Wisten jullie dat hersenen niet in staat zijn een gezicht te verzinnen?
In dromen en visualisaties komen alléén gezichten voor die je misschien als baby ooit gezien hebt, of de passerende man / vrouw / kind in de winkel waar je geen aandacht hebt besteedt..
Je ogen hebben ooit ergens in je leven dat gezicht gezien en je hersenen hebben het opgeslagen..
Waardoor je denkt te hebben gedroomd over een onbekende lekkere vent
In werkelijkheid kan die lekkere vent nu zeventig zijn, omdat je hem in je kinderjaren hebt opgeslagen in je hersenen.. (Grappig idee vind ik dit wel)
Nu weet ik niet of dit hier wel thuishoort eigenlijk..
Ik vind van wel..
Dat komt van wetenschappers, denk ik. Dat wij geen gezichten kunnen verzinnen en dat dromen alleen maar uit onze hersenen komen.
Soms hebben mensen dromen waarin ze iemand zien die ze niet kennen. En een tijdje later komen ze die persoon tegen.
Dan was het een toekomstdroom. Het kan dan geen gezicht zijn wat hij ooit gezien heeft, ergens. Want alle gezichten zijn toch uniek.
De wetenschappers hebben denk ik wel gelijk dat de hersenen geen gezichten kunnen verzinnen. Maar dromen komen volgens mij niet uit onze hersenen.
Een droom komt van boven, als je het mij vraagt. Uit de spirituele wereld. Hij komt niet uit je hersenen, maar hij gebruikt wél je hersenen.
Daarom kun je bijv dromen van een geliefde, die je nog nooit gezien hebt.