Loading...
nl

Merudi onrust is vooruitgang?

admin
admin sep 15 '09
Het maakt verwijdering, gast, wat we niet hadden. We hadden dezelfde richting en het lijkt er nu op dat we verwijten gaan maken, omdat er af en toe tussendoor een vingerwijzing komt?
admin
admin sep 15 '09
Ik lees: "waar zijn we nu mee bezig mensen".
Aangezien ik ook mens ben voel ik mij min of meer aangesproken.
Ik probeer de boel luchtig te houden met mijn opmerkingen en vind niet dat ik bij die "mensen" hoor.
Thats all.
Daarbij meen ik dat als mensen er anderen op aanspreken dat men wijst, men zelf ook wijst.

Getver dit gaat toch nergens meer over..
admin
admin sep 15 '09
Ik wijs dus nu ook....

Knuf Heidel, sorry..
Damio
Damio sep 15 '09
Origineel bericht van: Karin

Daarbij meen ik dat als mensen er anderen op aanspreken dat men wijst, men zelf ook wijst.

Daar heb je helemaal gelijk in Karin, maar er is een verschil tussen mensen ergens op wijzen, of beschuldigen. Al moet ik toegeven dat die twee vaak in verwarring gebracht worden omdat ze samen vaak hand in hand gaan.
Divine
Divine sep 15 '09
Ik voelde in de heftige discussies soms wat negatieve energie, maar ik denk dat die nu helemaal verdwenen is en de discussie naar een positieve instelling gedraaid is. Liefdevol zeg maar.
Ik denk dat we niet meer moeten posten over vingers wijzen of verkeerd begrepen ofzo, maar gewoon lekker verder discussieren over 'heeft de engelmens een ziel' enzo. winkIk denk dat we allemaal weer een stukje gegroeid zijn wink
Erytrix
Erytrix sep 15 '09
In de hoogte de breedte of de diepte Divine?
Erytrix
Erytrix sep 15 '09
** Offtopic: hoe is het met je eigen onrust Divine?
admin
admin sep 15 '09
sorry kan het niet laten:

De Engelmens is heel prettig om mee te praten. Zij luistert heel goed en stelt vooral veel vragen uit interesse. Daarbij wil ze altijd wel helpen en tot een oplossing komen van het probleem dat de ander bezighoudt. Bij een Engelmens kun je echt je hart luchten en dit geeft direct een gevoel van vertrouwen.

waar is het vertrouwen??????????????????!
liesanne
liesanne sep 15 '09
Origineel bericht van: damino
Op dit forum is een zekere 'harde kern' aanwezig van hele fijne mensen.

Bestaat het hele forum niet uit fijne mensen....
liesanne
liesanne sep 15 '09
Origineel bericht van: heidelroos
Waar zijn we hier mee bezig mensen..

onze menselijkheid laten zien....
onze behoeften kenbaar maken....
onze stem laten horen....
onderdeel zijn van.....

vast nog veel meer.... wink
liesanne
liesanne sep 15 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Het maakt verwijdering, gast, wat we niet hadden. We hadden dezelfde richting en het lijkt er nu op dat we verwijten gaan maken, omdat er af en toe tussendoor een vingerwijzing komt?

misschien was die verwijdering er al, maar was die niet uitgesproken...
om eenheid te krijgen is misschien eerst ver-wijd-ering nodig...
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 16 '09
Origineel bericht van: Damio

Wie ben ik om dit zo te zeggen? Op dit forum is een zekere 'harde kern' aanwezig van hele fijne mensen. Maar er is momenteel wel wrijving daar te vinden. Dit is heel erg te merken voor mij en wou dit graag als relatieve buitenstaander aan het licht brengen.

Mijn excuses als ik hiermee brutaal overkom of mensen tegen het been schop, dat is hiervan niet de bedoeling.

Excuses zijn zeker niet nodig want je hebt helemaal gelijk. Er is zeker sprake van een harde kern en soms wat "ons kent ons" gevoel. Dan is het wel prettig dat een frisse blik de vinger op de zere plek legt.

Ik hoop juist dat doordat er dingen uitgesproken worden, de inzichten in elkaar weer worden verdiept. Want uiteindelijk moeten we het wel allemaal samen doen. En dan is het heel prettig als je weet op wie je kunt bouwen in tijden van hevige emoties.
liesanne
liesanne sep 16 '09
Tja, ik kan het niet anders zien dan dat we gewoon in een dynamisch groepsproces zitten met z'n allen. Sommige mensen zitten nou eenmaal in je allergie... En vroeg of laat horen botsingen daar bij. Dat kan lastig zijn als je je persoonlijk aangevallen voelt, echter wanneer je doorvraagt -van waaruit maak je die opmerking- dan zal het antwoord vaak veel minder kwetsend zijn en is de ander ook alleen maar bezig om zijn of haar gevoelens en behoeften duidelijk te maken....

Dus waarom het niet gewoon laten zijn. Woorden zijn vaak slechts een hele beroerde weergave van wat we eigenlijk willen zeggen....

Zie de mens achter zijn woorden....

Dat neemt niet weg dat een pittige discussie toch ook boeiend kan zijn?
Neuzen allemaal dezelfde kant op.... wordt voor mij erg saai grin
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 16 '09
Origineel bericht van: liesanne

Ja dat vind ik wel. Mensen die in staat zijn om even rustig te gaan zitten, te overdenken wat er is gebeurd en daar een conclusie uit te trekken in plaats van meteen weg te lopen als het wat te heet onder de voeten wordt.

Ik ben heel blij hiermee.
liesanne
liesanne sep 16 '09
Ik was nog even wat aan het nadenken over dit topic en wil toch nog even wat toevoegen...
Ik zie zelf geen 'vingerwijzingen' of 'terechtwijzingen' naar iemand toe.
Wat mij betreft: als ik me kritisch uit naar iemand zijn woorden, wil dat voor mij niet zeggen dat ik iemand als persoon afval. Ik heb er moeite mee als dit wel wordt gesuggereerd...

Bellefleur, aan jou de vraag: hoe is dit voor jou zelf?

admin
admin sep 16 '09
Origineel bericht van: NiMS

Ja dat vind ik wel. Mensen die in staat zijn om even rustig te gaan zitten, te overdenken wat er is gebeurd en daar een conclusie uit te trekken in plaats van meteen weg te lopen als het wat te heet onder de voeten wordt.

Ik ben heel blij hiermee.

Weglopen is dan ook geen oplossing. Nadenken en overdenken is vaak beter smile

Liefs,
M
Damio
Damio sep 16 '09

Ik vind dat het hele forum uit fijne mensen bestaat, geen twijfel mogelijk. Maar het punt wat ik wou maken beperkte ik tot 'de harde kern', vandaar dat ik hun noemde.
admin
admin sep 16 '09

Ik vind dat het hele forum uit fijne mensen bestaat, geen twijfel mogelijk. Maar het punt wat ik wou maken beperkte ik tot 'de harde kern', vandaar dat ik hun noemde.

Spring erin als ik het verkeerd begrijp, verbeter me, maar wát bedoel je dan precies met de harde kern? Kan je me dat uitleggen?

Liefs,
M
Damio
Damio sep 16 '09
Origineel bericht van: Larapinta

Spring erin als ik het verkeerd begrijp, verbeter me, maar wát bedoel je dan precies met de harde kern? Kan je me dat uitleggen?

Liefs,
M

De harde kern is de groep mensen dat blijft. Mensen komen en gaan op een forum, maar er is altijd een selecte groep dat zal blijven. Dit kunnen members zijn van het eerste uur of members die er later zijn bijgekomen. Deze mensen kennen elkaar goed en weten vaak ook wat ze aan elkaar hebben.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker voor je is wat ik bedoel met 'de harde kern' smile
admin
admin sep 16 '09
Snap wat je bedoeld, maar ik geloof nooit zo in een "harde kern". Nu ik weet dat je hetzelfde bedoelt als ik winkWaarom? Omdat ik geloof dat mensen komen en gaan, hun indruk achterlaten of blijven, en dat die "groep" mensen samen een forum maken. Maar ik kan het verkeerd hebben hoor. Dus we doen het met z'n allen. Daar geloof ik in. Niet in een harde kern blush

Liefs,
M
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy