Een hele grote zwarte spin, op de muur. Wie weet wat dat betekent? Ik heb geen idee en die droom volgt me de hele dag. Ik zag een hele grote zwarte spin op de muur (handgrootte, mijn hand dan)
Groetjes
Marjan
Hallo Marjan,
Als een droom je de hele dag bijblijft dan heeft hij je wat (belangrijks) te zeggen.
Een spin in je droom kan betekenen dat er op een of andere manier een eng gevoel bij je of in je is gekomen. Het kan een gevoel in jezelf zijn, wat in de droom buiten jezelf te zien is.
Een spin staat voor een stukje gevoelsleven. Elk mens of dier kan positief of negatief ingesteld zijn. Deze spin kan dus positief of negatief zijn. Omdat je schrijft dat de droom je de hele dag volgt zul je er geen positief gevoel van hebben. Daarom ga ik ervan uit dat het een eng gevoel is. Een onzuiver stukje gevoel. Net zoals een spin in het dagelijks leven voor veel mensen een eng en onzuiver gevoel is.
Meestal is een spin in een droom een onzuiver gevoel in jezelf.
Dromen reageren vaak op wat er in je gedachten of gevoel was, de dag vóór de droom of de laatste paar dagen voor de droom. Het kan een gebeurtenis zijn waar je mee bezig was, of bijv een probleem. Of je hebt iets besloten wat gevoel in jezelf onzuiver heeft gemaakt of onzuiver zal gaan maken. Dan gaat de spin over dit gevoel.
Wanneer je terugkijkt naar de dagen vóór de droom kom je er misschien bij wat de droom bedoelt, en heb je gelegenheid je gedachtes of het besluit te veranderen.
Peter.
* een droomverklaarder denkt alleen maar mee - maak zelf uit wat je ervan gelooft *