Loading...
nl

Het verzamelpunt

admin
admin sep 13 '09
Ik las op deze twee websites het een en ander over "het verzamelpunt" dit is een punt in je energie lichaam wat zich bevindt ergens in het midden van je borstkas. Het schijnt bij stress en ziekte van locatie te veranderen, en kan dan vervolgens met een bepaalde therapie gecorrigeerd worden.

Lijkt me erg interssant om er meer van te weten. En zou er een link zijn met reiki, auralezen en evt voorwerpen bij het hart ? Misschien valt dit verzamelpunt ook wel op goedkopere manieren te corrigeren dan met dure edelstenen die zo te lezen in de therapie gebruikt worden ? !


http://www.verzamelpunt.nl/

http://www.newtreatments.org/doc/WisdomExperience/120


Delen:
admin
admin sep 13 '09
De tweede link beschrijft erover het volgende:

Het verzamelpunt is het energetisch centrum van uw lichaam. We hebben het hier over subtiele energie die in het Oosten Ch'i of levensenergie genoemd wordt. Het verzamelpunt is het centrum van het ei-vormig energetisch veld (aura) om uw lichaam.
Bij gezonde mensen hoort het in het midden op uw borst te zitten, maar het kan verschuiven door emotionele trauma's, ongelukken, medicatie, infecties, geopathische straling (aardstralen) of electromagnetische straling (draadloze telefoons, zendmasten, elektrische apparatuur) of drugs. Het verschuift in principe door alles wat door u als trauma ervaren wordt.
Wanneer het van positie verschuift, raakt u uit balans. U kijkt naar de wereld door een gekleurde bril, u krijgt minder energie, u kunt last krijgen van dwanggedachten, een zeer negatieve kijk op de wereld of u kunt ineens helemaal niet meer tegen stress (burn-out). Daarnaast heeft een verschuiving van het verzamelpunt ook fysieke effecten. Als het verzamelpunt naar boven schuift en bijvoorbeeld over uw hart komt te liggen, dan kunt u hartritmestoornissen verwachten. Als het boven uw maag of darmen komt te liggen, kunt u daar problemen verwachten. Bij mensen met chronische vermoeidheid, is het verz.punt altijd naar beneden gezakt. Bij mensen met kanker ligt het verz. punt nagenoeg altijd ver naar beneden, net boven de navel. Op het moment van overlijden zakt het verz. punt onder de navel. Bij mensen met (drugs)verslavingen zal het verzamelpunt vaak rechtsboven zitten. Het verzamelpunt kan overigens ook splitsen en dan ontstaat er een schaduw verzamelpunt. Er zijn zelfs gevallen bekend met twee schaduwen. Bij schizofrenie is er altijd sprake van twee verzamelpunten.
Door het terugzetten van het verzamelpunt op de borst komt u zowel emotioneel als fysiek weer in balans. U bekijkt de wereld weer op de neutrale manier, u staat weer stevig in uw schoenen, u heeft weer zelfvertrouwen. Oude positieve herinnering van voor het trauma kunnen ineens boven komen drijven. Daarnaast kunnen zeer veel lichamelijke klachten als sneeuw voor de zon verdwijnen en krijgt u meer energie.
Beschermengel
Beschermengel sep 13 '09

Ik heb het bij mijn favorieten gezet Artemis! ...heel interresant weer! smile
Erytrix
Erytrix sep 13 '09
De onderste, middelste en bovenste verzamelpunten van Chi in beeld + meditatie voor aweking the tan tiens...(wel even uitvergroten ik kon het anders niet lezen)

Tan Tien Chi verzamelpunt
Erytrix
Erytrix sep 13 '09
Het onderste Tan Tien punt zit iets onder je navel.

In de Inka traditie heet het energie centrum: Qosqo.
Deze bevindt zich iets boven de navel.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki