Loading...
nl

Merudi onrust is vooruitgang?

Maris1976
Maris1976 sep 15 '09
Wie ervaart dit dan allemaal als onrust? Ik heb een aantal topics doorgespit, maar ik zie ook dat mensen hier heel goed voor zichzelf kunnen opkomen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 15 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
De onrust hier op Merudi heeft volgens mij te maken,
-met het feit dat er mensen zijn die in hun faze van ontwikkeling, heel slecht hun verleden kunnen loslaten, en dat alsnog ergens willen droppen.
-doordat ze niet stilstaan bij hunzelf,en niet echt aan hunzelf willen werken, zien zij het ook daadwerkelijk nog als dat het de andere is.
Ik vermoed dat de meesten in een worsteling zitten, met hun één been in het oude, het andere in het nieuwe. Of zelfs zijn er mensen nog niet eens vertrokken naar die verandering toe.

Voor mensen die met de stroom zijn meegegaan onlangs en hun ogen gericht zijn naar het Licht, hebben mooie ervaringen.
Zij veranderingen voelen in henzelf, en zien meer mogelijkheden om te kunnen transformeren. Ze Nemen meer waar, en gaan meer begrijpen, wat en hoe en waarom de dingen zijn zoals ze zijn.
Ze worden daardoor 'gevoeliger' voor wat er bij henzelf afspeelt.

Een derde groep zit hoog en droog in de ontwikkelingsfaze, en voelt de onrust-energie wel, en het zou alleen een vat op hen kunnen hebben in die mate dat ze zich meer bewust worden en zijn, van hun eigen plek. Ze overzien in vogelvlucht een ieder, en hebben een grote mate van Liefde ontwikkeld en het contakt met de Bron is zeer groot.

Mooi gesproken Bellefleur! In welke groep zit jij?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 15 '09
Origineel bericht van: Artemis
als reactie op:
Nee dat op zich niet zo, maar ik vind het wel belangrijk dat we allemaal hetzelfde einddoel hebben. Maar als we kijken naar het tijdspad, is het dan gek om te denken dat we ook niet als te ver van elkaar zouden moeten lopen op dit moment in de tijd?

Ja inderdaad, ik vraag me weleens af, of we nu werkelijk allemaal wel op de
juiste plaats in de tijd zijn. Of ergens op het "Goddelijke plan" zoals het bedoeld is.
En is er wel een schema wat kan aangeven of we wel of niet op "schema zitten" ? !

Er is wel een schema met een deadline. Dat schema is ooit al eens lang geleden door de Maya's uitgeschreven als je de ideëen over de nieuwe tijd erop na houdt.

Tja.. .misschien zou iets meer vertrouwen in "we zijn allemaal op de juiste
plaats en juiste tijd" ook niet misstaan.

Ben ik met je eens. Maar wie heeft dit vertrouwen eigenlijk? Als ik kijk naar deze wereld heb ik het idee dat een heleboel mensen nog naar de juiste plaats moeten gaan.

En daarnaast is dit misschien wel van toepassing:

"De bron is enkel een verbindingsmethode en geen wezen zoals jij en ik.
Het weet niet wat er zich afspeelt en kan de progressie niet weten. Het zijn juist de Engelen die hier verantwoordelijk voor zijn."

Mooie zin dit. Vind het dan ook niet gek dat een heleboel engelmensen zich hiervoor verantwoordelijk voelen.
admin
admin sep 15 '09
Origineel bericht van: NiMS
-met het feit dat er mensen zijn die in hun faze van ontwikkeling, heel slecht hun verleden kunnen loslaten, en dat alsnog ergens willen droppen.
-doordat ze niet stilstaan bij hunzelf,en niet echt aan hunzelf willen werken, zien zij het ook daadwerkelijk nog als dat het de andere is.
Ik vermoed dat de meesten in een worsteling zitten, met hun één been in het oude, het andere in het nieuwe. Of zelfs zijn er mensen nog niet eens vertrokken naar die verandering toe.

Voor mensen die met de stroom zijn meegegaan onlangs en hun ogen gericht zijn naar het Licht, hebben mooie ervaringen.
Zij veranderingen voelen in henzelf, en zien meer mogelijkheden om te kunnen transformeren. Ze Nemen meer waar, en gaan meer begrijpen, wat en hoe en waarom de dingen zijn zoals ze zijn.

Een derde groep zit hoog en droog in de ontwikkelingsfaze, en voelt de onrust-energie wel, en het zou alleen een vat op hen kunnen hebben in die mate dat ze zich meer bewust worden en zijn, van hun eigen plek. Ze overzien in vogelvlucht een ieder, en hebben een grote mate van Liefde ontwikkeld en het contakt met de Bron is zeer groot.

Mooi gesproken Bellefleur! In welke groep zit jij?

3, NiMs.. anders zou ik het niet op kunnen schrijven.
admin
admin sep 15 '09
groep 1 en 2 ben ik al door gegaan.. ben jaren geleden begonnen daarmee.
nu gaat alles sneller, en het is Nu dat mensen met de stroom mee kunnen gaan.
liesanne
liesanne sep 15 '09
Ik ben de afgelopen dagen even kort langs geweest en heb bemerkt dat er allerlei discussies plaatsvinden...je kunt het onrust noemen...
Het lijkt mij niet meer dan menselijk...waarom zou het vermeden moeten worden? Het brengt m.i. zeker vooruitgang, groei en duidelijkheid met zich mee met zich mee.
Het is hier al niet anders dan in het 'gewone' leven lijkt me en het is aan ons of we ermee willen dealen of het willen uitbannen.
Wanneer je niet in staat bent om in je eigen (kleine) kring het goed te hebben (te dealen met de donkere kanten van anderen en jezelf), maar op een forum als dit vooral het positieve wilt zeggen en horen, dan klopt er volgens mij iets niet...

Persoonlijk houd ik er niet van om mensen in groepen te gaan verdelen of een fase van ontwikkeling te gaan aangeven. Wij zijn allemaal mensen op onze eigen weg, waarom zou dat benoemd moeten worden of wat heeft dat met een proces hier op Merudi te maken....
M.i. past met name bescheidenheid bij een 'spiritueel ontwikkeld persoon' (of hoe je het ook wilt noemen).....

Mens onder mensen zijn met je lichte en donkere kanten... en die hebben we nou eenmaal allemaal lijkt me...

admin
admin sep 15 '09
Een bescheiden persoon, kan iets zien, en dat weergeven.
Hoe een ander dat weer interpreteert is aan die ander.

Ben je verantwoordelijk voor elke denkpiste of indruk die iemand anders heeft bij het lezen van jouw tekst?
Over wat een ander dan denkt of voelt over wie of wat je dan zou zijn?
nee hoor.

gast
gast sep 15 '09
Gelukkig smile
Maryssa
Maryssa sep 15 '09
Quote:
Liesanne: Persoonlijk houd ik er niet van om mensen in groepen te gaan verdelen of een fase van ontwikkeling te gaan aangeven. Wij zijn allemaal mensen op onze eigen weg, waarom zou dat benoemd moeten worden of wat heeft dat met een proces hier op Merudi te maken....
M.i. past met name bescheidenheid bij een 'spiritueel ontwikkeld persoon' (of hoe je het ook wilt noemen).....

Precies daar ben ik het mee eens. Iedereen is nodig en dus is het helemaal niet van belang op te merken bij welke groep je hoort. Dat veroorzaakt alleen maar een tweedeling. Trouwens wie bepaalt waar je bij hoort? Wat zijn de criteria? Waarom vindt iemand van zichzelf dat hij/zij verder is dan een ander? Hoe weet diegene die zichzelf hoger plaatst nou wat er zich afspeelt op zielsniveau bij een ander? Waarom kunnen we niet gewoon "zijn" hier op Merudi met zn allen zonder steeds te benadrukken hoever we al zijn en hoeveel de ander nog te doen heeft?
Lena
Lena sep 15 '09

bellefleur het is jou kijk op...vermoedens..
dat je een onderscheid maakt...
maar wat zou het...
mag een ieder zij eigen pad volgen..
als je jezelf een engelmens noemt...wat voor jou belangrijk is..en je bent ziel en hebt ego...
dan zou je mensen toch niet laten...
alleen om het feit dat ze niet in de pas lopen......
Lena
Lena sep 15 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Quote:
Liesanne: Persoonlijk houd ik er niet van om mensen in groepen te gaan verdelen of een fase van ontwikkeling te gaan aangeven. Wij zijn allemaal mensen op onze eigen weg, waarom zou dat benoemd moeten worden of wat heeft dat met een proces hier op Merudi te maken....

Precies daar ben ik het mee eens. Iedereen is nodig en dus is het helemaal niet van belang op te merken bij welke groep je hoort. Dat veroorzaakt alleen maar een tweedeling. Trouwens wie bepaalt waar je bij hoort? Wat zijn de criteria? Waarom vindt iemand van zichzelf dat hij/zij verder is dan een ander? Hoe weet diegene die zichzelf hoger plaatst nou wat er zich afspeelt op zielsniveau bij een ander? Waarom kunnen we niet gewoon "zijn" hier op Merudi met zn allen zonder steeds te benadrukken hoever we al zijn en hoeveel de ander nog te doen heeft?

maryssa, wat mooi verwoord...
gewoon zijn....
Lena
Lena sep 15 '09
groep 1 en 2 ben ik al door gegaan.. ben jaren geleden begonnen daarmee.
nu gaat alles sneller, en het is Nu dat mensen met de stroom mee kunnen gaan.

is dat jou stroom of die van de persoon zelf?
Lena
Lena sep 15 '09
Origineel bericht van: NiMS
Of heeft de discussie misschien ervoor gezorgd dat de mensen die hier zijn, kritisch naar Merudi zijn gaan kijken en voor zichzelf zijn gaan bepalen, wat wil ik met Merudi, voel ik me hier prettig bij? En is het dan niet zo dat juist iets doen met dit gevoel Merudi weer verbeterd vanwege de volle aandacht die het ineens heeft gekregen in jouw bewustzijn?

Ik weet zeker dat er mensen zijn gaan afwegen om weg te gaan, een nieuw pad te kiezen of te blijven. Dat is goed om de Merudi-sleur te doorbreken en niet stil te gaan staan en ook kritisch te blijven naar wat je leest, ziet en voelt. Door er niets mee te doen, staat ook Merudi stil. En dat is toch niet wat we allemaal willen?

Iedereen heeft wel een beeld gevormd over wat er hier niet fijn is, en wel fijn is. Laten we dat nu eens delen met elkaar.

blijkbaar wordt als je er een andere mening op na houd
dit gelijk als negatief gezien.. en er gelijk gesproken wordt bah wat een negatieve sfeer
een dialoog is bijna niet meer mogelijk jammer...
Islandlady
Islandlady sep 15 '09
Volgens mij dus helemaal niet Lena. En een andere mening als negatief gezien ook niet.
Dialoog is zeker mogelijk maar het kan ook zonder mensen aan te vallen of negatief neer te zetten.
gast
gast sep 15 '09
Maar kan het ook zonder op "positieve" emoties in te spelen? Dus gewoon neutraal zonder dat dit direct gezien wordt als "negatief" omdat het niet de mening van anderen is?
Islandlady
Islandlady sep 15 '09
ja heb je helmaal gelijk in alleen wordt er naar mijn gevoel veel te veel op de persoon gespeeld en dat voelt niet goed. Kennelijk pik ik het op frown

Ieder heeft zijn eigen mening en ik denk dat ieder zijn mening gerespecteerd moet worden of je het er nu wel of niet mee eens bent. Je kunt daar over 'praten' maar speel het niet op de persoon. Dat is wat er gebeurd in mijn ogen maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd.... brilletje poetsen misschien?
admin
admin sep 15 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Quote:

Het punt is wel, dat doordàt ik voor gegaan ben op bepaalde tereinen in groei,vanuit spiritueel oogpunt gekeken,
dat er sommige mensen zijn die baat hebben bij de hulp die ik hen kan bieden, want ik sta al aan de overkant van een rivier.. waar zij nog over moeten, en die hulp gebeurd met de grootste inzet die ik kan bieden.
alsook weet ik dat zij op hun beurt weer anderen mee helpen de symbolische oever over te steken.

Ik zie reeds in de werkelijkheid hoe ze zijn, zonder die moeilijkheden.
Iets dat ze zelf ook wel weten, maar nog even niet zien. Pas als het vertrouwen in henzelf groeit.. kunnen zij makkelijker zichzelf helpen. en tot daar ben ik er onherroepelijk voor hèn.
Ik heb een enorm respect voor mensen.
Als ik dit niet had, en ook geen Liefde zou zijn voor mensen, zou ik m'n missie en m'n taak niet kunnen uitvoeren.

Toch vraag me af.. waarom anderen steeds weer aanhalen waarom er gedacht wordt dat mensen(zoals ik) zich beter voelen dan anderen. Dat gevoel ken ik niet eens..

Ik kan alleen maar zijn wie ik ben, "das iemand die iemand kan helpen" als die iemand daar open voor staat. Meer is het niet. Ik vraag niet, verlang niets.. ben alleen blij als ik zie hoe iemand op zo'n korte tijd bv, in en groei en bloei staat. En voor de rest hou ik van mensen, onvoorwaardelijk.
Islandlady
Islandlady sep 15 '09
Dat is precies wat je doet. Zonder eigenbelang maar met liefde.
Period!
gast
gast sep 15 '09
Waarom ben je aan de andere kant van de rivier? Dat is dan toch alleen maar de andere helft van het geheel! Waarom geen brug bouwen zodat beide helften verbonden worden als een geheel? En dan heeft iedereen de keus om van de brug in het water te springen of naar de overkant te gaan of te blijven waar ze zijn want er zijn er ook die van nature het als geheel zien en niet persé ergens naar toe hoeven.
admin
admin sep 15 '09
Iedereen heeft de keuze.. hoor Gast.. en een brug is een goeie! smile(kwou duim zoeken, maar stond er niet bij.)
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420