Loading...
nl

Wat ik denk over de engelmens

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 13 '09
Origineel bericht van: gast
Wordt het ego misschien ook gevoed door de ziel?

Ja want het ego zit in de geest, en de geest wordt aangestuurd door de ziel. Overigens niet zoals jij geest ziet, maar zoals ik de geest zie:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/3_2_de%20opbouw%20van%20de%20geest.htm
admin
admin sep 13 '09
Is goed, Helma.
Helma
Helma sep 13 '09
Huh? Ik hoef geen gelijk, geen goedkeuring. Ik plaatste alleen mijn mening, that's all.
Lena
Lena sep 13 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Larapinta
wat is het dan wat spreekt....

Lena, gast heeft gezegd dat ze dat niet weet, dus waarom daarover doorvragen????

Liefs,
M

dan heb je niet goed gelezen of begrepen,
bellefleur heeft het praten van ziel tot ziel
gast schreef wat als je nu geen ziel hebt?
mijn opmerking is tevens een vraag wat is het dan wat spreekt?
en waarom niet doorvragen ik vraag heel veel hier...en niet voor niets
ik kijk ik leer door vragen....

Nee, ik heb het wel goed gelezen en begrepen! Gast zei Ik zou het niet weten, Lena. waarop jij daarna meteen weer een vraag stelt!!!Wat is het dan wat spreekt ... Ze zei al, ik weet het niet, dus daarom waarom daarover doorvragen!
Stel anders je vraag gericht aan iemand, en niet los onder een tekst die iemand heeft geschreven ....

als je goed gelezen hebt was mijn vraag op reactie van gast ....ik weet het niet
en waarom zou ik geen nieuwe vraag mogen stellen? wat is het dan wat spreekt?
omdat jij dat vindt?
admin
admin sep 13 '09
Nee Lena, niet omdat ik dat vind, omdat het mij opviel, reageerde ik erop.
Maar ik hou hier beter mijn mond, want ik wil geen ruzie of discussie ...
Het spijt me als ik je heb gekwetst met mijn woorden.
Lena
Lena sep 13 '09
het maakt niet uit..als jou wat opviel,dat kan....
maar mij viel ook iets op vandaar een nieuwe vraag
gast
gast sep 13 '09
Origineel bericht van: NiMS

Ja want het ego zit in de geest, en de geest wordt aangestuurd door de ziel. Overigens niet zoals jij geest ziet, maar zoals ik de geest zie:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/3_2_de%20opbouw%20van%20de%20geest.htm

Maar het ego kan dus ook door de geest gevoed worden.
gast
gast sep 13 '09
wat is het dan wat spreekt....

Ik kan alleen speculeren, want ik weet het zelf niet. Maar doen we dat stiekem allemaal niet wink
Lena
Lena sep 13 '09
speculeren .... waarheid...ja natuurlijk doen we dat,maar doen we dat niet over alles in het leven? immers hebben wij niet allemaal onze eigen waarheid en overtuiging in ons?
en wat is die waarheid dan...?

voor mij is en blijft het een boeiende vraag...
wat is het dat jou laat praten...of wat is het wat spreekt?
waar komt het vandaan.?
voor mijn gevoel wat ik al aangaf..
even los van denken en ego dat maakt het allemaal veel te ingewikkeld en het gaat hier niet over ik...
wat blijft erover?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 13 '09

Het ego is onderdeel van de geest, dus ja absoluut dat het er door gevoed wordt. Maar omdat de ziel ook de geest aan stuurt, wordt het ego ook gevoed door de ziel.
gast
gast sep 14 '09

Het ego is onderdeel van de geest, dus ja absoluut dat het er door gevoed wordt. Maar omdat de ziel ook de geest aan stuurt, wordt het ego ook gevoed door de ziel.

Maar als er dan, net als je zegt bij de engelmens, geen ziel is is het dan alleen de geest die aanstuurd of kan die geest dat niet en heeft het iets buiten zichzelf nodig die aanstuurd?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Wat bedoel je precies met aansturen? Is het niet mogelijk dat het Ego ook zonder aansturing kan functioneren?
gast
gast sep 14 '09
Jij hebt het over de ziel die de geest aan stuurd, toch.
admin
admin sep 14 '09
Origineel bericht van: Helma
Huh? Ik hoef geen gelijk, geen goedkeuring. Ik plaatste alleen mijn mening, that's all.

Alleen? Nee je plaatste het met een quote van mij. En je zei : "mag ik even wat zeggen.. En daarop zei ik " is goed , Helma. "

admin
admin sep 14 '09
Wat bedoel je precies met aansturen? Is het niet mogelijk dat het Ego ook zonder aansturing kan functioneren?

Dat is niet mogelijk. Alhoewel het wel lijkt alsof dat het Ego autonoom kan zijn. En dat zal het Ego zelf ook wel 'denken'.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Jij hebt het over de ziel die de geest aan stuurd, toch.

Ja dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat de geest ook niet zichzelf kan sturen, of dat het lichaam de geest beinvloedt.

Als de ziel namelijk de geest volledig kon aansturen, dan was iedereen hier tenminste zichzelf. Maar zoals we allen weten, zijn in deze wereld een heleboel mensen die niet zichzelf zijn en is dus de aansturing van de ziel naar de geest, verstoord.
Helma
Helma sep 14 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Helma

Alleen? Nee je plaatste het met een quote van mij. En je zei : "mag ik even wat zeggen.. En daarop zei ik " is goed , Helma. "

Omdat met name jouw stukje over de vele woorden ging, haalde ik dat aan, omdat ik het gevoel kreeg dat er zoveel woorden nodig zijn om de ziel te verduidelijken. Dat ik toevallig jou aanhaalde is niet bewust gedaan en misschien dom, maar het lag niet in mijn bedoeling om een dergelijke defensieve reactie van jou uit te lokken. Ik had ieder ander aan kunnen halen, maar het was niet persoonlijk richting jou bedoeld.

Excuses als je dat wel zo oppakte. Ik mengde me in een gesprek waar ik niks in te zoeken had.
Lena
Lena sep 14 '09
@helma Ik mengde me in een gesprek waar ik niks in te zoeken had.

nee hoor vond het wel duidelijk wat je zei wink
Lena
Lena sep 14 '09

Ja, antwoorden komen vanzelf.
Enkele woorden zijn voldoende..

Zielen ontmoeten elkaar in Liefde.
omdat zielen elkaar begrijpen.
Ik ben ziel.. een engelmens is een ziel.

Doch het ego wil zich eveneens uidrukken,
en dat is een heel ander gesprek.

maar heeft de engelmens nu een ziel of niet?
Lena
Lena sep 14 '09

Dat is niet mogelijk. Alhoewel het wel lijkt alsof dat het Ego autonoom kan zijn. En dat zal het Ego zelf ook wel 'denken'.

ik denk wel dat het ego los kan functioneren...zeker als die de overhand heeft.. wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420