[
quote=Lily Beau]Dit is een oefening uit de communicatieles die heel leuk is om te doen. Beschrijf jezelf in metafore taal hoe je jezelf ziet in je omgeving. Gebruik zowel een zelfstandig naamwoord als ook een bijvoegelijk naamwoord om jezelf en je omgeving te omschrijven. Bijvoorbeeld: "Ik zie mezelf als een wijze uil in een kale boom.".
Als je dit gedaan hebt, is het leuk om er even over te praten door de ander te laten uitleggen wat die denkt dat je ermee bedoelt. Als je dat gedaan hebt maak dan eens een andere metafoor over hoe je jezelf graag zou willen zien. Geef zo duidelijk mogelijk aan wat je in je omgeving en aan jezelf zou willen veranderen. Bijvoorbeeld: "Ik zie mijzelf als een sterke adelaar in een groene boom."
Dit is mijn metafoor:
"Ik zie mezelf als een waterval in een woeste rivier."
zooooooooo deze is leuk!!!
oke oke hier komt die dan!
"Ik zie mezelf als het glinsterende zand op een lang verlaten strand in Frankrijk midden op een zonnige dag met een zacht bries. "
En die andere zal dan zijn.
'ik zie mezelf als een oude knoestige boom in een oud dicht bos waar het licht prachtig door de bladeren schijnt.'
Of is dit te lang?!?!?!
En eigenlijk zie ik mezelf op het glinsterende strand staan met draperende kleding aan die mee beweegt met de wind idem met vlerken haar.
(ik zie het strand uit mijn jeugd waar ik ook wel eens bijna was meegenomen door de zee met zo'n rond plank aan een touwtje rond mijn enkel vast, ik spoelden aan op het grind strand met een mega grote schaafwond op mijn bil en dij, het bloeden wel lekker dramatisch terwijl ik naar het huisje liep)
En eigenlijk zie ik mezelf zitten te kijken naar die mooie boom met een paar dauw druppels die glimmen zo mooi.
(da's het bos in Oostvoorne daar hield ik vroeger enorm van, heerlijk tussen die oude bomen.
Ik was daar een keertje weg gelopen van mijn ouders, Got wat waren hun boos zeg ik had toen een flink pak rammel gekregen en ik mocht niet meer naar het treintjes museum terwijl ik heel netjes een spoor van voetsporen en teksten had gemaakt in het bos!! ^^)
Oke oke even terug te komen op het metafoor ....
....eigenlijk weet ik er geen 1 want ik weet nu al niet zo goed wie of wat ik ben, want tegenwoordig 'ben' ik en niets meer of minder.
Ik zie mezelf als lucht.
[/quote]
Ik zie mezelf als een bloem.
Eerst was ik een zaadje wat zich ontkiemde in de warme aarde dicht bij moeder de plant, zo nu en dan met het draaien van de zon kwam het zonnetje op mijn bolletje anders overschaduwde moeder de plant mij en het rest van het bos.
Ik groeide heel langzaam er kwam zelfs, hoe klein ik ook was, een bloemknopje aan mij maar zwak dat ik was in de schaduwen om mij heen bleef ik klein en het bloeknopje gesloten .
De seizoenen gingen voorbij en nog steeds was ik klein tot op een dag de lente zon op mijn mijn bolletje ging schijnen en heel voorzichtig maar wel standvastig en zeker opende in het bloemknopje en onthulde mijn ware ik mijn innerlijke schoonheid.
En prachtig dat zij was heel sierlijk en sterk in haar soort groeiden in richting de zon die mij warmte gaf.
Mijn wortels begonnen te groeien en te groeien nu sta ik stevig in het leven en ben ik sterker dan ooit te voren.
Ik moest eerst groeien om maar te kunnen bloeien.
Ik zocht de zon op en ontweek de schaduw en nu kan ik in alle geuren en kleuren vertellen dat ik heb geleefd.