Loading...
nl

Merudi onrust is vooruitgang?

Lena
Lena sep 18 '09
@ liesanne
ik merk dat hier op het forum vaak door velen het kritische, het negatieve, de spanningen e.d. het liefst geweerd worden. We zouden één moeten zijn, gelijkgestemd, positief...tenminste dat is wat ik proef. Terwijl wij hier ook komen met onze verhalen over die stomme buurvrouw, die lastige ex, die onbereikbare broer of zus. Botsingen met mensen, het demoniseren van elkaar is denk ik inherent aan het leven hier verbonden. Je kunt misschien verlangen naar een groep gelijkgestemden waarin het positieve wordt benaderd, maar is dat reëel? Zolang je voorop loopt in een vredesmars maar 'in oorlog' leeft met je naaste buurman, komt er dan werkelijke vrede? Alles wat zich afspeelt in de buitenwereld zie je weerspiegeld in je eigen innerlijk...aan ons de taak dáár te beginnen... ik heb het dus ook tegen mezelf nu...

ik ook liesanne.. wink
Lena
Lena sep 18 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Het zal dan aan mij liggen blush, maar ik snap er helemaal niks van ... sorry.

volgens wikipedia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Manipulatie
admin
admin sep 19 '09
Origineel bericht van: gast
Karin, ik bedoelde niet jou met dat ik het in mezelf moet zoeken. Ik kan me niet herinneren dat jij daar altijd direct mee schermt. (kan zijn dat ik dit nu even niet geregistreerd heb maar zo kom je niet bij mij over iig)
Neem als voorbeeld in-spiratie.

Dat achterlijke internet en mijn verkeerd interpreteren ook..
Ja nu snap ik wat je bedoelt, ik kan vaak niets met woorden maar wel met beeldspraak of voorbeelden.
Nee ik scherm daar niet mee, tenminste niet vaak, vind het ook lege woorden al zijn ze wel waar.
Dooddoeners, kan er niets mee.
Maar dat zal het autisme wel zijn, zoeken in jezelf is dan een moeilijk gegeven.
admin
admin sep 19 '09
Ik ben niet zo blond dat ik manipulatie niet begrijp alleen in de context die Gast bedoelde vatte ik het niet.

Manipulatie is link, zeker met mensen die hulpzoekende zijn.
admin
admin sep 19 '09
Quote:
volgens wikipedia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Manipulatie

Quote:
Ik ben niet zo blond dat ik manipulatie niet begrijp alleen in de context die Gast bedoelde vatte ik het niet.

De eerste reactie was naar mij gericht, en ook ik ben niet zo blond geloof ik, beetje grijs aan het worden wink
admin
admin sep 19 '09
Jij ook al... crazy
admin
admin sep 19 '09
Ja, echt wel winkMaar ja, ben ook niet de jongste meer, hoewel Bea mij piepjong noemt hoor laugh
admin
admin sep 19 '09
De slijmerd... laughlol

Nou ik ben ook al 44 hoor, en dan mag er best af en toe een grijze haar tussen zitten.
admin
admin sep 19 '09
laughlaughIk zit dicht achter je aan hoor ... 43jr, dus inderdaad, die grijze haartjes af en toe is geen probleem!!
admin
admin sep 20 '09
merudi onrust is vooruitgang...jaja
Geintje hoor (met mijn 29 nog geen grijze haar)

Maare.. ik begrijp het ook niet??
wat is positieve manipulatie en hoe wordt het hier op merudi gebruikt volgens sommige ?
admin
admin sep 20 '09
Zonder namen te noemen dan.

Inspelen op de behoeften van een ander om daar misbruik van te maken.
Stel je wilt graag vooruit op het spirituele pad, je ontmoet iemand die laat zien dat hij/zij je daarbij kan helpen.
Je gaat ervanuit dat een spiritueel mens een goed mens is en daardoor vertrouw je die persoon blindelings.
Die persoon maakt je wijs dat de plek waar je op dat moment zit niet de juiste is, omdat je denkt dat die persoon het beslist beter weet, geloof je dat en vertrek je van de plaats waar je je op dat moment bevind.

Je verliest op dat moment jezelf omdat je je eigen gedachten en ideeen loslaat, immers die ander zal het toch wel beter weten?
Helemaal fout dus, gelukkig kwam ik daar op tijd achter en wist ik dat de weg die deze persoon voorstelde echt niet de mijne was en ben ik weer terug op mijn oude weggetje.

Blijf altijd bij jezelf en check je eigen gedachten, gevoelens voordat je ideeen van anderen aanneemt.
Als dingen niet goed voelen, lekker naast je neer leggen is mijn advies.
Islandlady
Islandlady sep 20 '09
Ja, echt wel winkMaar ja, ben ook niet de jongste meer, hoewel Bea mij piepjong noemt hoor laugh

Je bent toch ook nog een jonkie gringrin
Helma
Helma sep 20 '09
Heel herkenbaar, Karin!

Vorig jaar heb ik die route ook gevolgd, exact zoals jij het omschreef. Het was jammer dat het zo moest lopen.

Maar toch, voor mij heeft het wel winst opgeleverd. Ik weet nu veel beter wat ik wil! Ik was er zelf bij, en ik koos er toch voor om die weg te bewandelen. Ik ben uiteindelijk met beide benen op de grond terecht gekomen, en daar is waar ik me thuis voel.

xxx
admin
admin sep 20 '09
Origineel bericht van: Islandlady

laughlaughin jouw ogen zéker winkhahaha, maar ik ben trots op wie ik nu ben en geworden ben [dat laatste --- zo wil ik kunnen praten, als ik eventjes verder ben in mijn ontwikkeling]
Islandlady
Islandlady sep 20 '09
Origineel bericht van: Islandlady

laughlaughin jouw ogen zéker winkhahaha, maar ik ben trots op wie ik nu ben en geworden ben [dat laatste --- zo wil ik kunnen praten, als ik eventjes verder ben in mijn ontwikkeling]

Hou dat gevoel dan ook vast dat je trots bent op je bent!
gast
gast sep 20 '09
Origineel bericht van: Helma
Heel herkenbaar, Karin!

Vorig jaar heb ik die route ook gevolgd, exact zoals jij het omschreef. Het was jammer dat het zo moest lopen.

Maar toch, voor mij heeft het wel winst opgeleverd. Ik weet nu veel beter wat ik wil! Ik was er zelf bij, en ik koos er toch voor om die weg te bewandelen. Ik ben uiteindelijk met beide benen op de grond terecht gekomen, en daar is waar ik me thuis voel.

xxx

Misschien is het ook niet goed om mensen voor dit soort praktijken te waarschuwen. Misschien ontneem ik ze daardoor juist weer een levensles die ze zelf moeten ervaren.
Bedankt voor dit antwoord van jou Helma (en ook Karin).
Helma
Helma sep 20 '09
Lieve Gast, al hadden tien mensen mij gewaarschuwd, ik koos het pad toch wel! De signalen zijn er soms wel, en toch bewandel ik dan op mijn eigen-wijze manier het moeilijkste pad. Maar uiteindelijk toch met een positieve uitkomst! laugh
Heidelroos
Heidelroos sep 20 '09
Eigenwijs is ook wijs Helma wink
gast
gast sep 20 '09
Ach ja, uiteindelijk doen we allemaal dat wat het beste lijkt. En de één doet dit voor zichzelf en de ander voor iemand anders. En vaker nog is het een mix van beide.
admin
admin sep 20 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Eigenwijs is ook wijs Helma wink

Haha, ben blij dit te lezen smileBen vandaag nog stronteigenwijs genoemd laugh

Liefs,
Mar
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina