Loading...
nl

Vriendschappen belangrijk voor de mens?

gast
gast sep 22 '09
Ja ik denk dat vriendschappen belangrijk zijn voor de mens. Al is het alleen al om een klank bord te hebben en te zijn van alles wat er in je omgaat.
Vaak sta ik er niet bij stil, het is als iets vanzelf totdat het er niet meer is. Pas op het moment dat het wegvalt valt het op dat het er wel degelijk was.
Bij mij is het vaak dat vriendschappen wat verwateren maar steeds weer terug komen op de meest vreemde momenten en plaatsen. En bij die ontmoetingen is het alsof we elkaar gisteren nog gezien hebben. Het is meestal gelijk weer als vanouds maar verwaterd het ook weer.....Zo zijn nu eenmaal de vriendschappen die in mijn leven zijn........
Islandlady
Islandlady sep 22 '09
Origineel bericht van: Karin
Zo denk ik erover, niet zelf geschreven hoor!

Mensen komen in je leven om een bepaalde reden,
een seizoen of een heel leven.

http://goednn.ning.com/profiles/blog/show?id=2045578%3ABlogPost%3A393


Helemaal waar!
Islandlady
Islandlady sep 22 '09
Syl je hoeft elkaar niet elke dag te zien om een goede vriendschap te hebben. Ieder heeft zijn eigen bezigheden. Moet er niet aan denken zeg hihihi.
Sommige vriendschappen zijn voor altijd, ook als je elkaar niet ziet en sommige vrienden komen en anderen gaan.
Belangrijk is het zeker wel dat vind ik ook.
Met de een deel je dit en met de ander deel je dat.
Zo heb ik een vriend die ik al 30 jaar ken. We zien elkaar bijna nooit. Emailen.. pff .. maar de warmte is er wel en als we elkaar zien is het inderdaad alsof we nooit gestopt zijn.
Helma
Helma sep 22 '09
Elke dag, elk moment, kom ik er achter dat ik vrienden belangrijk vind. Ik merk, dat het me vreugde brengt, en een hogere kwaliteit van leven. Hier, op merudi, maar ook op hyves, mail ik nu met iemand waar een fijne klik mee is, zoals met meerderen. Ook in real life spreek ik vaker af, en het haalt me even uit de sleur, en brengt me in gesprekken waar het echt om gaat. Echt heel erg fijn is dat!

Toen ik eens schreef over dichtgekwakte deuren, en dat ze eigenlijk wel op een kier mogen inmiddels, wist ik niet dat het zo makkelijk kon zijn om dit langzaam te laten groeien. Het ging vanzelf! laugh

Het is zo fijn om er hier over te kunnen praten, echt kwaliteit. Top, mensen!
Beschermengel
Beschermengel sep 22 '09


Ja nou en of belangrijk!....ik zou echt niet zonder kunnen hoor, ook hier op Merudi vindt ik het erg belangrijk.
Helma
Helma dec 26 '09
Ik ben de impasse voorbij. Ik ben ik en jij bent jij. Als ik me goed voel bij iemand, is het een toevoeging, maar als het ten koste gaat van mijzelf is het klaar. Heel duidelijk. Ik merk het telkens om me heen en ik hoef er niets voor te doen. het komt als vanzelf, maar het gaat ook weer als vanzelf.
Echt iets om dankbaar voor te zijn.
admin
admin dec 26 '09
Helma, dank je wel dat je dit topic weer even aanhaalde, het was voor mij goed om terug te lezen. Zoals ik het schreef, zo is het nog steeds voor mij. En dat vind ik okee. Daar heb ik Vrede mee. Ik ben alleen nog steeds niet verder met acceptatie. Misschien ga ik daar eens een topic over openen.
Maar lieve Helma, het is zoals het is. Een toegevoegde waarde is mooi, en anders gaat het ook weer. Mooi gesproken!! smile
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki