Loading...
nl

Nims - Tarot Osho Zen - Balans 9

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 16 '09
Origineel bericht van: Sweetammy
Dank je wel en als je het al wist, doe dat dan gelijk ff voor me winkMaar voor je antwoord in sommige dingen kan ik me wel vinden. Zowel mn gezondheid als mn carriere die stress geeft komt erg overeen met mij. Maar andere dingen kan ik me niet in vinden.

In welke kan je je niet vinden als ik vragen mag? Misschien dat ik de kaarten nog niet helemaal goed interpreteer omdat deze nog helemaal nieuw voor me zijn.
admin
admin sep 16 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Bart
Ik wil er ook wel 1 Nims smile

Oke, ook voor jou heb ik er eentje gelegd:

1 ) Controle: Jij wil vooral controle hebben over jouw persoonlijke groei en ontwikkeling. Je spiritualiteit loslaten is iets waar je moeite mee hebt.

Dat klopt inderdaad Nims, heb moeite om vertrouwen te hebben in hetgeen dat komen gaat.

2 ) De Vrek: Je gaat heel spaarzaam met je vrije tijd om en wil dit met bijna niemand delen. Je geeft weinig tijd aan een ander en bent vooral bezig met de tijd die je hebt, voor jezelf te houden.

Oei, wat vrekkig van mezelf winkMaar inderdaad, ik heb soms meer tijd voor mezelf nodig om mezelf weer te voelen.

3 ) Bestaan: Durf er te zijn en let op je gezondheid. Het is belangrijk dat je er bent voor jezelf.

Daar neem ik dus te weinig tijd voor.

4 ) Van moment tot moment: Vrienden komen en gaan maar echt een vastigheid zit er niet in. Alsof jij je met niemand wilt binden.

In de afgelopen jaren heb ik geen vastigheid gekend, en ben ik vaak teleurgesteld, het vertrouwen is een beetje weg daarin.

5 ) Eenzaamheid: In je werk voel je je vooral eenzaam. Er is weinig wat je met anderen hebt te delen en ik weet ook niet of je daar wel op je plek zit.

Ja, ik voel me eenzaam en uiteindelijk onbegrepen. Velen denken het altijd beter voor je te weten hoe het "hoort".

6 ) Aan het verleden hangen: In je huiselijke omgeving zit je vooral met je hoofd in het verleden. Je verlangt ernaar en hangt er ook in.

Gedeeltelijk wel, dit is ook in samenhang met onderstaande. Door negatieve ervaringen en houding van anderen tegenover me, ga je je toch anders gedragen, ook al zeggen mensen: je moet erboven staan. Als je geen energie van iemand krijgt, of negatieve, houdt het snel op. Daarom is het een automatisme om minder op te vallen. Van huis uit ook "gewoon-zijn" meegekregen. Maar thuis (gezin) kan ik heus wel gek doen hoor smile

7 ) Gewoon-zijn: Je gezin / familie is vooral gebaseerd op gewoon-zijn. Gekke dingen gebeuren er niet echt en worden waarschijnlijk ook weggestopt. Als je maar gewoon bent, dan ben je al gek genoeg.

8 ) Success: Over geld hoef je je geen zorgen te maken en dat gaat gewoon helemaal goed.

Okay.

9 ) Niet-Ietsheid: In je algehele balans is het belangrijk om alles en niets tegelijk te zijn. Je bent vooral bezig met 1 van de twee dingen. Waarschijnlijk vind je jezelf zo enorm onbelangrijk dat je in het niets-zijn doorslaat, en daarmee het iets-zijn volledig negeerd.

Klinkt wel heel definitief, maar soms slaat inderdaad de balans door naar niets-zijn .. omdat ik de laatste tijd geen zin meer heb in conflicten (ik zoek geen conflicten, maar men wil zich graag bemoeien), opvallen, maar vind het prettig als men me laat zijn.

----------
Zo dit was jouw balans legging. Wat vind je ervan en kun je je erin vinden?

Dank voor je legging Nims !

Zo ziet jouw balans er dus uit:
admin
admin sep 16 '09
Hey NiMs,

Als je tijd hebt ... zou ik ook wel een legging willen wink

Liefs,
Mar
annewil
annewil sep 16 '09
Hoi Nims,

Als je daarna nog tijd over hebt...zou je er ook èèn voor mij willen doen??

Groetjes Annewil
Sweetammy
Sweetammy sep 16 '09
Ik zit een beetje met de illusie's die kan ik omtrend familie niet helemaal plaatsen en mn vrije tijd dit gevoel heb ik niet.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Sweetammy
Ik zit een beetje met de illusie's die kan ik omtrend familie niet helemaal plaatsen en mn vrije tijd dit gevoel heb ik niet.

Die kaart voor familie staat voor Familie / Gezin, dus kan ook gaan over je eigen gezin (in dit geval dus over je relatie met b). Over je vrije tijd zal ik even helemaal overtikken wat er hier in het boekje staat:

Van moment tot moment en bij iedere stap laat de Dwaas het verleden achter zich. Hij heeft niet meer bij zich dan zijn zuiverheid, zijn onschuld en vertrouwen, wat gesymboliseerd wordt door de witte roos in zijn hand. Het dessin van zijn vest bevat de kleuren van de vier elementen van de tarot, hetgeen erop wijst dat hij in harmonie verkeert met alles wat hem omringt. Zijn inuïtie funtioneert optimaal. Op dit moment krijgt de Dwaas de steun van het universum om deze sprong in het onbekende te doen.

Er wachten hem avonturen in de stroom van het leven.
* De kaart wijst erop dat je geen misstap kunt doen zolang je vertrouwt op je intuïtie van dit moment, op je gevoel dat alles 'goed' is. Je gedrag lijkt anderen misschien 'dwaas', of jezelf ook, als je probeert het met je rationele verstand te analyseren. Maar de Dwaas staat bij 'nul', het nummerloze nummer, waar vertrouwen en onschuld de weg wijzen, niet skepsis en vroegere ervaringen.

Misschien dat dit je een duidelijkere uitleg geeft?
Sweetammy
Sweetammy sep 16 '09
Ja daar kan ik op zich wel meer mee qua intuitie
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Larapinta
Hey NiMs,

Als je tijd hebt ... zou ik ook wel een legging willen wink

Liefs,
Mar

Ik heb zeker tijd dus hier komt de jouwe:

1 ) Niet-Ietsheid: Je spirituele groei bevindt zich in de fase dat je vergeet dat niets, ook alles is, en alles ook niets is. Je maakt je druk aan de éne kant, terwijl je de andere kant gewoon vergeet.

2 ) Integratie: Het kost je moeite om de vrije tijd die je hebt goed in te delen in de dingen die je wilt, kunt en moet. Integreer je vrije tijd wat meer en combineer bijvoorbeeld het aangename met het minder aangename.

3 ) Verdriet: Je hebt verdriet om je gezondheid. Is geen verdriet om pijn, maar om je alerter te maken.

4 ) Conditionering: Jij bent iemand die geen behoefte meer heeft om "mee te lopen" met je vrienden. Je wilt geen mak schaapje meer zijn, die doet wat de massa ook doet.

5 ) Onderdrukking: In je werk ervaar je onderdrukking. Je kan je niet uitten en haalt er ook niet uit wat erin zit bij.

6 ) Intensiteit: Je leven thuis is erg intens en niemand kan je ervan weerhouden. Je bent heel gefocussed op thuis, maar wel op een positieve manier. Er is dus geen sprake van overbezorgheid oid.

7 ) Rijpheid: Je familie / gezin is helemaal goed voor je. Je krijgt er de mogelijkheid om volledig je eigen groei te beleven in het tempo dat je zelf wilt. Er is geen dwang en je ontwikkeling gaat vanzelf.

8 ) Volwassenheid: Je weet wat je aan geld hebt, en wat het voor je kan doen. Je kan het goed naar waarde inschatten en dat is ook hoe je ermee omgaat. Geen gekkigheid met geld, voor jou.

9 ) Bloei: Over het algeheel is het vooral bloei waar je inzit. Dingen leven op en je voelt je levendiger dan ooit. Je hebt vele mogelijkheden.

-----
Wat vind je ervan?

En dit is jouw balans:
Cialara
Cialara sep 16 '09
Hey NiMS, je bent er twee vergeten wink......
admin
admin sep 16 '09
Hai NiMs,

Ik kan me in veel vinden. Met name mijn groei en bloei wordt erin vernoemd, en dat is absoluut waar.
Wat voor mij niet herkenbaar is, is werk. Daar vind ik heel veel voldoening in en haal er juist wel uit wat erin zit. Ik ben erg to the point, neem het voortouw en vertrouw op mijn intuïtie.
En de financiën herken ik ook niet, hoewel het wel de situatie nu betreft natuurlijk, alleen zit ik nog in een situatie die een uitloop is vanuit het verleden. Daar kom ik waarschijnlijk in dit Leven niet meer uit blush

Bedankt het was super!!!

Liefs,
M
JulienMoorrees
Origineel bericht van: annewil
Hoi Nims,

Groetjes Annewil

1 ) Politics: Je persoonlijke groei, spiritualiteit is er nogal eentje van valse maskers, gedraai en gekronkel. Je zegt A, maar doet B en het is vooral politiek dat je bedrijft.

2 ) Leiding: In je vrije tijd, leidt je graag. Je bent vervult de gidsrol graag.

3 ) Bloei: Je gezondheid staat in bloei. Je hebt overal zin in, en kan van alles oppakken. Je hebt voldoende energie om alles uit te voeren wat je wilt.

4 ) Helen: Voor je vrienden ben jij helend. Je helpt ze daadwerkelijk verder.

5 ) Volwassenheid: Je carrière is helemaal goed voor je. Je weet precies wat je kunt verwachten en hebt alle moeilijke dingen al doorgemaakt.

6 ) De buitenstaander: Je voelt je helemaal niet thuis in je eigen huis. Alles gaat langs je heen en je staat erbij en je kijkt ernaar. Niets gaat zoals jij dit wilt.

7 ) Beheersing: Je wil alles boven alles je gezin onder controle krijgen. Je zit er star en zonder beweging in, alleen maar omdat je koste wat het kost op jouw manier wilt bewegen.

8 ) Integratie: Het is tijd om je financiën te integreren. Geld heeft een functie en een rol en gebruik het daar ook voor. Geld is geen doel, maar een middel. Geef het een plek in jouw leven.

9 ) De Schepper: Over het geheel ben jij degene die jouw eigen leven maakt. Je hebt alle mogelijkheden in huis, alleen jij bent de enige die iets met die mogelijkheden kan. Maak jouw leven dan ook zoals jij dit wilt.

---
Ok dit is de jouwe. Wat vind je ervan?

En zo ziet jouw balans eruit:
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Eniroj
Hey NiMS, je bent er twee vergeten wink......

Oops, het begint bijna op werk te lijken wink. Ik zal zo even voor jullie kijken laugh.
Cialara
Cialara sep 16 '09
okidook grin

Ja, moet je het maar niet aanbieden hoor! En je mag best werken voor je..... ha ha ha, grapje wink
annewil
annewil sep 16 '09
Origineel bericht van: annewil
Hoi Nims,

Groetjes Annewil

1 ) Politics: Je persoonlijke groei, spiritualiteit is er nogal eentje van valse maskers, gedraai en gekronkel. Je zegt A, maar doet B en het is vooral politiek dat je bedrijft.

Dit snap ik niet goed.

2 ) Leiding: In je vrije tijd, leidt je graag. Je bent vervult de gidsrol graag.

niet echt

3 ) Bloei: Je gezondheid staat in bloei. Je hebt overal zin in, en kan van alles oppakken. Je hebt voldoende energie om alles uit te voeren wat je wilt.

heb heel weinig energie blush

4 ) Helen: Voor je vrienden ben jij helend. Je helpt ze daadwerkelijk verder.

ja das helemaal waar

5 ) Volwassenheid: Je carrière is helemaal goed voor je. Je weet precies wat je kunt verwachten en hebt alle moeilijke dingen al doorgemaakt.

ben gewoon thuis voor de kids

6 ) De buitenstaander: Je voelt je helemaal niet thuis in je eigen huis. Alles gaat langs je heen en je staat erbij en je kijkt ernaar. Niets gaat zoals jij dit wilt.

voel me nergens thuis

7 ) Beheersing: Je wil alles boven alles je gezin onder controle krijgen. Je zit er star en zonder beweging in, alleen maar omdat je koste wat het kost op jouw manier wilt bewegen.

wil wel controle ,maar niet ten kostte hoe ik het wil

8 ) Integratie: Het is tijd om je financiën te integreren. Geld heeft een functie en een rol en gebruik het daar ook voor. Geld is geen doel, maar een middel. Geef het een plek in jouw leven.

geld is ook niet het belanrijkste,maar heb het wel nodig

9 ) De Schepper: Over het geheel ben jij degene die jouw eigen leven maakt. Je hebt alle mogelijkheden in huis, alleen jij bent de enige die iets met die mogelijkheden kan. Maak jouw leven dan ook zoals jij dit wilt.

ja kan ik wel wat mee ,is helemaal waar

---
Ok dit is de jouwe. Wat vind je ervan?

En zo ziet jouw balans eruit:

er zat wel iets bij waar ik me in kan vinden ,maar veel ook niet.

Bedankt voor je legging Nims
JulienMoorrees
Ik ben ook wel nieuwsgierig NiMS, en ook al weet ik wel waar de schoen wringt af en toe, ben ik toch wel nieuwsgierig wat jouw Osho kaarten mij hierover kunnen vertellen, dus als je nog tijd hebt grinGraag!

Nou hierbij dan nog de vergeten legging:

1 ) Speelsheid: Je beleeft je persoonlijke groei / spiritualiteit als een spelletje. Je gaat er luchtig mee om en staat er in als een klein kind.

2 ) Creativiteit: In je vrije tijd vind je het beleven van je creativiteit erg belangrijk.

3 ) Bewustzijn: Je bent je erg bewust van je gezondheid en gaat daar ook zeer bewust mee om. Voor jou geen rare dingen.

4 ) Doorbraak: Op vriendschappelijk gebied maak je een doorbraak mee. Dus er staat iets te gebeuren of er is iets gebeurd.

5 ) Op Reis: Je carriere pad is aan het veranderen. Je bent aan het wisselen van baan, of je bent daar sterk mee bezig. Het oude pad ben je in ieder geval aan het verlaten.

6 ) Leiding: Thuis ben jij degene die de leiding heeft. Jij bepaalt wat er gebeurd.

7 ) Volwassenheid: Een stabiel en volwassen gezin dat het nodige heeft meegemaakt. Maar jullie zijn er prima uitgekomen en maken geen gekke dingen meer mee die voortkomen uit onvolwassen gedrag.

8 ) Moraal: Wat is goed en wat is fout met geld? Je hebt geen idee wat je moet doen met geld en of je er goed / slecht aan doet.

9 ) Succes: Over het algeheel is er vooral succes. Het gaat gewoon goed!

---

Ok dit is de jouwe:
Cialara
Cialara sep 16 '09
Ik ben ook wel nieuwsgierig NiMS, en ook al weet ik wel waar de schoen wringt af en toe, ben ik toch wel nieuwsgierig wat jouw Osho kaarten mij hierover kunnen vertellen, dus als je nog tijd hebt grinGraag!

Nou hierbij dan nog de vergeten legging:

1 ) Speelsheid: Je beleeft je persoonlijke groei / spiritualiteit als een spelletje. Je gaat er luchtig mee om en staat er in als een klein kind.
Ik denk dat ik hier inderdaad als een kind in sta... met speelsheid, met nieuwsgierigheid en met leergierigheid!

2 ) Creativiteit: In je vrije tijd vind je het beleven van je creativiteit erg belangrijk.
Ja, dat klopt helemaal!

3 ) Bewustzijn: Je bent je erg bewust van je gezondheid en gaat daar ook zeer bewust mee om. Voor jou geen rare dingen.
Helemaal waar

4 ) Doorbraak: Op vriendschappelijk gebied maak je een doorbraak mee. Dus er staat iets te gebeuren of er is iets gebeurd.
Ben benieuwd, hier is nog niet veel gebeurd... maar zolang het positief is ben ik er wel voor in

5 ) Op Reis: Je carriere pad is aan het veranderen. Je bent aan het wisselen van baan, of je bent daar sterk mee bezig. Het oude pad ben je in ieder geval aan het verlaten.
mmmmm, ja, ik denk dat ik niet meer in mijn soort oude baantjes zal gaan passen en ben me aan het bezinnen op dat gebied

6 ) Leiding: Thuis ben jij degene die de leiding heeft. Jij bepaalt wat er gebeurd.
blush

7 ) Volwassenheid: Een stabiel en volwassen gezin dat het nodige heeft meegemaakt. Maar jullie zijn er prima uitgekomen en maken geen gekke dingen meer mee die voortkomen uit onvolwassen gedrag.
laugh

8 ) Moraal: Wat is goed en wat is fout met geld? Je hebt geen idee wat je moet doen met geld en of je er goed / slecht aan doet.
Deze kaart en jouw uitleg daarbij... ik denk dat ik juist heeeeeel goed weet hoe het wel en niet moet met geld, maar zie bij anderen zoveel narigheden, ik heb juist het gevoel dat ik hier best wel eens wat meer mensen mee zou kunnen helpen... kan deze dus totaal niet goed plaatsen.

9 ) Succes: Over het algeheel is er vooral succes. Het gaat gewoon goed!
YES Thanks NiMS!

---
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Artemis
Nims, wil je voor mij ook een kaartlegging doen?

En deze is voor jou:

1 ) Last: Je persoonlijke groei, spirituele ontwikkeling ervaar je als een last. Het is een moeizaam pad voor je, waarvan je niet altijd weet waarom je het nou eigenlijk doet.

2 ) De geliefden: In je vrije tijd ben je het liefst bij je geliefde(n).

3 ) Succes: Super gezond is eigenlijk wat er uit je straalt. Weinig ziek en niets mis mee.

4 ) Van Moment tot Moment: Je vrienden komen en gaan en blijven niet echt lang plakken. Je bekijkt je vriendenkring op de momenten dat jij het interessant vindt.

5 ) Vechten: Je carrière is vooral een gevecht. Niet echt makkelijk en kost je enorm veel energie.

6 ) Doorbraak: Thuis sta je op het punt een enorme doorbraak te maken, of je hebt die al gemaakt.

7 ) Verandering: In je gezin is er verandering / transformatie bezig.

8 ) Mogelijkheden: Op financieel gebied een heleboel mogelijkheden die zich aandienen en waar jij ook echt iets mee kunt.

9 ) Wij zijn de wereld: In het geheel is het vooral het delen met elkaar en het samenzijn dat bij jou de belangrijkste rol speelt. Wij zij de wereld is iets waar jij echt naar leeft.

---

Ok dit was hem. Wat vind je ervan:
admin
admin sep 16 '09
Is dit een grap ? Ik schrik me rot.

1 ) Last: Je persoonlijke groei, spirituele ontwikkeling ervaar je als een last. Het is een moeizaam pad voor je, waarvan je niet altijd weet waarom je het nou eigenlijk doet.

Ik zie mijn spirituele ontwikkeling niet als een last, ik ben er het liefst zoveel mogelijk mee bezig.

2 ) De geliefden: In je vrije tijd ben je het liefst bij je geliefde(n).

Was het maar zo..

3 ) Succes: Super gezond is eigenlijk wat er uit je straalt. Weinig ziek en niets mis mee.

Ben redelijk gezond, loop helaas nu al 2 jaar bij een neuroloog wegens onverklaarbare schokken. Maarja dat krijg je als je boven een negatieve aardstraal slaapt misschien ook wel..

4 ) Van Moment tot Moment: Je vrienden komen en gaan en blijven niet echt lang plakken. Je bekijkt je vriendenkring op de momenten dat jij het interessant vindt.

Ik heb een kleine kring van heel goede vrienden. De meeste wonen ver weg dus ik zie ze niet zo vaak, maar ze blijven zeker "plakken".
5 ) Vechten: Je carrière is vooral een gevecht. Niet echt makkelijk en kost je enorm veel energie.

Nee helemaal niet

6 ) Doorbraak: Thuis sta je op het punt een enorme doorbraak te maken, of je hebt die al gemaakt.

Hopelijk

7 ) Verandering: In je gezin is er verandering / transformatie bezig.

Gelukkig als dat zo is

8 ) Mogelijkheden: Op financieel gebied een heleboel mogelijkheden die zich aandienen en waar jij ook echt iets mee kunt.

Ik hoop dat ik er iets mee kan ja..

9 ) Wij zijn de wereld: In het geheel is het vooral het delen met elkaar en het samenzijn dat bij jou de belangrijkste rol speelt. Wij zij de wereld is iets waar jij echt naar leeft.

Hmm ik denk ik niet..samenzijn met enkele goede vrienden vind ik wel heel belangrijk.

Ik zal er eens een nachtje over slapen, maar tot nu toe kan ik er helaas niks mee. Ik voel me nu heel erg trillerig en onrustig..al lang niet meer gehad.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Artemis
Is dit een grap ? Ik schrik me rot.

Ik zal er eens een nachtje over slapen, maar tot nu toe kan ik er helaas niks mee. Ik voel me nu heel erg trillerig en onrustig..al lang niet meer gehad.

Ik vraag me af waarom je dit op deze manier zo heftig raakt? Geen idee waarom de kaarten zo haaks op jouw gevoel staan.
admin
admin sep 17 '09
Ja goede vraag smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies