Loading...
nl

Foto Jo

Thomas A
Thomas A nov 23 '06
Fotolezen Jojanneke 22 11 06

Eigenzinnigheid

Waarnemen

De ander!!.

Warmhartig

Geduld/onzelfzuchtigheid

Wilskracht

Leider

Je kunt eigenzinnig zijn, soms tegen beter weten in. Het komt regelmatig voor dat ondanks je weet hoe dingen in elkaar steken je nog tegen de acceptatie aan blijft duwen. Dit is een ego kwestie en heeft met gezichtsverlies te maken. Eenmaal hier voorbij zul je een stuk meer (innerlijke) vrijheid gaan ervaren. Toch is jouw eigenzinnigheid vaak positief in die zin dat jij je niet maar van alles door anderen laat aanpraten. Meer naar de stem van je eigen hart leren luisteren zal je uiteindelijk een betere balans opleveren en ook veel meer zelfvertrouwen schenken.

Er mankeert niets aan je waarnemend vermogen, dat is prima en dat gaat bij jou verder dan gemiddeld. Toch geloof je niet altijd je waarnemingen en het is zelfs zo dat je waarnemingen verdringt om eigen belevingen staande te houden en dat is niet goed Jo. Uiteindelijk zal het accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn je veel dieper in je eigen bestaan brengen. Dat betekent dat oude ideeën en opvattingen maar ook belevingen dus door nieuwe inzichten vervangen zullen worden. Zo kun je (spiritueel) groeien en ontwikkel je verder je eigen vermogens tot helder zien.
Een andere kant die lastiger is, is dat jij het waargenomene soms ten eigen bate gebruikt en daar moet je mee oppassen Jo. Het kan blokkades en dualisme veroorzaken en dat heb jij ook al ervaren in het verleden. Goddelijke energieën groeien in altruïsme en verstikken in zelfzucht!!!!!!.

De ander is belangrijk voor je!!!!!!
Jouw verbinding met anderen is een weldaad voor het uitwisselen van allerlei ideeën over het leven. Toch zou je meer de stilte moeten opzoeken. De stilte zal je uiteindelijk beter aan jezelf spiegelen dan alle contacten met anderen. Wees niet zo onzeker Jo, geloof in je vermogens en besef dat je een ander niet perse nodig hebt om tot groei te komen.

Je kunt heel warmhartig zijn en ook oprecht mededogen ervaren en tonen aan je naaste. Je wilt het een ander graag naar de zin maken en maar verwacht er wel iets voor terug. Je houd ervan om iemand uit te nodigen en deze helemaal in de watten te leggen en het helemaal naar de zin te maken.
Niet alle geven wordt echter goed beantwoord en niet zelden krijg jij niet terug wat je geeft. Dit kan jou teleurstellen. Probeer te zien dat geven een onbaatzuchtig gebaar is en laat de verwachting los. Zo zul jij niet gemakkelijk meer teleurgesteld kunnen worden en je zult ook zien dat jij toch krijgt wat voor jou zo belangrijk is!!!!!!!!!!!

Leer geduld te ontwikkelen Jo, het zal je geen windeieren leggen. Van veel situaties in je leven gaat zo de spanning af. Het ongeduldig zijn komt voort uit onzekerheid. Je kunt onzeker worden als je het gevoel krijgt dat dingen niet goed komen. Kweek zelfvertrouwen door goed te kijken wat jouw handelen in dit leven je brengt. Hierdoor leer je zien wat voor jou wel en wat voor jou niet gangbaar is. Je leert je spiegelen aan jouw eigen levenshouding!

Je bent een wilskrachtig iemand en kunt erg veel voor elkaar krijgen. Waak ervoor dat je dit niet uit zelfzucht doet maar doe dit in het belang van het grote ge-heel. Zo zal je wereld groeien in plaats van kleiner worden en zul je anderen de ruimte kunnen geven zich te kunnen ontwikkelen.
Als je wilskrachtig bent zoals jij en je gebruikt je kracht ten bate van jezelf zal eenzaamheid het gevolg zijn. Het gevoel is je niet onbekend!!!!!!!

Ondanks je leeftijd weet je dat je leiderscapaciteiten bezit. Ontwikkel deze; zij zal jou op den duur de weg wijzen naar die mens die jij leven kunt. Ontplooi waar je goed in bent en wordt een autoriteit op het gebied wat je zo aanspreekt. Heb ook hier geduld en gun jezelf de tijd om goed tot wasdom te komen. Ook hier geld dat een onzelfzuchtige levenshouding je alles zal brengen wat jouw geluksbeleving roert!!!!!!!.

Met respect

Thomas
jo
jo nov 24 '06
Heej Thomas

Heel erg bedankt voor je lezing!!
ik blijf idd soms ergens erg aan vasthouden ook al weet ik zelf asl dat het anders is. erg vervelend ik hou mezelf gewoon voor de gek! maar ik laat me ook niks aanpraten.

Soms wil ik iets zo graag dat ik gewoon in mijn eigen fantasie wereld leef.

Een andere kant die lastiger is, is dat jij het waargenomene soms ten eigen bate gebruikt en daar moet je mee oppassen Jo. Het kan blokkades en dualisme veroorzaken en dat heb jij ook al ervaren in het verleden. Goddelijke energieën groeien in altruïsme en verstikken in zelfzucht!!!!!!.
Het waargenomene? bedoel je daarmee dat als ik iets weet? het niet voor mezelf mag gebruiken?
en wat betekent dualisme?

ik probeer de laatste tijd al minder te verwachten van mensen daar was ik erg goed in! maar idd je word steeds teleurgesteld en dat is gewoon niet leuk voor jezelf maar ook niet voor de ander!

en je zult ook zien dat jij toch krijgt wat voor jou zo belangrijk is!!!!!!!!!!!
Wat bedoel je daarmee??

leiderscapaciteiten die heb ik zeker. ik ben altijd zo van: als jij nu dit doet en jij dat dan doe ik dat en dan blah blah ik regel alles graag en kan het dan ook goed plannen. behalve als er dominante personen in de buurt zijn waardoor ik dan onzeker wordt.

Kan je ook iets zien over de relatie??

Thank You
(K) Jo
Thomas A
Thomas A nov 24 '06
Hey Jo

Soms wil ik iets zo graag dat ik gewoon in mijn eigen fantasie wereld leef.

Antw; daar is niks mis mee (wel volgens de maatschappij en omgeving, maar daar moet je je niets van aantrekken!!) De eigen fantasiewereld is helemaal geen fantasie wereld maar de eigen be-leving vanuit jouw eigen ziel en die is heel belangrijk, want deze geeft zicht op wat voor jou belangrijk is!!!!

Goddelijke energieën groeien in altruïsme en verstikken in zelfzucht!!!!!!.

Het waargenomene? bedoel je daarmee dat als ik iets weet? het niet voor mezelf mag gebruiken?
en wat betekent dualisme?

Antw; dat wat jij ziet, voelt, innerlijk weet. Wanneer je je vermogens ten bate van het grotere ge-heel gebruikt zullen je vermogens groeien. Wanneer je deze direct ten bate van jezelf gebruikt, om enkel jezelf te verrijken of erger nog je vermogens gebruiken anderen uit te buiten, sterven je vermogens af. Dit levert ook innerlijke strijd op (dualisme tussen ziel en ego), dit in tegenstelling tot innerlijke vrede die je gaat ervaren als je als je gaat leven naar het grote belang in dit leven.

ik probeer de laatste tijd al minder te verwachten van mensen daar was ik erg goed in! maar idd je word steeds teleurgesteld en dat is gewoon niet leuk voor jezelf maar ook niet voor de ander!

Antw; wijsheid van de ziel.

en je zult ook zien dat jij toch krijgt wat voor jou zo belangrijk is!!!!!!!!!!!
Wat bedoel je daarmee??

Antw; dat alles dat werkelijk nodig is voor je, gewoon op je pad komt. Even kijken af en toe of je er met je ego uitkomt. Die heeft nog wel eens de neiging ons flink te misleiden, je ziel doet dat dus nooit.

leiderscapaciteiten die heb ik zeker. ik ben altijd zo van: als jij nu dit doet en jij dat dan doe ik dat en dan blah blah ik regel alles graag en kan het dan ook goed plannen. behalve als er dominante personen in de buurt zijn waardoor ik dan onzeker wordt.

Kan je ook iets zien over de relatie??

Antw; Ja dat kan ik wel. Hier zou ik je vooral willen wijzen op jouw eigen vermogens tot werkelijk zien wat er leeft tussen jullie. Je zult namelijk tot ontdekking komen dat Bling een andere weg heeft te gaan als het gaat over dingen van zichzelf oplossen. Kijk daar eens naar en vraag hem af en toe eens om dat zelfde te doen. Jullie kunnen heel erg veel bij elkaar leren namelijk. Bling heeft net als jij zijn eigen stukken in dit leven te leren en be-grijpen. Wuif de dingen die uitgesproken worden niet weg en kijk er naar vanuit onbevangenheid " zoals een kind dat kan - , zonder te oordelen. Je zult zien dat je er een heleboel inzichten door krijgt. Zeg ook jouw vriend dat het niet erg is dat hij nog dingen niet hebt opgelost, net als jij.
Wanneer je de ander dingen kwalijk neemt doe je dat ook jezelf!!!!!!.
Neem elkaar met alle onhebbelijkheden, maar wees daar open over, de onhebbelijkheden van hem en die van jou. Wees elkaars spiegels en weet dat mensen niet slecht zijn maar onwetend!!!!.

Thomas
jo
jo nov 29 '06
Er groeien de laatste tijd wle dingen... Neem nu dat van mijn opa. hij was er waarschijnlijk niet meer geweest als ik niks gezegt had. mijn oma is dan heel dankbaar en behadeld me als een soort godin wat ik dus niet wil en ook zeg: ik wil dit niet! Nu begin ik steeds meer te voelen. de pijn van mijn tante bijv. of de knie van mijn vriend alleen weet ik niet zo goed wat ik daarmee aan moet. bij opa was dat erg duidelijk! maar bij mijn tante en bij mijn vriend??? ik heb geen idee ik heb het wel gezegt tegen hun wat ik voelde en dat hebben hun ook bevestigd dat ze daar last van hadden. dus dat is nu echt aan het groeien.

Op dit moment zou ik niet weten wat er leeft tussen mij en mijn vriend. het is zo onduidelijk allemaal en ik moet erg wennen aan het samen wonen.. en hij ook. we kennen elkaar al zo lang we zijn dit jaar 10 jaar samen en daar is heeeeel veel in gebeurd ook dingen waar ik liever niet aan wil denken maar die wel steeds terug komen. ik probeer er niet aan te denken maar dan opeens als je het niet verwacht is het er weer! denk je dat net alles goed gaat gaat het weer fout. dat vind ik dus heel erg. ik wil je nogmaals bedanken heb weer wat over mezelf geleerd.
Groetjes Jo
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 29 '06
Ook als je allebei in verschillende werelden leeft is communicatie heel belangrijk. Als de een niet weet wat de ander beleeft, groei je uit elkaar. Daarnaast is een frisse blik altijd handig om erbij te hebben. Het laat je dingen anders zien, omdat je anders alleen maar in je eigen wereld rondcirkelt.
jo
jo dec 1 '06
ja daar heb je ook helemaal gelijk in maar sommige dingen kan ik gewoon niet tegen hem zeggen zonder dat hij eerst jaloers wordt en daarna boos. dus als er dan iets leuks is gebeurd en dat was toevallig met een man nou daar hoef ik echt niet mee aan te komen. ik zie die mensen gewoon als vrienden maar dat kan volgens hem niet, maar volgens mij toch wel! mijn hele leven kon ik al beter opschieten met jongens dan met meiden dus ik heb veel mannelijke vrienden en een paar vriendinnen. en die zie ik dan alleen als ik daarheen ga of als bling weg is thuis. anders gaat ie moeilijk lopen doen. daar heb ik geen zin in als er een vriend bij zit. dus die communicatie ontbreekt al. wat blijft er dan nog over?? heb ik dan nog zin om de rest wel te vertellen.
Liefs Jo
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 1 '06
Tja ik kan niet goed oordelen over of je wel of niet gelukkig bent. Uiteindelijk is het altijd dat jullie er samen moeten uitkomen. Een relatie is geven en nemen. Het is vrij logisch dat hij die mannen als concurrenten ziet. Zie het niet als zijn probleem, maar als jullie probleem.
jo
jo dec 1 '06
ja het is idd geven en nemen maar over zoiets valt met hem niet te praten. en dat vind ik best vervelend ik zou graag ook die momenten met hem delen maar dat werkt gewoon niet en dat is jammer.
ik probeer wel iedere keer iets meer te vertellen wat er bijvoorbeeld is gebeurd en ik hoop dat dat gaat werken.
maar als hij me gewoon zou vertrouwen hoeft hij hun niet als concurrentie te zien.
Gr Jo
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske