Pegagus, hoi meid..
Zonder erder reacties te lezen, zal ik je proberen te lezen, waar je groei zit, of je stagnatie..
Twee duidelijk verschillende gezichtsdelen..
Een zeer oude ziel, die al veel heeft geleerd, ziet en weet, maar waar een jongere menselijkere zienswijze op uitgeoefend wordt..
Dit herken ik. Ben aan het uitzoeken hoe ik met dingen om moet gaan. Ik heb gedachten, weet dingen, voel dingen die oud voelen, van binnen voelt het soms oud, maar tegelijker voel ik me heel jong. Altijd al gehad. Net ook of mijn oude ziel weet hoe het werkt, maar ik nog niet of niet in deze maatschappij. Soms echt verwarrend.
Wat angsten en depressies kan veroorzaken, omdat de oude ziel niet door het jonge mens, en rommelige maatschappij begrepen wordt..
Herkenbaar.
Ik heb je verzoek om een reading meteen uitgevoerd, omdat je nu wel heel ergh open staan voor een reading..
Nieuwsgierig, wat heeft die Heidelroos te vertellen..
Haar lezingen zijn wel confronterend, apart
Die van jou? Als dat zo is, maakt niet uit. Laat maar komen.
Nou bij deze meis:
Ik zie je koppie.. en verwar een zeer jong gezicht met een echte leeftijd denk ik... misschien ben je dertig en oog je als 22 hihihih..
Hoor ik vaker. Ik ben 29.
Pegasus.. de naam, ik zou niet weten waarom je deze moeilijke naam hebt gekozen voor zo'n eenvoudige pure ziel..
Grappig dat je dit noemt. Ik ben normaal van zo min mogelijk dingen er om heen. Dingen die afleiden van waar het om gaat. Omdat ik houd van eenvoud en dingen graag puur houd, zo dicht mogelijk bij de kern. Met het witte gevleugelde paard, heb ik een band die voor mij heel puur en eenvoud is. Een moeilijke naam voor iets puurs en ik wilde anoniem blijven, vandaar een andere naam.
(effe koffie pakken)
Okee, koffie en beschuit
Onzeker in dit leven, deze maatschappij..
Yep, heel erg gehad.Ik zie je zo teruggetrokken op het schoolplein, de druktemakers achter je gelaten..
Ja, klopt helemaal één of twee vaste vriendinnen.. en het zou me niet verbazen als je deze vriendinnen nog ziet..
Klopt, die vriendinnen zie ik nog.
Meegaand type, verpleegkundige achtige job?
Je zorgt in ieder geval graag en dat is een job die uitstekend bij je zou kunenn passen..
Meegaand type was ik. Verpleegkunde niet. Nu projectleider op sociaal vlak.
Overvraging:
Je raakt makklijk overvraagt en vindt het moeilijk om twee dingen tegelijk te moeten kunnen..
Valt volgens mij mee. Ik merk wel dat het belangrijk is, om niet twee dingen tegelijk te doen, voor de rust en de aandacht die ik aan iets wil schenken. De neiging om dingen tegelijkertijd te doen, heb ik namelijk nog wel eens.
Toch, als het op jouw manier mag, lijk je veel efficienter dan anderen denken..
Je doet dingen grondig.. en laat niets aan toeval over..
Ja. Probeer dingen nu alleen wat meer los te laten.
Je houdt ervan om secuur te zijn en niet zomaar zaken af te raffelen..
Ja
Ik zie je voor iemand (Bijvoorbeeld een collega staan), om te vertellen hoe het beter kan..
Ja
Niet dwingend, maar meer tips-gevend..
Ja
je bent daar goed in trouwens..
Ja
Jaargetijde: Lente.. bloemen en tulpen in het bijzonder..
Ik hou heel erg van de lente. Ik ben ook in de lente geboren. Tulpen zeggen mij iets minder, maar ik hou wel van bloemen
Blaadjes in de knop, groeiend en bloeiend naar buiten tredend..
Zo zie ik jou ook.. als iemand die nog vooraan in haar groei staat, ondanks de oude ziel, op zoek naar medestanders.. vrienden, kennissen die jouw ervaringen en hersenen kunnen delen..
Klopt, wil graag mensen ontmoeten met wie ik kan delen. De diepgang.
Er zit een bepaalde intelligentie in jou die niet velen zullen begrijpen..
Je hebt een bijzondere manier van denken..
Spiegelend denken, je 'snapt' waar dingen over gaan, zonder ze maar ooit gelezen te hebben..
Ja
Dit is heel mooi.. eigenlijk weet en ken je al enkele geheimen van het leven zelf, die gebaseerd zijn op elk geloof, in elk boek.. het 'oh jah' gevoel..
Veel zaken die betrekking hebben op spriritualiteit is gebaseerd op hetzeldfde.. namelijk onderdeel te zijn van dit prachtige universum..
Dat is denk ik waar het omdraait. Soms voel ik dat ten volle zijn het enigste is waar het om draait.
Ik kan met jou, denk ik uren filosoferen over de zin des levens en andere zaken....
GraagIk denk dat je een filosoof bent in hart en nieren..
Iemand die graag het onderste uit de kan wil uitpluizen en uitdiepen,
net zo lang tot er geen antwoord meer bestaat.. open laten.. geen mening, geen oordeel.. helemaal niets..
het IS..
Ja. Uiteindelijk antwoord is ook helemaal niet belangrijk. Snappen is eigenlijk helemaal niet belangrijk.
Getal 33..
Zegt me niets
Toch blijf ik verwarring krijgen over de aard van jouw ziel...
Ik kan er zo in.. en die geheimen willen ontfrutselen..
Wat bedoel je hiermee?
Práát jij wel eens met mensen over wat jij weet, voelt, ervaart?
Ligt eraan waarover het gaat. Over spirituele zaken, op dit moment weinig. Mensen praten zelf altijd graag. Of mensen horen, maar “luisteren” niet. Soms vertel ik er ook niets over omdat dat de ervaring of het gevoel kleiner maakt.... of hoe moet ik dat zeggen. Soms zijn woorden niet genoeg....
Of vindt jouw omgeving dit niet zo prettig en maar een raar iets?
Ook, mijn omgeving vindt het niet prettig, raar, moeilijk, eng of horen dingen die ze liever niet willen horen, maken er een grapje van etc. Zijn een paar mensen waar ik het soms mee over kan hebben en met hun heb ik het erover. Maar ik heb ook losgelaten dat ik het er met iedereen over moet hebben. Is niet meer nodig. Als het wel zo is, is het mooi. Als het niet zo is, dan niet.
Op één of andere manier komt dit niet gauw voor..
Wat niet en waarom niet?
Maar ik mag jou vertellen dat jouw oudere ziel, je reeds aan vele levenservaringen is voorgegaan..
Geloof ik gelijk. Heb ooit een aantal personen voorbij zien komen, die ik ben geweest….
Ik zie het meest begripvolle en pure mens binnenin, dat ik er zelf bijna nederig van word..
Op één of andere manier heb jij lezingen als deze niet nodig..
Ik voel de laatste maanden van binnenuit: Ik heb geen bevestiging meer nodig.
Tenminste niet, om te weten wat er nodig is in dit leven aan compassie, mededogen en begrip naar anderen..
Dit raakt me. Zo voelt het ook echt voor mij. En soms wilde ik dat anderen dit ook snapten...
Tweestrijd, Je hebt ook nog jouw onderzoekende nieuwe menselijke hersenen, die nog niet klaar zijn voor datgene wat 'weet' een tweestrijd, een gevecht van binnen.. uiterlijke leven, innerlijk bewegen....
Mooi omschreven, zo voelt het ook. Hoe verenig ik binnen met buiten en als ik weet wie ik ben, hoe beweeg ik me dan in deze wereld. Het weten en voelen voelt oud, maar wie ik ben niet.
Om te beginnen zie ik jouw totem als een uil.
Geen associaties mee, in de zin van een dier waartoe ik me aangetrokken voel of bewondering. Weet niet wat mijn totemdier is. Ik heb wel een aantal andere krachtdieren.(Het dier waar je je leven al tot voelt aangetrokken, bewondering?)
Nou, vertel ik je even iets...
Ik woon tegen een kerk aan en heb mijn uiltjes vannacht nog gehoord..
Ik ben zo blij daarmee elke nacht.. wat een schitterende beesten..
Ik heb ze wel onlangs nog gehoord ’s nachts toen ik het trekvogelpad liep.
Jouw dierenmedicijn een slang..
Nog geen contact gehad met de slang. Is ook niet één van de krachtdieren waar ik mee werk.
De oude indianen hebben jouw interesse en het zou mooi zijn als je meer werkt met de natuur in jou..
De indianen hebben zeker mijn interesse. Heb een jaar opleiding Sjamanisme gedaan. Heb ook een paar keer idianen ontmoet als een soort helper
Je gaat graag de natuur in.. maar wérk je er ook mee?
Ik ga heel graag de natuur in. Ik hou echt van de natuur. Werk er nog niet echt mee…… In het verleden wel een tijd zelf theeën gefabriceerd en kruiden gezocht. Is uiteindelijk naar de achtergrond verdwenen. Trommel heb ik . Maar een beetje verlegen om er mee te gaan trommelen, gezien buren etc.Kruiden, specerijen, trommelen ... etc..
Kijkt wat sjamanen doen, wat die aan leven en weten in zich hebben.. Kijk.
Zie hierboven.
Meedoen met zo'n Eigentijdsfestival (zoek maar op)
Heb ik al gedaan, eigen workshop gegeven en bezoeker geweest, waar je leert om de diepe spirituele kant in jezelf te ontdekken. Misschien vreemd, maar ik heb het gevoel dat daaraan deelnemen een stukje pad wordt gegeven, met de juiste mensen..
Je bedoelt aan het Eigentijdsfestival? Wie weet weer iets voor 2010 om naar toe te gaan. Eigentijdsfestival vond ik altijd super.
Ik zie een kind... een mooie klein kind..
Ben je zwanger?
Wil je een kind?
Ben niet zwanger en of ik ooit kinderen wil, ik weet het niet. Maar om de één of andere reden begint bijna elk medium richting mij over zwangerschappen. Soms werd ik er zelfs moedeloos van. Ik heb nog steeds niet uitgevogeld waarom dit telkens genoemd wordt. Jij een idee?
Weet je..
Ik zie veel angsten in jou.. en dat komt omdat je bang bent voor de dood..
Weet ik niet of dat zo is. Ik ben denk ik niet bang voor de dood. Ik heb er juist iets mee. Het intrigeert me. Heb ooit spontaan sjamanistische dood ervaren. Vond ik toen heel erg eng. Daarna nog 2x sjamanistische dood zelf opgezocht. Verder heb ik weleens het gevoel, dat ik mensen die terminaal zijn, rust moet gaan brengen. Vertellen dat ze niet bang hoeven te zijn voor de dood. Dat er meer is. Ik heb wel andere angsten.
Diep in jou, weet wat de dood inhoudt.. omdat je het al honderden malen hebt doorleeft..
Iets in me zegt, dat als je versmelt met jouw 'weten' en jouw nieuwe hersenen...
dit angstige fenomeen weg zal ebben..
Vaak ziet men angst als iets zwaks..
Voor mij zegt het dat je te lang door bent gegaan..
Over je grenzen heen..
Meer doen en een ander leven inkleden dan die bij je past..
Niet in je hart, maar meters ernaast leven?
Heb ik een hele tijd gedaan. Maar ik heb sinds een paar jaar echt voor mezelf gekozen.
Ik wil wortels bij je tekenen..
Wortels als teken van aarden...
Maak gebruik van alles wat onze prachtige aarde te bieden heeft..
Wandelen, bomen, zee, water, rivier...
Bosgrond, paddestoelen..
Wroet denkbeeldig je voeten in de zachte aarde....
En voel.. hoe fijn het is te versmelten..
Hoe je jezelf ooit weer terug zal geven aan die aarde..
Ik ga meer aarden wel doen, omdat ik voel dat het me zal helpen.
De dood is niet eng..
Zie het niet als einde..
Ik heb ooit een ernstig lugubere oefening meegekregen om mijzelf rottend in die aarde te zien,
hoe ik werd opgegeten door wormen en maden..
Hoe ik weer teruggegeven word aan de aarde..
Want dat is de cyclus van het leven.. de cyclus die jij kunt begrijpen..
Enm zovelen met ons.. maar wederom is weten en doen twee dingen..
Ik ken deze oefening
En meissie, je hebt nog een lang leven te gaan..
het zou zonde zijn die te verpesten, al die jaren.. aan angst en stressgevoelens....
Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik raad je aan in ieder geval veel te lezen, je te verdiepen in jouw pad, jouw weg, jouw leven in je menselijke gedaante..
Ik probeer nu juist even minder te lezen, maar gewoon te leven. Te genieten etc. Even uit het hoofd, richting ervaren en voelen en echt te kiezen voor mezelf. Los te komen van alles wat volgens de boekjes zou moeten. Ik heb nu meer zoiets de boekjes kunnen wat mij betreft even de boom in. (Vindt de oude ziel dan: niet lezen, maar zijn/leven. In boekjes zit niet de wijsheid....)
Probeer niet te aardig te doen tegen iedereen. je mag ze best wel lik op stuk geven.. kom voor jezelf op!!
Mee bezig.
Ik zie een lange periode van meegaandheid..
Klopt, is heel lang geweest. Sinds een paar jaar pas is dit aan het veranderen. Daarvoor zoveel begrip, compassie en mededogen voor de ander, dat ik welzijn van de ander belangrijker vond.....
Lever / gal ... niet uiten van gevoelens..
Laatste klopt
Altijd maar de lieverd zijn.. en lief, dat bén je..
Maar soms word je verteerd door boze gevoelens..
Ik ga er van uit dat dit nu geweest is.
Rechtschapenheid:
omdat oneerlijkheid op deze aarde al de boventoon voert..
waaraan jij niet wil deelnemen..
Klopt helemaal
Geloof: Omdat het er nu eenmaal ingebracht is..
Indoctrinerend bijna... zelfs..
???? Mijn ouders zijn heel gelovig, bedoel je dat?
Eten: in de vorm van, genoodzaakt om te kunnen leven..
Niet genieten van elke hap.. van de geur, de smaak..
Eten is leven en wat is er mis met een bourgondische stijl van leven
Klopt
Controle: Liefst op het leven..
Klopt
Vis eten, groenten, vooral lekkere tomaten en groene groenten..
Hou ik erg van
Lekker genieten van alles wat eetbaar is en lekker is..
Niets mis mee..
Verder genieten van je lichaam, van jouw vrouwelijkheid..
Van jouw lijf... sauna, zonnebank, zwemmen, masseren, jezelf accepteren en dat je mooi bent, zoals je bent..
Geen waardeoordeel aan een prachtig instrument dat je is gegeven..
Ga ik weer oppakken. Hoe wel erg van sauna en masseren
Ik zou uren tegen je kunnen praten..
Dat zou ik ook liever doen, dan schrijvend hierop te reageren. Kan niet in woorden vangen hoe ik hierop wil reageren. Maar ik heb een poging gewaagd.
De woorden dekken het niet
Liefssssssssssssssss XXX
AAAAAAH, staat het niet meer vet en in kleur. Zal ik vanavond nog naar kijken. Nu snel de fiets op. Doeg.