Loading...
nl

De woefkes..

gast
gast sep 13 '10
Oh maar dat gaat ook wel gebeuren. Moet, want hij is een adoptie hondje van de Carf en die stellen castratie verplicht.
gast
gast sep 13 '10
Trouwens; alleen daar waar een teefje loops is kan een reu paren. Voor de rest is het mi. dominantie gedrag.

Karin, doet ie het ook bij mensen? Als dat zo is zorg er dan iig voor dat jullie boven hem staan door zelf dominant naar hem toe te zijn. Dit zal een hoop ellende voorkomen.

Een hond kent geen gelijkheid....en zal er alles aan doen om zijn plaats in de groep zo hoog mogelijk te houden. Dit geldt zeker voor een zelfzekere hond die ook nog eens in de pubertijd komt.
admin
admin sep 14 '10
Origineel bericht van: gast
Chico is ook al aardig bezig met rijden, maar niet alleen op teefjes, ook op reuen! En ondanks hij er echt niet zo dominant uitziet is hij wel degelijk op zoek naar zijn plek tussen de andere honden.

PS Tinne; ook paringsgedrag is dominant gedrag want in de roedel is het slechts de Alpha die zich voort mag planten.

jaja.. Gast!
dus Karin had beter eerst raad aan jou komen vragen alvorens ze een beslissing nam, is het dat wat je wil zeggen?
Of gaat het over je eigen hond nu? waarom ga je hier nu zo op door? waarom ga je ervanuit dat karin of wie dan ook niet weet hoe een hond in elkaar steekt, en jij wel?
admin
admin sep 14 '10
Nou ik vind de tips van Gast wel fijn.. blush
Kijk die ballen zijn eraf en die waren er ook af gegaan.
Maar het is een feit dat mensen vaak niet weten hoe ze een hond moeten opvoeden, kijk maar naar animal planet.
Trouwens op straat zie je het ook.
Je ziet wel eens kinderen op de grond liggen, oh zo lief met zo'n hondje..maar ze staan er niet bij stil dat de hond dan inderdaad dominant kan doen, immers het kind ligt op de grond en dat is voor de hond overgave.
Dat heb ik er hier wel ingepeperd, al doen ze het stiekem nog wel eens.. laughZe weten in ieder geval dat het niet oké is.

Nee Gast, Arach pakt mensen, kussens, matrassen en stond ook regelmatig in de lucht te *fietsen* zeg maar laugh
Ik kijk ook regelmatig naar Cesar, die hondenfluisteraar, die man die is echt goed!

Wat ik wel keivervelend vind is dat hij nu drie keer onder narcose is geweest.
Dat is slecht voor zijn lijf, maar ja zonder narcose is ook zoiets..
admin
admin sep 14 '10
Origineel bericht van: Karin
Nou ik vind de tips van Gast wel fijn.. blush

tiredik zal er aan denken dat jij ze wel fijn vind wink
gast
gast sep 14 '10
KArin sorrie als mijn reactie overdreven was. En ik wil hier helemaal niet bedweterig zijn maar er zijn zoveel misverstanden rond honden en gedrag van honden dat meestal het dier er de dupe van is en dat wil ik voorkomen. De asiels puilen uit met honden die niet meer gewenst zijn omdat hun gedrag niet was wat het baasje wilde. Een hond is nu eenmaal geen mens en heeft een heel andere omgang met elkaar. Wij als mens kunnen ons verplaatsen in de hond, de hond niet in mens.
Ik ga er helemaal vanuit dat jij wel weet wat je doet, en dat je het beste voor hebt met Arach.
Daarom hoop ik ook voor je dat het probleem nu wel opgelost is en dat Arach geen last meer heeft van zijn hormonen (al kan dat nog wel 3 maanden duren eer alle hormonen zijn lijf uit zijn)
Dus kun je pas een goed beeld hebben over een maand of drie.

Gelukkig zijn honden wat makkelijker te lezen in hun gedrag dan mensen. Ze kunnen niet anders zijn dan ze zijn, zoals dat bij mensen niet altijd het geval is. Daardoor is het ook makkelijker om gedrag te herkennen, ook als je er niet bij bent/ zelf gezien hebt.
Meis succes met de puber.
Helaas is die narcose onherroepelijk. Tenzij ze het net zo doen als bij paarden, die krijgen alleen een versuffer en een plaatselijke verdoving en die worden dan staand gecastereerd (niet alle, er zijn ook andere manieren maar deze is de meest gebruikte).
admin
admin sep 14 '10
No worries, ik weet dat je reageert vanuit je liefde voor beesies en dat is goed smile
Ik heb ook begrepen dat wat betreft Arach zijn stofwisseling nu gaat veranderen dus dat ik hem langzaam aan minder voer moet geven omdat hij anders tonnetje rond word.
gast
gast sep 14 '10
Ja bij sommige honden is dat zeker zo. Donna, die nu 2 1/2 jaar is en met 8 maanden gesteriliseerd, lijkt dat niet het geval. Ze blijft slank. Ik kan haar nog zoveel voer voorzetten, ze eet dat wat ze lekker vind of op kan. En dat is vaak niet zo veel. Ach ik maak me er niet druk om, ze is nu goed, niet te dun en zeker niet te dik wink
Ik heb toevallig allemaal van die kieskeurige honden wat eten betreft. Zou het aan de baas liggen wink
admin
admin sep 14 '10
Hahaha, nou ik heb een vuilnisbak, hij eet zelfs blaadjes sla, olijven, komkommer, maar brokken?...hmm..meneer wil liever ander lekkers smile
Maar hij is prima in vorm, eet eigenlijk niet echt heel veel.

Wist jij dat aardappelen slecht zijn voor honden Gast?
Ze kunnen daar enorme huiduitslag van krijgen, hier noemen ze dat *brand*.
gast
gast sep 14 '10
Oh ja, nee dat wist ik niet. Maar gek vind ik het eigenlijk ook niet. Het is een nachtschade plant, en eigenlijk ook helemaal niet zo gezond voor mensen, net als tomaten. Maar ze bevatten naast "slechte" dingen ook goede dus misschien valt het nog mee met dat niet gezonde.
Ik heb me wel laten vertellen dat ui slecht is voor honden, dit tast hun nieren aan.
En chocolade, dit is echt dodelijk voor honden.
Ja, die van mij zijn ook gekker op de dingen die wij eten als op brokken. Ik doe daarom ook meestal iets van rijst of pasta door de brokken en ik deel één zakje pedegree zachtvoer tussen de drie honden. En af en toe zo'n hamburger van Rodie, vooral die met pens, daar zijn ze echt gek op. Als ik alleen dat zou voeren zouden er drie tonnetjes door het huis rollen hier wink
Moet wel toegeven dat ze erg verwend worden door vooral mijn man die ze gewoon rosbief/biefstuk geeft en slagroom. Maar ja, ik haal het in huis......ik weet het is niet goed....
admin
admin sep 14 '10
Ik schuif ook wel eens wat door onder tafel hoor...ik kan die oogjes niet weerstaan..haha en hij weet het.

Chocolade dat weet ik, dat kan zeker dodelijk zijn.
Dat van die tomaten wist ik niet, weer wat geleerd, mijn dochter eet enorm veel (en dan bedoel ik ook ENORM) tomaten.
Ik ga toch eens googlen, volgens de huisarts kan het geen kwaad maar nu wil ik er meer van weten.
gast
gast sep 23 '10
Gisteravond toen ik nog even met de honden ging lopen heb ik de jongste een dik oog geslagen met een stok confusedHij was zo druk dat ik hem even los had gemaakt zodat hij kon rennen. Om hem nog wat meer beweging te geven wilde ik een stok gooien. Maar in de beweging, Chico stond naast me, sloeg ik hem dus op z'n oog. Het arme dier gilde dus ik wist dat ik hem had geraakt. Hij durfde gelijk niet meer naar me toe te komen maar thuis zag ik dat het z'n oog was. Die is nu best wel dik en rood. Vind het zo zielig.....
Te lomp voor woorden eigenlijk. Ik kijk wel beter uit de volgende keer (bovenhand gooien ipv onderhands), Chico denk ik ook wel.
admin
admin sep 23 '10
Guppie....
Groeit er op jouw eiland weegbree?
Dat helpt bij zwellingen.
gast
gast sep 23 '10
Die heb ik hier nog niet gezien. Ik heb wel even een doekje met wat ijs erin tegen z'n oog gehouden. Maar ja, je kunt het je vast wel voorstellen dat dit niet lang lukt bij zo'n jonge onverlaat. Had wel het idee dat hij het fijn vond die twee minuutjes. Hij geeft ook helemaal geen pijn aan als ik eraan zit. Gelukkig! Het ziet er ook al weer wat dunner uit dus het slinkt al snel weer. Of ik ga er aan wennen, kan ook.
admin
admin sep 23 '10
Arach heeft ook al eens een flinke stok tegen zijn knoest gehad, ik kan niet zo goed mikken...

Met zijn lege zakkie gaat het goed gelukkig, de dierenarts had weer eens een vette fout gemaakt bleek na de operatie.
Ze waren de spier kwijt waarmee de zaadballen vast zitten, hierdoor konden ze de bloeding niet stelpen, je wil niet weten hoe dat eruit zag..
Dus ik heb maar reiki gegeven, na een dag ging de zwelling slinken maar dat zakkie was gewoon zwart en zo opgezwollen, wat een sukkel van een dierenarts, dit was echt niet de eerste keer dat het misgaat.
Volgende keer ga ik echt naar een ander, dit was 1 foutje teveel.

Als je gewoon je hand op zijn koppie of lijfje legt en energie stuurt naar zijn oog dan werkt dat ook prima, doe dat als hij lekker ligt te snurken.
Probeer je voor te stellen dat je paars stuurt.
Paars is een helende kleur.
gast
gast sep 23 '10
Ga ik doen, dank je voor de tip.
Lekkere dierenarts is dat ja. Ik zou ook maar naar een ander gaan als ik jou was....Wel goed te horen dat het goed gaat met hem. Hoe is z'n gedrag verder? Zie je al verandering?
admin
admin sep 24 '10
Nee hoor, geen verandering, nog niet.
Maar ik begreep dat dat ook niet gelijk kan, maar dat daar eerst een paar weken overheen moeten gaan.
gast
gast sep 24 '10
Ja dat is zo. Ik heb gehoord dat het wel 3 maanden kan duren eer de hormonen uit gewerkt zijn. Maar dat neemt geleidelijk af dus ws zie je al wel eerder verandering. Ben benieuwd. Chico moet ook één dezer dagen. Ik wacht even de verhuizing af en mag hij.
gast
gast sep 24 '10
Chico's oog is weer bijna als vanouds. Bijna niets meer te zien van de knal laugh
admin
admin sep 24 '10
Gelukkig!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie