik per direct mijn verhaal van het Internet afhaalde, omdat iedereen van haar vrienden, collega's etc. dit ook kon lezen. Ook mijn ouders konden het totaal niet waarderen dat het erop stond. Ik heb daarom ook uit respect voor mijn vriendin en mijn ouders, mijn verhaal, per direct verwijdert. En ook al staan er geen leugens in, het is iets wat zij liever niet op het Internet zien.

En dat is denk ik waar dit over gaat. Kijk uit dat je niet over de grens van een ander heengaat, op het moment dat jij je openstelt naar de buitenwereld toe. Blijf bij je zelf, en kom niet aan een ander.

Ik heb dit geleerd, en zal daarom niet meer met naam en toenaam, op Merudi vertellen, hoe het er met mij aan toegaat.
gast
gast okt 8 '09
Hoe het met jou gaat kan toch wel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 8 '09
Ja dat kan zeker, maar zodra ik begin over anderen, of wat die tegen me zei, of wat die tegen me deed, moet ik ervoor uitkijken om de privacy van die anderen.
admin
admin okt 8 '09
Origineel bericht van: liesanne
Origineel bericht van: Karin
Jemig, gewoon hoe, wie wat en waar.
Thats all, Liesanne (die schijnbaar een tolk heeft nu?) zegt dat er privacy is blootgelegd, en al wat ik vraag is, waar dat dan heeft gestaan, schijnbaar heb ik dat niet zo ervaren, dus wil ik graag weten waar.
Nu is dit nogal duidelijk het gevolg van een verhaal over een ex, of ik moet me wel heel erg vergissen.
Is het zo'n enorm probleem om via pb dan de persoon zelf aan te spreken als je je ergens door gekwetst voelt, of vind dat iets niet door de beugel kan.
Ik wil graag een rechtstreeks antwoord, geef gewoon aan wat de aanleiding is, moeten sommigen dan altijd om die het brij heendraaien?

Ik ben persoonlijk van mening dat er grenzen zijn in wat je schrijft, die zullen voor iedereen anders liggen.
Ik meen dat dit forum die vrijheid heeft dat je mag schrijven wat op je lever ligt op dat moment zolang het binnen de fatsoensnormen valt.
In mijn ogen (met nadruk mijn) is dit niet aan de hand.
En verder heb ik hier niets meer aan toe te voegen.

@ Gast, je weet dat er mensen uit mijn omgeving meelezen, je weet waarmee ik lastig ben gevallen, al is dat natuurlijk mijn kant van het verhaal.

Karin, naar jou toe nog even een persoonlijke reactie...
Het klopt dat ik met dit topic begon n.a.v. een verhaal over een ex. Het ging me er niet om dat ik zelf gekwetst ben daardoor, me meer afvraag hoe ik het zou vinden als bepaalde dingen over mij op een forum worden gezegd, en zoals gezegd, dát wilde ik eens aankaarten. Ik heb dat bewust niet persoonlijk gedaan omdat nu misschien dit geval de aanleiding was, maar ook een andere situatie had kunnen betreffen. Ik wilde het meer algemeen maken.
Zelf kies ik er niet zo gauw voor iets dergelijks via pb te doen, wat natuurlijk ook een mogelijkheid is. Ik zal het meenemen....

Nee, ik wil zeker niet om de hete brij heendraaien, ben zelf erg voor open communiceren. Dat je op een antwoord moest wachten kwam door het feit dat ik van plan was vanmorgen even terug te reageren.
Ik snap heel goed dat het vervelend kan zijn niet direct of helemaal geen antwoorden te krijgen, dat gevoel ken ik zelf ook. Maar mensen zijn ook niet altijd online, of willen misschien soms even te tijd nemen om te antwoorden. Dat deed ik nu zelf ook.

@ Liesanne, het stoorde me niet dat er snel een antwoord kwam, dat heb je wellicht verkeerd opgepakt.
Jij hebt ook een leven toch, al had het langer geduurd maakt niet uit. Waar ik me aan stoorde is dat Gast over me heen viel en voor jou ging "tolken", daardoor was mijn reactie best wel fel.
Ik begrijp je uitleg beter nu, dank je wel hiervoor!
Er zit een heel goed punt in wat je zegt, ik ben hier in het verleden ook mee op mijn neus gegaan en pas beter op met wat ik schrijf.
Echter als iemand een reactie vraagt zal ik die zeker geven, echter zet ik er altijd bij (zoals je zelf al aangeeft) dat ik alleen die ene kant ken en van daaruit mijn mening geef.
Het "groepjes"gevoel herken ik me niet in, echter er zijn een aantal mensen die me erg dierbaar zijn en dat zal best soms uit mijn posts blijken, daar ga ik me ook niet voor verstoppen.
Theekransje? Ik had graag ook wat "diepere"onderwerpen, maar dat is met vlagen dat die voorbij komen, wellicht kunnen we er zelf een paar bedenken in plaats van af te wachten.

Dank je wel voor je reactie.
gast
gast okt 8 '09
Haha, Karin.....ben ik nu weer de boeman smileMag hoor, als je er maar wat meer mee doet dan afgeven op de buitenwereld.
admin
admin okt 9 '09
Bellefleur, ik heb in mijn stukje vanmorgen mijn kwetsbaarheid laten zien. Ik heb geschreven hoe dingen vanuit mijn beleving en gevoel zijn, en dat is niet een waarheid maar míjn waarheid, die -en dat heb ik dacht ik wel benaderd- niet zuiver is omdat het met oude stukken van mezelf te maken heeft.
Naar mijn idee is het 'groepsklimaat' hier zo dat het gewenst is 'lief en zacht' d.w.z. niet te confronterend (naar elkaar toe) te zijn. Bepaalde reacties naar elkaar worden al gauw als oordelen en 'vingerwijzingen' e.d. gezien. Zo beleef ik het. Bellefleur, jij of een ander kan dat heel anders beleven...
En nee, ik wil niet meer schaduw, alleen maar dat ze bewust is....

Ook op een spiritueel forum ben je niet ‘heilig’. Soms bekruipt me het gevoel dat dat wel gesuggereerd wordt, dat ‘heilig’ zijn. Dat geeft me altijd hele grote kriebels… ik wil me behoeden voor hypocrisie.

Ja ik weet dat je je kwetsbaar hebt geopend, en dat vind ik mooi. Ik krijg dan het gevoel eventjes dichter bij je te mogen zijn. En dat voelt fijn.
Je begint echter steeds daarna weer over andere mensen..

welliswaar om aan te tonen dat het bij jouw wat doet, maar je blijft het wel steeds over de ander hebben.
Ik ga je een stukje quote van NiMs geven die dat mooi aansluit
@MiMs : Kijk uit dat je niet over de grens van een ander heengaat, op het moment dat jij je openstelt naar de buitenwereld toe. Blijf bij je zelf, en kom niet aan een ander.

vb, ik heb vroeger een groot verwerkingsproces gehad, op een bep. forum. Daarin kwamen allerlei kwetsuren naar boven, van m'n jeugd en kindertijd.
Of ik het nu wilde of niet, het leek wel of ik het eruit moest braken, met de nodige emotie erbij.
Telkens ik m'n ouders erbij betrok, betrok ik eveneens iemand erbij van het forum zelf (onbewust) omdat die ergens dezelfde woorden of handelingen deed als m'n vader. Of als m'n moeder.
Maar die personen zelf waren gewoon zichzelf, alleen het was voor mij enorm, enorm storend, net alsof men het zelfs ' expres ' deden.
Uiteindelijk heb ik geleerd, van dit alles, om bij momenten van kwetsbaar opstellen en me te openen in wat me beroerd,
ik het nog puur en alleen over mezelf heb, niet meer de ander daarbij te betrekken.
Zij zijn immers alleen maar mijn kansen geweest om te groeien.
Daarna, heb ik ervaren dat het nog beter is, om helemaal geen enkel veranderings proces neer te zetten op een forum. Maar dit in intieme persoonlijke kring met enkelen geliefden die me zeer goed kennen dit te doen.
Vind ik heerlijk, zo ga ik snel vooruit, en het geeft me een krachtig gevoel. Ik ben ook door die tunnel door, en heb al een rijkdom aan ervaringen waar ik persoonlijk uit kan putten.
Uiteraard, krijg ik hier eveneens inzichten met wat er zich hier op Merudi afspeelt, en dat zijn kleine 'verfraaiingswerkjes ( smile) aan mezelf.
Uiteraard jij schrijft hoe jij wil en ik doe daar geen afbreuk aan. Wil ik ook niet, het is jouw groei proces, en ik merk al een mooie verandering. Ik geef je alleen een tip mee.. en daar mag je mee doen natuurlijk wat je wil.
veel liefs van me,
Bellefleur.
admin
admin okt 9 '09
Origineel bericht van: gast
Haha, Karin.....ben ik nu weer de boeman smileMag hoor, als je er maar wat meer mee doet dan afgeven op de buitenwereld.

Het was toch zo? Ik ervaar het tenminste wel zo. En waarom weer?
En hoezo afgeven op de buitenwereld?
En zelfs als ik dat zou doen waarom zou ik dat dan niet mogen?
admin
admin okt 9 '09

Ook op een spiritueel forum ben je niet ‘heilig’. Soms bekruipt me het gevoel dat dat wel gesuggereerd wordt, dat ‘heilig’ zijn. Dat geeft me altijd hele grote kriebels… ik wil me behoeden voor hypocrisie.

wat versta je onder 'heilig' en hypocrisie. Alsje wil, vanuit jezelf over jezelf gezien.

Waar plak je deze termen op? Zoals ik het bij je lees zeg je eigenlijk " heilig doen, is schijnheilig doen! ". klopt dit?
Als je vb, lieve woorden gebruik, en spreek vanuit je hart, en dit naar de anderen graag wil laten zien.
Wat denk je dan? eek,ik doe te heilig, wat een schijnheilig gedoe van me?
Ik vraag het omdat ik het ook wil begrijpen van jou over jouzelf!
admin
admin okt 9 '09
Origineel bericht van: Karin
Origineel bericht van: gast

Het was toch zo? Ik ervaar het tenminste wel zo. En waarom weer?
En hoezo afgeven op de buitenwereld?
En zelfs als ik dat zou doen waarom zou ik dat dan niet mogen?

Karin, ze legt het bij je weer neer, zodat ze niet over zichzelf hoeft na te denken.
Ik beschoude haar zin als een vorm van afweermechanisme. En kijk, heeft het gewerkt?
Heidelroos
Heidelroos okt 9 '09
Liesanne, je hebt het mooi geformuleerd en netjes omschreven..
Mijn complimenten..

Ik vind er niets mis mee, om dit te delen..
Prima dat je dat doet..

Een kritische noot geven aan een tekst houdt scherp en alert..
Ik vind het respectvol neergeschreven...

liesanne
liesanne okt 9 '09
Origineel bericht van: karin
@ Liesanne, het stoorde me niet dat er snel een antwoord kwam, dat heb je wellicht verkeerd opgepakt.

Oké, Karin...dan had ik dat even anders begrepen idd. Ik meende (ook) in een ander topic gelezen te hebben dat je het vervelend vond geen reacties te krijgen soms, vandaar dat ik dacht dat dat hier ook speelde toen je zei dat je graag een rechtstreeks antwoord wilde.

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 9 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Liesanne, je hebt het mooi geformuleerd en netjes omschreven..
Mijn complimenten..

Ik vind er niets mis mee, om dit te delen..
Prima dat je dat doet..

Een kritische noot geven aan een tekst houdt scherp en alert..
Ik vind het respectvol neergeschreven...

Dit wil ook graag even bevestigen omdat ik het hier volledig mee eens ben. Het is heel krachtig om je eigen gevoel neer te zetten, om te zien waar het vandaan komt en waarom je bepaalde dingen zo ervaart als dat je doet.

Ik zou graag willen dat iedereen zijn ergernissen over Merudi hier neerzet (waar ze dan ook vandaan komen), want er zit overal wel een kern van waarheid in.

Juist de angst om niet te willen veranderen wordt erg gevoed door een afweer. Of ik dat nu met de wereld wilt delen, of in mijn privé leven wilt beleven. Zolang ik me maar besef dat het mijn eigen afweer is, en ik niet de hele wereld (of jullie) erin hoef te betrekken.
liesanne
liesanne okt 9 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Ja ik weet dat je je kwetsbaar hebt geopend, en dat vind ik mooi. Ik krijg dan het gevoel eventjes dichter bij je te mogen zijn. En dat voelt fijn.
Je begint echter steeds daarna weer over andere mensen..

welliswaar om aan te tonen dat het bij jouw wat doet, maar je blijft het wel steeds over de ander hebben.
Ik ga je een stukje quote van NiMs geven die dat mooi aansluit
@MiMs : Kijk uit dat je niet over de grens van een ander heengaat, op het moment dat jij je openstelt naar de buitenwereld toe. Blijf bij je zelf, en kom niet aan een ander.

vb, ik heb vroeger een groot verwerkingsproces gehad, op een bep. forum. Daarin kwamen allerlei kwetsuren naar boven, van m'n jeugd en kindertijd.
Of ik het nu wilde of niet, het leek wel of ik het eruit moest braken, met de nodige emotie erbij.
Telkens ik m'n ouders erbij betrok, betrok ik eveneens iemand erbij van het forum zelf (onbewust) omdat die ergens dezelfde woorden of handelingen deed als m'n vader. Of als m'n moeder.
Maar die personen zelf waren gewoon zichzelf, alleen het was voor mij enorm, enorm storend, net alsof men het zelfs ' expres ' deden.
Uiteindelijk heb ik geleerd, van dit alles, om bij momenten van kwetsbaar opstellen en me te openen in wat me beroerd,
ik het nog puur en alleen over mezelf heb, niet meer de ander daarbij te betrekken.
Zij zijn immers alleen maar mijn kansen geweest om te groeien.
Daarna, heb ik ervaren dat het nog beter is, om helemaal geen enkel veranderings proces neer te zetten op een forum. Maar dit in intieme persoonlijke kring met enkelen geliefden die me zeer goed kennen dit te doen.
Vind ik heerlijk, zo ga ik snel vooruit, en het geeft me een krachtig gevoel. Ik ben ook door die tunnel door, en heb al een rijkdom aan ervaringen waar ik persoonlijk uit kan putten.
Uiteraard, krijg ik hier eveneens inzichten met wat er zich hier op Merudi afspeelt, en dat zijn kleine 'verfraaiingswerkjes ( smile) aan mezelf.
Uiteraard jij schrijft hoe jij wil en ik doe daar geen afbreuk aan. Wil ik ook niet, het is jouw groei proces, en ik merk al een mooie verandering. Ik geef je alleen een tip mee.. en daar mag je mee doen natuurlijk wat je wil.
veel liefs van me,
Bellefleur.

Bellefleur, wat jij hier beschrijft dat is precies waar het boek van Ingeborg Bosch over gaat: we krijgen in ons leven te maken met mensen en situaties die 'symbool' staan voor onze oude pijn van vroeger. Het feit dat we ons in het hier en nu door die 'symbolen' gekwetst voelen zegt niet zoveel over de situatie in het nu, maar eigenlijk alles over onze vroegere kwetsingen, toen we nog kind waren.
Je hebt gelijk: mensen reageren vaak gewoon vanuit zichzelf en doen dingen niet met opzet, het kan alleen voor ons soms een enorme trigger zijn omdat we de oude pijn weer voelen.
En ja, dat gebeurt dus ook als je met elkaar aan het communiceren bent op een forum. Dat zie ik bij mezelf en anderen (ook bij jou) ook gebeuren (dat laatste durf ik bijna niet meer te zeggen tegen jou blush)
Door jouw persoonlijke uitleg ga ik het vanuit jouw kant ook beter begrijpen. Het is misschien een verstandige keuze om -zoals jij zegt -geen veranderingsprocessen te delen op een forum. Het is echter dan wel zo dat mensen dan ook minder van jou als persoon te zien krijgen. En dat is wat ik persoonlijk dan wel eens lastig kan vinden: ik stel me dan bv. kwetsbaar op en een ander blijft er van een afstand naar kijken, geeft dingen terug en houdt zichzelf er dan buiten.
Ik had gisteren eigenlijk ook alweer spijt wat ik had opgeschreven....ik vind het niet makkelijk om dit soort kwetsbare kanten van mezelf te laten zien....maar het is een deel van mij en ja ik kan er niet omheen.

Ik kan het nu wel horen wat je zegt over het beginnen over anderen.... je hebt daar wel gelijk in. Het is eigenlijk iets wat me met de paplepel is ingegeven...'andere mensen deugen niet, het ligt altijd aan de ander'... Overgiet dat nog eens met een calvinistisch sausje: de hele wereld deugt niet inclusief ikzelf en voila...zo ontstond mijn vroegere mensbeeld.....Het is een moeilijk proces me daaraan te ontwortelen... De tanen stromen nu over mijn wangen.....
Het is goed...............

Het neemt niet weg dat ik vind dat je ook wel gezond kritisch mag zijn....ik houd ervan elkaar te spiegelen en elkaar dingen terug te geven...ja daar leer je toch van. Mensen mogen zich best 'schuren' aan elkaar....zolang je je eigen aandeel maar blijft zien en oog blijft houden voor de gevoelens en behoeften van de ander...

En af en toe moet die knuppel ook maar eens even in het hoenderhok lijk me...we kunnen hier ook een stelletje kakelende kippen bij elkaar zijn....
waar zijn de hanen.... grin

liefs!
liesanne
liesanne okt 9 '09
@Heidelroos: bedankt voor je lieve woorden...

@Nims: ook bedankt voor je reactie. Ik had zelf al een vermoeden dat je -om de redenen die je beschrijft- je persoonlijke verhaal had verwijderd....heel begrijpelijk.

Ik vind het heel mooi om jouw (veranderings)proces te volgen...

smile
admin
admin okt 9 '09

Bellefleur, wat jij hier beschrijft dat is precies waar het boek van Ingeborg Bosch over gaat: we krijgen in ons leven te maken met mensen en situaties die 'symbool' staan voor onze oude pijn van vroeger. Het feit dat we ons in het hier en nu door die 'symbolen' gekwetst voelen zegt niet zoveel over de situatie in het nu, maar eigenlijk alles over onze vroegere kwetsingen, toen we nog kind waren.
Je hebt gelijk: mensen reageren vaak gewoon vanuit zichzelf en doen dingen niet met opzet, het kan alleen voor ons soms een enorme trigger zijn omdat we de oude pijn weer voelen.
En ja, dat gebeurt dus ook als je met elkaar aan het communiceren bent op een forum. Dat zie ik bij mezelf en anderen (ook bij jou) ook gebeuren (dat laatste durf ik bijna niet meer te zeggen tegen jou blush)
Door jouw persoonlijke uitleg ga ik het vanuit jouw kant ook beter begrijpen. Het is misschien een verstandige keuze om -zoals jij zegt -geen veranderingsprocessen te delen op een forum. Het is echter dan wel zo dat mensen dan ook minder van jou als persoon te zien krijgen. En dat is wat ik persoonlijk dan wel eens lastig kan vinden: ik stel me dan bv. kwetsbaar op en een ander blijft er van een afstand naar kijken, geeft dingen terug en houdt zichzelf er dan buiten.
Ik had gisteren eigenlijk ook alweer spijt wat ik had opgeschreven....ik vind het niet makkelijk om dit soort kwetsbare kanten van mezelf te laten zien....maar het is een deel van mij en ja ik kan er niet omheen.

Ik kan het nu wel horen wat je zegt over het beginnen over anderen.... je hebt daar wel gelijk in. Het is eigenlijk iets wat me met de paplepel is ingegeven...'andere mensen deugen niet, het ligt altijd aan de ander'... Overgiet dat nog eens met een calvinistisch sausje: de hele wereld deugt niet inclusief ikzelf en voila...zo ontstond mijn vroegere mensbeeld.....Het is een moeilijk proces me daaraan te ontwortelen... De tanen stromen nu over mijn wangen.....

Het neemt niet weg dat ik vind dat je ook wel gezond kritisch mag zijn....ik houd ervan elkaar te spiegelen en elkaar dingen terug te geven...ja daar leer je toch van. Mensen mogen best zich best schuren aan elkaar....zolang je je eigen aandeel maar blijft zien en oog blijft houden voor de gevoelens en behoeften van de ander...

En af en toe moet die knuppel ook maar eens even in het hoenderhok lijk me...we kunnen hier ook een stelletje kakelende kippen bij elkaar zijn....
waar zijn de hanen.... grin

liefs!

Ik ben blij dat je gehuild hebt, en ook dat ik dichter tot je ben gekomen. Ik begrijp je. Volkomen.
Ben door een soortgelijk proces gegaan enkele tijden geleden, en wat je soms ervaart van me, zijn daar nog restanten van. Die ik zelf ook wel weet dat ze er zijn en heel zeker aan werk.
Bij mij lag het in het feit dat ik een 'zeer klein kind, dat daarin zichzelf mocht zijn, in al haar kleinheid en hulpbehoevendheid, maar niet mocht groeien in haar kracht'.
De onlangs tweejaar durende oude pijnen, en ook trauma's van vorige levens hebben me door een groot transformatie proces heengehaald.
Het meeste... heb ik zelf gedaan, omdat ik het wou, omdat ik de moed had én de kracht vond in mijn vertrouwen en overtuiging in de vriendschap tussen het Goddelijke en mij.
Ik weet dus wat het kan doen met iemand, als je in een "kader" bent opgegroeid. En er zijn zeer zeker nog mensen die dat herkennen.
Weetje, jouw openheid, ik vind dit machtig mooi, ik zie Liesanne! mij maakt het blij, dat je dit doet.
Ieder proces is anders, de jouwe begint ergens, de mijne eindigt ergens, en in dat stuk en dat proces komen we elkaar tegen. En je hebt me nu - zonder dat je het weet misschien - enorm geholpen.
Geen stok in een hoenderhok voor me meer.. heb te veel van die stokken op m'n kop gehad. En voor mij mag het anders, ik leer vanuit Liefde. En dit is een keuze van me vanuit liefde voor mezelf.

zelfs als ik een frustie moment van mezelf tegenkom en even onderuit ga.
Ik ben niet die frustie-momenten.. ik ben zovéééééél meer!! en jij ook.
Dank je voor jouw aanwezigheid, hier, Liesanne! Je bent schitterend!

liefs
Bellefleur
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 9 '09

@Nims: ook bedankt voor je reactie. Ik had zelf al een vermoeden dat je -om de redenen die je beschrijft- je persoonlijke verhaal had verwijderd....heel begrijpelijk.

Ik vind het heel mooi om jouw (veranderings)proces te volgen...

smile

Klopt, dit heb ik niet gedaan voor mezelf, want het liefste had ik het laten staan. Maar omdat ik hiermee over iemand anders zijn / haar grens heen ging, heb ik het verwijderd.

En ik vind het ook heel mooi om mijn eigen veranderingen te volgen. Ik besef me nu pas, dat ik zolang heb vastgezeten in mijn zelfbeeld, dat dit beeld hopenloos verouderd is met wie ik echt ben. Ik sta het mezelf toe om mij en mijn omgeving te veranderen, want pas dan kom ik volledig tot mijzelf.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 9 '09
@Bellefleur,

Mag ik je vragen of dit proces bij jou helemaal klaar is? Of kom je af en toe nog oude pijnen (en de daarbij behorende afweren) tegen?
Heidelroos
Heidelroos okt 9 '09
[De tanen stromen nu over mijn wangen.....

Dat is héérlijk!! laugh
liesanne
liesanne okt 9 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Ik ben blij dat je gehuild hebt, en ook dat ik dichter tot je ben gekomen. Ik begrijp je. Volkomen.
Ben door een soortgelijk proces gegaan enkele tijden geleden, en wat je soms ervaart van me, zijn daar nog restanten van. Die ik zelf ook wel weet dat ze er zijn en heel zeker aan werk.
Bij mij lag het in het feit dat ik een 'zeer klein kind, dat daarin zichzelf mocht zijn, in al haar kleinheid en hulpbehoevendheid, maar niet mocht groeien in haar kracht'.
De onlangs tweejaar durende oude pijnen, en ook trauma's van vorige levens hebben me door een groot transformatie proces heengehaald.
Het meeste... heb ik zelf gedaan, omdat ik het wou, omdat ik de moed had én de kracht vond in mijn vertrouwen en overtuiging in de vriendschap tussen het Goddelijke en mij.
Ik weet dus wat het kan doen met iemand, als je in een "kader" bent opgegroeid. En er zijn zeer zeker nog mensen die dat herkennen.
Weetje, jouw openheid, ik vind dit machtig mooi, ik zie Liesanne! mij maakt het blij, dat je dit doet.
Ieder proces is anders, de jouwe begint ergens, de mijne eindigt ergens, en in dat stuk en dat proces komen we elkaar tegen. En je hebt me nu - zonder dat je het weet misschien - enorm geholpen.
Geen stok in een hoenderhok voor me meer.. heb te veel van die stokken op m'n kop gehad. En voor mij mag het anders, ik leer vanuit Liefde. En dit is een keuze van me vanuit liefde voor mezelf.

zelfs als ik een frustie moment van mezelf tegenkom en even onderuit ga.
Ik ben niet die frustie-momenten.. ik ben zovéééééél meer!! en jij ook.
Dank je voor jouw aanwezigheid, hier, Liesanne! Je bent schitterend!

liefs
Bellefleur

Bellefleur, dank je wel voor je reactie.

ik ben even stil nu....geen woorden....

smile
admin
admin okt 9 '09
Origineel bericht van: NiMS
@Bellefleur,

Mag ik je vragen of dit proces bij jou helemaal klaar is? Of kom je af en toe nog oude pijnen (en de daarbij behorende afweren) tegen?

Ik zou graag willen, NiMs dat je je meer focust op mijn kwaliteiten,
zet je zonnebril af! en kijk naar het licht. grinwink
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy