Loading...
nl

Even voorstellen!

admin
admin sep 22 '09
Origineel bericht van: Gio
Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor je reacties!
Ik vind het jammer, dat Helma en Karin denken, dat ik alleen maar mijn visie zie en geen begrip zou kunnen opbrengen voor hun meningen. Dat heb ik naar mijn weten niet geschreven, maar zeker niet bedoeld!

In de lezing die ik samen met een ervaringsdeskundige geef, zetten we 3 verschillende visies naast elkaar, waarbij we heel duidelijk stellen, dat de juiste visie voor ons niet bestaat. Dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken.

Dus heb ik er geen moeite mee als iemand er anders over denkt!

Ik besef ook heel goed dat jullie als ouders van gediagnosticeerde kinderen het bijzonder zwaar kunnen hebben en ik heb daar alle respect voor, want zo ervaren jullie dat!

Maar, is het dan fout om te vertellen, vanuit mijn eigen ervaringen, dat ik ouders en kinderen kan helpen op een andere manier om te gaan met de problematiek?

Als ik jullie gekwetst heb, dan is dat zeker niet mijn bedoeling geweest en bied ik je hierbij mijn excuses aan.

Het lijkt me beter het hierbij te laten en een volgend bericht te schrijven op "help je kind".

Hartelijke groet,

Gio


Nou sorry maar je benoemd al de stickers/ labels, dan voel ik me logischerwijs best aangevallen, ook het feit dat jij medicijngebruik afraad omdat het niet gezond is (of afraden..ik bedoel meer waarschuwen) misschien heb ik en anderen dit wel heel goed onderzocht en een heel weloverwogen beslissing genomen.
Je vult dingen in die je niet kunt weten.
Daarbij ben ik alleen ouder van gediagnostiseerde kids, maar ben ik zelf ook gediagnostiseerd, dus ik weet echt wel waar ik over praat.
Ik heb de wijsheid zeker niet in pacht, maar weet wel dat je in dit onderwerp heel voorzichtig mag zijn met het beoordelen van de manier van "helpen"die de diverse mensen gebruiken.

Daarbij zeg ik gewoon eerlijk:

Op je hyves is veel info gekopieerd, je verteld niets tot weinig over de soort therapie die je wil geven (geen details)
En de dame die met jou samen de dingen wil doen die jullie samen doen, heeft er nog geen letter geschreven terwijl je vanaf vorig jaar al bezig bent.
Misschien ben ik veel te achterdochtig, en het is absoluut niet mijn bedoeling om je te kwetsen, maar ik vind het allemaal erg vaag.
Je schrijft iets neer en krijgt buiten de positieve reacties ook negatieve, thats life..en zeker in de wereld van de behandelaars van kinderen met autismespectrum stoornissen zul je hier vaker tegenaan lopen.
Iedereen heeft een andere mening, weet het beter of juist niet.

Toch vind ik het heel leuk om eens wat van je te lezen, ik ben heel erg benieuwd of je details kan geven van de therapie die je wil geven.
Zelf duik ik zo weinig mogelijk in de boeken omdat ik liever vanuit mijn eigen kijk op mijn kinderen kijk.
Ieder kind is anders en de ene pdd nos'er is beslist de andere niet.
Gelukkig hoor ik wat dat betreft ook steeds meer andere geluiden uit mijn omgeving.

Enne nog iets anders, ik ken de nadelen van ritalin, heb er heel lang over gedaan om dit zelf te gaan slikken, met mijn zoon heb ik gewacht tot hij de leeftijd had dat hij enigszins zelf kon meedenken, dus ben er voor mijn gevoel goed mee bezig geweest.

Mijn zoon (nr2) is er enorm blij mee, is op school met sprongen vooruit gegaan en is nu eindelijk in staat om zich enigszins te kunnen concentreren op de dingen die hij doet.
Ikzelf functioneer veel beter op mijn werk, kan veel meer de rust vinden als de kids veel aandacht opeisen, kan meer structuur aanbrengen, heb eindelijk mijn administratie op orde en ga zo maar door.

Daarom vind ik sommige uitspraken van je een beetje kort door de bocht.

Maar even goede vrienden en ik wens je hier veel plezier en hoop dat je wat langer blijft hangen als de gemiddelde nieuwkomer.
admin
admin sep 23 '09


Aparte en interessante introductie Gio, interessant om het uitgebreide verhaal te lezen. Je komt op deze manier echt jezelf tegen.
Veel leesplezier hier
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki