Loading...
nl

In-Tunen

admin
admin sep 16 '09
Hallootjes ...

Ik stel de vraag maar eens hier blush
Ik kom steeds vaker tegen ... dan moet je intunen / dat kan je doen als je intuned op diegene ...

HOE doe je dat dan? Doe je dat gewoon intuïtief wat ik altijd heb gedaan/geprobeerd? Of zijn daar meditaties voor, of bepaalde handelingen?

Wie kan me hier antwoord op geven?

Liefs,
Marjan
Delen:
Emuca
Emuca sep 16 '09
Eh... dit is misschien dom... Maar wat is In-tunen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 17 '09
Een mooi populair woord voor afstemmen.
Emuca
Emuca sep 17 '09
Ahhhh... op die fiets.
admin
admin sep 17 '09

In-tunen is ook een vorm van in-zoemen..op een detail.


Vroeger heb ik jaren lang mee geluidsinstallatie's geplaatst op podiums bij festivals ,P.A-installatie's zoals we dat in Belgie zeggen.
Dus was ik ook elke keer bij de Sound-check. Daar leerde ik om haarfijn te luisteren, naar één specifieke klank, of klankleur of één instrument, terwijl je heel de muziek hoorde.
Het oor kan zo focussen tot je niets anders meer hoort dan vb de lage Basklank en dan kan je haarfijn afstellen op de mengtafel.
Deze jarelange methode heeft m'n intuitief gehoor in combinatie met het derde oog fijn leren afstemmmen op het allerkleinste detail en dat voelen als zuiver of niet zuiver en hoe ik dat dan kan bijstellen. Natuurlijk leer je automatisch ook hoe het klinkt in het geheel, als geheel, en ook dan weer ga je op zoek naar het detail..waar het zit dat bijgesteld kan worden.
Ik heb dus zeer snel iets opgemerkt via ogen, oren, en voelen, soms maar een fractie van een seconde, maar ik heb het gezien.
En dat is nodig voor het 'spirituele werk '.

Dus als iemand wil leren In-tunen of afstemmen,is mijn raad dat ie dat geleidelijkaan kan leren door zich te focussen op één en zich even niet door het andere laat afleiden. Je kan dit heel spontaan doen, als je wil.. in oefenen.
Intunen, is zalig als je dat doet. Je kan zo een detail naar boven halen, waar anderen niet eens naar kijken. Het is leuk ook.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki