Loading...
nl

Wat ik denk over de engelmens

Petra
Petra mei 15 '10
Ik heb niet gestemd, hoewel ik wel een mening heb, wat iets anders is dan geen mening. Ik ben niet degene die voor anderen kan beoordelen of zij wel of geen engelmens zouden zijn met alle kenmerken en eigenschappen die daar bij horen. Dan zou ik immers oordelen over iets dat buiten mijn perceptie ligt en de beleving en ervaring van anderen tekort doen. In mijn ervaring en beleving kom ik geen engelmensen tegen zoals beschreven, wel mensen die aan het transformeren zijn naar een nieuw begin. Mensen die met hart en ziel in het leven staan. Een ziel die hen alles aanreikt wat zij op hun pad nodig hebben en een hart dat verteld op welke manier dat het beste te doen.
bloempje
bloempje mei 15 '10
Hoi tinne,
ja ik zie een groot ego ook als iets negatiefs, en ik ben juist niet echt egocentrisch om het maar zo te noemen. ik vind de beschrijving over de engelmens enigsinds negtief of zie ik dat verkeerd.
en je ego is toch idd de uitvoerende functie ja denk ik want die bepaalt uiteindelijk wat verstndig is in de omstandigheden lijkt mij, maar ook wat jij als engelmens aankan. want je ziel kan heel graag willen helpen, maar je moet dat met je ego ook kunnen relativeren, kan ik dat persoonlijk aan of moet ik iemand doorsturen naar een ander die dat beter kan. omdat je zelf even niet de energie of de krachten hebt want ook dat kan tijdelijk voorkomen.
daarom lijkt het mij dat je ziel ook de ego nodig heeft, maar de ziel ook de ego. en die twee zijn wel soms in strijd met elkar of zelfs met de aardse wetten.
en ja...... ik loop echt niet te koop met mijn krachten, ik pas ze toe wanneer ik voel dat het nodig is, maar meld dat niet altijd bij mensen. sommige mensen die willen er namelijk gewoon niet aan.
en ja dan heb je toch weer de ego nodig om geen strijd aan te gaan maar wel je ziel om toch zonder enige verlangens iets aan te passen voor iemand. en ja verlangen we niet allemaal naar vrede op aarde??


Veel liefs Bloempje
bloempje
bloempje mei 15 '10
Hoi Petra,
ja dat komt wel aardig overeen met mijn mening, naar de engelmens beschrijving klopt het niet, maar de rest dus wel, en juist doordat je die enorme zelfkennis hebt als engelmens zijnde zou je dus de negatieve punten niet moeten hebben, dat vind ik juist het tegenstrijdige, en ik geef juist makkelijk mijn fouten toe, ja ik baal wel van gemaakte fouten, maar toch ook ik maak ze. maar wat is nu juist de deinitie van een engelmens, want wanneer ben je dat nou en hoe weet je zeker dat je dat bent.... buiten het in jezelf kijken dan.

en ja dan nog voelt het zo ego om er dus voor uit te komen, dus pronken zal ik er niet mee zeg maar.

ik ben idd die persoon die met hart en ziel in het leven staat.
maar alles behalve opvallend.

Veel Liefs Bloempje
gast
gast mei 15 '10
Verwar ego niet met egoisme. Dit zijn twee geheel verschillende dingen. Het ego is het uitvoeringsorgaan van de geest en de ziel en vormt een drie eenhied. Bij egoisme gaat het alleen om het kleine ikje die lauter uit eigen belang handeld en zich als afgescheiden van de rest ziet. Dan is er geen spraken van een drie-een-heid tussen geest, ziel en ego.
Een groot ego betekend dus niet dat men egoistisch is maar wel een stevige aardse basis heeft.
bloempje
bloempje mei 15 '10
Hoi gast,

nou ja zo bekeken.... is dat ego er dan wel duidelijk smile
maar dan is er toch met de drieeenheid ook een ziel bij een engelmens toch?

de ziel is toch datgene wat voor het gevoel zorgt? of is dat niet zo?
want een engelmens voelt wel degelijk indien ik er zelf een ben dan.....
sorry voor mijn vragen, is puur uit belangstelling smile

Liefs Bianca
gast
gast mei 16 '10
Nog even een kleine aanvulling; het kan ook een twee eenhied zijn. Want bij wie geest en ziel een geworden zijn (hoofd en hart) is het dus een twee-eenheid.

Je ziel zou je kunnen zien als jou individuele non-materiele lichaam. Je individuele energie lichaam zeg maar, die in je leven opgebouwd wordt net als dat je ego in je leven opgebouwd wordt. De geest is onderdeel van het collectieve energielichaam (van het universum).
Als de ziel verenigd is met de geest dan is dat dus de eenheid die samen met het ego een twee-eenheid vormt. Het ego kun je zien als het vervoermiddel van het energie lichaam dat de bestuurder is op het moment dat het kleine ikje niet meer regeert. Het is dus niet zo dat je zonder dit ego op aarde kunt leven. Want het energie lichaam heeft in deze materie het ego nodig om te manifesteren. Het is dus niet de ziel die ons doet leven in de materie maar het ego.
Maar dit is mijn inzicht op dit moment. Geloof er dus niets van tenzij je het zelf zo ervaren hebt.
admin
admin mei 16 '10
Dat vind ik toch wel even verdomde mooi neergezet Gast.
Moeilijk maar mooi.
Dit is zeker het overdenken waard.
bloempje
bloempje mei 16 '10
maar als ziel en geest 1 geworden zijn.... wat is het dan geworden? want op zich kan het kloppen, maar is het niet zo dat ze beiden gewoon functioneren op 1 lijn? want wanneer het bijvoorbeeld ineens onmogelijk is (door ongeluk of andere invloeden dat je toch beiden weer scheidt omdat je dan juist wel even aan jezelf moet denken. dan scheiden geest en ziel zich dan weer of zijn ze er beiden nog en functioneren als 1?
lastige vraag misschien smileoverigens kan ik me er wel een voorstelling bij maken hoor gast smileen het ego is me nu ook duidelijker, ik dacht bij ego alleen aan de negatieve vorm van ego, dus daar ligt de fout.

Liefs Bloempje
admin
admin mei 18 '10
Ik denk dat het denken verbonden is met het ego en vise versa,
Maar soms zit me dat denken danig in de weg, en kan ik niet de essentie pakken, via het denken, het denken oordeelt
Wanneer ik dan naar de stilte in mijn hart ga dan hoef ik geen afgerond beeld te maken omdat daar alleen zijn is.
Verder dan mijn eigen harts afstemming dus ontwikkeling van mijn ziel zal ik alleen nooit kunnen gaan daar heb ik geleidegeesten voor nodig, om me op te trekken naar een ander niveau van afstemming.
Met alle respekt voor ieder ander denkend mens, kan ik juist meer zonder het denken en ego dus ik laat dat los omdat het nooit in mijn geval op reis kan gaan het wil altijd een vorm bedenken die beperkt, na iedere vorm, komt weer een nieuwe vorm en ga zo maar door er komt geen eind aan.
En nooit is het vrij het is een beperking van jezelf.
Wees vrij in je hart en voel de zuivere stilte in je hart dan vallen alle grenzen weg en zijn discussies zinloos dan kom je bij je echte kern van zijn die heeft geen plaatje geen vorm die is wat het is, tegelijkertijd valt ook de grens en scheiding weg tussen mensen....daar ben je 1 met elkaar in voelen en zijn er is vrede en harmonie in deze ruimte begrijpen en liefde....
Er is alleen maar zijn zonder bijzaken die verstoringen geven.
En zelfs nu ik dit schrijf kan ik niet weergeven met mijn verstand wat er is, ik doe er altijd te kort aan, het is nooit te pakken met verstand, verstand wijst aan... en er zijn... is ervaren los van denken en ego.


Ik wens jullie alle de ervaring toe van de stilte in ieders hart

liefs van Bea
admin
admin mei 18 '10
Origineel bericht van: Bea
En zelfs nu ik dit schrijf kan ik niet weergeven met mijn verstand wat er is, ik doe er altijd te kort aan, het is nooit te pakken met verstand, verstand wijst aan... en er zijn... is ervaren los van denken en ego.


Ik wens jullie alle de ervaring toe van de stilte in ieders hart

liefs van Bea



Wie het ervaart, (h) erkent je/het! wink
admin
admin mei 18 '10
Lieve Tinne bedankt voor je reactie ik ben er erg blij mee...je weet zelf waarom.

knuffel van Bea
bloempje
bloempje mei 18 '10
in dat geval....ja heerlijk die stilte zonder onderbrekingen van gedachten, zonder blokkades, het is een tijdje terug voor mij dat gevoelt te hebben, afgelopen 6 jaar is er weinig van meditatie gekomen, waardoor ik die stilte nooit meer heb kunnen ervaren, terwijl ik voordat ik zwanger was juist dagelijks mediteerde, in een van mijn meditaties heb ik mijn huidige zoontje ontmoet(wel een grotere versie dan:) ) daar heb ik mee gepraat en heb te kennen gegeven dat een nieuwetijdskindje zeer welkom was, en nu ik het allemaal zo gezien heb weet ik dat ik gekregen heb waarvan ik aangegeven heb dat het welkom is.
ik denk dat het nu dan dus ook de tijd weer is om meer terug te gaan mediteren, en hem meenemen in de meditatie om elkaar weer te zien. ik mis de gesprekken vooraf die ik gehad heb. ik heb dus wel die stilte ervaren ook, ik ben vroeger in mijn hart gekropen, heerlijk was dat en er was geen moeten zoals in het dagelijks leven. ik denk ook dat de boodschap van mijn oma ook eigenlijk heel duidelijk was, ik moet weer de rust gaan zoeken in mijn hart dan komt alles vanzelf weer goed en gaan de zorgen ook vanzelf weer weg. en kunnen de problemen allemaal opgelost worden.
bedankt voor je uitleg, deze maakt een hoop voor mijn gevoel duidelijk. ik ben allen bezig momenteel om er voor te zorgen dat wensen uit gaan komen en niet bezig met mijn zijn, het waarom ik op deze planeet ben, maar moet gewoon mijn gidsen weer eens opzoeken. dus ook gewoon genieten zoals mijn oma zei.
ik moet in iedergeval gewoon ook gaan genieten van het hier en nu, helpen waar ik kan en dan boven alles mezelf weer eens inpakken. heb dat vroeger vaak gedaan en doe dat maar weer eens en dan opnieuw leren dat het zonder voorwaarden moet het moet niet nu of straks het kan altijd:)
dus denke aan de kant en gewoon laten gaan.

Veel liefs Bloempje
die dus veel te veel denkt ondanks het handelen uit je hart.
Nathalie
Nathalie jan 13 '11
hi, Ik weet het niet, maar mn gevoel zegt wel dat de Engelmens zuiver is !
Mimosa
Mimosa jan 14 '11
Ik heb nee gestemd.
Raida
Raida jan 27 '11
ik heb nee gestemd, een engelmens staat direct in contact met de bron maar heeft ook nog steeds een eigen wil, ze zullen het niet snel "verknoeien" omdat ze gewoon beter weten en niet van hun doel kunnen afwijken maar ze kunnen ook wel eens nee zeggen, waardoor dat doel ze hebben gewoon iets of wat opgeschoven wordt, uitstel is immers geen afstel.

En de engelmens heeft wel degelijk een ziel! Daar ben ik 100% van overtuigd, geen enkel lichaam kan leven zonder ziel...
Ariel
Ariel feb 2 '11
Ik had ja geantwoord ,maar nu lees ik het bericht van Raida en denk ja natuurlijk als engelen een eigen wil hebben hebben engelmensen dit ook.
Als engelen namelijk geen eigen mening hebben zouden de gevallen engelen ook niet bestaan.

Dus eigenlijk toch maar in nee veranderen.
BezieldEngelmens
BezieldEngelmens feb 2 '11
Ik ben vandaag in contact gekomen met het begrip engelmens via deze site, en las een paar citaten:

'Als de ziel in harmonie is met al wat is, dan verdwijnt hij toch in de bron? Is een afsplitsing nog mogelijk wanneer hij in harmonie is met de bron?'
_________________________

'Ik denk niet dat hij daarin kan verdwijnen. Ik denk eerder dat de frequentie waarin ze zich dan bevinden gelijk is, waardoor diegene dus dingen kunnen weten die van de bron afkomstig zijn. Via de ziel. Een zielsverbintenis.'
_________________________

Mijn idee is dat de engelmens geen eigen ziel heeft, maar een zielsverbintenis heeft met de bron, en daardoor in feite toch een zeer bezield mens is.

Mijn eigen verlangens (vanuit de ziel), dus: wensen, voorkeuren, afkeuren en capaciteiten herken ik dan ook als zijnde niet van mezelf, maar overeenkomend met het grote geheel.

Trouwens: zeer bedankt voor deze info over de engelmens, ik zat net in een impasse, en kan hiermee weer verder!
BezieldEngelmens
BezieldEngelmens feb 2 '11
IK heb JA gestemd, maar bij nader inzien moet ik zeggen dat ik best wel eens eigen Wensen, Voorkeuren, Afkeuren en Capaciteiten heb, maar in de praktijk blijk ik daar niks maar dan ook helemaal niks mee te kunnen. Zolang ze niet in overeenstemming zijn met het grote geheel - en dus alleen maar deel van mijn ego - kan ik vreselijk m'n best doen maar er komt niks van terecht. Pas als iets in overeenstemming is met mijn ziel, ontstaat er synchroniciteit en verschijnt het als vanuit het 'niets' op mijn pad.

Wat ik hier voel is alleen maar een verwarring van terminologie, over: wat is de ziel, wat is de geest, wat is de bron, wat is onze blauwdruk? Naar mijn idee worden er verschillende woorden gebruikt, maar men bedoelt toch hetzelfde.
Als je mij bijvoorbeeld zou vragen waar ik eigen Wensen, Voorkeuren, Afkeuren en Capaciteiten zou onderbrengen zou ik zeggen: bij emoties. Om het nog wat verwarrender te maken ;-)
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 2 '11
Origineel bericht van: BezieldEngelmens
... ik best wel eens eigen Wensen, Voorkeuren, Afkeuren en Capaciteiten heb, maar in de praktijk blijk ik daar niks maar dan ook helemaal niks mee te kunnen. Zolang ze niet in overeenstemming zijn met het grote geheel - en dus alleen maar deel van mijn ego - kan ik vreselijk m'n best doen maar er komt niks van terecht.


Mooi uitgelegd hoe dit voor jou is. Als je ze wel hebt, maar ze niet gemanifesteerd worden in het hier en nu, heb je ze dan wel eigenlijk, of denk je alleen maar dat ze je hebt? Is de realiteit niet gewoon dat je ze niet hebt en het daarom ook steeds het grote geheel volgt?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki