Loading...
nl

dromen over de dood

kiwi
kiwi sep 17 '09
hallo allemaal,

ik ben net lid op het forum, en ik zag dit onderwerp. nou heb ik al 2 nachten hele rare dromen gehad. gisternacht droomde ik, dat mn stiefmoeder zelfmoord gepleegd had, en dat ze zichzelf in een zak gestopt had, en in het water heeft gegooid. met mn stiefmoeder heb ik ruzie, en momenteel geen contact meer.

vanacht droomde ik, dat op mijn oude stage adres, dat is een verzorgingshuis, een meisje lag, die was daar opgenomen, dat op zich is al heel raar. maar dit meisje werd vermoord, ze werd gewurgd, en had een inwendige slagaderlijke bloeding. op de 4de verdieping was in mijn droom de eerste hulp. de vader van het meisje, heeft het meisje in de arm genomen en is naar de 4de verdieping gegaan. later kwam de vader terug met de lift, met zijn rug naar de uitgang toe, en toen dachten wij, ik weet niet meer met wie we waren, maar we wisten dat het kindje was overleden.

hier eindigde mijn droom zo'n beetje, ik vind het erg vaag en een beetje beangstigend. ik hoop dat iemand me kan vertellen wat het betekent.

groetjes stephanie
Delen:
Divine
Divine sep 17 '09
Wat voelde je zelf in de droom?
Ik denk dat de dromen staan voor afscheid nemen/loslaten. Je laat oude gedachtengangen los, laat het verleden achter je. Je laat dingen achter je of neemt afscheid van iets. Kun je daar iets mee?
kiwi
kiwi sep 17 '09
ik was bang in die dromen. vooral in de droom over mijn stiefmoeder. daar heb ik heel wat problemen mee gehad. dus wat je zegtkan wel kloppen, ik heb veel dingen achter me gelaten en ben bezig met een'' nieuw '' leven op te bouwen. alleen het verleden is nog te dicht bij om het zomaar te zeggen.

dank je!!
admin
admin sep 17 '09
Hey smile

Het kind in je tweede droom, zie ik als een kind dat verstikt wordt door de ouders met aandacht, liefde en dwang waar het niet om vraagt. Wellicht ben jij dat kind, dat dan in je droom doodgaat, maar in werkelijkheid met een nieuw leven verder gaat, waar je verleden niet bij zou passen, of waar je je verleden niet in wilt laten passen. Loslaten dus van het verleden.

Liefs,
M
kiwi
kiwi sep 17 '09
hey Larapinta

ook dit kan wel heel goed kloppen..
verleden los laten is moeilijk, maar volgens mij lukt het me steeds beter!

liefs,
steffffff
Richie Richard
Richie Richard sep 18 '09
De dood is in een droom een metafoor van iets afsluiten. Zie jij jezelf dood gaan, of je gaat dood. Dan betekend dat jij nu een deel van je leven hebt afgesloten en weer verder kan. Gaat iemand anders dood, een bekende, dan wilt dat zeggen dat je iets hebt afgesloten bij die persoon, waardoor je weer verder kan.
Zie het als een bericht dat je iets verwerkt hebt.
kiwi
kiwi sep 18 '09
ik heb inderdaad het idee dat ik het hoofdstuk met mn stiefmoeder heb afgesloten.
daar heb ik me veel zorgen om gemaakt, en dat is nu allemaal rustig. geen contact meer, etc.
bedankt voor het reageren!
pe51
pe51 sep 24 '09
Hallo Stephanie,

Als iemands lichaam in een droom doodgaat gaat het er meestal om dat iets in iemands gedachteleven of in iemands gevoelsleven als het ware doodgaat.

droom 1

Het droomverhaal in de 1e droom zegt zo dat er iets in het gevoelsleven van je stiefmoeder doodgaat. Ze verdrinkt als het ware een stukje van zichzelf. Het water in deze droom staat voor haar gevoelsleven en zij verdrinkt erin.
Omdat je ruzie met haar hebt denk ik dat de ruzie (wat je erin zegt of doet) wel de aanleiding zal zijn voor haar geestelijke zelfmoord.

Dit droomverhaal kan zich afspelen in het verleden of in de toekomst.
Wanneer het in het verleden speelt is het al gebeurd. Wanneer je deze droom bijv de nacht na een forse ruzie had, kan het zijn dat deze ruzie hiertoe geleid heeft. Ook al bedoelde je het bijv niet. Dan laat de droom je dit weten, zodat je er een volgende keer rekening mee kunt houden.
En wanneer het in de toekomst speelt is het nog niet gebeurd. Als het dan een waarschuwingsdroom is, kun je er iets aan veranderen. Dat is bij deze droom dan zo, omdat het om een ruzie zal gaan. Sommige toekomstdromen zijn natuurlijk niet te veranderen (wanneer ze over de échte dood van iemand gaan).

droom 2

Je vindt het raar dat er een meisje opgenomen is op je oude stageadres. Wanneer je iets raar vindt in een droom is het vaak een droomsymbool en zie je het voor iets letterlijks aan. Het meisje kan dus een droomsymbool zijn. Dan staat het voor een stukje gevoelsleven. Een oude vrouw staat dan voor een oud (wijs) gevoel, een jong meisje voor een jong (vrolijk, minder wetend) gevoel.
Het gaat hier om een stukje gevoelsleven binnenin het verzorgingstehuis in je eigen geest. Je hebt in een verzorgingstehuis gewerkt, je hebt er herinneringen aan, je hebt er gevoelens over gekregen. Het is iets moois binnenin je. Deze verzorgings-sfeer in je eigen gevoel beeldt de droom dan uit met het verzorgingstehuis zoals je dat in de buitenwereld kent.
Het gaat er dus om dat er een gevoel binnenin het verzorgingstehuis-gedeelte in jezelf als het ware vermoord werd, alsof het met veel geweld gewurgd werd. Zoveel dat het was alsof ze er een slagaderlijke bloeding aan overgehouden had.
De vader van het meisje staat dan voor dat wat als het ware de vader (de geestelijke verzorger) van dat gevoel is. Dat probeert haar te laten helpen, maar het is te laat.
Dit is het droomverhaal.

Dit kan weer iets zijn wat al gebeurd is, iets in het heden of iets wat nog niet gebeurd is maar wat zal gaan gebeuren. Als het in het heden of in de toekomst speelt is het misschien te voorkomen, dan zal het een waarschuwingsdroom zijn.
Om te weten in welke tijd dit droomverhaal speelt moeten we eerst weten waar het over gaat.

Vaak zijn mensen bij zo'n droom over iets aan het denken geweest. En hebben ze in een boos of in een moedeloos gevoel iets besloten waardoor een mooi gevoel in zichzelf als het ware vermoord werd. Het kan dan zijn dat ze een houding hebben aangenomen van binnen van: 'kan me niets schelen'. In plaats van wat ze anders altijd deden: 'goed zorgen voor ieder gevoel'. Ze hebben dan als het ware een mooi gevoel in zichzelf vermoord. Gewurgd in dit geval, met zoveel geweld dat het lijkt op een wurging met slagaderlijke bloeding.

Ik vermoed dat je een probleem had en op een gegeven moment op zo'n soort manier een mooi gevoel in je als het ware vermoord hebt. Dat hoef je niet te bedoelen en vaak besef je het niet eens. Daarom laat een droom je dat dan weten. Het deel in jezelf wat dit gevoel vermoord heeft is een ander deel van jezelf dan het deel wat het meemaakt in de droom. Ik vermoed dat het zoiets geweest is, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn. De enige die hierachter kan komen ben jij.

Nu kan er zoiets in jezelf gebeurd zijn, in de 3 laatste dagen vóór deze droom. Dan kan dit het zijn, waar de droom over gaat. Als je zoiets herkent, kijk dan of je het mooie gevoel in jezelf kunt herstellen. En begrijp dat je in zulke situaties iets moois in jezelf kunt vermoorden, dan kun je in de toekomst wat voorzichtiger zijn.
Het kan ook dat het niet gebeurd is, maar dat het in de toekomst kan gebeuren als je niet begrijpt dat je zo iets in jezelf kapot maken kunt. Ben dan voorzichtig met boosheid, ontmoediging of negatieve gedachtes.

De dagen voordat je deze 2 dromen kreeg heb je veel geweld in je gehad, tegenover je stiefmoeder en tegenover iets in jezelf, zo te zien. Ik hoop dat je in deze verklaringen iets daarvan kunt herkennen. Zo niet, dan kan ik er naast zitten, dan kun je deze uitleg beter vergeten.

Peter.

*soms is nadenken over een droomverklaring beter dan hem geloven of niet geloven *
admin
admin sep 24 '09
Mooie uitleg, Peter! Ik zal zien of ik zei aan Steffiej uit kan leggen, wat je prachtige uitleg is voor haar een beetje abracadabra, maar omdat ik haar wel beter ken [ben haar pleegmoeder], kan ik wel beamen dat je uitleg klopt!!!

Liefs,
Mar
pe51
pe51 sep 25 '09
Bedankt, Mar. smile
pe51
pe51 sep 25 '09
Hallo kiwi,

Ondertussen heb ik 'mijn verhaal' gelezen en je foto-lezen topic.
Ik had je wat ouder ingeschat toen ik de droom zag.
En soms vind ik het moeilijk om op een makkelijke manier te zeggen wat ik bedoel.
Dus ik kan me goed voorstellen dat je het abacadabra vindt. smile

Maar wat ik wilde zeggen:

Het zou ook nog kunnen dat je op je stageplaats ook zelf geholpen bent, geestelijk.
Dat je droom dan zegt dat dat meisje er (als het ware) opgenomen was.
Niet zo gek dat je dat vreemd vindt dan, want je was er om te helpen.

Dat gevoel in je (dat meisje in jezelf) wat daar geholpen werd, dat zou dan vermoord zijn, als het ware gewurgd.
De droom zegt niet door wie, dat kan een ander deel van jezelf zijn, maar ook iemand anders.
Je moet er dan dus op een of andere manier wel een kater aan overgehouden hebben, aan je oude stageplek.

Kijk maar of je hier iets mee kunt.

Peter.

* geloof alleen wat je eigen gevoel zegt over je droom ... *
kiwi
kiwi sep 27 '09
Origineel bericht van: pe51
Hallo kiwi,

Ondertussen heb ik 'mijn verhaal' gelezen en je foto-lezen topic.
Ik had je wat ouder ingeschat toen ik de droom zag.
En soms vind ik het moeilijk om op een makkelijke manier te zeggen wat ik bedoel.
Dus ik kan me goed voorstellen dat je het abacadabra vindt. smile

Maar wat ik wilde zeggen:

Het zou ook nog kunnen dat je op je stageplaats ook zelf geholpen bent, geestelijk.
Dat je droom dan zegt dat dat meisje er (als het ware) opgenomen was.
Niet zo gek dat je dat vreemd vindt dan, want je was er om te helpen.

Dat gevoel in je (dat meisje in jezelf) wat daar geholpen werd, dat zou dan vermoord zijn, als het ware gewurgd.
De droom zegt niet door wie, dat kan een ander deel van jezelf zijn, maar ook iemand anders.
Je moet er dan dus op een of andere manier wel een kater aan overgehouden hebben, aan je oude stageplek.

Kijk maar of je hier iets mee kunt.

Peter.

* geloof alleen wat je eigen gevoel zegt over je droom ... *


hey peter.
bedankt voor je uitleg.. dat andere was inderdaad een beetje abacadabra.. maar dit snap ik wel.

groetjes steffiej

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki