Loading...
nl

De woefkes..

admin
admin mei 21 '10
Ik vond het al zo vreemd dat indertijd de arts tegen ons zei dat
Sky mogelijk sneller is genezen dan Arach, want dat kan eens lang gaan duren..
en ik dacht hé? die man vergist zich..
toch voel ik dat het goedkomt. Hij is niet voorbestemd om dit te hebben.
Reiki komt eraan.
Hier is Sky haar poot ook heel dik, en mankt, want die is dus kleiner dan de andere poten. Ze zijn echt broer en zus hoor haha.
En....... ze is loops voor de eerste keer in haar leven. Vind ze maar gek, maar ze blaft s'nachts op alles wat ze hoort en 'denkt' te zien..
Maar ze zijn schitterend he Karin? ongelooflijk.. nog nooit meegemaakt dat een hond zo fantastisch kan zijn.
Onze Bots is nogaltijd nr 1 maar die was zenuwachtig, had verlatingsangst, was snel boos , en kon niet tegen pijn dan werd ie shaggi, voor de rest was dat een brok liefde..

Onze Sky is onafankelijker, zelfbewuster, ze speelt ook graag en komt me halen, ze is niet zo aanhankelijk en laat zich niet zo heel graag knuffelen, maar ze luistert onmiddelijk en schijnt alles te hebben verstaan. Ze praat met me, hele verhalen, en dan moet ik komen zien, en dan toont ze me iets. Meestal gaat het over de poes of de kip, of haar been of haar bal hahaha..
Ze is super. ze kijkt uit het raampje van de auto, genietend van een ritje.. ze wandelt graag, en ze blijf buiten braaf op me wachten als ik enkele uren weg ben.
admin
admin mei 21 '10
ps Reiki is on the way...
Beschermengel
Beschermengel mei 21 '10
Ik doe mee ... smile
admin
admin mei 22 '10
Ja denk je dat Tinne? Dat het helemaal goed komt?
Arach is wel een knuffellaar, hij vind het heerlijk om te rollebollen en te stoeien.
En als je hem beetpakt voor een knuffel hapt hij standaard naar je oor en dan het liefst je oorlel haha.
Wat opvalt is dat bij de vorige operatie, Arach zonder zijn kap steeds aan zijn poot zat te knagen, nu taalt hij er geen seconde naar.
Als ik weg ben of snachts dan heeft hij zijn kap om omdat ik niet wil riskeren dat hij aan het verband en dan zijn pootje gaat knagen.
Apart dat hij er nu echt afblijft.
Laatst had ik een hele aparte ervaring met Arach.
Hij wil erg graag de poezen pesten, ze accepteren hem maar spelen niet mee, hij is te groot en te lomp.
Op een avond had ik in de gaten dat mijn zwarte kat (Bagheera) graag op de bank wilde slapen.
Maar...de bank is savonds van Arach..
ik ben tegen Arach gaan praten en heb gezegd dat hij best kontje kontje kon liggen met Baggie en dat als hij niet elke keer lomp zijn grote poten op Baggie zou leggen, Baggie best zou blijven liggen.
Wat schetst mijn verbazing..ze hebben inderdaad kontje kontje liggen slapen.
Waaazig net of ze me verstonden eek
Maar een machtig mooi gezicht smile

Als hij aandacht wil kruipt hij gewoon op schoot (lekker met zoveel kilootjes lol).
Hij is alleen chagerijnig als hij lekker slaapt en je gaat hem dan aanhalen en bij hem zitten, als Arach slaapt wil hij slapen en geen gesodemieter smilehij heeft nog gelijk ook..
Hij is super lief voor de kinderen en een echte vriend van ze geworden.
Hij is echt een lid van het gezin, niet een huisdier maar gewoon nummer 6.
Ik heb meerdere honden gehad maar de band die ik met deze hond heb is heel bijzonder en heel hecht.
Het valt op hoe andere mensne op hem reageren, bijna iedereen is gelijk stapelgek op die warrige haarbal.
Hij heeft manen gekregen net als een leeuw, een flinke baard en tussen zijn ogen boven op zijn kop groeit een grote pluk haar.
Menig punk artiest zou er jaloers op zijn haha.

Om tien uur heb ik een afspraak bij de dierenarts voor controle, ik ben benieuwd..hij moest rustig blijven en zeker niet springen..jaja zeg dat maar tegen die wildebras.

Dank meiden voor de reiki smile
Arach komt af en toe zelf halen maar loopt ook gauw weer weg.
Mijn reiki stroomt erg hard en het is net of dat te veel voor hem is en dat hij er niet goed raad mee weet.
Kleine doses vind hij prima maar als ik me echt focus dan is tie pleite.
admin
admin mei 22 '10
Heerlijk om lezen. Sky houdt van knuffelen hoor, en ze kan zich helemaal uitrekken, pootjes omhoog!! haha, en dan kroelen....
Dirk zei daarstraks nog.. dat we heel graag Arach wilden zien, en wie weet maken we daar een weekendje voor vrij..
Komen we langs jouw karin, en langs nog mensen hoor, moet ik nog bespreken.
We stippelen wel wat uit.. wink
admin
admin mei 23 '10
Je bent van harte welkom hoor!!
Laat maar weten smile
admin
admin jun 26 '10
Tinne, effe een vraagje...
Kan zo'n soort hond ook de pappa van Arach zijn?
Ik heb gegoogled op Ierse Wolfshond nadat diverse mensen tegen mij zeiden dat ze dachten dat Arach een mix was met deze soort.
Als ik de foto's zie dan lijken het allemaal wel broertjes en zusjes, de rare pluk haar tussen zijn ogen, de baard, het soort vacht, Arach heeft nog geen schoft hoogte van 89 centimeter dus hij is kleiner (zit nu op 70 centimeter ongeveer).
Het leuke is dat ik zoveel *toevalligheden* tegenkwam, zo is er een boek geschreven over deze honden en dat heeft in de titel draak....en je weet dat Arach *draakje* betekent.
Hoe kom ik erachter of het ook echt zo is?
Het karakter en meerdere dingen komen overeen..maar vooral het uiterlijk.
admin
admin jun 26 '10
Woops....foto smile

Dit is Arach niet, maar als je niet beter weet zou hij het echt kunnen zijn...

http://members.home.nl/willow/iersewolfshond.htm

gast
gast jun 26 '10
Hahaha, leuke honden zijn dat die Ieren. Had vroeger altijd zoiets van; als ik de ruimte heb voor een hele grote hond dan wordt het een Ier.
Ik ken iemand met een kruising rottweiler en nog iets met een wat langere vacht en die ziet er ook zo ruig uit terwijl je het van de kruising niet verwacht. Het is altijd weer een verrassing hoe het uitpakt met die genen.
Als je echt wilt weten welke genen er in zitten kun je DNA onderzoek laten doen in Amerika. Of ze het in Nederland doen weet ik niet maar in Ameru=ika iig wel. Kost alleen nogal wat....
admin
admin jun 26 '10
Lieve Karin,
de eigenaar van Belle had bij mijn weten geen kontakt met een Iersewolfshond.
Doch alles is uiteraard mogelijk in het Ardense Gebied! laugh
Sky lijkt er niet op, en zij en Arach zijn nogthans zus en broer..
zou het kunnen dat een teefje meerdere pups, van verschillende reu's kan hebben? Ik weet dit allemaal niet.. is vraagje voor de kenners ! grin
zelf heb ik jaren geleden een ongelooooooflijke schat van een hond gehad, onze SLOEBER..kruising tussen een Ierse Wolfshond en een gewone herderhond.
Ook met zulke plukken haar, lief .. uiterst verstandig, graag jagend, speels, vriend van iedereen, aanhankelijk en toch heel zelfstandig. En das net zoals Arach..
Doch.. wat was dan de rol van de steeds in Belle's omgeving rondlopende, als goede vriend en speelkameraad zijnde "junior de Briard"? grinwhistle
admin
admin jun 27 '10
Quote:
zou het kunnen dat een teefje meerdere pups, van verschillende reu's kan hebben? Ik weet dit allemaal niet.. is vraagje voor de kenners !

Ik ben geen echte kenner, maar wel ervaringsdeskundige. Want onze lichte op een golden retriever lijkende asemmer winkheeft als moeder een engelse bulldog of iets dergelijks. Maar in hetzelfde nestje als Cintha, is ook een op een jack russel gelijkende hond geboren. Er liepen op het erf twee reutjes rond, een golden retriever én een jack russel. Dus ik weet zeker dat het mogelijk is!!

Liefs mij
gast
gast jun 27 '10
HEt is heel zeker mogelijk ja. Het kan zelf zo zijn dat er een week tussen de dekkingen, en dus ook de geboorte, in kan zitten. Althans dat hebben ze mij wijs gemaakt nog niet zo lang geleden. Ben geen ervaringsdeskundige op dit gebied. Ik weet wel dat dit zeer zeker het geval is bij katten.

Wt was Belle voor een ras?
admin
admin jun 27 '10
Belle is kruising tussen een zwarte met bruin- kleurige Bracke en een zwarte labrador.
Ik denk ook dat het kan.. dat er verschillende pups kunnen zijn,
en Belle was hier in de natuur, zonder baasje en altijd los.. en alles is dus mogelijk!!
admin
admin jun 27 '10
nog een nieuwe foto..
admin
admin jun 27 '10
Hier op de foto zie je heel goed, de verdikking aan de linkerpoot, het kniegewricht kan ie amper plooien, maar tot hiertoe ervaart ze dit niet als een ongemak. Dolly is haar buurhondje, ze is er dol op!!
admin
admin jun 27 '10
Sky lijkt echt totaal niet op Arach!
Wie weet..nee ik ga geen dna onderzoek doen, haha, ik was gewoon benieuwd.
Flinke bult aan haar pootje zeg, Arach loopt ook sinds gisteren weer mank, weer die twee rot tenen, morgen maar weer naar de dierenarts, ik ga een strippenkaart vragen haha.
Hij heeft ook een forse bult ineens op zijn ribbenkast en die wordt niet kleiner dus ook maar even naar laten kijken.
Arach is heelpluizig en heeft tussen zijn ogen een lange pluk en een flinke baard, ook heeft hij aan de zijkant van zijn kop van die lange plukken, net leeuwenmanen.
Ja die Ierse klinkt fantastisch, maar ze worden wel enorm groot...
admin
admin jun 27 '10
hier vind ik door het googlen, een 10 maanden oude pup sheba kruising Briard zeggen ze.. met foto.
lijkt hij nu op Arach?
http://www.wendrich.info/~ellyk/webpagina2i.html
admin
admin jun 27 '10
Ja ook...maar Arach's haar krult niet zo erg en is iets minder lang.
Maakt ook niks uit, ik was gewoon nieuwsgierig.
Goh maar dat pootje van Sky is dat niet erg Tinne? En hoe komt het dan?
admin
admin jun 27 '10
Doordat ze daar als pup van 6 weken daar een wond had dat volledig binnen in het gewricht aan het etteren was, en dit via de open wond naar buiten kwam, had Sky moeite met het ontwikkelen van dat pootje.
Ze hield het steeds gebogen, dat doet ze nu nog heel spontaan als ze "aandacht" wil.
Doordat het gewricht was aangetast, doch wel door goede antibiotica is genezen, is er rond het gewricht op natuurlijke wijze bot vergroeiing ontstaan. Het is dus beender wat je daar zit, een dikke klomp, en ze kan het maar amper plooien.
Tot hier toe, wordt het niet meer groter, dus lijkt het stabiel.
Wel is ,door die vergroeiing en het nooit strekken van dat pootje, die poot korter dan haar andere poot en zit ze of staat ze altijd wat scheef.
Wat zo bijzonder is, en ik denk dat dit bij Arach ook is, is dat ze een heel groot joy-de-vivre heeft, (levensvreugde)..
We zijn trots, he Karin?
grin
admin
admin jun 27 '10
Ja klopt, ondanks dat hij nu weer op drie pootjes huppelt trekt hij me nog steeds om, haha.
Ja ze hebben beiden een enorm lief karakter, en wat is die @#$$#@ man een sukkel zeg, twee zulke lieve pups (en de rest) en dan door geen zorg te geven zulke zere pootjes allebei.
Zulke mensen mogen eigenlijk geen huisdieren hebben.

Oh ja uitbuiten...pootje omhoog en dan heeeeeel zielig kijken dan krijg je vast een koekie LOL!

Maar neemt niet weg dat ik wel enorm baal, de vorige operatie is nog maar net achter de rug en nu alweer kreupel, ik ga toch eens brainstormen met die dierenarts, ik kan me niet voorstellen dat het goed is als Arach weer onder narcose zou moeten, hij is net 10 maanden en is al drie keer weg gemaakt.

Ja ben beretrots op mijn lieve Belg!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske