Loading...
nl

Droom / werkelijkheid?

Daydream
Daydream sep 20 '09
Hallo iedereen,

ik ben nieuw op dit forum en wil wat over een droom vertellen. Misschien dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag.

Soms word ik midden in de nacht wakker en sluit mijn ogen omdat ik probeer te slapen. Wanneer ik mijn ogen sluit heb ik soms het gevoel dat er wat in mijn kamer is, en dan hoor ik ook wat. De volgende ochtend lijkt het alsof ik alles heb gedroomd, terwijl ik toch wel zeker weet dat ik bepaalde geluiden echt heb gehoord.

Laatst had ik het dus weer. Ik lag te slapen, en werd middenin de nacht wakker omdat ik een geluid hoorde. Het klonk als "bleep bleep bleep", erg vreemd en het ging 3 keer af. Heb nog nooit dat geluid gehoord in mijn kamer, en het klonk ook niet als een wekker of iets dergelijks. Ik deed m'n ogen even open en toen weer dicht en draaide me om, en ik probeerde weer te slapen. Vervolgens hoorde ik het weer en ik kreeg het gevoel alsof er iets op me af kwam. Mijn rechter oor werd toen heel erg warm, en iets schreeuwde knetterhard in mijn oor: MAMAMAMAMAMAMAMA, ik hield m'n ogen dicht en zag een kind voor me. Ik zei in mezelf dat het weg moest gaan, en na een poosje ging het weg...

De volgende ochtend kon ik me alles goed herinneren en voelde me ook wel vreemd, alleen wist ik nou niet zeker of het een droom was of werkelijkheid... iemand enig idee?
Delen:
Cialara
Cialara sep 20 '09
Hoi Daydream,

Welkom bij Merudi.

Ik weet niet of dit een droom was of iets anders.
Misschien dat je wat meer kunt vertellen, bijvoorbeeld of je zelf kinderen hebt, of er over nadenkt of je kinderen zou willen. Misschien heb je iets meegemaakt wat met een kind te maken kan hebben...
Herkende je het kind dat je zag?
Wat voor gevoel kreeg je erbij toen je dat kind zag, en dan bedoel ik angstig, of vertrouwd, bang of blij...

Deze details kunnen helpen met het verklaren van de droom of gebeurtenis.

Groetjes Jorine
Daydream
Daydream sep 20 '09
Dank je Jorine,

Nee ik heb geen kinderen en heb zelf ook nog niet nagedacht over kinderen. Ik herkende het gezicht niet, toen het in m'n oor schreeuwde werd ik wel een beetje angstig, daarna zag ik een soort lichtflits en kreeg ik een ander gezicht te zien wat me geruststelde. Dat andere gezicht herken ik ook niet, het was een vrouw, ik kreeg ff het gevoel dat dat m'n gids was maar dat weet ik niet zeker.
Emuca
Emuca sep 20 '09
Welkom hier smile

DIe vrouw kan inderdaad heel goed je gids zijn... die je gerust stelde nadat het kind je opeens liet schrikken. Wie weet is het kind pas overleden en heel erg in de war... en voelde jij een beetje als zijn/haar moeder...
Maryssa
Maryssa sep 21 '09
Hmmm misschien zat je wel tussen waken en slapen in. In de Alfa staat dan vang je meer dingen op dan anders. Ik heb wel vaker gehoord dat verschijningen vooraf kunnen gaan door een geluid. Het is denk ik moeilijk om te definieren of het droom of werkelijkheid is geweest.
pe51
pe51 sep 24 '09
Hallo Daydream,

Ik ben dit vaker tegengekomen op droomforums. Het is iets met geesten. Dan weten mensen ook niet of het echt was, of een droom.

Als het iets goedaardigs was zou het je niet uit je slaap houden, en zeker niet met zulke bleep-geluidjes of met knetterhard schreeuwen.
Bij geesten hebben mensen vaker het gevoel dat er iets of iemand in de kamer is en dat er iets op hen afkomt.

Of het een droom is of echt ...
Er is ook iets wat een tussenvorm is tussen een droom en echt. Dat is, wat je bij dit soort geestdingen meemaakt.
Het is ergens een droom, ergens echt.

Dit soort dingen gaat vaak het eerste over als je je er rustig onder blijft en je niet bang laat maken.
Ik denk dat die geest je aandacht probeerde vast te houden met dat kind. Maar je moet juist helemaal niets hiermee te maken willen hebben.
Je hebt het goede gedaan, je hebt gezegd dat het weg moest gaan.

Sterkte hiermee smile

Peter.
Richie Richard
Richie Richard sep 29 '09
Wat ik denk is een aanvulling op AoD. S'nachts, als je gaat slapen dan raak je ontspannen. Je sluit je als het waren af voor een hoop prikkels/energie van buiten. Maar daar in tegen, de prikkels die jij dan nog binnen krijgt worden sterker. Want er is minder ruis door de andere prikkels. Het mooie is ook, s'nachts zijn er zowiezo minder prikkels dan overdag. Ik kan dan bijvoorbeeld heel helder na denken, en tussen 2 en 4 uur, ben ik op mijn slimst.
Ook mij lijkt me, dat die vrouw jouw gids was. Maar het kind verward me. Ik zou eigenlijk (te snel) geneigd zijn om te zeggen dat deze inderdaad in de war is. Maar toch omdat ze duidelijk contact met jou zocht.
Het gebiep wat je hoorden, ik zou denken dat het aandacht is. En het geschreeuw om mama. Dat verward me weer. Ik bedoel desondanks een persoon niet meer in zijn lichaam is, zou hij/zij toch een ander moeten kunnen herkennen..

Nee, zelf denk ik dat die kleine kind meer betekenis heeft.
Ik zal zeggen, wees waakzaam, zodra je weer iets merkt, schrijf het direct op en plaats het op merudi.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki