Loading...
nl

Even voorstellen!

Gio
Gio sep 21 '09
Hallo allemaal,

Mijn naam is Gio (54) en ik heb me zojuist aangemeld op jullie forum.
Wat mij momenteel het meest bezig houdt, is het feit dat in onze samenleving steeds meer kinderen (maar ook volwassenen) worden gelabeld als "afwijkend".
Ik doel daarmee op labels als ADHD, stoornissen in het autistisch spectrum, ODD enzovoort.

Door het werken met deze jongeren (op een internaat), heb ik ontdekt, dat kinderen perfecte spiegels zijn, die me heel veel over mezelf hebben geleerd. Ze hebben me geleerd te luisteren, ze serieus te nemen en verantwoordelijkheid te durven geven, ze te laten zijn wie ze zijn.
Als ik zo met deze jongeren omga, is er van het "probleemgedrag" niets meer te merken.

Vanuit deze ervaringen heb ik een visie ontwikkeld, die er in het (heel) kort op neerkomt dat alle kinderen met ADHD en autistische stoornissen ons eigenlijk alleen maar spiegelen, hoe gestrest en autistisch wij in onze volwassen samenleving met elkaar omgaan. De volwassen wereld projecteert zijn eigen onvermogen op de kinderen. (de uitgebreide visie is voor belangstellenden te vinden onder http://jeugdhulp.hyves.nl/adres/)

Daarnaast ben ik sinds 1 juli als zelfstandig ondernemer gestart op het gebied van gezins- en jongerenbegeleiding met een eigen aanpak en geef ik lezingen met een ervaringsdeskundige, die op het internaat heeft gewoond, waar ik 9 jaar heb gewerkt. De titel van onze lezing is: "Wie heeft er ADHD, onze kinderen of onze samenleving?"

Ik zal dit onderwerp dan ook zeker met jullie willen bespreken en hoor ook graag wat jullie ervan vinden. Daarnaast lijkt het me boeiend om me te laten verrassen door de andere onderwerpen op het forum.

Hartelijke groet,

Gio
Delen:
admin
admin sep 21 '09
Hey Gio,

Interessant.. dank je wel voor je uitgebreide introductie, voel je welkom hier smile

Groeten,
Bart
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 21 '09
Hoi Gio,

Wat een leuke introductie. Er zijn heel wat ervaringen op dit forum opgeschreven en zou het leuk vinden om jouw ervaringen ook te lezen. Neem zeker ook een kijkje in het "help je kind"-forum wat specifiek ook over adhd en aanverwante zaken, gaat.

Welkom op merudi!
Cialara
Cialara sep 21 '09


Welkom bij het forum en bedankt voor je mooie introductie.

Groetjes Jorine.
Damio
Damio sep 21 '09
Welkom op Merudi Gio ik ben erg benieuwd naar jou ervaringen smile
Islandlady
Islandlady sep 21 '09
Hallo Gio,

Voel je welkom

Groet

Bea
Maryssa
Maryssa sep 21 '09
Hey Gio!

Welkom op Merudi! Voel je thuis hier.
Lena
Lena sep 21 '09
hallo gio smile

je visie op echt goed om te lezen..


kort op neerkomt dat alle kinderen met ADHD en autistische stoornissen ons eigenlijk alleen maar spiegelen, hoe gestrest en autistisch wij in onze volwassen samenleving met elkaar omgaan. De volwassen wereld projecteert zijn eigen onvermogen op de kinderen.
admin
admin sep 21 '09
Hallo Gio,

Allereerst van harte welkom.

Mijn visie op jouw visie?

Breek me de mond niet open als moeder met ADHD, ouders die autistisch zijn en drie van mijn vier kids met autismespectrum stoornissen.
Mijn persoonlijke mening (na het lezen van je verhaal op hyves) is dat je sommige onzindingen verkoopt.
Maar goed dat legt wellicht weer paden open die ik of anderen nog niet bewandeld hebben, ik ben benieuwd naar je bijdrage hier! smile
gast
gast sep 21 '09
Welkom smile

Je visie in deze intro spreekt me wel aan. Heb de rest nog niet gelezen maar denk er ongeveer hetzelfde over. En niet alleen de kinderen die onder deze noemer vallen zijn spiegels voor volwassenen, dat zijn naar mijn idee alle kinderen.
Helma
Helma sep 21 '09
Welkom Gio!

Ik krijg eerlijk gezegd een klein beetje de kriebels van de manier waarop je binnenkomt. Daarom wil ik je vragen niet allerlei bommetjes te gooien hier, want ik kan je zeggen: ik ben een dwaze moeder, die elke dag worstelt met een kind met PDDnos en ik kan je zeggen dat het niet zo simplistisch gesteld kan worden zoals jij omschrijft. Ik hoop dat je gezellig meedoet, maar ook in staat zult blijken te zijn rekening te houden met de gevoelens van moeders die elke dag hun stinkende best doen om hun kind(eren) op een correcte en volwassen wijze bij te staan op het pad dat leven heet.

Maar ga verder gerust je gang!

Groetjes van Helma.
gast
gast sep 22 '09
Vanwaar deze reactie Helma? Heb je het gevoel dat je ergens schuldig aan bent?
Helma
Helma sep 22 '09
Nee hoor, helemaal niet.
admin
admin sep 22 '09
Wellicht denkt Helma er hetzelfde over als ik.
Kijk, dat andere mensen een andere mening zijn toegedaan is hardstikke mooi. Maar dat ze dan beweren de waarheid in pacht te hebben vind ik minder. (zo komt het wel een beetje over).
Ik worstel al jaren met deze problematiek en nu komt iemand die ervringsdeskundige is, dus zonder papieren even vertellen hoe het zit..
Je kan verwachten dat dat verkeerd schiet, autisme en aanverwante stoornissen is geen kattepis, legt enorm veel druk op ouders en kinderen.
Veel ouders doen al het mogelijke wat ze maar kunnen doen, op alternatief en joost mag weten wat nog meer niveau.
Ja ik ben zo'n moeder die haar kind ritalin geeft, zelf gebruik ik het ook. Mijn wereld en die van mijn zoon is een stuk beter te verhappen nu. Door de medicatie functioneren wij beiden (zoon en ik) weer goed op werk en op school.
Heel vervelend dat er dan nog steeds mensen zijn die denken dat te kunnen veroordelen, hebben die mensen wel eens in onze koppies gekeken? Nee dus, beetje jammer dan..
Helma
Helma sep 22 '09
Wat mij altijd opvalt, is dat de mening van een buitenstaander altijd komt van iemand die niet van de geboorte af een kind met dergelijke problematiek probeert op te voeden, maar vanaf de zijlijn kijkt naar een gezin met weet ik veel wat voor afkortingen. Ook vorig jaar keek er hier iemand mee die zijn mening klaar had: ik wens ze niet toe om de klus te klaren die wij te klaren hebben, maar als je niet weet waar je het over hebt, wees dan iets voorzichtiger, beste Gio.

Maar, nogmaals, het is niet mijn bedoeling je af te schrikken. Maar dan weet je een beetje hoe Karin en ik zouden kunnen gaan reageren op je ongetwijfeld beste bedoelingen! smile
Gio
Gio sep 22 '09
Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor je reacties!
Ik vind het jammer, dat Helma en Karin denken, dat ik alleen maar mijn visie zie en geen begrip zou kunnen opbrengen voor hun meningen. Dat heb ik naar mijn weten niet geschreven, maar zeker niet bedoeld!

In de lezing die ik samen met een ervaringsdeskundige geef, zetten we 3 verschillende visies naast elkaar, waarbij we heel duidelijk stellen, dat de juiste visie voor ons niet bestaat. Dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken.

Dus heb ik er geen moeite mee als iemand er anders over denkt!

Ik besef ook heel goed dat jullie als ouders van gediagnosticeerde kinderen het bijzonder zwaar kunnen hebben en ik heb daar alle respect voor, want zo ervaren jullie dat!

Maar, is het dan fout om te vertellen, vanuit mijn eigen ervaringen, dat ik ouders en kinderen kan helpen op een andere manier om te gaan met de problematiek?

Als ik jullie gekwetst heb, dan is dat zeker niet mijn bedoeling geweest en bied ik je hierbij mijn excuses aan.

Het lijkt me beter het hierbij te laten en een volgend bericht te schrijven op "help je kind".

Hartelijke groet,

Gio
Lena
Lena sep 22 '09
@gio
Maar, is het dan fout om te vertellen, vanuit mijn eigen ervaringen, dat ik ouders en kinderen kan helpen op een andere manier om te gaan met de problematiek?


nee waarom...
iedereen kan beslissen of die er wat mee kan.. wink
Helma
Helma sep 22 '09
Dank je wel Gio, voor je toelichting! Door je nuancering is e.e.a. voor mij opgelost.

Vriendelijke groeten, Helma.
admin
admin sep 22 '09
Origineel bericht van: Gio



Hallo allemaal,

Mijn naam is Gio (54) en ik heb me zojuist aangemeld op jullie forum.
Hartelijke groet,

Gio



Welkom, Gio grin
Beschermengel
Beschermengel sep 22 '09

Ook van Harte Welkom Gio ...
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki