Loading...
nl

Zou een mens op aarde iemands gids al kunnen zijn?

Emuca
Emuca sep 21 '09
Deze vraag kwam eigenlijk gisteravond toen ik op bed lag in me op.

Wat is jullie mening... Denken jullie dat het mogelijk is dat een mens op aarde al een gidsfunctie voor een ander kan vervullen?
Delen:
Lena
Lena sep 21 '09
leuke vraag angel
ja dat denk ik wel
een gids hoeft toch niet dood te zijn?
Lena
Lena sep 21 '09
hoewel...
wat versta jij onder gids?
admin
admin sep 21 '09
Ja, absoluut !!
Emuca
Emuca sep 21 '09
Maar denk je dat die mensen zich daar dan ook bewust van zijn? Aan beide kanten?
Damio
Damio sep 21 '09
Ik denk het wel, ook dat ze er bewust van zijn.

Dat zijn ouders voor hun kinderen bijvoorbeeld.

Mentor, leraar, begeleider. Ik denk dat dat ook gidsen zijn.
Natalie1986
Natalie1986 sep 21 '09
Ik denk het niet ik geloof dat je 1 of meerdere onstoffelijke gidsen hebt die je dus niet ziet of tenminste de meeste mensen. je kan inderdaad wel van iemand leren ! maar dat zie ik niet als gids
Emuca
Emuca sep 21 '09
Ik doel ook niet helemaal als een leraar als in bijvoorbeeld in de klas... Maar een gids zoals je die normaal niet zien zou kunnen. Zou je iemand tegen kunnen komen die eigenlijk een gids voor je is maar dan niet onstoffelijk...
admin
admin sep 21 '09
Voor mij kan het heel zeker,
Iemand had zijn tweelingziel als spirituele Gids, op aarde
vanuit intuitie, spraken ze en leerde hij haar inzichten op spiritueel terein,
Daarna is hij gestorven, en bleef hij Gids.
Hij was een op aarde een Chinese soefi-leraar. Zeer spiritueel iemand,
en zijn lessen aan haar gaan dus door.
Vermits ze beiden ook tweelingzielen zijn, is het contakt ook zeer intens.
Damio
Damio sep 21 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik doel ook niet helemaal als een leraar als in bijvoorbeeld in de klas... Maar een gids zoals je die normaal niet zien zou kunnen. Zou je iemand tegen kunnen komen die eigenlijk een gids voor je is maar dan niet onstoffelijk...


Een leraar hoeft niet perse een leraar in de klas te zijn, iedereen die iemand iets leert, is een leraar.
admin
admin sep 21 '09
Nee ik denk van niet, wel geloof ik dat zielsverwanten afspraken maken om elkaar te helpen zouden ze samen reincarneren.
Gids zie ik anders als leraar, meester of guru..
Lena
Lena sep 22 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik doel ook niet helemaal als een leraar als in bijvoorbeeld in de klas... Maar een gids zoals je die normaal niet zien zou kunnen. Zou je iemand tegen kunnen komen die eigenlijk een gids voor je is maar dan niet onstoffelijk...


ja ik denk van wel...
soms ontmoet je iemand in je leven...
die jou een pad laat zien..
en op jou pad wordt gezet...
Takhihiii
Takhihiii sep 23 '09
Nee, wij zijn hier op aarde de anti-leraren en in de andere werkelijkheid zien we ook de andere kant van het plaatje en kunnen we gidsen.
admin
admin sep 23 '09
Ik denk dat het wel kan dat je iemand kan gidsen hier op Aarde, of dat je gegidsd wordt door iemand die je dierbaar is. Twee zielsverwanten, tweelingzielen wellicht.
Maar je Gids, is onstoffelijk en onomstotelijk, onvoorwaardelijk, niet aan tijd gebonden bij je.

Zo zie en voel ik het ...

Liefs,
Mar
Lena
Lena sep 24 '09
Origineel bericht van: Takhihiii
Nee, wij zijn hier op aarde de anti-leraren en in de andere werkelijkheid zien we ook de andere kant van het plaatje en kunnen we gidsen.


ik begrijp het niet helemaal
is gidsen alleen als je aan de overzijde bent mogelijk?
Takhihiii
Takhihiii sep 25 '09
Op aarde ben je aan de beperkingen van het lichaam gebonden en daardoor kan je nooit het hele plaatje zien. Wanneer je gebonden bent aan je lichaam ben je ook gebonden aan je gedachten, emoties en instinkten. Je kan niet zonder eigenbelang iemand bijstaan. Dat lukt alleen als je geen eigen lichaam meer hebt om te beschermen.

Ga je toch helpen vanuit je fysieke vorm, dan doe je dat vanuit beperking. Je raad naar wat goed is voor de ander, door het af te meten aan wat goed is voor jezelf. Pas wanneer je losgekomen bent van het aardse, speelt dat geen rol meer.
Lena
Lena sep 26 '09
Origineel bericht van: Takhihiii
Op aarde ben je aan de beperkingen van het lichaam gebonden en daardoor kan je nooit het hele plaatje zien. Wanneer je gebonden bent aan je lichaam ben je ook gebonden aan je gedachten, emoties en instinkten. Je kan niet zonder eigenbelang iemand bijstaan. Dat lukt alleen als je geen eigen lichaam meer hebt om te beschermen.

Ga je toch helpen vanuit je fysieke vorm, dan doe je dat vanuit beperking. Je raad naar wat goed is voor de ander, door het af te meten aan wat goed is voor jezelf. Pas wanneer je losgekomen bent van het aardse, speelt dat geen rol meer.


ben het niet met je eens wat versta je dan onder onvoorwaardelijk iemand liefhebben bv?
je zegt dat je zonder eigenbelang nooit iemand bij kan staan...ik geloof van wel
zou je niet al op aarde los kunnen zijn van het aardse en daardoor iets kunnen betekenenen voor een ander...? zonder dat eigenbelang?
admin
admin sep 26 '09
Origineel bericht van: Lena

zou je niet al op aarde los kunnen zijn van het aardse en daardoor iets kunnen betekenenen voor een ander...? zonder dat eigenbelang?


ja zeker kan dat!
Maar zij die vinden van niet, zullen dit wel niet ervaren! en het tegendeel vertellen.
Lena
Lena sep 26 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena

zou je niet al op aarde los kunnen zijn van het aardse en daardoor iets kunnen betekenenen voor een ander...? zonder dat eigenbelang?


ja zeker kan dat!
Maar zij die vinden van niet, zullen dit wel niet ervaren! en het tegendeel vertellen.


daar zit een ego nog in de weg denk ik wink
admin
admin sep 26 '09
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena

zou je niet al op aarde los kunnen zijn van het aardse en daardoor iets kunnen betekenenen voor een ander...? zonder dat eigenbelang?


ja zeker kan dat!
Maar zij die vinden van niet, zullen dit wel niet ervaren! en het tegendeel vertellen.


daar zit een ego nog in de weg denk ik wink


sttt... laat ze slapen!! wink
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki