Liesanne: Persoonlijk houd ik er niet van om mensen in groepen te gaan verdelen of een fase van ontwikkeling te gaan aangeven. Wij zijn allemaal mensen op onze eigen weg, waarom zou dat benoemd moeten worden of wat heeft dat met een proces hier op Merudi te maken....
M.i. past met name bescheidenheid bij een 'spiritueel ontwikkeld persoon' (of hoe je het ook wilt noemen).....
Precies daar ben ik het mee eens. Iedereen is nodig en dus is het helemaal niet van belang op te merken bij welke groep je hoort. Dat veroorzaakt alleen maar een tweedeling. Trouwens wie bepaalt waar je bij hoort? Wat zijn de criteria? Waarom vindt iemand van zichzelf dat hij/zij verder is dan een ander? Hoe weet diegene die zichzelf hoger plaatst nou wat er zich afspeelt op zielsniveau bij een ander? Waarom kunnen we niet gewoon "zijn" hier op Merudi met zn allen zonder steeds te benadrukken hoever we al zijn en hoeveel de ander nog te doen heeft?
Het punt is wel, dat doordàt ik voor gegaan ben op bepaalde tereinen in groei,vanuit spiritueel oogpunt gekeken,
dat er sommige mensen zijn die baat hebben bij de hulp die ik hen kan bieden, want ik sta al aan de overkant van een rivier.. waar zij nog over moeten, en die hulp gebeurd met de grootste inzet die ik kan bieden.
alsook weet ik dat zij op hun beurt weer anderen mee helpen de symbolische oever over te steken.
Ik zie reeds in de werkelijkheid hoe ze zijn, zonder die moeilijkheden.
Iets dat ze zelf ook wel weten, maar nog even niet zien. Pas als het vertrouwen in henzelf groeit.. kunnen zij makkelijker zichzelf helpen. en tot daar ben ik er onherroepelijk voor hèn.
Ik heb een enorm respect voor mensen.
Als ik dit niet had, en ook geen Liefde zou zijn voor mensen, zou ik m'n missie en m'n taak niet kunnen uitvoeren.
Toch vraag me af.. waarom anderen steeds weer aanhalen waarom er gedacht wordt dat mensen(zoals ik) zich beter voelen dan anderen. Dat gevoel ken ik niet eens..
Ik kan alleen maar zijn wie ik ben, "das iemand die iemand kan helpen" als die iemand daar open voor staat. Meer is het niet. Ik vraag niet, verlang niets.. ben alleen blij als ik zie hoe iemand op zo'n korte tijd bv, in en groei en bloei staat. En voor de rest hou ik van mensen, onvoorwaardelijk.