Loading...
nl

De zorg, wat doet dat goed!

Eruan
Eruan okt 4 '09
Hoihoi!

Vandaag heb ik mijn eerste werkdag gehad in de zorg. Ik ben dan maar een keukenhulp die eten en koffie ronddeelt. Toch is het een superleuk baantje!
Lekker vroeg eruit en dan de mensen een goede morgen wensen met een lekker ontbijt.
En wat me dan opvalt is hoe goed je het hebt wanneer je jong bent, en hoe dankbaar deze mensen zijn voor elke dag die ze krijgen.
Sommigen zijn oud en versleten maar komen hun bed toch nog uit om nog even een hand te geven, je te bedanken wat je doet.

Echt ik vind het helemaal geweldig om te doen. smile
Delen:
Maryssa
Maryssa okt 4 '09
Lieve Ann_ik,

Fijn dat het zo leuk was en goed ging!Ik denk dat ze hartstikke blij zijn dat jij ze hun ontbijtjes komt brengen. Juist omdat je die instelling hebt. Ik krijg ineens een beeld te zien van een zon die een kamer binnenloopt met een ontbijtblad in haar handen. Mooi wat je doet Ann_ik je geeft licht aan het begin van hun dag op die manier!

Liefs x
Eruan
Eruan okt 4 '09
Wat grappig dat je het hebt over de zon! Er was namelijk een vrouwtje die zegt, heej je neemt de zon al voor me mee. wink
Maryssa
Maryssa okt 4 '09
Dat is toevallig smile
admin
admin okt 4 '09
Hey Ann_ik smile

Ja, vraag iemand waarbij de zorg voor ouderen door het bloed stroomt en het dan ook al ruim 20 jaar doet, hoe het voelt om er te werken! Eenmaal in de zorg, kom je er niet zo snel weer uit, zoveel voldoening en waardering het kan geven. Ik zeg kán geven, want de werkdruk in de zorg maakt het niet altijd even leuk. Maar toch zou ik het voor geen GOUD willen missen!!!!
Het is gewoon een groot deel van mijn Leven!

Dus lieve Ann_ik, je hebt een gewéldige werkplek gevonden!!! Geniet er elke keer weer van!!

Liefs
Mar
Lena
Lena okt 4 '09
leuk om te lezen ann-ik
een lekker ontbijt een een kop koffie verzorgen
is voor de meeste ouderen een goed begin van de dag smile
heel belangrjk dus...
en als jij dit doet met veel plezier..ja dan gebeurd er wat moois wink
admin
admin okt 4 '09
Leuk Ann-ik, fijn dat je het zo naar je zin hebt!
Ik heb begrepen dat er in de zorg weinig of te weinig tijd is om aandacht aan deze mensen te geven, het lijkt me heel dankbaar werk en ik kan me voorstellen dat je echt met een blij gevoel in je buik naar huis gaat!
Eruan
Eruan okt 4 '09
Wouw Laraprinta werk je al 20 jaar in de zorg? Wat leuk zeg! smile

Ja Karin, ik voel me zelfs nog steeds blij en vrolijk, echt dit is een super begin van mijn dag, ik ben blij dat ik volgende week er weer heen kan! laugh
Islandlady
Islandlady okt 4 '09
Onwijs leuk Ann_ik dat je het geweldig vindt. Het is volgens mij ook een heel dankbaar beroep

XX
admin
admin okt 4 '09
@ Ann_ik, yep, ik werk al vanaf 1988 in de zorg!! Eerst als helpende en in 1993 mijn diploma gehaald. Gewerkt in verz.huis in Purmerend, bij Stichting Fokus Purmer-Noord, SlotervaartZH Amsterdam en nu in Stad Groningen wink
Ik heb wel wat anders geprobeerd tussendoor, maar het bloed kruipt waar het niet heen kan!!

Liefs,
Marjan
Eruan
Eruan okt 7 '09
Volgens mij kunnen echte zorgers ook niet veel anders dan zorgen...
Mijn moeder werkt ook al behoorlijk wat jaren in de zorg en zou ook niet graag iets anders doen. smile

Maar zo heb je al heel wat ervaring zeg! Merk je ook verschil met de mensen in de verschillende steden?
admin
admin okt 8 '09
Ja, ik heb uiteraard al heel wat ervaring opgedaan, de afgelopen jaren smile
Nee, veel verschil tussen de mensen in verschillende steden zie je niet hoor, in een zorgcentrum zitten alle ouderen op eenzelfde punt in hun leven. Buiten dat ze uiteraard Uniek zijn, zijn de verschillen nihil.

Liefs,
Marjan

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki