Oh frietjes!
dan neem ik een lekker toetje mee!
Waar heb jij nog gaatjes in de agenda? Het liefst op een zaterdag of zondag, dan kan ik op mijn gemakje reizen.
Maken we er gelijk een gezellige dag van!
Ik ben helemaal blij nou...was een beetje bang dat je ze al kwijt was...
Ik snap dat het slikken is als er eentje weggaat...je bent natuurlijk gelijk al gehecht aan zo'n kruimel, zou ik tenminste wel zijn.
Ik ben blij dat ik dit goed heb besproken met de kinderen, ze zijn meer dan bereid hun steentje bij te dragen, ze zijn ook niet zo klein meer dat scheelt een hoop.
Het zou goed zijn, dat je ook eens gezamelijk bespreekt wat je gaat doen, als jullie allemaal de deur uit zijn overdag, met het hondje. Tot op heden ben ik altijd al thuis geweest. Misschien zijn er wel oplossingen want ze beginnen overal interesse voor te krijgen. ( plantjes, schoenen, rondslingerende kousen,je tenen, je broekspijpen) Nu zet ik ze om de drie uur buiten in de tuin om hun behoefte te doen,en laat ik ze wat rennen. Maar helemaal zindelijk zijn ze nog niet. Ze kennen wel al het woordje 'kom' en ze hebben bewust nog geen naam.
Mijn oudste zoon is vaak thuis, veel zelfstudie.
Ik ben zelf op dinsdagochtend en woensdagmiddag thuis.
Dus vier dagen in de week zou ze/hij praktisch niet alleen zijn.
Ik heb een flinke tuin en daarin is een grote dierenren gebouwd, half overdekt ivm regen en half open.
De ren staat beschut en is eventueel een optie als hij/zij groter is.
De eerste tijd zal het dweilen worden, daar heb ik ze al op voorbereid, puppies hebben nu eenmaal ongelukjes.
Ik heb een houten vloer dus het is zo opgedweild, ja en het knagen dat doen ze hé? Ook dat is tijdelijk op zich is dat best goed af te leren als je iets aanbied in ruil voor een tafelpoot bijvoorbeeld haha.
De poezen krabben hier ook nog wel eens aan de spullen, gelukkig heb ik geen dure meubels (zou ze niet eens willen hebben) dus als er iets kapot gaat, ja jammer dan, de katten kunnen er ook wat van af en toe..
Mijn huis is dus al aardig huisdierproof, zindelijk maken is veel werk maar als je er voldoende tijd en geduld voor hebt hebben ze dat zo door.
Waarschijnlijk zal ze/hij in de tijd dat ze alleen is in de keuken verblijven, ruimte genoeg en geen probleem met ongelukjes.
Ik ben zelf rond 8 uur smorgens weg, maar zou in mijn pauze tijd voldoende hebben om even op en neer te rijden om hem/haar te laten plassen en effe te knuffelen, tot de tijd dat ze/ hij het wel kan volhouden en eraan gewend is om wat langer alleen te blijven.
We gaan in de weekenden erg graag wandelen dus dan kan hij/zij meer dan genoeg ravotten in de bossen.
Ook woon ik vlakbij een groot natuurgebied en heb ik veel uitrenvelden vlakbij, ik heb er wel vertrouwen in.
Ja ga gerust mee Heidel! Gezellie!