Loading...
nl

Oude manier van dromen uitleggen en de nieuwe???

admin
admin okt 3 '09
Ik open dit topic, omdat ik meer wil weten over het dromen uitleggen. Hoe doen jullie dit, gebruiken jullie droomwoordenboeken, internet, alleen jullie gevoel?

Is er een verschil tussen de oude manier van dromen uitleggen en de nieuwe manier en welk verschil(len) is dat dan??

Wie kan me helpen om dit topic tot leven te brengen???
Delen:
admin
admin okt 3 '09
Okidoki, ik wil de spits wel afbijten.
Ik heb het overigens al lang niet meer gedaan, voornamelijk omdat er soms geen reactie komt en ik met een droom echt lang bezig ben, soms wel twee dagen, als ik dan geen reactie krijg heb ik daar enorme moeite mee.

Ik pak altijd mijn dromenboek, de kleinste dingen uit een droom zijn belangrijk, kleuren, geuren, sferen, die lees je helaas niet altijd en dat kan het lastig maken.
Alle sleutelwoorden schrijf ik neer, daarna ga ik ook op internet naar de sleutelwoorden zoeken, hoe meer info hoe beter.
Met al die woorden ga ik het verhaal zoeken en gebruik daarbij mijn intuïtie, wat klopt voor mijn gevoel schrijf ik neer en wat niet goed voelt laat ik los.

Ik weet niets over oude of nieuwe manieren.
Wel valt mij op dat veel droominterpretaties hier erg statisch zijn, niet op de persoon geschreven en daardoor voelen veel van die interpretaties niet goed voor mij, veel boekenwijsheid.
Maar dat is mijn mening, ik wil niet beweren dat ze niet goed zijn, alleen dat het voor mij niet oké voelt.
pe51
pe51 okt 3 '09
Op deze pagina schrijft Nims:

Origineel bericht van: NiMS
Dit forum heb ik gemaakt omdat ik het idee heb gekregen dat de laatste tijd er veel informatie zal worden doorgegeven via de dromen. Ik heb het idee dat er veel overeenkomstige dingen gedroomd zullen worden bij verschillende mensen. Ik hoop daarom ook, dat iedereen een dromendagboekje wil bijhouden, en de droom in dit forum plaatst. Geef het onderwerp wel een passende naam waarin je iets over de droom zegt, anders wordt het lastig terugvinden.

Ik ben erg benieuwd of ik patronen erin kan herkennen. Daarnaast kan je misschien ook droomuitleg krijgen, zeker nu de oude methode van droomverklaring niet meer werkt!

(... knip ...)



Er moet dus een oude en een nieuwe manier van droomverklaring zijn. Ik zit me af te vragen wat het verschil is.
Google geeft alleen de pagina hierboven.

De oude tijd was de tijd van het sterrenbeeld Vissen, en de nieuwe is de tijd van het sterrenbeeld Waterman. Vissen is: (diep) voelen, en waterman is: begrijpen, inzicht, redeneren, logica.

Daarom zou het kunnen, dat de manier van droomverklaren van de nieuwe tijd veel meer begrijpen, inzicht, redeneren en logica is. En die van de oude tijd diep voelen.

Zelf gebruik ik m'n gevoel én m'n verstand bij het uitleggen van dromen. Omdat ik sinds ik logica, begrijpen, redeneren enz gebruik, veel meer dromen kan verklaren als daarvoor.
En omdat een mens gevoel en verstand in zich heeft, is het niet zo vreemd dat hij die bij droomverklaren beide zou moeten gebruiken.

Ik las het zinnetje van Nims, en toen vroeg ik me dus af of ik ze misschien al een beetje op de manier van de nieuwe tijd aan het uitleggen ben. Daarvóór snapte ik niet dat anderen geen logica gebruiken bij droomuitleg.

Dus als iemand iets weet over de 'nieuwe manier van dromen uitleggen', een tekst of zoiets, dan ben ik daar geïnteresseerd in.
pe51
pe51 okt 3 '09
Origineel bericht van: Karin
Okidoki, ik wil de spits wel afbijten.
Ik heb het overigens al lang niet meer gedaan, voornamelijk omdat er soms geen reactie komt en ik met een droom echt lang bezig ben, soms wel twee dagen, als ik dan geen reactie krijg heb ik daar enorme moeite mee.

Ja, dat kan heel vervelend zijn als je je best erop gedaan hebt. Je hebt dan geen idee of het wel of geen nut gehad heeft. Al vind ik het in dit forum wel meevallen, er zijn forums waar ze meestal niet reageren.
Origineel bericht van: Karin

Ik pak altijd mijn dromenboek, de kleinste dingen uit een droom zijn belangrijk, kleuren, geuren, sferen, die lees je helaas niet altijd en dat kan het lastig maken.
Alle sleutelwoorden schrijf ik neer, daarna ga ik ook op internet naar de sleutelwoorden zoeken, hoe meer info hoe beter.
Met al die woorden ga ik het verhaal zoeken en gebruik daarbij mijn intuïtie, wat klopt voor mijn gevoel schrijf ik neer en wat niet goed voelt laat ik los.

Ik weet niets over oude of nieuwe manieren.
Wel valt mij op dat veel droominterpretaties hier erg statisch zijn, niet op de persoon geschreven en daardoor voelen veel van die interpretaties niet goed voor mij, veel boekenwijsheid.
Maar dat is mijn mening, ik wil niet beweren dat ze niet goed zijn, alleen dat het voor mij niet oké voelt.

Ik probeer nooit de persoon aan te voelen bij dromen uitleggen. Daar hebben ze niet om gevraagd, om in hun privacy te kijken.
Ik krijg soms wel een gevoel over de droom, wat hij betekent. Ik probeer dus de droom aan te voelen.
Naast een gevoel over de droom is er ook het begrijpen van een droom. Soms voel ik hem niet, en dan probeer ik er zoveel mogelijk van te begrijpen.
Het droomverhaal, ik probeer uit of iets symbolisch is of niet, enz. Als daarmee bezig ben, komt er soms alsnog een gevoel. Dat komt dan omdat ik de droom al voor een deel begrijp. Door het begrijpen kan er dan een gevoel komen.

Hoe ik het doe, heb ik in dit bericht en in dit bericht zo'n beetje opgeschreven.

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een beetje koud en onpersoonlijk kan overkomen. En dat het boekenwijsheid kan lijken. Maar ik gebruik nooit een droomboek of droomwoordenboek bij het uitleggen van dromen. Niet een boek van papier, en ook geen online boek of site. Weet ik het niet, dan weet ik het niet. Dan kan ik gaan redeneren, droomsymbolen met logica ontcijferen, op de manier van de 2e link hierboven. Maar droomwoordenboeken zetten me meestal op een verkeerd spoor.

Omdat iedereen zijn of haar eigen manier van droomverklaren moet hebben, lijkt het me alleen maar gezond dat mijn manier voor de meeste andere mensen niet oké voelt. smile
admin
admin okt 3 '09
Ik snap wat je bedoelt P, maar als iemand een droom verteld dan kijk je al binnen, dat is al enorm privé.
Maar je hebt helemaal gelijk dat jij doet zoals het voor jou goed voelt, dat is namelijk de enige juiste manier!
( voor mij dan )
pe51
pe51 okt 3 '09
Ja, ik vraag me nu af of je dan iemand ziet zoals wanneer je foto leest of tarot voor hem legt. Of dat je alleen zijn 'virtuele droomhoofd' voelt. Daarmee bedoel ik, dat je een (speciaal) beeld over die persoon te voelen krijgt met de droomgevoelens erin. Dat je niet de persoon zelf aanvoelt, maar alleen een gevoelsbeeld ziet met de informatie die nodig is om de droom uit te kunnen leggen.

Ik voel en zie nooit een gevoel over een persoon. Alleen een beeld wat laat zien hoe ik de droom moet aanvoelen of begrijpen.
admin
admin okt 4 '09
M'n dromen zijn vrij snel te ontwarren, en te duiden;
Ik krijg meestal duidelijke symbolen, en ben regelmatig bewust aanwezig in een droom.
Ik vermoed dat de nieuwe droomduiding er alleen maar kan zijn, doordat er ook nieuw soort dromen zijn.
Dromen die komen van een andere dimensie, van de eterische sfeer en niet zozeer meer van het onderbewust.
Die nieuwe dromen zijn ook altijd vol licht en dragen een bepaalde boodschap. En voelen nog lang na.. meegenomen in de wereld van het astrale wordt de droom een herinnering daaraan.
admin
admin okt 4 '09
Origineel bericht van: pe51
Ja, ik vraag me nu af of je dan iemand ziet zoals wanneer je foto leest of tarot voor hem legt. Of dat je alleen zijn 'virtuele droomhoofd' voelt. Daarmee bedoel ik, dat je een (speciaal) beeld over die persoon te voelen krijgt met de droomgevoelens erin. Dat je niet de persoon zelf aanvoelt, maar alleen een gevoelsbeeld ziet met de informatie die nodig is om de droom uit te kunnen leggen.

Ik voel en zie nooit een gevoel over een persoon. Alleen een beeld wat laat zien hoe ik de droom moet aanvoelen of begrijpen.


geef eens een voorbeeld pé? Ben beelddenker maar vat nog niet wat je wil zeggen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 4 '09
Origineel bericht van: pe51
Op deze pagina schrijft Nims:

Origineel bericht van: NiMS
Dit forum heb ik gemaakt omdat ik het idee heb gekregen dat de laatste tijd er veel informatie zal worden doorgegeven via de dromen. Ik heb het idee dat er veel overeenkomstige dingen gedroomd zullen worden bij verschillende mensen. Ik hoop daarom ook, dat iedereen een dromendagboekje wil bijhouden, en de droom in dit forum plaatst. Geef het onderwerp wel een passende naam waarin je iets over de droom zegt, anders wordt het lastig terugvinden.

Ik ben erg benieuwd of ik patronen erin kan herkennen. Daarnaast kan je misschien ook droomuitleg krijgen, zeker nu de oude methode van droomverklaring niet meer werkt!

(... knip ...)



Er moet dus een oude en een nieuwe manier van droomverklaring zijn. Ik zit me af te vragen wat het verschil is.
Google geeft alleen de pagina hierboven.

De oude tijd was de tijd van het sterrenbeeld Vissen, en de nieuwe is de tijd van het sterrenbeeld Waterman. Vissen is: (diep) voelen, en waterman is: begrijpen, inzicht, redeneren, logica.

Daarom zou het kunnen, dat de manier van droomverklaren van de nieuwe tijd veel meer begrijpen, inzicht, redeneren en logica is. En die van de oude tijd diep voelen.

Zelf gebruik ik m'n gevoel én m'n verstand bij het uitleggen van dromen. Omdat ik sinds ik logica, begrijpen, redeneren enz gebruik, veel meer dromen kan verklaren als daarvoor.
En omdat een mens gevoel en verstand in zich heeft, is het niet zo vreemd dat hij die bij droomverklaren beide zou moeten gebruiken.

Ik las het zinnetje van Nims, en toen vroeg ik me dus af of ik ze misschien al een beetje op de manier van de nieuwe tijd aan het uitleggen ben. Daarvóór snapte ik niet dat anderen geen logica gebruiken bij droomuitleg.

Dus als iemand iets weet over de 'nieuwe manier van dromen uitleggen', een tekst of zoiets, dan ben ik daar geïnteresseerd in.

Wat ik versta onder de oude methode van uitleggen is eigenlijk het opzoeken van de betekenis van voorwerpen, dieren en symbolen en die dan er naast leggen om zo de droom te verklaren. Deze manier is nog steeds van toepassing op oude-tijdse dromen en zal ook prima werken om zo in contact te komen met het onderbewustzijn.

Maar als we het hebben over de nieuwe manier van droom verklaringen dan heb ik het ook over de nieuwetijdse dromen. Soms zie je ze wel langskomen op het forum en gaan ze over bollen, kleuren of alleen maar energiestromen. Dan weer over absurde zaken, maar de dromen worden wel altijd als zeer realistisch ervaren.

Voor deze dromen moet dus een andere manier worden gebruikt om ze te verklaren, dan simpelweg te kijken naar de voorwerpen en hun betekenis.

Ze verklaren vanuit het gevoel of vanuit overeenkomstige dromen is dan iets wat je kunt gebruiken. Toch is het voor mij niet makkelijk om dit soort dromen te kunnen uitleggen omdat er totaal geen referentiekader met het aardse leven meer is.
admin
admin okt 4 '09
Origineel bericht van: pe51
Ja, ik vraag me nu af of je dan iemand ziet zoals wanneer je foto leest of tarot voor hem legt. Of dat je alleen zijn 'virtuele droomhoofd' voelt. Daarmee bedoel ik, dat je een (speciaal) beeld over die persoon te voelen krijgt met de droomgevoelens erin. Dat je niet de persoon zelf aanvoelt, maar alleen een gevoelsbeeld ziet met de informatie die nodig is om de droom uit te kunnen leggen.

Ik voel en zie nooit een gevoel over een persoon. Alleen een beeld wat laat zien hoe ik de droom moet aanvoelen of begrijpen.


Ik zie geen persoon, niet met tarot of met dromen uitleggen, wel maak ik op de een of andere manier contact met de energie van die persoon waardoor ik kan "voelen" wat die persoon voelt. Ik doe dat niet met opzet, gaat vanzelf.
Wellicht is dat hetzelfde als foto lezen, ook dan komen gevoelens van die persoon binnen en maak je aan de hand daarvan een verhaal.
Vaak krijf ik ook de beelden van de droom binnen en kan door op details te letten een beter verhaal aan elkaar breien.
De missende stukje invullen zeg maar.

Ik denk ook dat het niet zo uitmaakt hoe je het doet, zolang je met respect naar de persoon zelf toe werkt, de juiste intenties hebt. Zelf ben ik wel voorzichtig met wat ik zeg, ik zal niets verzwijgen maar wel leuker inpakken dan dat ik het zie als ik denk dat het te "zwaar"kan vallen zeg maar.


Duidelijk Nims!
Je bedoelt dus andere dromen, niet een nieuwe manier van uitleggen.
Richie Richard
Richie Richard okt 4 '09
Hmm, ik heb al vaak dromen uitgelegd. Uiteindelijk hoef je het niet meer op te zoeken. Bij mij was het vroeger in combinatie met een boek, internet en gevoel. Nu is het een combinatie van, gevoel, kennis en logica.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 4 '09
Origineel bericht van: Karin

Je bedoelt dus andere dromen, niet een nieuwe manier van uitleggen.

Ik bedoel beide. Andere soorten dromen die dus ook een andere soort uitleg nodig hebben.
admin
admin okt 4 '09
Ja snap ik, ik zeg het af en toe wat warrig smile
admin
admin okt 4 '09
Alvast bedankt voor de eerste reacties! Ik vind het super dat hier gereageerd wordt! Hoop echt dat er nog meer komen die zich willen mengen in het topic, want ik ben zelf drukzoekende naar hoe ik het beste ermee om kan gaan. Ik voel dat ik meer kan hiermee, en wil graag leren.

@Denzil, is jouw manier van dromen uitleggen nu dan gewoon een weerspiegeling van wat je hebt geleerd van internet en uit boeken? En hoe weet je dat die uitleg dan waarde heeft/ goed is?

Liefs,
Marjan

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki