Loading...
nl

Wat ik denk over de engelmens

admin
admin sep 14 '09
Origineel bericht van: Lena
je vult wel alles heel makkelijk in
maar goed dat is ook een mening...

Bart vult niet makkelijk in, het is dat het zo overkomt en je komt niet to the point. Dat maakt het allemaal wat vaag en niet helemaal zuiver.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
emmisch - nederlands of nederlands - emmisch?

Ik denk dat allebei wel handig is smile.
Cialara
Cialara sep 14 '09
Ik heb uiteindelijk toch ook gestemd, na de vele lezingen van eenieder hier te hebben gelezen.

Ik heb geen mening, en het maakt me ook niet uit of het wel of niet zo is.

Ik vind een ziel een te complex iets om het zomaar even te abstraheren en in een schema te plaatsen, en buiten dat vind ik het niet belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind is ons contact met de Bron of God of hoe je het ook wilt noemen. Wat ik ook belangrijk vind is onze taak, waarvoor zijn wij hier. En of ik daar nu een ziel voor nodig heb of niet, vind ik niet belangrijk.

Wat ik nu vooral opmerk is helaas een wat mindere sfeer op het forum door deze discussie, en dat vind ik erg jammer.
Lena
Lena sep 15 '09
Origineel bericht van: Larapinta

Bart vult niet makkelijk in, het is dat het zo overkomt en je komt niet to the point. Dat maakt het allemaal wat vaag en niet helemaal zuiver.

dat is dan jou oordeel...
voor mij was het wel zuiver....
admin
admin sep 15 '09
Origineel bericht van: Larapinta

dat is dan jou oordeel...
voor mij was het wel zuiver....

Ik ga hier maar niet op in, Lena, ik vind je erg eenzijdig en echt niet zuiver. Je kijkt op het ogenblik niet naar de mens achter de schrijver, maar je gaat onberekenbaar op andermans gevoelens in , en daar heb ik eigenlijk een beetje genoeg van. Sorry. Ik laat het hierbij.
gast
gast sep 15 '09
Waarom zou het voor Lena niet zuiver zijn geweest. Het was toch haar gevoel die ze met ons deelde!
gast
gast sep 15 '09
Hate the sin not the sinner......
admin
admin sep 15 '09
@ gast - een mening had ik niet erg gevonden, maar dit was een behoorlijke terechtwijzing, en ik heb daar genoeg van. Het gaat dan nergens meer over!!
gast
gast sep 15 '09
Sorrie maar ik snap het punt nog steeds niet en zeker snap ik het niet dat mensen zich er zo druk over kunnen maken. Maar dat zal wel aan mij liggen wink
admin
admin sep 15 '09
Ik maak me er niet druk over, maar het is iets wat me opvalt en aangezien het me triggert, reageer ik erop. That's all.

Liefs,
M
liesanne
liesanne sep 15 '09
Origineel bericht van: gast
Hate the sin not the sinner......

mooi....
admin
admin sep 17 '09
Over impulsiviteit gesproken...

heb toch maar JA gestemd..Ik kon niet anders..

28% vind ik trouwens meer dan ik had verwacht !
admin
admin sep 17 '09
sorry dat laaste mag er zeker niet bijstaan?
earthchild
earthchild sep 17 '09
Sorry kom net kijken maar voel een ietsiepietsie kouwe wind hier waaien. Lieve mensen heb respect voor elkaars meningen. Iedereen heeft zijn/haar eigen waarheid. Dat is ieders goed recht. Ons door God gegeven.

Heel heel heel veel liefde en licht
Thea
gast
gast sep 17 '09
Haha, een fris windje kan verkwikkend werken smile
earthchild
earthchild sep 17 '09
Mee eens :-)
Aislin
Aislin apr 29 '10
Ik heb weet niet gestemd, maar zou toch eerder op 'nee' stemmen uiteindelijk.
Het is voor mij een beetje moeilijk om erover te oordelen, omdat ik eigenlijk bar weinig weet over engelmensen.
Maar hoe dan ook, ik kan me niet voorstellen dat er iemand die op deze wereld leeft, geen eigen voorkeuren e.d. heeft. Dan zou diegene geen eigen identiteit hebben en dan zou je denk ik een heel chaotisch leven leiden. Niets maakt je uit.

Of ben ik nu heel dom met deze opmerking? Beetje simplistisch maybe..
Sorry als ik het verkeerd heb maar weet er het fijne niet van dus miss fout als ik erop reageer. But that's my opinion so far wink
Lena
Lena mei 2 '10
nee hoor wink
dat is hoe jij er tegen aan kijkt...
bloempje
bloempje mei 15 '10
ik heb nee gestemd,
in mijn ogen is het namelijk zo dat je een ziel nodig hebt om te leven. ik leef vanuit mijn gevoel dat aangestuurd wordt door mijn ziel, en daar komt bij mij weinig verstand bij kijken tot ergernis van mijn man die wél een enorm ego heeft. ik heb weinig wensen, aan de ene kant pas ik perfect in het engelmens type, maar anderzijds heb ik dus niet dat enorme ego waarover wordt gesproken.
ik ben van mening dat je dus een ziel nodig hebt als aardling zijnde om de dingen van hogerhand te kunnen ontvangen, maar ook de dingen van andere mensen die kun je alleen ontvangen met een ziel. de ziel heeft overigens ook wensen, maar dat ijn voornamelijk wensen ten goede van anderen. er zijn practisch geen dingen die ik voor mezelf ben. een engelmens is iemand die leeft in het belang van anderen. andere mensen hebben de engelmens nodig om tot inzicht te komen. en de engelmens werkt zonder eigenbelang, maar de engelmens koopt ook wel dingen omdat ze het leuk vind, en de engelmens sluit zichzelf ook af en toe even af voor het negatieve om zelf tot rust te komen. en ook de engelmens heeft een mening over dingen zodat ze het verschil tussen goed en kwaad kan verduidelijken. maar een engelmens veroordeelt dus niet, maar oordeelt wel..... want de engelmens oordeelt of je de hulp die zij kan bieden nodig hebt.
maar even heel simpel..... ook een engelmens heeft als kind wel eens boos gedaan omdat het iets niet kreeg toch??? zonder ziel wordt je ook niet boos lijkt mij want een ziel voedt de emotie.
dus ja ik herken mezelf wat betrefd handelen en doen in een engelmens, en zo weet ik dat er nog meer zijn..... maar ze hebben echt allemaal een ziel. wat engelmensen alleen wel als enige hebben is de mogelijkheid om zich dusdanig af te sluiten dat de ziel niet gezien kan worden door anderen.
wat ik overigens niet snap is dat je een enorm ego kan hebben als engelmens, en grootheidswaanzin, gevoelloos zouden zijn, alles denken te weten, ik denk dat juist je ziel alles zou weten, en ik herken mezelf dus absoluut niet in de "herkenningspunten" van de engelmens maar wel in de gaven van de engelmens.
maar goed ik kan het dus hardstikke fout hebben. en zou graag hier toch wat feedback op krijgen. ik ben me namelijk juist bewust van het feit dat je ook als engelmens iets fout kan hebben door handelen vanuit het verstand ipv de ziel. en hoe kan iemand zonder ziel nou iemand helpen????bijv.

veel liefs bianca die op dit forum de afgelopen tijd veel geleerd heeft. ondanks dat ik ergens dus een hoop al wel wist maar niet bewust wist. nu weet ik bijvoorbeeld dat ik idd in glossolalie zing, maar ook wel eens spreek, niet bewust, dus ergens moet het vandaan komen. en of we dat nu god noemen of juist een eenheid of de bron.... ik denk dat we allemaal hetzelfde bedoelen.toch??

heel veel liefs Bianca
die geen boze discussie wenst te voeren maar graag discuseert over dingen om geamelijk tot inzicht te komen.
admin
admin mei 15 '10
Bianca je bent een schitterende lieverd.
Wat het ego van de engelmens betreft.. het zou een mooi nieuw topic kunnen zijn.
Wat betekent het ego van de engelmens. Voor mij persoonlijk als engelmenszijnde is m'n ego gewoon de uitvoerende energie
en het is belangrijk dat dit een heel stevige basis heeft, want ik ben niets als m'n ego een flauw halfverwelkt kasplantje is,
of een dun niet goed geworteld boompje dat zo kan omwaaien bij de minste storm.
Tenminste zo zie ik het, vandaar dat het ego heel stevig mag zijn, en das inderdaad een verschil met een "groot ego" (lees macho-gedrag) waar ik ook niet zo van hou.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420