ja, ze is een oude ziel, hoor.
Ik begrijp nu ook beter de innerlijke gesprekken die ik had, enkele maanden geleden.
het waren gesprekken tussen mij en de Cosmos, doch dat had ik in eerste instantie niet echt door.
Het gesprek ging ongeveer als volgt,
stem :" welk hondje zou jij opnieuw willen hebben?"
Ik : " geen, na onze Bots komt er geen hond meer. Dat kan ik ook niet, Bots is onvervangbaar!"
stem :" je hoeft Bots ook niet te vervangen, doch indien je zou kiezen, tussen die bruine (Junior) ginder en die zwarte (Belle), welke zou je dan kiezen.
Ik : " ik zou voor Belle kiezen, ze is nuchter, luistert goed, slim, trouw, sterk..en Junior luistert slecht, en is te onafhankelijk en gaat graag alleen op stap, ik heb daar geen vat op! waarom vraag je dat? moet ik een van die honden in huis nemen?"
Stem : "Wil je dat?"
Ik : " als dat moet wel, want ze worden enorm verwaarloosd, alleen we willen geen hond meer! Na Bots willen we kunnen weggaan, op vakantie vb naar Frankrijk"
Stem : "ok, ik begrijp je"
tijdens daarna,
Stem : "welke hond wil je, Belle of Junoir?"
Ik : Ik had al gezegd, Belle, maar liever niet..Belle is niet mijn hond"
Daarna weer , telkens weer,
Stem : "wat voor een soort hond wens je ?" Hoe moet hij/zij zijn? Zoals Belle dan?
Ik : "ja zoals Belle, en dan speelser en aanhankelijker en knuffelbaarder enzo. Maar we nemen geen hond meer hoor!!"
Nu pas, besef ik dat de Cosmos Sky reeds aan het voorbereiden waren, om bij ons op te groeien,
net zoals ze dat hebben gedaan indertijd met onze kat!
bijzonder, heel bijzonder.