ik heb nee gestemd,
in mijn ogen is het namelijk zo dat je een ziel nodig hebt om te leven. ik leef vanuit mijn gevoel dat aangestuurd wordt door mijn ziel, en daar komt bij mij weinig verstand bij kijken tot ergernis van mijn man die wél een enorm ego heeft. ik heb weinig wensen, aan de ene kant pas ik perfect in het engelmens type, maar anderzijds heb ik dus niet dat enorme ego waarover wordt gesproken.
ik ben van mening dat je dus een ziel nodig hebt als aardling zijnde om de dingen van hogerhand te kunnen ontvangen, maar ook de dingen van andere mensen die kun je alleen ontvangen met een ziel. de ziel heeft overigens ook wensen, maar dat ijn voornamelijk wensen ten goede van anderen. er zijn practisch geen dingen die ik voor mezelf ben. een engelmens is iemand die leeft in het belang van anderen. andere mensen hebben de engelmens nodig om tot inzicht te komen. en de engelmens werkt zonder eigenbelang, maar de engelmens koopt ook wel dingen omdat ze het leuk vind, en de engelmens sluit zichzelf ook af en toe even af voor het negatieve om zelf tot rust te komen. en ook de engelmens heeft een mening over dingen zodat ze het verschil tussen goed en kwaad kan verduidelijken. maar een engelmens veroordeelt dus niet, maar oordeelt wel..... want de engelmens oordeelt of je de hulp die zij kan bieden nodig hebt.
maar even heel simpel..... ook een engelmens heeft als kind wel eens boos gedaan omdat het iets niet kreeg toch??? zonder ziel wordt je ook niet boos lijkt mij want een ziel voedt de emotie.
dus ja ik herken mezelf wat betrefd handelen en doen in een engelmens, en zo weet ik dat er nog meer zijn..... maar ze hebben echt allemaal een ziel. wat engelmensen alleen wel als enige hebben is de mogelijkheid om zich dusdanig af te sluiten dat de ziel niet gezien kan worden door anderen.
wat ik overigens niet snap is dat je een enorm ego kan hebben als engelmens, en grootheidswaanzin, gevoelloos zouden zijn, alles denken te weten, ik denk dat juist je ziel alles zou weten, en ik herken mezelf dus absoluut niet in de "herkenningspunten" van de engelmens maar wel in de gaven van de engelmens.
maar goed ik kan het dus hardstikke fout hebben. en zou graag hier toch wat feedback op krijgen. ik ben me namelijk juist bewust van het feit dat je ook als engelmens iets fout kan hebben door handelen vanuit het verstand ipv de ziel. en hoe kan iemand zonder ziel nou iemand helpen????bijv.
veel liefs bianca die op dit forum de afgelopen tijd veel geleerd heeft. ondanks dat ik ergens dus een hoop al wel wist maar niet bewust wist. nu weet ik bijvoorbeeld dat ik idd in glossolalie zing, maar ook wel eens spreek, niet bewust, dus ergens moet het vandaan komen. en of we dat nu god noemen of juist een eenheid of de bron.... ik denk dat we allemaal hetzelfde bedoelen.toch??
heel veel liefs Bianca
die geen boze discussie wenst te voeren maar graag discuseert over dingen om geamelijk tot inzicht te komen.