Loading...
nl

Klachten "linker zijde"

admin
admin sep 20 '09
Origineel bericht van: Bart
@ B: geen probleem smile

@ Belle en Karin: Er gaat inderdaad een hele geschiedenis aan dat jasje vooraf .. door extra druk geeft het me soms het gevoel dat mensen spelen met gevoelens en gaan reageren om zichzelf maar niet in the spotlight te laten staan (wat is veiliger dan dat) en naar een ander te wijzen. Het wordt er niet makkelijker op, wetende dat ogen op je gericht staan .. het geeft geen vrijblijvend gevoel. Behalve dat ene moet je ineens rekening gaan houden met nog veel meer .. dat moet allemaal een bepaalde plaats krijgen. en daarom moet het inderdaad rustig afgepeld worden, dit kan niet (meer) zomaar weggeknipt worden !

Dank Karin !

Een knuffel voor jou, Bart!
Je lijkt een beetje in dezelfde situatie te zitten als ik. Oude jasjes knellen, maar zijn zoals Karin zei, niet makkelijk af te gooien. Tenminste, dat lukt mij niet zomaar in één keer. Hoe hard ik het ook probeer.
Maar des te harder ik probeer des te strakker het jasje zit. Dus rustig aan pellen, ik doe met je mee blush

Liefs,
Mar
admin
admin sep 20 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Super M ... ik denk dat het de enige manier is om het toch aan te gaan .. als je het niet probeert, zul je het nooit weten ..houd jezelf sterk en verwacht niet .. het komt zoals het komt .. het staat nu allemaal even open. Zij reageert op haar manier .. jouw reageren daarop, wat het in jezelf teweeg brengt, daar gaat het om. Het maakt je alleen maar sterker. Succes Mar smile

Ik zal het toch zelf moeten doen, ik kom er wel ... ik heb geen keus op dit moment. Ik begrijp haar ook, door haar wedervraag aan mij. Maar wat ik zei, ik kom er wel, ga vertrouwen op mijn eigen kracht en inzicht!
Hoewel een laag zelfbeeld aan me blijft knagen en nu helemaal. Maar ik moet er gewoon weer bovenop komen. Waarom ik de hulp in eerste instantie weer had afgeslagen, het zegt meer over mij dan over een ander.

Liefs,
Mar

Je weet ook het waarom en wat er in jezelf speelt, dat is 1 .. nu de rest en dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan, maar de instelling is er Mar !! Heel goed !!
admin
admin sep 20 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Waarom schreef je dan van jas "afgooien", Bart? smile

Voor mij is het zo.. het ontdekken van die oude jas , dat kan lang duren, het voelen en zien dat die jas ook nog eens vergroeit is met allerlij denkpistes, dat is ook een proces op zich. En onder de jas zit nog een jasje.. en nog een, en nog een.. enz, en je komt situatie's tegen waarvan je opmerkt dat je nog een mutsje op hebt, en dikke wolle sokken (bij manier van spreken)
Het lange duren zit em in de vragen als " hoe moet ik dat weg krijgen, wat is er in de plaats, wat laat ik daarmee juist los, wat verlies ik daarmee, wat win ik daarmee, waar heb ik angst voor om het los te laten....
Maar het uitdoen van die jas zelf ?, dat gaat in een " oogopslag".
Weg!!!!!!

Het uitdoen van dat jasje gaat in een oogopslag ja, als je het wilt veranderen. Het jasje afgooien is dan de verkeerde woordkeuze geweest Belle.

Omdat ik erboven probeer te staan, pak ik het niet daadwerkelijk aan, dit heeft te maken met mijn afkeer hoe mensen willen dat ik iets op een bepaalde manier zou moeten doen. Daar zit ook een valkuil, ik geef de "macht" aan een ander en moet "gewoon" in mijn eigen schoenen staan wat dit onderwerp betreft. Maar soms is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik ben op weg smile
admin
admin sep 20 '09
Je weet ook het waarom en wat er in jezelf speelt, dat is 1 .. nu de rest en dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan, maar de instelling is er Mar !! Heel goed !!

De instelling is er wel ... ik ben op weg smile[zoals je zelf zo mooi zei!!] Maar het waarom en wat er in mezelf speelt ...hmmm, daar ben ik nog niet helemaal achter blush

Liefs
Mar
admin
admin sep 20 '09
laughEn dat erachter komen .. dat heeft tijd nodig .. maar dat komt echt vanzelf Mar tegen die tijd !! Knuffel smile
Islandlady
Islandlady sep 20 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Quote:
@M: Nou, volgens mij kun je dat best Marjan !!

Door jouw woorden, heb ik haar weer een berichtje gestuurd ... misschien dat ze me toch wil helpen blushMaar ik ben zo bang voor het gevolg ervan ...

Liefs,
Mar

Sorry Bart even volledig off jou topic!

Het gaat inderdaad zoals het nu gaat, lieve B. Ik zal het zelf moeten doen, en ik kom er wel!!! Het móet.

Liefs,
Mar

Er is hulp Mar je hoeft het niet zelf te doen. Je kunt niet alles zelf doen. Aanvaard de hulp stel je open.

Een heel dikke knuffel
Wow... weet niet wat ik lees.
Je kunt er alleen maar door groeien Mar!
En ja dat je bang voor de gevolgen bent weet ik wel maar daar hoef je niet bang voor te zijn. Het gaat zoals het gaat.

X
B
Islandlady
Islandlady sep 20 '09

Voor mij is het zo.. het ontdekken van die oude jas , dat kan lang duren, het voelen en zien dat die jas ook nog eens vergroeit is met allerlij denkpistes, dat is ook een proces op zich. En onder de jas zit nog een jasje.. en nog een, en nog een.. enz, en je komt situatie's tegen waarvan je opmerkt dat je nog een mutsje op hebt, en dikke wolle sokken (bij manier van spreken)
Het lange duren zit em in de vragen als " hoe moet ik dat weg krijgen, wat is er in de plaats, wat laat ik daarmee juist los, wat verlies ik daarmee, wat win ik daarmee, waar heb ik angst voor om het los te laten....
Weg!!!!!!

Het uitdoen van dat jasje gaat in een oogopslag ja, als je het wilt veranderen. Het jasje afgooien is dan de verkeerde woordkeuze geweest Belle.

Omdat ik erboven probeer te staan, pak ik het niet daadwerkelijk aan, dit heeft te maken met mijn afkeer hoe mensen willen dat ik iets op een bepaalde manier zou moeten doen. Daar zit ook een valkuil, ik geef de "macht" aan een ander en moet "gewoon" in mijn eigen schoenen staan wat dit onderwerp betreft. Maar soms is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik ben op weg smile

Hi Bart,

Je bent zeker op weg.
Knuppel in het hoenderhok gegooid dat is wat je gedaan hebt en dat heeft je meer gedaan dan goed voor je is. Maar je beseft het zelf want zo ben je nu eenmaal. Probeer die gevoelens die je hebt bij deze clowns, want dat zijn het, los te laten...(zei ze alsof het een fluitje van een cent is pff) deze mensen zijn het niet eens waard. Jij hebt er last van niet zij. Kun je het terug projecteren op hen?
Je keuze is goed. Dat weet je zelf heel erg goed. Dus ga daarmee door maar voor jou en je beide meisjes hou het nog even vol bij dit "circus" jij bent diegene die krachtig en sterk is!

Liefs
B
admin
admin sep 20 '09
Hi B,

Dank voor je woorden ... mijn keuze is inderdaad goed .. nog even en dan is deze "fase" voorbij .. voor zowel werk, als persoonlijk ! smile

Dikke knuffel,
Bart
Lena
Lena sep 20 '09
@ bart
Omdat ik het doorzie, komt het nog harder aan, willens en wetens dat iemand bewust op een bepaalde manier reageert. Het doet pijn. Hierdoor wordt je nog eens duidelijk gemaakt dat je "anders bent dan anderen".

het is bewustzijn en persoonlijke groei bart
blijkbaar kies je niet voor de weg die anderen volgen,maar vetrouw je op je eigen weg...
pijn hoort bij transformatie...
maar daarna de opluchting...zo dat is ook weer klaar wink
verder komt er een moment dat die pijn over gaat in verbazing...
en raakt het je gevoel niet meer zo erg...
maw...je neemt er afstand van...
admin
admin sep 20 '09
Mooi gezegd Lena.. elk proces heeft inderdaad zijn piek ...het komt in orde .. ik vertrouw erop !

Dank smile
Islandlady
Islandlady sep 20 '09
Hi B,

Dank voor je woorden ... mijn keuze is inderdaad goed .. nog even en dan is deze "fase" voorbij .. voor zowel werk, als persoonlijk ! smile

Dikke knuffel,
Bart

Ook jij kunt het lieve Bart!
Dikke knuffel terug!

B
admin
admin sep 20 '09

Weg!!!!!!

Is afkeer hetzelfde als vezet voor jou?
Weet je ook, dat we ook steeds in spiegelbeeld iets mogen bekijken?
Doe ik toch bij mezelf, vb, in hoeverre kan jij soms bepalen hoe een ander iets moet doen?
Of ben je sterk in het bepalen hoe je zelf iets moet doen? Maw... ben je streng tov jezelf?
of juist helemaal niet?
Het is soms dichter bij jezelf te vinden, snap je?
admin
admin sep 20 '09
Ik snap het, en soms bekijk ik mezelf zeker in de spiegel .. bij mij is afkeer soms verzet .. maar staat niet synoniem aan .. Ik kan niet bepalen of verwachten wat een ander moet doen of hoe hij/zij moet reageren.
admin
admin sep 20 '09
Mooi gezegd Lena.. elk proces heeft inderdaad zijn piek ...het komt in orde .. ik vertrouw erop !

Dank smile

En je vertrouwt er volgens mij niet alleen op, lieve Bart, maar je werkt er ook aan smileDan moet het toch goedkomen!

Liefs,
Mar
admin
admin sep 20 '09
Ik kan niet bepalen of verwachten wat een ander moet doen of hoe hij/zij moet reageren.

En hoe voelt dat voor je?
admin
admin sep 20 '09
@ Mar: zeker wel !

@ Belle: Dat ik het niet bepaal, of afwacht hoe een ander doet of reageert?
admin
admin sep 20 '09
ja...dat je het niet bepaalt enerzijds,
en anderzijds dat je afwacht hoe een ander reageert,
Welk gevoel heb je dan? is dat verschillend?
admin
admin sep 20 '09
Ik weet in welke richting je zoekt, en natuurlijk zit daar verschil in. Hoe kan ik dit bepalen voor een ander? Misschien wel gedeeltelijk, maar dan zou je heel erg in een onvrije wereld zitten. Ik zit me niet te ommuren met actieve afweermechanismen .. dan blijft er weinig "echts" over voor open communicatie.
admin
admin sep 20 '09
Ja, maar mijn vraag is, hoe voelt dat?
m.a.w wat voel je ...(niet wat doe je)
admin
admin sep 20 '09
Soms goed, Soms vervelend... Waarom? Afhankelijk van deze situatie is het wie ik denk te vertrouwen... Maar dat gaat ook niet altijd op, omdat iemand heel onverwachts, en dus positief uit de hoek kan komen. Dat kan dus betekenen dat ik mezelf beknot door de verwachtingen en restricties die ik mezelf heb opgelegd.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420