Loading...
nl

Spirituele moppen

admin
admin sep 19 '09
Er was eens een klein jongetje die de hele dag op de trommel speelde en daar erg van hield. Hij hield er maar niet mee op, wat anderen ook zeiden of deden. Verschillende mensen die zich sufi’s noemden en anderen die van goede wil waren, werden er door de buren bij geroepen en gevraagd iets aan het kind te doen.

De eerste zogenaamde sufi vertelde de jongen dat het slakkenhuis in zijn oren kapot zou gaan, als hij zo door zou gaan met lawaai te maken. Deze redenering ging te ver voor het jochie, want hij was geen geleerde en ook geen wetenschapper. De tweede vertelde hem dat slaan op de trom een heilige activiteit was and alleen gedaan zou moeten worden op speciale gelegenheden. De derde gaf de buren oordopjes. De vierde gaf de jongen een boek. De vijfde gaf de buren boeken die methoden gaven om boosheid onder controle te brengen door middel van bio-feedback. De zesde gaf de jongen meditatie-oefeningen om hem rustig te maken en legde uit dat alle werkelijkheid verbeelding was. Net zoals alle placebo’s werkten deze remedies slechts voor korte tijd, maar geen van allen werkte erg lang.

Uiteindelijk kwam er een echte sufi langs. Hij keek naar de situatie en gaf de jongen een hamer en beitel en zei: “Ik vraag me af wat er IN de trommel zit?”


http://www.overpeinzende.nl/wp-content/c...zijn/index.html
Delen:
admin
admin sep 19 '09
Een atheist loopt door een mooi bos en denkt bij zichzelf:
"Wat een mooie bomen!"
"Wat een mooie rivier!"
"Wat een mooie dieren!"

Terwijl hij langs de rivier loopt, hoort hij geritsel in de bosjes. Hij kijkt om en ziet een hele grote grizzly beer op hem afkomen. De athe�st rent zo vlug als hij kan het pad af. Hij kijkt over zijn schouder en ziet dat de beer hem langzaam inhaalt. Dan struikelt hij over een stronk en valt op de grond. Voordat hij overeind kan komen staat de beer plotseling over hem heen, met zijn zware klauwen opgeheven om toe te slaan.

Op dat moment schreeuwt de atheist het uit en zegt: "O mijn God".

De tijd stopt. De beer verstijft. De geluiden in het bos verstommen. En een fel wit licht schijnt vanuit de hemel op de man en een stem klinkt vanuit het licht: "Jij gelooft niet dat ik besta en je vertelt anderen dat ik niet besta. Je zegt ook dat de schepping een kosmisch ongelukje is. Wil jij dan werkelijk dat ik je uit deze bernarde positie bevrijd? Kan ik er dan nu van op aan dat je een gelovige bent geworden?"

De athe�st kijkt in het licht en zegt: "Ik ben weliswaar met stomheid geslagen, maar het zou erg hypocriet van mij zijn om nu te beweren dat ik ineens een Christen ben geworden. Kunt U dan misschien van de beer een barmhartige Christen maken?"

"Okee, prima, zo zal het zijn" zegt de stem.

Het licht dooft. Het bos komt weer tot leven. De beer zet zijn poot neer en buigt zijn hoofd eerbiedig en zegt: "Heer, zegen deze spijs, amen!"

http://www.newworldportal.org/phpBB2/viewtopic.php?t=5&sid=501515838799c9765c09df261acdf892
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 19 '09
Erg leuk dit, dus ik heb het even een eigen topic gegeven Karin. Vind je niet erg he?
admin
admin sep 19 '09
Cool... cool
admin
admin sep 19 '09
Jimmy went out for a day at the races. Early in the day, just before a race, he saw a Catholic priest in the enclosure blessing one of the horses. In the subsequent race, the horse that was blessed won.

Jimmy thought this was interesting, so he watched the priest carefully as he went into the enclosure before the next race and blessed a horse. Jimmy went straight to the tote and put £50 on that horse, and sure enough it won. Jimmy kept on following the priest around and every horse the priest blessed, Jimmy backed it and it won its race.

Towards the end of the day, Jimmy went off to the bank and withdrew his life savings. On the last race, Jimmy watched the priest carefully, put his life savings on the horse he'd seen being blessed, and... the horse came in last.

Jimmy was devastated, and approached the priest. "That horse you blessed in the last race," he said, "it came last. What went wrong?"

"That's the trouble with you Protestants," said the priest. "You can't tell the difference between a blessing and the Last Rites."

http://forum.gkv.nl/forum/list_messages/7265
admin
admin sep 19 '09
Pope John Paul II gets to Heaven. St Peter says, "Frankly, you're lucky to be here."

JPII says, "Why? What did I do wrong on earth?"

St Peter: "God was very angry with your stance on women becoming priests."

JPII: "He's mad about THAT?"

St Peter: "She's furious."

http://forum.gkv.nl/forum/list_messages/7265
admin
admin sep 19 '09
A workman is doing work inside a church. He sees a little old Italian lady get down in front of a statue of Mary and start to pray.

The workman decides to have a little fun. He gets behind the statue of Jesus and loudly says, "Woman, get off your kness. Don't pray to her, pray to me!"

The little old Italian lady looks up at the statue of Jesus and says, "Shutup your mouth, I'm talking to your mother!"

http://forum.gkv.nl/forum/list_messages/7265
admin
admin sep 19 '09
Een man zit op een rotspunt in zee, terwijl het vloed wordt. De strandwacht zwemt er naar toe, maar de man zegt "Nee, ik geloof in God, Hij zal me redden"

Het water stijgt verder, en de strandwacht roeit er naar toe met een bootje. maar de man reageert hetzelfde: "Laat maar, God is mijn hulp, Hij zal me redden"

Het water stijgt nog verder, het wordt nu echt heel gevaarlijk. De strandwacht stuurt een helicopter, maar de man reageert "Ga maar terug, ik geloof in God, Hij zal me redden!"

Het water stijgt nog verder en de man verdrinkt. Bij de hemelpoort is hij nog onder de indruk, en zegt tegen Petrus: "hoe kan dat nou, wie gelooft zal gered worden, waarom kwam God niet om me te redden?" Waarop Petrus zegt: "luister eens, we stuurden een zwemmer, een reddingsboei en een helicopter. Het houdt een keer op he"

http://forum.gkv.nl/forum/list_messages/7265
admin
admin sep 19 '09
A Buddhist monk, visiting New York City for the first time in twenty years, walks up to a hot dog vendor, hands him a twenty dollar bill, and says,Make me one with everything.

The vendor pockets the money, and hands the Buddhist monk his hot dog. The monk, after waiting for a moment, asks for his change. The vendor looks at him and says, Change comes from within.

http://forum.gkv.nl/forum/list_messages/7265
Richie Richard
Richie Richard sep 19 '09
Origineel bericht van: Karin
Een man zit op een rotspunt in zee, terwijl het vloed wordt. De strandwacht zwemt er naar toe, maar de man zegt "Nee, ik geloof in God, Hij zal me redden"

Het water stijgt verder, en de strandwacht roeit er naar toe met een bootje. maar de man reageert hetzelfde: "Laat maar, God is mijn hulp, Hij zal me redden"

Het water stijgt nog verder, het wordt nu echt heel gevaarlijk. De strandwacht stuurt een helicopter, maar de man reageert "Ga maar terug, ik geloof in God, Hij zal me redden!"

Het water stijgt nog verder en de man verdrinkt. Bij de hemelpoort is hij nog onder de indruk, en zegt tegen Petrus: "hoe kan dat nou, wie gelooft zal gered worden, waarom kwam God niet om me te redden?" Waarop Petrus zegt: "luister eens, we stuurden een zwemmer, een reddingsboei en een helicopter. Het houdt een keer op he"

http://forum.gkv.nl/forum/list_messages/7265


Haha, die vind ik gewoon geniaal!
admin
admin sep 19 '09
laugh
Isolyna
Isolyna okt 26 '09
Een man wandelde op het strand en was in diep gebed verzonken.
Plots zei hij luidop:
"God, laat me één wens doen".
De lucht brak open boven zijn hoofd en de luide stem van God riep:
"Omdat jij me altijd trouw bent, zal ik je één wens toestaan".
De man zei:
"Heer, bouw me een brug naar Hawaii, zodanig dat ik naar ginder kan rijden telkens als ik dat wil".

God antwoordde:
"Jouw wens is erg materialistisch, denk eens aan de enorme uitdagingen nodig om die brug te bouwen. De steunpijlers zouden tot op de bodem van de oceaan moeten reiken, om dan nog niet te spreken van de afstand. Heb je enig idee hoeveel ijzer en beton ik daarvoor zou nodig hebben? Natuurlijk kan ik je wens wel volbrengen, maar toch zou ik liever hebben dat je iets minder aards wenst. Denk even diep na en doe een andere wens".

De man dacht lang na en zei uiteindelijk:
"Ik zou willen dat ik de vrouwen begreep. Ik wil weten wat ze voelen, wat ze denken wanneer ze niet willen spreken,wat het wil zeggen als ze zeggen 'niets' en hoe ik ze werkelijk gelukkig kan maken".

Waarop God antwoordde:
"Die brug, moet dat met twee of met vier rijvakken zijn ?"

confused
admin
admin okt 26 '09
whahahahahahaha..
admin
admin okt 26 '09
laughlaughlaugh
MoonFlowertje
MoonFlowertje nov 22 '11

past hier wel bij laugh
Ariel
Ariel nov 23 '11
Origineel bericht van: Isolyna
Een man wandelde op het strand en was in diep gebed verzonken.
Plots zei hij luidop:
"God, laat me één wens doen".
De lucht brak open boven zijn hoofd en de luide stem van God riep:
"Omdat jij me altijd trouw bent, zal ik je één wens toestaan".
De man zei:
"Heer, bouw me een brug naar Hawaii, zodanig dat ik naar ginder kan rijden telkens als ik dat wil".

God antwoordde:
"Jouw wens is erg materialistisch, denk eens aan de enorme uitdagingen nodig om die brug te bouwen. De steunpijlers zouden tot op de bodem van de oceaan moeten reiken, om dan nog niet te spreken van de afstand. Heb je enig idee hoeveel ijzer en beton ik daarvoor zou nodig hebben? Natuurlijk kan ik je wens wel volbrengen, maar toch zou ik liever hebben dat je iets minder aards wenst. Denk even diep na en doe een andere wens".

De man dacht lang na en zei uiteindelijk:
"Ik zou willen dat ik de vrouwen begreep. Ik wil weten wat ze voelen, wat ze denken wanneer ze niet willen spreken,wat het wil zeggen als ze zeggen 'niets' en hoe ik ze werkelijk gelukkig kan maken".

Waarop God antwoordde:
"Die brug, moet dat met twee of met vier rijvakken zijn ?"

confused

hahaha die is goed
Serenity
Serenity jan 19 '12
Helpdesk: Goedemorgen, waarmee kan ik u van dienst zijn?

Klant: Ik heb er lang over nagedacht, maar ik wil nu Liefde gaan installeren. Kunt u me daar stap voor stap bij helpen?

Helpdesk: Jazeker kan ik dat. Bent u er klaar voor?

Klant: Tja, ik ben niet zo technisch, maar ik denk dat ik er wel klaar voor ben.

Helpdesk: De eerste stap is het openen van uw Hart. Weet u waar uw Hart zit?

Klant: Ja, dat weet ik, maar er worden nu verschillende andere programma’s uitgevoerd. Kunnen die tijdens het installeren blijven draaien?

Helpdesk: Welke programma’s zijn dat?

Klant: Laat me eens kijken, op het ogenblik worden Oud-Zeer.exe, Lage-Zelfwaardering.exe, Wrok.exe en Wrevel.com uitgevoerd.

Helpdesk : Geen probleem hoor, want Oud-Zeer.exe wordt geleidelijk door Liefde gewist uit uw huidige besturingssysteem.
Lage-Zelfwaardering.exe wordt op den duur door een module van Liefde overschreven die Hoge-Zelfwaardering.exe heet.
Maar Wrok.exe en Wrevel.com moet u wel helemaal afsluiten. Door deze programma’s kan Liefde niet goed worden geïnstalleerd. Kunt u deze afsluiten?

Klant: Kunt u me daarbij helpen?

Helpdesk: Met genoegen. Ga naar uw startmenu en klik op Loslaten.exe. Doe dat net zolang tot Wrok.exe en Wrevel.com helemaal zijn gewist.

Klant: OK, dat is gebeurd. Nu is Liefde vanzelf gestart. Is dat normaal?

Helpdesk: Ja, hoor. U moet nu een melding krijgen dat het opnieuw wordt geïnstalleerd voor de levensduur van uw Hart. Krijgt u die melding?

Klant: Ja, die zie ik. Is Liefde nu helemaal geïnstalleerd?

Helpdesk: Ja, maar denk eraan dat u nu alleen nog maar de basisprogramma’s heeft. U moet de andere Harten aansluiten voor de programma-uitbreidingen.

Klant: Oei, ik krijg al een foutmelding. Wat moet ik nu doen?

Helpdesk: Welke foutmelding?

Klant: Er staat “Fout 412 – Programma wordt niet uitgevoerd op interne componenten.” Wat wil dat zeggen?

Helpdesk: Geen zorgen hoor. Dat is een probleem dat wel vaker voorkomt. Het wil zeggen dat Liefde is ingesteld om op externe Harten te worden uitgevoerd, maar dat het nog niet op uw eigen Hart draait. Het ligt nogal ingewikkeld, maar in lekentermen wil het zeggen dat u pas aan liefde voor anderen toekomt als u eerst Liefde voor uw eigen computer draait.

Klant: Wat moet ik dan doen?

Helpdesk: Kunt u de map Zelf-Aanvaarding openen?

Klant: Ja, die heb ik.

Helpdesk: Mooi zo. U wordt er echt goed in.

Klant: Dank u.

Helpdesk: Graag gedaan. Klik op de volgende bestanden en kopieer die naar de map Mijn-Hart: Vergeef-jezelf.doc, Ken-je-waarde.txt en Erken-je-Beperkingen.doc. De computer zal alle bestanden overschrijven die problemen geven en programma’s met fouten verbeteren. U moet ook Overdreven-Zelfkritiek.exe uit alle programma’s wissen en dan de prullenbak leegmaken zodat u zeker weet dat het voorgoed verdwenen is en nooit meer terug kan komen.

Klant: Zo, dat is gebeurd. Hela! Mijn Hart loopt vol met nieuwe bestanden. Glimlach.mpg draait nu op mijn beeldscherm en geeft aan dat Vrede.com en tevredenheid.com in mijn Hart worden overschreven. Is dat normaal?

Helpdesk: Dat gebeurt wel eens, ja. Voor sommigen duurt het een tijdje, maar op den duur worden alle programma’s geladen. Maar, alles op zijn tijd. Dus Liefde is nu geïnstalleerd en wordt uitgevoerd. Vanaf nu moet u het allemaal zelf aankunnen. Ik heb nog één ding voordat ik ophang.

Klant: Ja?

Helpdesk: Liefde is een gratis programma. Zorg ervoor dat u het programma geeft aan iedereen die u maar tegenkomt. Die geven het dan weer aan anderen en van hen krijgt u dan weer soortgelijke andere mooie programma’s.

Klant: Dat zal ik doen. Bedankt voor uw hulp. Hoe heet u trouwens?

Helpdesk: Noem me maar de Goddelijke Cardioloog. Ik sta ook bekend als De Grote Heelmeester, maar de meeste mensen noemen me gewoon God. Men vindt dat een jaarlijkse controle voldoende is voor een gezond hart, maar de fabrikant (Ik dus) beveelt een dagelijkse onderhoudsbeurt aan, wil men optimaal functioneren. Anders gezegd, blijf contact houden…
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 19 '12
LOL laughlaugh

Die is echt grappig ^^

winkgroetjes moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 19 '12
Kom een man bij een waarzegster, en klopt aan...
Hoort hij: "Wie is daar?"
Waarop de man roept: "Laat maar!"...
blush

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki