Loading...
nl

wie is mijn gids?

admin
admin sep 25 '09
hallo allemaal,

ik vraag me al langer tijd af wie mijn gids(en) is/zijn ik ben er zelf nog niet achter gekomen, dus vandaar mijn volgende vraag. wel weet ik dat er een man bij me is die me wat duidelijk wilt maken dit is me al door meerderen vertelt dit is waarschijnlijk niet mijn gids (al wekt het wel mijn interessen). ik ben eigenlijk pas begonnen in me te verdiepen in spiritualiteit (al heeft het altijd al mijn interessen gewekt).

wie kan en wil me hierbij helpen?

liefs kikkert
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 25 '09
Je kan eens vragen aan hem of hij in je dromen wilt komen voordat je gaat slapen. Misschien kun je hem dan eens zien?
admin
admin sep 25 '09
moet dat dan hard op?

ik zie trouwens als ik ga slapen af en toe wel eens (als ik de ogen dicht heb) een gezicht heel erg in de verte (volgens mij niet het zelfde gezicht iedere keer) maar het is zoooo ver weg en daardoor denk ik dat ik het me verbeeld
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 25 '09
Hoeft niet hardop hoor, maar kan gewoon in je hoofd. Je kan dan gewoon gaan slapen en misschien komt hij dan in je dromen naar voren.
admin
admin sep 26 '09

In je leven heb je verschillende gidsen, doch wanneer je met Ware Spiritualiteit begint, komt ook een speciale Gids. (when the pupil is ready, the master begins).
Vraag aan hem of hij je in situatie's brengt waar je kan leren,
om hem beter te ervaren.

Liefs van me,
Bellefleur
admin
admin sep 26 '09
Er zijn meditaties waarin je je gids kan ontmoeten.
Ik heb gemerkt dat er er wel degelijk verschil is tussen iets in je hoofd vragen of hardop vragen. Maar misschien heb alleen ik dat wel, dat kan natuurlijk ook laugh

Ik zal eens googlen naar zo'n meditatie.
admin
admin sep 26 '09
Om te mediteren is het wel zo lekker om de telefoon stekker eruit te halen en om de deurbel eraf te draaien. Lees de meditatie een aantal keer zodat je weet wat de tekst ongeveer is of print de tekst uit.
Bij de puntjes dien je even rust te nemen.
Ga rustig zitten of liggen.
En adem een aantal malen in en uit.
Voel hoe alle spanning uit je lichaam gaat....

Ga met je aandacht naar je hele lichaam en laat alles lekker ontspannen laat gedachtes die opkomen ook net zo hard weer gaan. Ontspan en laat gebeuren wat er mag gebeuren. Voel een verlangen in je om je gids te ontmoeten en om een reis te maken naar jouw innerlijk....

Concentreer je dan op je stuitje en laat een rood koord de aarde in gaan, dwars door de aardlagen heen totdat het de middelpunt van de aarde bereikt heeft. Vraag moeder aarde om haar energie en voel dan hoe deze energie je lichaam binnen stroomt.....

Concentreer je dan op een groot helder stralend wit licht boven je hoofd. Deze stralende witte bol van licht gaat in en om je heen en tevens zal dit jou beschermen en energie geven. Laat wat van dat witte licht in je hart stromen en voel hoe een gevoel van geborgenheid en eenheid in jezelf ontstaat.....

Stel je dan voor dat je voor een mooie trap staat geheel in jouw kleuren, jij staat onderaan de trap. Boven aan de trap is een deur en achter die deur is een kamer. Waar jouw gids zal zijn. Laten we voor het gemak die kamer, de kamer van contact noemen.
Je gaat in gedachten de trap omhoog lopen. Totdat je boven aan de trap staat en dan zie je een mooie deur of poort. Je voelt een allesoverheersende liefde en je weet dat je gids bij je is.....

Je doet de deur open en je komt in jouw kamer van ontmoeting. Jouw eigen plek samen met je gids.
Als jij je gids niet ziet vraag dan of hij bij je komt. En je zult hem of haar op je zien aflopen. Omhels elkaar en voel je doorstroomt met liefde en een pure schoonheid. Kijk eens om je heen wat voor kamer is het? Misschien zie je een bank of een andere zit plek.
Je gids pakt je hand vast en jullie gaan op dat plekje samen zitten.....

Als je daar zit stel dan gerust je gids vragen. Misschien wil je niks vragen maar wil je gewoon tegen je gids aanzitten. Alles mag niets moet.
Als jij je gids iets vraagt let dan op je gevoel indrukken. Het eerste wat in je opkomt daar hou jij je aan vast dat is het antwoord van je gids.....

Dan gaat de gids achter je staan en legt de handen op jouw schouders. Je voelt een onmetelijke positieve kracht door je heen stromen. Al het negatieve wordt omgesmolten tot liefde. Je hart komt tot leven en ontvouwt zich als een bloem......

Als je gids klaar is zal hij of zij weer naast je gaan zitten en kun je als je dat wilt liefde naar de wereld sturen. Plaats iemand die jouw pijn heeft gedaan in een roze hart van liefde en zeg tegen die persoon ik vergeef je. Wees niet bang want je gids zal je helpen. Wil je liefde naar de wereld zenden, plaats dan de wereld bol in een roze hart. Roze is de kleur van liefde en harmonie......

Als je dat gedaan hebt, sta je op en loop je samen met je gids naar de deur. Je doet de deur open. En samen met je gids loop je naar beneden. Afscheid nemen van je gids hoeft niet want hij of zij is altijd bij je. Wel je gids bedanken voor alles wat je mocht ontvangen.
Dan loop je samen met je gids de trap af.....

Je gaat dan weer met je aandacht naar de kamer waarin je bent. Je wordt je weer bewust van geluiden om je heen. Je voelt de oppervlakte waarop je zit of ligt......

Je let op je ademhaling.

Beweeg je lichaam langzaam.….

Doe dan je ogen open en voel je fris en vol nieuwe energie.





http://www.reikicentrum.nl/meditatie/gids_meditatie.html
admin
admin sep 26 '09
dank je wel voor jullie reacties, karin die van jou ga ik zeker eens proberen.

gisteren avond in gedachte gevraagt of de gids zich wilde laten zien maar het enige wat ik gedroomt heb is dat mijn schoonmoeder kwaad was dat ze niet bij haar kleinkind mocht en gooide me iets zwaars naar het hoofd. al begrijp ik deze droom wel mijn schoonmoeder is kwaad op me en ze vind me helemaal niet aardig scheelt dat dat van beide kanten komt wink.

dus komende nacht nog en poging
susie14
susie14 sep 26 '09
kan me hier helemaal in vinden.
Een aantal jaartjes geleden terwijl ik ziek in bed lag en wakker werd stond er ineens iemand aan mijn bed...een man.
Het was een moment alsof de tijd stil stond en uiteraard d8 ik dat ik lag te ijlen haha.

Een paragnoste kon me later vertellen dat ik niet aan mezelf hoefde te twijfelen en dat ik idd. iemand gezien had en dat dit mijn gids was.
Het is de opa van mijn opa.

Eigenlijk is mijn spirituele zoektocht en beleving emt deze ervaring begonnen.
admin
admin sep 26 '09
@sies kan me voorstellen dat je dat dacht want ja bij ijlen is vanalles mogelijk wink. lijkt me wel bijzonder om zoiets mee temaken maar ik zou het ook een beetje eng vinden om eerlijk te zijn.
taro
taro sep 26 '09
Origineel bericht van: kikkertje
hallo allemaal,

ik vraag me al langer tijd af wie mijn gids(en) is/zijn ik ben er zelf nog niet achter gekomen, dus vandaar mijn volgende vraag. wel weet ik dat er een man bij me is die me wat duidelijk wilt maken dit is me al door meerderen vertelt dit is waarschijnlijk niet mijn gids (al wekt het wel mijn interessen). ik ben eigenlijk pas begonnen in me te verdiepen in spiritualiteit (al heeft het altijd al mijn interessen gewekt).

wie kan en wil me hierbij helpen?

liefs kikkert


Ga op een stoel zitten...zorg voor een lekker rustig en ontspannen sfeertje.
voel hoe je zit...en met name hoe de ruimte net achter je rug voelt...vraag dan of je gids links of rechts achter je wilt komen
staan...goed voelen of je verandering voelt...kan aan een kant warmer worden of je voelt gewoon dat er een energie naast je staat...als je hem voelt vraag dan of hij nog dichter achter je wilt komen te staan...en vraag desnoods of hij je schouder wilt vastpakken....goed voelen hoe je de energie dichterbij voelt komen....voel je het de eerste keer niet, gewoon een andere keer nog een keer proberen...maar ik denk dat je hem of haar vast wel zult voelen...al is het maar lichtjes.
Zo kun je steeds een stapje verder gaan...je kunt hem vragen naar zijn naam...vaak het eerst wat je hoort in je hoofd...is je antwoord...veel oefenen en vragen aan je gids dat hij/zij je helpt met het ontwikkelen.
En hou wel altijd 1 kant voor je gids...zo weet jij als je daar iemand voelt dat het je gids is.

Stapje verder is...tijdens foto lezen je gids achter je vragen om te helpen met het foto lezen...staat je gids links...dan is de rechterachterkant voor overleden mensen...dus voel je een aanwezigheid aan de rechterkant dan weet je dat er iemand is die zich bekent wilt maken aan degene van de foto.
En vragen wat ze willen etc...altijd vragen en ook altijd netjes bedanken voor hun komst...zowel bij je gids als bij overleden mensen.

hopelijk heb je hier iets aan...heb ik wel gehad namelijk...het is duidelijk en simpel.
admin
admin sep 26 '09
@tarot dank je wel jou uitleg is erg duidelijk en ik zal het zeker gaan proberen
admin
admin sep 27 '09
Ik heb mijn gids ook ontmoet, maar ik twijfelde vroeger altijd of ik het mezelf niet inbeeldde blush
Nu ben ik er zeker van!!! Mijn gids heet White Snow en is een oude Indiaan...

Kikkertje, het gaat jou ook lukken!!! Je gids is al bij je, dus je hoeft alleen nog maar vragen te stellen ... !!!

Liefs,
Mar
admin
admin sep 27 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Ik heb mijn gids ook ontmoet, maar ik twijfelde vroeger altijd of ik het mezelf niet inbeeldde blush
Nu ben ik er zeker van!!! Mijn gids heet White Snow en is een oude Indiaan...

Kikkertje, het gaat jou ook lukken!!! Je gids is al bij je, dus je hoeft alleen nog maar vragen te stellen ... !!!

Liefs,
Mar


dank je wel voor je berichtje. ik voel de laatste tijd vaker gekriebel op mijn rug/boven armen maar of ik me dit verbeeld??? en of dit mijn gids is weet ik dus ook niet.
susie14
susie14 sep 27 '09
Hey Kikkertjes...was allesbehalve eng hoor.
Er straalde een enorme rust vandaan. was mooi!
admin
admin sep 27 '09
@sies omdat ik het natuurlijk nog nooit heb meegemaakt weet ik het natuurlijk ook niet, maar de gedachte lijkt eng winkpoehh stel je voor opeens iemand naast je...maar goed ik ben er dan ook nog lang niet ik moet nog veel leren
susie14
susie14 sep 27 '09
hihi ik moet ook nog veel leren hoor.
Ik denk dat deze niet voor niks aan mij verschenen is.
Kreeg s'middags een telefoontje dat mijn oom was overleden.
toen ik die link later begon te leggen, wist ik iegenlijk al dat ik niet had zitten ijlen haha.

Maar blijkbaar vond hij dat de rijp voor me was...weet het ook niet hoor, maar dat gevoel heb ik erbij.
taro
taro sep 28 '09
Origineel bericht van: kikkertje
omdat ik het natuurlijk nog nooit heb meegemaakt weet ik het natuurlijk ook niet, maar de gedachte lijkt eng winkpoehh stel je voor opeens iemand naast je...maar goed ik ben er dan ook nog lang niet ik moet nog veel leren


Ik heb het ook gehad...deed 's nachts mijn ogen open en stond er iemand aan mijn voeteneind...schrok zo erg shocked...pakte mijn man vast en zei...kijk daar dan...der staat iemand en hij zag niets en snurkte gelijk verder...hahaha.
het was iemand die in het wit was...een witte gedaante zeg maar...kon geen gezicht zien...maar het straalde rust en sereniteit uit...erg mooi...maar dat besefte ik niet op dat moment...mijn hart zat in mijn keel shocked. hahaha
Emuca
Emuca sep 28 '09
Mijn eerste keer vond ik ook eng hoor... Want ik was pas 6!
admin
admin sep 28 '09
Kleine kinderen zien vaak meer dan groten.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki