Loading...
nl

Fotolezen (het hoe en wat) lees dit eerst aub.

Ayasha
Ayasha jun 19 '06
Om dat ik merk dat sommige mensen toch nog wat vragen over fotolezen hebben, heb ik een beetje in het kort mijn visie van fotolezen op geschreven:

Fotolezen

Wat is fotolezen?

Het woord zegt het eigenlijk zelf al. Je ”leest' als het ware informatie van een foto af. Het komt er op neer dat je het karakter en de gevoelens van de perso(o)n(en) die op de foto staa(t)(n) te weten komt. Fotolezen ervaart elke lezer anders. Ik zelf weet bepaalde dingen gewoon als ik een foto bekijk, en voel wat de persoon in kwestie voelt, in mindere maten natuurlijk maar ik voel het wel. Net goed genoeg om te begrijpen welk gevoel het is. Soms, wanneer de persoon op de foto erg gesloten is of bepaalde gevoelens onder drukt zit ik zelf ook met raadsels. Deze kan de persoon dan zelf op lossen door dat ik het gevoel dat ik krijg beschrijf.

Hoe gaat het in zijn werk?

Wanneer je wil dat iemand je foto leest is het meestal zo dat die persoon een foto wil waar je duidelijk op te zien bent. Waar je ogen (of tenminste 1 oog) goed te zien is. Ogen zijn de spiegel van je ziel! Over het algemeen valt me op dat fotolezers graag de ogen en het gezicht zien. Wanneer je een foto van je hele lichaam door stuurt, kan de fotolezer bv ook kwaaltjes op sporen in andere lichaamsdelen dan in je geest, dit kan echter niet elke fotolezer en het kan ook niet altijd. Fotolezers zijn geen dokters, wanneer je met iets zit moet je niet aan een fotolezer vragen om te kijken wat het is. We hebben er niet voor gestudeerd en kunnen je dus ook niet precies zeggen wat je hebt.

Is het altijd juist?

Het is zeker niet altijd juist, soms worden kleine details slecht door gegeven. Ik vergelijk het nu even met een disco. Wanneer een vriend iets tegen je zegt in de disco waar harde muziek op staat. Versta je het niet of heel erg slecht, Hetgeen hij gezegd heeft kan vervormt worden en jij kan iets heel anders verstaan dan hij gezegd heeft. Zo is het met foto lezen soms ook. Soms zijn er zoveel ”tegenstrijdige'gevoelens dat je niet meer weet wat en hoe. Hierdoor kunnen er fouten komen bij het foto lezen.
Ook zijn fotolezers maar mensen. Net zoals dokters (soms cruciale) fouten kunnen maken, en seceterresses spellingsfouten kunnen maken, kunnen fotolezers zich vergissen. Niets en niemand is perfect. Ook fotolezen/fotolezers niet.

Beginnende fotolezers

Beginnende fotolezers zijn vaak wat twijfelend over hetgeen ze kunnen. Door deze twijfel gaan ze niet alles opschrijven wat ze weten. Zo kanje dingen zeggen dat ze denken (of zeggen) van: ”klopt dat dacht ik ook al.
Waardoor je denkt dat het nep is. Maar eigenlijk is het gewoon zo dat veel beginnende fotolezers nog niet alles durven op te schrijven (typen) omdat ze bang zijn om mis te zitten. Door deze angst schrijft men dingen die ze weten niet op of fout op. Ook kunnen dingen fout geformuleert worden. Elke fotolezer moet leren hoe hij of zij bepaalde dingen het beste kan aanbrengen/kan opschrijven zo dat de gelezen persoon ze aan neemt, begrijpt en thuis kan wijzen. Dit is zeer moeilijk.

Kan je het leren?

Net zoals je auras kan ”leren' zien kan je waarschijnlijk ook leren fotolezen. Maar dit soort dingen vergelijk ik graag met tekenen/verhalen schrijven.
Tuurlijk kan je leren tekenen en kan je correct opgebouwde verhalen leren schrijven. Maar iemand die er aanleg (talent/de gave) voor heeft, zal er meer gevoel kunnen inleggen en meer uit bepaalde zinnen kunnen halen dan iemand die het gewoon geleerd heeft.

Hoe foto's plaatsen?

Misschien een belangrijk puntje om er bij te zetten, hoe plaats je foto's?
Speciaal voor onze bezoekers hebben wij een gedeelte van de site waarop je je eigen foto kan plaatsen.

Dit kan via
http://www.mijnalbum.nl
http://www.imagehack.us (als je ze hier upload graag in link plaatsen, foto's worden nl ontzettend groot ;))
http://www.Photobucket.com
http://http://picasa.google.com/

volg de stappen die op de site vermeld worden. Als de foto's op de site staan; rechtermuisknop => eigenschappen => URL kopieren => Hier plakken ì³f tussen [img][/img] zetten.(nogmaals; foto's via imagehack liefst in link. Probeer via voorbeeld of de pagina niet ontzettend uitgerokken word door de grootte van de foto, zo niet kan je hem tussen [img][/img] laten staan, zowel: link!)

of merudi's eigen foto-album:
http://images.merudi.net

Je moet je daar eenmalig registreren, en je kunt onder het album photoreadings een plaatje uploaden. Wanneer je dit plaatje bekijkt zie je onder de foto iets met URL.
Bijvoorbeeld: URL: http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-3
Als je deze link kopieert en plakt, kunnen wij lezers makkelijk de foto lezen.

Je kan ook op de foto zelf klikken met je rechtermuisknop en klik op eigenschappen. Dan zie je 'Adres (URL)' staan, de link die daar achter staat kopieer je en plak je in jouw topic.

Nog eens in het kort.
1.Fotolezen is letterlijk een fotolezen, je leeste de gevoelens en het karakter van de persoon op de foto
2.wanneer je een foto wil laten lezen zorg je dat je ogen en gezicht goed zichtbaar zijn, ook de lichaamsdelen waar je van verwacht dat er iets over gezegd moet worden horen goed zichtbaar te zijn. Wat er niet staat kan je ook niet lezen ;)
3.Ook fotolezers zijn maar mensen en kunnen fouten maken.
4.Beginnende fotolezers horen aangemoedigd te worden zodat ze zelfzekerder worden. Wijs hen op hun fouten, leg uit hoe het werkelijk is maar zeg ook hetgene wat ze juist hadden! Hierdoor worden ze gemotiveerd en weten ze misschien binnen in van ”ik had naar dat of dat gevoel moeten luisteren'
5.fotolezen kan je net als aura's zien, tekenen en schrijven leren. Maar mijn persoonlijke mening is dat je er nooit zoveel uit kan halen als iemand die er daadwerkelijk aanleg/talent voor heeft.
6.foto's uploaden is helemaal niet zo moeilijk, het is een stuk gemakkelijker voor ons en voor de oefenaars onder ons wanneer je hem er gewoon meteen bij zet. :)

Wanneer je het ergens niet mee eens bent, of wanneer je nog iets wil toevoegen zeg dit dan gerust! Ook wanneer je vragen hebt stel die dan! Geen enkele vraag is een domme vraag. Enkel antwoorden kunnen dom zijn.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 24 '06
Goede uitleg kath! Ik ben trots op je :D
Selma
Selma jul 3 '06
Wanneer je een domme vraag stelt ben je 1x dom, als je nooit een vraag stelt, blijf je altijd dom! ;)

Groetjes Selma.

Ps. mooie gave Kath, ik zie altijd 2 gezichten in een foto, maar meer mensen hebben dat geloof ik, als je een foto scheidt met je hand, dan heb je 2 gezichten, de donkere en de lichte kant van een persoon, althans zo zie ik het.
Links en rechts.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 5 '06
Ha ha, nee die 2 gezichten zijn er om een heel andere reden.

Dit is omdat je hersenen eigenlijk niets anders doen dan continu vergelijken. Je rechterkant is je neutrale gezicht, en je linkerkant is je uitdrukkingskant. Als je bijvoorbeeld vrolijk bent, is je linker kant dit. Hiermee is een ander in staat de beide helften te vergelijken en de conclusie te trekken dat je vrolijk bent.

Wil je dus iemands neutrale ik zien, kijk dan naar de rechterkant. Wil je zijn gevoel van het moment weten, kijk dan naar de linkerkant. (Links is ook je gevoelskant, rechts je materiele kant).

Let maar eens op als je iemand aankijkt, dat je steeds wisselt van oog naar oog, om te vergelijken wat iemand voelt / denkt. Dat is dus om deze reden.

Schrik niet van de "doodsheid" van de rechterkant als je erop gaat letten. Het is "dood"-normaal haha.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 5 '06
Hm, wat me opvalt is dat ik het juist andersom ervaar. Als ik naar het linkeroog kijk, vind ik deze juist neutraal en rechts levendig. Misschien dat het andersom is, nu begin ik een beetje te twijfelen hierover. Hoe dan ook, het verschil is er wel degelijk hoor haha. Bij de éne wat duidelijker dan de ander.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 31 '07
Ok de uitleg is geupdate met een iets makkelijkere manier van toevoegen van een plaatje.
JPM
JPM jun 3 '07
 Quote:
Origineel van nims:
Ha ha, nee die 2 gezichten zijn er om een heel andere reden.

Dit is omdat je hersenen eigenlijk niets anders doen dan continu vergelijken. Je rechterkant is je neutrale gezicht, en je linkerkant is je uitdrukkingskant. Als je bijvoorbeeld vrolijk bent, is je linker kant dit. Hiermee is een ander in staat de beide helften te vergelijken en de conclusie te trekken dat je vrolijk bent.

Wil je dus iemands neutrale ik zien, kijk dan naar de rechterkant. Wil je zijn gevoel van het moment weten, kijk dan naar de linkerkant. (Links is ook je gevoelskant, rechts je materiele kant).

Let maar eens op als je iemand aankijkt, dat je steeds wisselt van oog naar oog, om te vergelijken wat iemand voelt / denkt. Dat is dus om deze reden.

Schrik niet van de "doodsheid" van de rechterkant als je erop gaat letten. Het is "dood"-normaal haha.
Hey
Ik vroeg me af welke linkse en rechtste kant jullie bedoelen. De linker kant (als je naar die persoon kijkt - je staat dus voor hem/haar), of de linker kant van die persoon zelf?

En wat wordt er bedoelt met de 'neutrale' en het 'doosheid'? Met doodsheid, wordt er dan bedoelt dat men in mindere mate een 'twinkel' in z'n ogen heeft?

Ik ben duidelijk een beginner op dit gebied!

Groetjes, Serge
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 4 '07
Met links wordt de linkerkant bedoeld, dus waar je hand links zit. Voor de kijker dus rechts. Met doodsheid wordt bedoeld, zonder uitdrukking. Niet zonder twinkel of echt dood. Met een twinkel in iemands ogen wordt ook wel een "schittering" bedoeld. Het is moeilijk om uit te leggen, maar vooral ondeugende mensen hebben nogal eens een schittering in hun ogen. Of het een geestelijk effect is, of daadwerkelijk een fysisch effect is, weet ik niet, maar ik het het wel eens gezien. Als iets fantastisch gebeurd, wordt het niet voor niets "schitterend" genoemd.

P.s. Fotolezen doe ik op een andere manier dan te kijken naar de 2 helften omdat je dan alleen een momentopname pakt. Ik probeer meer naar de persoon zelf te kijken, en niet zozeer naar de linker en rechter helft. Ik gaf alleen maar deze uitleg om uit te leggen hoe het kan dat een gezicht uit 2 gezichten lijkt te bestaan, door ze per helft af te dekken.
Kodiak
Kodiak jun 12 '07
Het wil me maar niet lukken.
Krijg de volgende melding:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, merudi@nims.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2.0.47 (Fedora) Server at www.merudi.net Port 80
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '07
Kan je vertellen wat je precies hebt gedaan? Ook moet het plaatje wel een .jpg of .gif zijn. Als je dit nog niet hebt geconverteerd, moet je dat nog even doen.
Kodiak
Kodiak jun 12 '07
Het bestand van het plaatje klopt wel.
up loaden lukt wel, maar als ik dan moet toevoegen aan album, dan geeft hij dit weer.....

t is vast een voorteken :o;)
Kodiak
Kodiak jun 12 '07
Edit:
Foto staat erop.
Het is alleen wel een foto van 10 jaar terug, is dat een probleem?
die andere foto's lukten niet.....
JulienMoorrees
Het moet zo recent mogelijk zijn, dus liever niet een 10 jaar oude foto.

Is de foto misschien te groot? Er zit een maximum van 5 MB per foto. Probeer ze anders even te schalen naar 800 pixels breed. Dan denk ik dat het wel moet lukken. Let op dat je niet je originele bestand verkleind, anders ben je die dus kwijt. Maak dus een kopie.
Kodiak
Kodiak jun 12 '07
o.k. waag nog een poging ;)
Kodiak
Kodiak jun 12 '07
Hoe is het mogelijk!
t is me gelukt!
alsnog een andere dan ik eerst wilde posten, deze is uit een foto geknipt, ik eet net een ijsje als een vriend een foto maakt, vandaar die samengeperste lippen.
JulienMoorrees
Heel goed, hij is alleen wel erg klein ;). P.s. als je ook wilt dat je foto gelezen wordt, moet je neit vergeten een nieuw onderwerp te beginnen in het fotolees forum, en daarbij een link naar je foto (de link staat onderaan op de foto-pagina zelf bij URL).

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki