Loading...
nl

Droom over drenkeling

Eruan
Eruan sep 22 '09
Hoihoi!

Laatst droomde ik erover dat we een dagje naar een pretpark gingen met een stel vriendinnen. Toen we uit de achtbaan kwamen viel ik in snelstromend water, waar ik met behulp van een laaghangende tak uitkwam. Toen ik op de oever stond kwam er een jongen langsdrijven uit mijn klas die ik niet geweldig vind. Hij stond op het punt te verdrinken. Ik heb hem toen uit het water gehaald en toen werd ik wakker.
Normaal gesproken herinner ik mijn dromen maar heel erg vaag, maar nu zie ik het allemaal nog zo gebeuren met precieze beelden enz.
Zit hier misschien een betekenis achter?
Delen:
liesanne
liesanne sep 23 '09
hey Ann_ik, ik heb niet veel ervaring met dromen analyseren maar deel even wat jouw droom bij mij oproept.

Je schreef ergens dat je je momenteel in een soort van rollercoaster bevindt.... vandaar misschien deze droom?
Een persoon in een droom kan je (o.a.) zien als een deel van jezelf. Welk deel in jezelf vind je 'niet geweldig' maar vraagt misschien wel jouw aandacht en hulp?
Misschien laat deze droom ook zien hoe krachtig je bent, je red jezelf en die 'jongen'.....

over het water....


Water

Water is een van de krachtigste en bekendste droomsymbolen. Als je water in je droom ziet, symboliseert het je onderbewuste, je gevoel en je emoties. Water is als het ware het smeermiddel van je psyche en vertegenwoordigt levensenergie. Het staat ook voor spiritualiteit, wijsheid, genezing en verfrissing.

Als het water kalm en helder is, wil het zoveel zeggen dat je spirituele zelf goed in balans is. Het duidt op kalmte, innerlijke rust en verjonging. Als je bespetterd wordt met water, staat water symbool voor je behoefte om je expressiever uit te drukken en je behoefte aan vernieuwing. Als je droomt over kokend water, suggereert dit emotionele onrust. Kokend water kan ook betekenen dat onbewuste gevoelens aan de oppervlakte komen en klaar zijn om verwerkt te worden.