Loading...
nl

vlucht gedrag

annewil
annewil sep 25 '09
Aangezien ik erg veel droom,had ik vanacht 3 dromen,maar alle drie hadden ze het zelfde verhaal.

De droom waar ik mee begon ,was dat er terroristen in mn huis kwamen om dingen te vragen.Toen ik medewerking verleende,kon ik voorzichtig vragen of de aanslag ook in onze buurt zou zijn .En na hun antwoord ,dat ja was,konden we met de buren vluchten.

De volgende twee dromen die daarna kwamen ,kwamen ook op het zelfde neer,in iedere droom moest ik mn spullen en mn gezin oppakken en vluchten.

Het is wel een nachtje geweest wat me erg bezig houd .
Delen:
pe51
pe51 sep 25 '09
Ik vind het moeilijk, hier iets van te zeggen. Omdat ik je niet ken. Het zal ongetwijfeld gaan over de problemen die je op het moment ondergaat.

Een droom herhaalt zich wanneer je er bijv niets van wilt weten. Of wanneer je hem niet begrepen hebt.
Of wanneer je hem wel begrepen hebt, maar niet serieus genoeg neemt, of er niet serieus genoeg naar handelt.

Ik denk dat het huis in je droom voor jullie geestelijke huis staat. Voor jullie 'thuissfeer' of gezinssfeer.
Hierin dringt dan iets binnen wat de droom vergelijkt met terroristen die met een aanslag bezig zijn.
Als je er dan achter komt dat jullie ook echt geraakt zullen worden door die aanslag, dan begrijp je dat je moet vluchten - je geestelijk terugtrekken om je te beschermen.

De vraag is nu, wat die aanslag is.

Het kan om een letterlijke aanslag gaan (op jullie lichaam), maar dat komt bijna nooit voor. Bijna altijd is het een symbolische aanslag (op jullie geest). Op jullie gevoels- en gedachteleven. Misschien een gebeurtenis of zoiets.

Het kan iets zijn wat al gebeurd is, zodat je al begrepen hebt dat jullie je geestelijk moeten terugtrekken op een of andere manier. Maar dat je dat nog niet gedaan hebt en dat de dromen je dit duidelijk willen maken, dat het wel moet gebeuren.
Het kan ook iets zijn wat nog niet gebeurd is. En dat de droom 2 keer terugkomt omdat je er niets van wilt weten (omdat hij je angst geeft bijv). Maar vluchten voor de droom (de boodschapper) maakt jullie nog niet veilig, in je gevoel.

Als je je hier niets bij kunt voorstellen kan de aanslag op jullie gevoel iets zijn wat nog niet gebeurd is.
Maar ga de afgelopen dagen eens na ...
Waar zou de droom over kunnen gaan? Wat is er zoal gebeurd? Waarmee was je bezig in jezelf?
Wat zou als het ware een aanslag op jullie gevoelsleven kunnen zijn?

---
annewil
annewil sep 25 '09
Ik heb een vaag vermoeden ,maar ga het even op een rijtje zetten .

Bedankt Peter
admin
admin sep 25 '09
Maar je hoeft iemand toch niet te kennen om een droom te kunnen interpreteren?
pe51
pe51 sep 25 '09
Origineel bericht van: Karin - 25 sept 2009 18:40

Origineel bericht van: pe51 - 25 sept 2009 11:44

Ik vind het moeilijk, hier iets van te zeggen. Omdat ik je niet ken.

Maar je hoeft iemand toch niet te kennen om een droom te kunnen interpreteren?


Sorry Karin, ik heb mijn woorden niet zo goed gekozen.

Het gaat er niet om, iemand te kennen.
Het gaat om de achtergrondinformatie die nodig is en ik niet heb.

  • Om een droom te interpreteren hoef ik iemand niet te kennen.
    Iemands persoon is iemands privacy, en daar ga je niet in proberen te voelen. Dat zal ook niets zeggen over de droom. Daarom lees ik alleen de post.
    Ik begrijp dan de droomsymbolen, of ik voel de betekenis aan. Of allebei.
    Zo begrijp ik het idee van de droom, het droomverhaal, wat soms erg vaag is.

    Dan weet ik nog niet waar de droom het precies over heeft.
    Over welke gedachtes, welk gevoel, welk probleem van de droomposter bijvoorbeeld. Of welke gebeurtenis.
    En is natuurlijk wel wat de droomposter graag hoort.

    Dan kan ik het droomverhaal zo duidelijk 'vertalen' dat de droomposter zelf kan terugkijken in haar leven.
    Dan kan ze kiezen: dit zal het niet zijn, dat ook niet, het moet probleem 3 of probleem 4 zijn.
    Wanneer ze daar niet uitkomt kan ze probleem 3 en 4 noemen in haar volgende post.
    Dan kan ik kijken op welk van de 2 het droomverhaal past. Of de symbolen beter kloppen bij probleem 3 of bij probleem 4.

    Dit is wat ik bedoel met dat ik haar niet ken. Er is achtergrondinformatie nodig om de droom compleet te interpreteren. En die heb ik niet.
    Dus kan ik niets zeggen over het precieze probleem, het gevoel of de gebeurtenis waar de droom over gaat.

In plaats van 'Omdat ik je niet ken' had ik moeten schrijven: 'Omdat ik geen achtergrondinformatie heb'.

Goed dat je dit even noemt, Karin. Want er zullen meer mensen zijn, die dit niet begrepen hebben.

Peter.
admin
admin sep 25 '09
Dank je wel voor je uitleg Peter, zo snap ik wat je bedoelde.
Ja om een droom goed uit te kunnen leggen heb je veel info van de droom zelf nodig. Kleuren, gevoelens alles kan iets duiden hoe klein ook.

Enne..sorry hoeft niet hoor! smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki