Ja ok, dat snap ik wel..
Als ik iets geschreven heb, dat recht uit m'n hart komt op dàt moment....
denk ik er niet aan dat er mensen zijn die dat 'anders' kunnen interpreteren. Wat natuurlijk wel kan, tuurlijk.
Kritisch zijn is gezond, en voor je mening uitkomen ook. En op quotes reageren zou altijd mogen kunnen.
Een mening vormen over een ander en zijn tekst, waardoor de intentie van de schrijver wordt verdraait,
Zodat die ergens in een hoek geduwd word, ja dààr kan ik het al wel eens moeilijk mee hebben.
Klopt... omdat een topic een energie draagt, en die energie wordt dan als dusdanig verstoord.
Tja, en dan nog... die handeling is iets van diegene die dat doet, en hoe ik me daarbij voel, is iets van mij.
En ik kan alleen maar aan dat van mij iets doen, en het andere een keer zeggen. Meer niet..
het belangrijkste is, dat dit eens uitgesproken wordt..ja, graag.
In het verleden reageerde ik niet altijd op een reactie van iemand's quote die een bepaalde vreemde bijklank had naar mij persoonlijk gericht,
en doordat ik dat niet deed, stapelde de energie tegen me gericht zich op, mensen klitte toen bij elkaar,
en er werd dan met drie à vier personen, bewust op me ingehakt. En daar kies ik niet voor, integendeel, daar ben ik niet voor hier. Dat is a waste of time.
liefs,
Bellefleur
Is het dat wat je bedoelde met je vraag?
Bellefleur bedankt voor je reactie.
Het voelt voor mij goed dingen uitgelegd te krijgen. Dat voorkomt ook dat we (ik) aan 'mindreading' gaan doen.
Ik begrijp dat het voor jou vervelend moet zijn als je het gevoel hebt dat meerdere mensen zich tegen jou richten. En ik snap ook dat het vervelend is als je het gevoel hebt dat jou intentie wordt verdraaid. Wat betreft het laatste denk ik dan wel dat jijzelf degene kan zijn die dat kan melden en kan proberen het (misschien op een andere manier) te verduidelijken. Dit geldt natuurlijk ook voor mij en ieder ander. Door niet te reageren kan het natuurlijk eerder verkeerd geïnterpreteerd worden door een ander.
Het was niet mijn bedoeling jouw woorden te verdraaien. Ik reageerde ook puur op hoe ze bij mij overkwamen. En ik vond het heel vervelend hoe het gesprek in dit topic daarna verliep. Op mijn beurt voelde ik ook dat mijn woorden niet goed werden begrepen. Ik voelde mij vanmorgen behoorlijk boos om verschillende reacties. Ik kan het nu allemaal wel weer relativeren.
Ik heb natuurlijk ook bedacht wat mijn aandeel hierin kan zijn en wat ik mogelijk anders zou kunnen doen. Misschien is het goed als ik eerst meer vragen stel...hoe dingen bedoeld worden...
Jouw woorden hebben bij mij soms het effect van een stier op een rode lap, daar zal ik eerlijk in zijn. Ik heb vaak zo'n ander gevoel bij de dingen die je zegt, heb het idee dat we zo'n verschillende 'boodschap' hebben. Maar dat neemt niet weg dat ik ook heel veel (voor mij) leuke en inspirerende berichten van je lees en ik vermoed dat jij een aardig mens bent. (want ja, hoe goed kan je iemand kennen op een forum) En juist het anders zijn in mensen kan ik ook boeiend vinden.
Als ik nog even inhoudelijk terugga en mezelf toch nog een beetje verdedigen mag... ik probeer wel zo veel mogelijk met 'ik- boodschappen' te reageren en het bij mezelf te houden... Ik probeer wel te zeggen dat het míjn moeite is.
Ik heb n.a.v. jouw woorden het gevoel dat jij je 'boven' een ander plaatst, 'verder' zou zijn. (je zei letterlijk: een derde groep (waar jij bijhoort) zit hoog en droog in de ontwikkelingsfase, jij bent anderen voorgegaan, staat al aan de overkant van de rivier). Dit soort woorden roepen bij mij dus een tegenreactie op. Ik vraag me ook af waarom je zo benadrukt dat je anderen helpt...
Misschien is het dus goed te vragen hoe jij dit bedoelt....het gaat me er niet om dat we alles nu moeten uitkauwen, maar ik ben wel benieuwd wat je met die berichten in kern wil zeggen....
Ja, mijn vraag is wel beantwoord, ik wilde idd graag weten hoe het voor jou was, aangezien anderen ook voor jou gingen praten.
Ik ben nog steeds van mening dat het helemaal niet verkeerd is dit soort confrontaties. Het kan weer nieuwe inzichten geven. Rustig voortkabbelen is misschien prettig op z'n tijd, maar juist ook van het botsen, de 'onrust' kunnen we m.i. vooral leren.....