In 2001 ong, scheiding van mn ouders.
ongeveer 4 jaar geleden mn opa overleden, kort daarna mn oom overleden. Dit jaar is mn tante overleden, bij mn opa is een tumor ontdekt in zn kaak.
Na de scheiding van mn ouders, vlak daarna, mn vader een nieuwe vriendin.. tijdens of vlak na de verhuizing naar Adrop kreeg ik ruzie met mn stiefmoeder. Mocht van mn moeder toen niet meer naar mn vader toe. Dat heeft ongeveer een half jaar geduurd, weer stiekem contact gezocht, en weer een goede band opgebouwd.
In januari ruzie gekregen met mn moeder, bij Marjan en Ron gaan wonen, en het aanbod gekregen van mn stiefmoeder om bij hun te wonen.
In Maart denk ik een week bij hun gewoond, toen weer ruzie ,, en terug bij Mar en Ron.
in deze tijd, tijdelijk gestopt met school. nu weer begonnen en nu een hoop problemen. op mn stage ben ik altijd bang om mn stiefmoeder tegen te komen. ik ga met veel tegenzin heen, en ik hoop een andere stage te krijgen, anders stop ik met stage en ga ik weer naar school..
Intussen geprobeerd weer contact met mn moeder te krijgen.. dit was er toen weer een beetje, en toen verbrak het contact weer. Dus toen geen contact met vader, en moeder.
Ontsteking in mn pols, doorverwijzing naar t ziekenhuis, reumatoloog, foto, ct scan… niks te zien,, doorverwijzing naar orthopeed en revalidatie arts.
wat een verlies heb jij meegemaakt zeg...zwaar hoor...ik snap waarom je je zo voelt.
wat ik lees bij je is dat als je ruzie hebt...je er klaar mee bent en weggaat...ik weet natuurlijk niet wat er allemaal gezegd is...maar ik krijg wel het gevoel dat je misschien ook je ruzie kunt uitzitten...en dat het uiteindelijk weer goed komt...ruzie hoort bij het gezinsleven...en het fijne daaraan is dat je de grootste ruzie met je vader of moeder kunt hebben en het daarna elkaar weer kunt vergeven.
Ik weet niet hoe het allemaal gegaan is en ik wil je hier ook geen rotgevoel geven hoor...ik probeer alleen met je mee te denken.
Hoe zijn de ruzie's geeindigd ?...je bent gekwetst en je hebt
heel veel verlies meegemaakt dus je bent erg op je hoede.
maar stel nou dat je gewoon na je ruzie bij je vader of moeder had gebleven...had dat gekunt ?...de ruzie's met je ouders horen erbij...ik zelf heb vroeger ook grote ruzie's gehad...heb ook gedacht ik ga weg...maar uiteindelijk loste de ruzie vanzelf op.
hetzelfde heb ik nu ook in mijn relatie...erge ruzie's...je kunt er mee stoppen maar je kunt er ook voor vechten. en ook in relatie's maakt ieder mens die ruzie's mee...zo hoogoplopend, dat je denkt bekijk het maar...maar geef de rzie tijd om af te koelen en vaak kom je er dan ook weer uit...weglopen heeft geen zin...dat doet alleen maar pijn.
nogmaals lieverd...ik weet niet wat er allemaal is voor gevallen...misschien is het onmogelijk om nog daar te blijven wonen...denk er maar eens rustig over na en schrijf het hier maar van je af...misschien krijg je hier inzichten van andere...waardoor je denkt...daar kan ik wat mee...je bent echt een lieverd...vergeet dat niet.
dr is veel gebeurd,, bij mn moeder was het veel ruzie met haar, en mn zus. ik ging niet meer met plezier naar huis, en dat speelde al langere tijd. ik deed daar bijna het volledige huishouden. toen ik naar de 1ste van het vmbo ging, vond ik het leuk om te koken, dat deed ik dus zo elke avond. maar later in mn schooltijd, kreeg ik het drukker met school, en had ik meer mn eigen ding. alleen toen werden er dingen van me verwacht. en kreeg ik de schuld als iets niet gedaan was. mn moeder was ook heel achterdochtig, ik ging dan weekendjes naar mn pleegouders, maar daar kon ik niet zomaar heen gaan want dat vond ze niet goed. altijd moest ik een smoes bedenken om te kunnen gaan. ook dit werd mij gewoon teveel. er werd zoveel op me gelet en van me verwacht. k heb een jonger broertje, en als ik vrij was, werd er maar verwacht dat ik hem naar school zou brengen of dat ik tussen 12 en 1 thuis was om hem op te vangen, hem van school halen, boodschappen doen, koken etc..
toen had ik op huisjes gereageerd,, en ik had een woning toegewezen gkregen. hier was ik super blij mee. alleen er was wat fout gegaan met in inschrijven en mijn punten die ik had, klopten niet. toen ben ik bij mn pleegouders terecht gekomen. ik kreeg toen een aanbod van mn stiefmoeder om daar te gaan wonen, en dat leek me wel wat. alleen zaten hun net in een verhuizing en kon ik dus niet gelijk daar terecht. ze gingen verhuizen naar de binnenstad en dat leek me helemaal super. ik heb daar toen een weekje gewoond, en ik voelde me niet thuis. ik vond het heerlijk om op mn kamer te zitten, en te kletsen met mn pleegmoeder via msn. hun vonden dat ik teveel boven zat. toen zijn er kleine dingetjes gebeurt, waardoor ik het niet meer zag zitten om terug te gaan. mijn stiefmoeder had ik toen al een paar jaar eerder ruzie mee gehad, maar dat was niet om mij, maar om mijn moeder, wat ze tegen mij uite via msn. en hierna mocht ik van mn moeder niet meer naar hun toe, en was ik bang voor haar. in de zaak bij mn vader ben ik haar is tegen gekomen, hier kwam ik altijd graag. toen heb ik een preek van dr gehad, in een winkel die vol stond met klanten.
dus echt weglopen doe ik er niet voor volgens mij, ik ben er gewoon niet meer welkom. het contact met mijn moeder gaat nu wel steeds beter, dat probeer ik langzaam weer op te bouwen. maar dat heeft ook een tijd geduurd. ze wil het liefst dat ik daar weer kom wonen, maar dat gaat niet gebeuren. wel mis ik mijn broertje ontzettend erg, dus daar wil ik wel regelmatig heen gaan. en die spreek ik ook met de webcam via msn.
ik weet niet of ik wat vergeten ben, maar volgens mij was dit het zo'n beetje... bedankt voor je reactie!
steffiej