Loading...
nl

Merudi onrust is vooruitgang?

Islandlady
Islandlady sep 15 '09
Ze is de brug juist aan het bouwen door mensen te helpen zonder eigenbelang maar diegene moet er wel voor openstaan en dat voelt ze dondersgoed aan of iemand open staat of niet.

Off Topic: Nu ga ik echt afsluiten anders komt er nooit een dollarcent in dat bewuste laatje. XX
gast
gast sep 15 '09
Je hebt gelijk Bea. Maar het is niet haar verdienste als mensen verder kunnen. Ook zij is een schakel in het geheel en een werktuig van de Bron. Net als ieder ander.
admin
admin sep 15 '09
Nee, het is niet m'n verdienste als mensen verder kunnen, dat is volledig te danken aan henzelf..

IK ben wel serieus getest geweest.. Als ik me niet zo had ingezet, en doorgeworsteld had, in die test, van de Bron.. dan had ik niet zoveel mensen kunnen helpen, nu.
en diè verdienste.. die schrijf ik wèl op mijn rekening. Maar dat is iets totaal persoonlijk, puurs voor mezelf.

admin
admin sep 15 '09
Origineel bericht van: Islandlady

Off Topic: Nu ga ik echt afsluiten anders komt er nooit een dollarcent in dat bewuste laatje. XX

Verdien ze!! smile
Maryssa
Maryssa sep 15 '09
Quote:
Toch vraag me af.. waarom anderen steeds weer aanhalen waarom er gedacht wordt dat mensen(zoals ik) zich beter voelen dan anderen. Dat gevoel ken ik niet eens..

Omdat in veel berichten van jou staat te lezen dat jij ergens al bent en anderen nog niet.

Bijvoorbeeld deze zinnen:
Quote:
Het punt is wel, dat doordàt ik voor gegaan ben op bepaalde tereinen in groei,vanuit spiritueel oogpunt gekeken,
dat er sommige mensen zijn die baat hebben bij de hulp die ik hen kan bieden, want ik sta al aan de overkant van een rivier.. waar zij nog over moeten, en die hulp gebeurd met de grootste inzet die ik kan bieden.
admin
admin sep 15 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Quote:
Toch vraag me af.. waarom anderen steeds weer aanhalen waarom er gedacht wordt dat mensen(zoals ik) zich beter voelen dan anderen. Dat gevoel ken ik niet eens..

Omdat in veel berichten van jou staat te lezen dat jij ergens al bent en anderen nog niet.

Bijvoorbeeld deze zinnen:
Quote:
Het punt is wel, dat doordàt ik voor gegaan ben op bepaalde tereinen in groei,vanuit spiritueel oogpunt gekeken,
dat er sommige mensen zijn die baat hebben bij de hulp die ik hen kan bieden, want ik sta al aan de overkant van een rivier.. waar zij nog over moeten, en die hulp gebeurd met de grootste inzet die ik kan bieden.

Ik zeg nergens "kijk ik ben er al, en de ander nog niet".. dàt zou inderdaad een gevoel geven dat ik me beter zou voelen. Terwijl ik nu gewoon beschrijf wat ik doe..
Ik leg iets uit, ... misschien moet ik dat maar niet meer doen, en gewoon met m'n werk verder doen.
Dank je voor de tip, Maryssa.
admin
admin sep 15 '09
Ja.. door de gesprekken , ben ik me ervan bewust, dat het beter is om vanuit de stilte, gewoon m'n werk te doen.
Dank voor deze dagen die zijn geweest al, hier op Merudii, heel boeiend voor me.
En haal er voor me zeker iets uit.

liefs
Bellefleur
gast
gast sep 15 '09
Het "echte" werk gebeurd ook in stilte......
admin
admin sep 15 '09

..........
admin
admin sep 15 '09
En toch heeft Mercurius ermee te maken..

"steekt tong uit"....lekker! laugh
Maryssa
Maryssa sep 15 '09
Wanneer gaat Mercurius weer normaal doen dan? grin
Damio
Damio sep 15 '09
Goed, ik lees dit topic voor het eerst en lees de posts allemaal met hele gemixte gevoelens.

Is dit een topic om vingertjes te gaan wijzen? Want in mijn ogen lijkt het daar wel op en de mensen die het doen wil ik wel meegeven dat als je een vinger wijst, wijzen er drie terug. Het is een oud gezegde, maar ik denk wel van toepassing.

Onrust op Merudi.. Ik ben pas op dit forum gekomen en merk dat hier hele fijne en warme mensen zijn, die graag klaar staan om hulp te bieden aan degene die het nodig hebben. Tegelijkertijd merk ik ook dat er een zekere negatieve energie af en toe aanwezig is.

Ik weet niet hoe ik het moet noemen maar de woorden; jaloezie, muiterij of de spreekwoordelijke 'laatste druppel' suizen wel door mijn oren heen.

Wie ben ik om dit zo te zeggen? Op dit forum is een zekere 'harde kern' aanwezig van hele fijne mensen. Maar er is momenteel wel wrijving daar te vinden. Dit is heel erg te merken voor mij en wou dit graag als relatieve buitenstaander aan het licht brengen.

Mijn excuses als ik hiermee brutaal overkom of mensen tegen het been schop, dat is hiervan niet de bedoeling.
admin
admin sep 15 '09
Ha die Maryssa, lees hier maar even:

http://www.astrologie.ws/merc2009.htm
gast
gast sep 15 '09
Damio, ik zou me er niet te veel van aantrekken. Het is zolang ik hier al rond wandel zo dat het af en toe wat rommelt op het forum. Dit kun je als negatief ervaren en je er druk over maken. Je kunt het ook zien als iets dat erbij hoort als er zoveel positieve energie rond gaat. De één kan niet zonder de ander en dat wil je ook niet want dit houd de boel in beweging.
Heidelroos
Heidelroos sep 15 '09
Af en toe een pittige discussie, zonder einde is prima..
Jammer dat er terecht gewezen wordt, of teruggepakt op mooie woorden..

Als iemand voor is gegaan op bepaalde dingen..
Misschien de rivier al is overgestoken op bepaalde gebieden..
is het prettig om degene die deze rivier nog over heeft te steken, een hand toe te reiken.. Niets mis mee..

Ik hou echt van mensen die helpen als ze daar zelf zijn geweest.. (Ik help jongeren notabene op de eigen ervaring!!)

Anderzijds is Bellefleur ZEKER niet te arrogant om leerprocessen en hulp van een ander te aanvaarden die haar is voorgegaan..
en haar de helpende hand reiken.. Bellefleur neemt dat advies ten harte en zal altijd luisteren naar wat er gezegd wordt..

Als woorden arrogant overkomen, of ze worden verkeerd geïnterpreteerd, ontvangen of wat dan ook..
Zegt dat misschien wel iets over de onzekerheid van de ander..
geloof me.. ook ik ben daar geweest..

Het oordeel en de kleur die gegeven wordt aan de woorden van Bellefleur..
Zit 'm misschien in een stukkie eigen onzekerheid van het eigen kunnen..

Waar zijn we hier mee bezig mensen..
admin
admin sep 15 '09
Niet iedereen valt Belle af hier.
En wie wijst er nu? smile
admin
admin sep 15 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Af en toe een pittige discussie, zonder einde is prima..
Jammer dat er terecht gewezen wordt, of teruggepakt op mooie woorden..

Als iemand voor is gegaan op bepaalde dingen..
Misschien de rivier al is overgestoken op bepaalde gebieden..
is het prettig om degene die deze rivier nog over heeft te steken, een hand toe te reiken.. Niets mis mee..

Ik hou echt van mensen die helpen als ze daar zelf zijn geweest.. (Ik help jongeren notabene op de eigen ervaring!!)

Anderzijds is Bellefleur ZEKER niet te arrogant om leerprocessen en hulp van een ander te aanvaarden die haar is voorgegaan..
en haar de helpende hand reiken.. Bellefleur neemt dat advies ten harte en zal altijd luisteren naar wat er gezegd wordt..

Als woorden arrogant overkomen, of ze worden verkeerd geïnterpreteerd, ontvangen of wat dan ook..
Zegt dat misschien wel iets over de onzekerheid van de ander..
geloof me.. ook ik ben daar geweest..

Het oordeel en de kleur die gegeven wordt aan de woorden van Bellefleur..
Zit 'm misschien in een stukkie eigen onzekerheid van het eigen kunnen..

Waar zijn we hier mee bezig mensen..

Hier ben ik het helemaal mee eens. Dank je wel Heidelroos voor je mooie woorden!! Ik mag Bellefleur ervaren als een lief mens, die mij de hand heeft toegestoken en ik heb die hand gegrepen. Ik heb haar gezegd, neem me maar aan de hand, en leidt me als je dat wil!!!
En zo werkt het op ieder vlak. Want ik kan ook een ander weer de hand toereiken die ik kan helpen met waar ik al ben geweest of wat ik al heb doorgemaakt!
Ik vind het alleen heel jammer dat er indd terecht gewezen wordt, of teruggepakt op überhaupt woorden die je uitspreekt ( en hier op Merudi intypt) Daar zou eens wat meer op gelet moeten worden.

Liefs,
M
admin
admin sep 15 '09
Origineel bericht van: Karin

Volgens mij helemaal niemand, Karin, of leg eens uit??

Liefs,
M
Heidelroos
Heidelroos sep 15 '09
Origineel bericht van: Karin

Euhm, waar staat iedereen?
gast
gast sep 15 '09
Wie doet dit in jullie ogen?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende