Loading...
nl

Omschrijf jezelf eens als metafoor

admin
admin okt 1 '09
Origineel bericht van: Fatna
ik zie mezelf als een mooie roos, in een lege vaas

Fatna .. een mooie roos .. een prachtige bloem, alleen is er geen voeding?!
Fatna
Fatna okt 1 '09
ja , ik ben een mooi liefdevol mens maar de omgeving waarin ik me bevind geeft me niet dat wat ik nodig heb, en zo voel ik dat ik uitdroog
gast
gast okt 1 '09

Ontworteld.
Maryssa
Maryssa okt 1 '09
Quote:
Het viel me meteen op, dat verschil in hoe je je voelt en wie je zou willen zijn
Maar zou je niet hulp willen hebben om te worden wie je zou willen zijn? Ik ben druk bezig om sterker te worden, om te accepteren. Ik ben benieuwd wat voor hulp jij zou accepteren??? Ik ga een traject van een jaar volgen, bij het centrum in Lelystad.

Liefs
Marjan

Ik ben er druk mee bezig om mezelf o.a via affirmaties en meditatie op het juiste spoor te zetten. Ook is mijn vriend een spiegel voor mij; we hebben dezelfde valkuilen en zeggen ook tegen elkaar wat we zien en ervaren bij elkaar. Dat helpt me ook op het juiste pad. Het gaat langzaam maar gestaag. Een psycholoog bezoeken daar is het voor mij nu niet het moment voor misschien dat dat later wel goed voelt. Deze tijd van geen werk hebben is ook een tijd van bezinning en overdenken welke patronen ik bezit en niet meer nodig heb. De reiki inwijding van afgelopen juni werkt daarin ook door voel ik. Het maakt me analytischer naar mezelf toe en dat is goed al is het niet altijd makkelijk. Wat goed dat je een traject gaat volgen Larapinta! Wat voor soort traject ga je doen?

Liefs Maryssa
Fatna
Fatna okt 1 '09
Origineel bericht van: gast

Ontworteld.

ook
Emuca
Emuca okt 1 '09
Ik ben een blauwe bloem in een veld met gele zonnebloemen. :3
Helma
Helma okt 1 '09
Ik zie mezelf (niet altijd) als een kapot antwoordapparaat, waarvan het cassettebandje versleten is en waar iedereen iets inspreekt, maar wat niet meer afgedraaid kan worden, omdat het niet langer opgeslagen wordt, niet in staat om nog langer te reageren naar de wensen en opdrachten, die iedereen probeert gedaan te krijgen. vergelijkbaar met een sufgel*lde praatpaal, die geen zin meer heeft om terug te l*llen, omdat de inhoud van het gesprek me niet boeit (en dan doel ik eigenlijk het meest op mijn werk- en thuissituatie).

Of doe ik het nou verkeerd? Het hoeft toch geen bloem of een regenboog of een schelp te zijn? confused
Helma
Helma okt 1 '09
Ik vind juist een klaproos een felle en sterke bloem, die overal tussenuit springt. Een klaproos staat tussen het koren, en dat wil zeggen dat hij meewuift als de wind over de akkers blaast. Pioenrozen daarentegen moeten beschut staan, want de stengel kan snel knakken. Ik had ze lange tijd in mijn tuin: er moest altijd een stokje bij, of gaas eromheen, anders lagen ze plat op de grond, in het natte zand. Kasteeltuinen zijn mooi, maar komen voor in sprookjes: dus, Maryssa, ik zou maar trots zijn om een klaproos te zijn! Je bent trouwens een giftige bloem: in staat jezelf te verdedigen.

liefs, Helma.
susie14
susie14 okt 1 '09
Momenteel zie ik mezefl als een spons....die neemt veel water op en je kunt er dingen prachtig mee schoonsoppen.
Alleen heeft de spons ook eens een schoonmaakbeurtje nodig met een schoon sopje.....alleen wordt me dat schone sopje niet aangereikt..

Misschien morgen?
admin
admin okt 1 '09
Origineel bericht van: Helma
Ik zie mezelf (niet altijd) als een kappot antwoordapparaat, waarvan het cassettebandje versleten is en waar iedereen iets inspreekt, maar wat niet meer afgedraaid kan worden, omdat het niet langer opgeslagen wordt, niet in staat om nog langer te reageren naar de wensen en opdrachten, die iedereen probeert gedaan te krijgen. vergelijkbaar met een sufgel*lde praatpaal, die geen zin meer heeft om terug te l*llen, omdat de inhoud van het gesprek me niet boeit (en dan doel ik eigenlijk het meest op mijn werk- en thuissituatie).Of doe ik het nou verkeerd? Het hoeft toch geen bloem of een regenboog of een schelp te zijn? confused

nee hoor van mij mag je best een sufgel*lde praatpaal zijn! laugh
Helma
Helma okt 1 '09
Ik zou een sterke en mooi gevormde, vrouwelijke olijvenboom willen zijn, die veel vruchten draagt, en waar iedereen van kan en mag genieten. Ik zou de vruchten overvloedig weg willen geven, zonder me af te vragen wat er gebeurt als ik onvoorwaardelijk geef.
Helma
Helma okt 1 '09
Thanks, Belle! Ik ben doodmoe van alles en ben toe aan vakantie. eek
admin
admin okt 1 '09
Origineel bericht van: sies
Momenteel zie ik mezefl als een spons....die neemt veel water op en je kunt er dingen prachtig mee schoonsoppen.
Alleen heeft de spons ook eens een schoonmaakbeurtje nodig met een schoon sopje.....alleen wordt me dat schone sopje niet aangereikt..

Misschien morgen?

een spons is een diertje dat in de oceaan leeft, en zijn natuurlijkheid is dus water. Misschien is het logisch dan dat jij als spons eens een keertje een duik neemt in het 'symbolische' zuivere water?
Emuca
Emuca okt 1 '09
Wat ik zou willen zijn is een moederkip die de wereld leven schenkt en dat leven beschermd onder haar vleugels.
admin
admin okt 1 '09
Origineel bericht van: Helma
Thanks, Belle! Ik ben doodmoe van alles en ben toe aan vakantie. eek

Neem een pracht van een vakantie, laat daar je praatpaalzijn los, je casetterecorder in jezelf geef je aan een ijzermarchant.. en herbron je , lieve Helma.
wat denk je daar van..?
susie14
susie14 okt 1 '09
Ja Bellefleur, daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben...is ook nodig.
Ik doelde op mijn omgeving....ik luister naar ze ( water opnemen) en probeer mee te denken( schoonmaken ), alleen zou het fijn zijn als ze ook eens naar mij luisterden...en dus de spons eens letterlijk zouden uitknijpen.

Maar tja..het leven is iets anders als eenvoudigweg een spons crazy
Heb fewoon een slechte dag vandaag...morgen weer beter!
annewil
annewil okt 1 '09
Ik voel me als een mens zonder gezicht
admin
admin okt 1 '09
Een metafoor voor mezelf...

Een oude verroeste biertap die compleet is leegetrokken door de gasten, misbruikt, versleten, geslagen.

Hoe ik mezelf graag zou zien?

Als een kelpwoud, dobberend in de grote oceaan, helemaal vrij, een rust en schuiplaats voor diverse dieren en eventueel mensen die in het woud kunnen bijtanken en weer verder gaan.

Maryssa
Maryssa okt 1 '09
Quote:
Ik vind juist een klaproos een felle en sterke bloem, die overal tussenuit springt. Een klaproos staat tussen het koren, en dat wil zeggen dat hij meewuift als de wind over de akkers blaast. Pioenrozen daarentegen moeten beschut staan, want de stengel kan snel knakken. Ik had ze lange tijd in mijn tuin: er moest altijd een stokje bij, of gaas eromheen, anders lagen ze plat op de grond, in het natte zand. Kasteeltuinen zijn mooi, maar komen voor in sprookjes: dus, Maryssa, ik zou maar trots zijn om een klaproos te zijn! Je bent trouwens een giftige bloem: in staat jezelf te verdedigen.

liefs, Helma.

Hey dank je wel Helma! Ik wist niet dat een klaproos giftig is en een pioenroos in het echt helemaal niet zo sterk is ....Daar ga ik eens over na denken.
admin
admin okt 1 '09
Pioenen groeien in de Ardennen enorm goed. Weet niet hoe het komt, maar ze zijn hier te vinden in de meeste tuinen en groeien weeldig en zijn sterk. Vooral witte en donker fusha kleurigen.
Misschien is het de soort grond.. Misschien is het de ongecultiveerde soort, en ga ze zeker aanschaffen in m'n tuin want ze blijven erorm lang groeien.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420