Loading...
nl

De woefkes..

admin
admin jan 27 '10
Vandaag naar de dierenarts geweest voor de nacontrole.
Ik heb zelf Arach's pootje eens goed bekeken en geloofde eigenlijk niet zo in het verhaal van groeipijn.
Zijn twee teentjes zijn aan elkaar gegroeid (die twee kapotte Belle)De nagels komen wel terug maar zitten erg vreemd gegroeid.
Ik zei de dierenarts dat ik toch vrij zeker was dat de pijn van die twee tenen komt.
Hij heeft de poot (ditmaal had ik een andere arts) goed nagekeken en hij denkt dat de twee bovenste kootjes van beide teentjes helemaal aan gort zijn.
Dus waarschijnlijk is de kwetsuur die Arach bij die bruut heeft opgelopen gekomen omdat er iets zwaars op zijn pootje viel of omdat hij heeft klem gezeten.
Woensdag 3 febr. gaan ze een foto maken van zijn pootje en kijken we wat er eventueel aan gedaan kan worden.
In eerste instantie wilde de dierenarts niets doen, maar Arach heeft pijn en ik ga dat echt niet laten zitten als dat niet hoeft.
Dus even afwachten wat volgende week uit de foto's komt.
Arm hinkepootje....

Komt goed.
admin
admin mrt 20 '10
Wederom nieuwe ontwikkelingen....
Mijn draakje is allergisch voor kriebel beestjes, heeft zijn hele kont kaalgeplukt de lieverd...
Na een week intensief kammen en sprayen zijn de kriebels weg, maar heb ik een hond met een kale kont eek
ik kreeg de tip om olie met knoflook door zijn brokjes te doen, kriebelbeestjes schijnen je dan niet te lusten, is er iemand ie nog meer tips heeft?

Arach is enorm nu by the way, rondom de uitrenvelden staan hekken, meneer springt er gewoon bijna overheen...
Over een paar maanden zal ik hem niet meer los kunnen laten, hij is een reus aan het worden, haha.
Morgen heb ik weer een filmpje voor je Belle, hij is nu van het formaat volwassen herder met zijn bijna 7 maanden. En dan bedoel ik mannetje herder.
De kinderen kunnen hem niet uitlaten omdat hij veel te sterk is, hij luisterd wel, tot hij een ander hond ziet of mensen op een fiets, dan liggen de kids met hun gebit in het asfalt en dat leek me te gevaarlijk dus hij kan alleen met mij of met de oudste uit.
Wat Arach ook erg leuk vind is (niet lachen hij doet het echt) in je kont bijten en dan precies zo'n klein velletje tussen zijn voortanden nemen. ik zweer je volgens mij lacht hij me uit iedere keer als hij me weer laat schrikken!
admin
admin mrt 20 '10
Biergist! luizen vinden vitamine B geur en smaak vies!!!

hahaha, die Arach!! dat zijn guitestreken.. komt door de gene van zijn ardense ouders hihi.
Ik wist wel dat ie groot wordt, en ik hoop echt dat jullie kunnen komen in de zomer. Ik wil hem knuffelen..
Sky speelt graag met honden, maar ik vermoed -zoals ik haar zie spelen - dat Arach de enigste hond is waar ze perfect bij pas, de wilde Bratsers hahaha.
admin
admin mrt 20 '10
Ehmm...nie luizen maar kattenvlooien eek

Ja wild is hij dan net als zijn zus.
Vanavond kreeg hij nog van een oudere dameshond een flinke snauw omdat hij dacht over haar heen te kunnen denderen.
Hij durfde zijn bal niet meer terug te pakken..lol!
admin
admin mrt 20 '10
Sky loopt ook over honden heen hihi. Die is heftig hoor!!
Maar oh zo lief, en ze is graag buiten, gewoon liggen in het zonnetje
djips, had ik maar niet gelezen over vlooien, nu begint het hier te kriebelen bij mij! laugh

klein weetje, mama Belle schijnt alweer terug drachtig te zijn!!
admin
admin mrt 21 '10
Ah nee! Weer bij die bullebak van een man....
Ik hoop heel erg dat hij nu beter voor de mamma en haar puppies zorgt.
Beschermengel
Beschermengel mrt 21 '10

Mijn Bob had ook zo'n last van kale plekken op zijn rug...toen ben ik Tea Tree olie van Chi gaan gebruiken, een paar druppeljes op zijn vacht en binnen 3 mnd was het helemaal weg smileen nu nog hoor ik gebruik het nu niet meer dus ze zijn gewoon weg.

Ik zal de link plakken en helemaal onderop staat het over huisdieren, het zuiverd en verwijderd bacterien...en virussen.

https://www.directapotheek.nl/productdetails.asp?ID=230025&IDRubriek=614
Beschermengel
Beschermengel mrt 21 '10

Je hoeft het niet te bestellen hoor, bij de goede drogist kun je het zo kopen.
admin
admin mrt 21 '10
Ow dank je voor de tip Engeltje!
Iemand vertelde me gisteren dat een druppel olie met knoflook door zijn brokken ook zou helpen, vlooien schijnen je dan niet te lusten.
Ik had zelf al een maceraat gebruikt (zelf gemaakt) Amandelolie met zonnehoedkruid, maar Arach vond zichzelf toen zo lekker dat hij alles gelijk eraf lebberde laugh

Op sommige plekken is het ook net of hij net als babys, berg op zijn huid heeft, van die dikke plakken met schilfers en korstjes, nu is het weg maar wellicht is dat ook een oorzaak geweest.
admin
admin mrt 21 '10
De lintworm en vlooien hebben ook een verband met elkaar,
dus katten en hond ontwormen.. voor de vijf soorten wormen.
Heel belangrijk.
Ik zocht het even op, van de biergist.. het klopt, ivm vlooien en luizen, maar is niet afdoende.

ivm, de man van de Caravan :
Het kraamhuis Sky en Arach(een caravan in de Ardennen hihi)is niet meer.
De man had opdracht om alles op te ruimen, en had ijzer-marchanten gevraagd om het oud-ijzer en aluminium te komen ophalen.
Die hebben de drie caravans die daar staan gesloopt, en wat ze niet wilde (hout, rotzooi, afval, Plastiek, roofing, isolatie..) daar gelaten,
Op een gegeven moment, reden ze heel erg snel weg.. en Sky blafte heftig,
STond één van die overschot-caravannen, in de fik.
Donkere rookwolken, heftige brand, bomen in het rond...pfff,
dit zie je wel op tv, normaal gezien, maar hier was het puur bij mij in de straat!
De dag daarna zijn ze nog wat inboedel komen halen, en het ijzergebinte van de caravan,
en hebben ze de twee andere caravans, ook in brand gestoken.
Hoorde zelfs lichte ontploffingen,
maar blijkbaar kennen die mannen goed genoeg, wat daar mag staan of niet, en wat een brand doet..
want ze staken hem aan, en een half uur later regende het fel.
wat een soap!! laugh
Heidelroos
Heidelroos mrt 21 '10
Origineel bericht van: Karin
Ow dank je voor de tip Engeltje!
Iemand vertelde me gisteren dat een druppel olie met knoflook door zijn brokken ook zou helpen, vlooien schijnen je dan niet te lusten.
laugh

Wij geven de dieren meestal etensrestjes bij de brokken en aangezien wij elke dag wel knoflook eten?

Onze dieren hebben nog nooit vlooien gehad, ondanks hun respectievelijk hoge leeftijd (15, 6 en 11) ...
(kat eet ook mee van de sausjes)

Zou dat dan dáár aan liggen? *boink* NOOIT geweten!!!
admin
admin mrt 21 '10
Belle filmpje van Arach!!

admin
admin mrt 21 '10
Goh, whaauw, wat een grote hond !
zo groeien zeg! laughleuk voor de kinderen.
en de auto's blijken hem niet te deren, das ook fijn
het is nen echte hollander geworden laugh
even zien, filmpke heb ik niet maar nog wel foto's
momentje
admin
admin mrt 21 '10
Hier Sky 6mnd!

admin
admin mrt 21 '10
Dolly is drie maal kleiner dan Sky maar ze spelen heerlijk!!
Ze hebben om beurten iets in hun bek en de ander moet dat dan afpakken. haha, hebben ze zelf bedacht dat spelletje,
deze keer was het een overschotje van een maiskolf!
Het zijn foto's van februari
admin
admin mrt 21 '10
Ze is precies haar broer en andersom, het enige verschil is dat Arach overal plukken lang haar krijgt, hij heeft echt een baard.
Wat is ze mooi geworden!
admin
admin mrt 21 '10
[quote=Karin]Belle filmpje van Arach!![/qoute]

Geweldig wat een mooi, grote hond wordt ie!!! Schitterend ... laugh
admin
admin mrt 21 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Dolly is drie maal kleiner dan Sky maar ze spelen heerlijk!!
Ze hebben om beurten iets in hun bek en de ander moet dat dan afpakken. haha, hebben ze zelf bedacht dat spelletje,
deze keer was het een overschotje van een maiskolf!
Het zijn foto's van februari

Super Belle!! Die heeft het ook naar haar zin....wowwww
Cialara
Cialara mrt 21 '10
Oh wat leuk, dat filmpje van Arach en de foto's van Sky... Geweldig laughkleine hondjes worden grooooooot zeg!
gast
gast mrt 21 '10
Leuk filmpje en foto's laugh
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie