Loading...
nl

Wat ik denk over de engelmens

admin
admin sep 12 '09
Je kunt het inderdaad anders bekijken: denk wel dat de mens een ziel heeft .. je bent niet zonder wensen of een eigen wil.. een mens kan overwinnen en evolueert, dus overstijgt alles wat ook vanuit die Bron komt (wat er allemaal in de wereld leeft) .. waarom dan geen ziel? Je ervaart, voelt, vergaart om uiteindelijk helemaal in overeenstemming met die Bron te komen .. elk mensenleven draagt daartoe bij om dit te polijsten?

site:http://www.de-spirituele-hulplijn.nl
Wat is de ziel? De ziel is datgene wat het lichaam verlaat bij het sterven en overgaat naar de lichtwereld of de hemel. Daar wordt het opgewacht door familie en vrienden en daar kan het herstellen van de mogelijk negatieve ervaringen op aarde. Maar wat doet de ziel eigenlijk op aarde? De ziel wil ervaringen opdoen en de ziel wil leren. Alvorens de ziel naar aarde vertrekt, spreekt het dan ook met de aartsengelen af wat de opdracht wordt. Deze opdracht zult u echter vergeten zodra u geboren bent. In uw leven zult u er achter moeten komen. De ziel heeft ook een stem, al is die maar heel zacht. Maar u kunt hem horen via meditatie, dromen, en door diep in u zelf te kijken en goed te voelen.
admin
admin sep 12 '09
ja maar Bart, dat is ook maar een 'visie' neergeschreven van iemand anders. Zodoende zet je een visie van de ene neer om de andere zijn visie te weerleggen.
Ik vind het fijn dat mensen vanuit hun ziel spreken over de ervaring van hun ziel. Op die manier komen we ver in het inzicht over ziel.

Dus tijd om ziels te praten. En je daarin uit te drukken.
admin
admin sep 12 '09
Hier staan allemaal visies Belle, ik heb het neergezet omdat het overeenkomt met mijn eigen gedachten. Waarom zou je een visie die overeenkomt met je eigen gedachten niet mogen kopiëren om een andere visie te weerleggen? Het blijft uiteindelijk ook een visie hierop.

Het is net als een ruwe diamant. in de kern is deze mooi. Dat is de ziel. Door fijnslijpen komt er die uiteindelijke perfecte vorm. Door werk wordt hij ontdaan van zijn ruwheid. Ruw kun je niet zien wat hij kan worden, maar het zit er toch in. Zo is het ook met de ziel: deze is Goddelijk, vrij van oordelen enz., maar je moet eraan werken om in overeenstemming te komen met het signaal wat constant is. Je stemt je af met heel je wezen.
Divine
Divine sep 12 '09
Ik denk dat we hier wel een mening over kunnen hebben, maar dat onze meningen nooit volledig waar zijn, omdat de waarheid veel groter is dan wij kunnen bevatten. Ook als wij iets doorkrijgen van hogeraf (over wat de ziel zou zijn enzo), kunnen we dit niet volledig als waarheid omschrijven in onze 'beperkte' taal.
Ik denk daarom ook dat elke definitie, die welk mens dan ook beschrijft, alleen maar een beperkte interpretatie is van de veel te grote informatie van hogeraf.
admin
admin sep 12 '09
Origineel bericht van: Bart
Hier staan allemaal visies Belle, ik heb het neergezet omdat het overeenkomt met mijn eigen gedachten. Waarom zou je een visie die overeenkomt met je eigen gedachten niet mogen kopiëren om een andere visie te weerleggen? Het blijft uiteindelijk ook een visie hierop.

Alles mag, he Bart. wink

Ik zou wel graag op zielenniveau willen communiceren met anderen.
gast
gast sep 12 '09
Origineel bericht van: Divine
Ik denk dat we hier wel een mening over kunnen hebben, maar dat onze meningen nooit volledig waar zijn, omdat de waarheid veel groter is dan wij kunnen bevatten. Ook als wij iets doorkrijgen van hogeraf (over wat de ziel zou zijn enzo), kunnen we dit niet volledig als waarheid omschrijven in onze 'beperkte' taal.
Ik denk daarom ook dat elke definitie, die welk mens dan ook beschrijft, alleen maar een beperkte interpretatie is van de veel te grote informatie van hogeraf.

Ja dit is zeer zeker het geval ja.
Natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening erop na houden en alle meningen bij elkaar zouden misschien een wat duidelijker beeld van de waarheid kunnen geven dan één enkele.
Helaas vind ik het jammer dat er toch steeds geprobeerd wordt om de mening van een ander te weerleggen alsof die niet de juiste zou zijn. Geen één mening/visie van wie dan ook is de volle waarheid!
admin
admin sep 12 '09
Is zeker waar Divine en gast .. dat is ook mijn bedoeling .. een stukje geven zoals ik het zie, en zeker niet om aan te geven dat ik alle wijsheid in pacht heb.
admin
admin sep 12 '09
Niemand heeft wijsheid in pacht als je het over de Ziel hebt. Elke Ziel lijkt mij uniek en kan je dan ook geen definitie geven. Dat is ook niet de bedoeling bij een Ziel. Een Ziel is voor mij onvoorwaardelijk en ondefiniëerbaar.

Liefs,
M
admin
admin sep 12 '09
Lieverds.... laat je zielen nu aan het woord! Jullie laten steeds jullie denken aan het woord.
smile

Die vertelt over de ziel.

Ik wens een gesprek van ziel tot ziel, met wie ik dat samen kan doen.. geef me maar een berichtje. M'n ziel nodigt jou ziel uit. En dit is geen grap. Integendeel.

veel liefs
Bellefleur
Begrip
Begrip sep 12 '09
hoi bellefleur,

hoe praat je van ziel tot ziel laughhaha

xxx

ik wil dit wel doen als ik weet hoe dit moet tenminste
admin
admin sep 12 '09
Van Ziel tot Ziel praat je vanuit je Innerlijk,,,, is mijn gevoel blush

Liefs,
M
Lena
Lena sep 12 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Lieverds.... laat je zielen nu aan het woord! Jullie laten steeds jullie denken aan het woord.
smile

Ik wens een gesprek van ziel tot ziel, met wie ik dat samen kan doen.. geef me maar een berichtje. M'n ziel nodigt jou ziel uit. En dit is geen grap. Integendeel.

veel liefs
Bellefleur

alleen geeft jou ziel ook niet altijd antwooord wink
admin
admin sep 12 '09
Origineel bericht van: Lena

nee alleen niet, daarom graag een ander ziel om mee te converseren.
admin
admin sep 12 '09
Origineel bericht van: Ilse
hoi bellefleur,

hoe praat je van ziel tot ziel laughhaha

xxx

ik wil dit wel doen als ik weet hoe dit moet tenminste

He wat lief van je Ilse. grin
Lena
Lena sep 12 '09
Origineel bericht van: Lena

nee alleen niet, daarom graag een ander ziel om mee te converseren.

wanneer gebeurd dit dan praten van ziel tot ziel?
volgens mij praat ik hier gewoon altijd van ziel tot ziel... crazy
admin
admin sep 12 '09
smile

veel liefs
Bellefleur

Hoi Belle,

Ik heb dit berichtje een paar keer aan me voorbij laten gaan en weet niet goed wat ik ervan moet denken .. is hetgeen wat een ander schrijft ineens niet meer vanuit de ziel, maar vanuit het denken?

Kun jij niet meer voldoende aansluiten op wat een ander schrijft, maar "verwacht" je van andere mensen.

Knuffel,
Bart
admin
admin sep 12 '09
Origineel bericht van: Bart
Je kunt het inderdaad anders bekijken: denk wel dat de mens een ziel heeft .. je bent niet zonder wensen of een eigen wil.. een mens kan overwinnen en evolueert, dus overstijgt alles wat ook vanuit die Bron komt (wat er allemaal in de wereld leeft) .. waarom dan geen ziel? Je ervaart, voelt, vergaart om uiteindelijk helemaal in overeenstemming met die Bron te komen .. elk mensenleven draagt daartoe bij om dit te polijsten?

Kijk naar de vraagtekens.. op wat duidt dat. Kijk naar de zin "denk wel dat de mens een ziel heeft.."
Dan Lieve Bart, ben je niet vanuit je ziel aan het spreken, want die "weet" en die "is" en die stelt zichzelf niet in vraag.
De toppic tittel is eveneens " wat ik denk over de engelmens "... dus het is een vraag naar het denken.
Mijn vraag is naar de Ziel gericht. Van ziel tot ziel, tot jou ziel evengraag !!

liefs,
Bellefleur
Lena
Lena sep 12 '09
en als ik altijd praat van ziel tot ziel wat dan?
gast
gast sep 12 '09
En wat nu als je geen ziel hebt wink
Maryssa
Maryssa sep 12 '09
Wie beoordeelt of iets vanuit de ziel is geschreven? Zijn iemands gedachten niet door diens ziel ingegeven?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420