Loading...
nl

Werken vanuit gevoel

admin
admin sep 10 '09
Heel veel mensen zijn visueel ingesteld. Andere op bijvoorbeeld gevoel.

Het woord helderziendheid komt ook veel vaker voor heldervoelendheid. Terwijl dat laatste ook een gangbaar iets is.
Volgens mij is heldervoelendheid niet hetzelfde als intuitie. Intuitie is iets waar je persoonlijk mee kunt werken, iets echt voor jezelf, terwijl heldervoelendheid is iets wat je ook kan toepassen om te 'kijken', (verkeerd woord!), om te voelen bij een ander.

Zijn er leden op dit forum die werken puur vanuit gevoel, dus heldervoelendheid? En niet of nauwelijks visueel?
Delen:
Emuca
Emuca sep 10 '09
Ik ben meer visueel, maar ik ken wel mensen die vanuit hun gevoel werken. Het is wel mooi om het beide te combineren samen tot iets moois.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Ik weet eigenlijk niet of ik heldervoelendheid heb, of dat het helder horend is. De dingen die ik doorkrijg, zie ik nooit voor me, maar komen binnen als een helder weten, alsof een stem in mijn hoofd ze aan me verteld. Soms krijg ik wel eens een afbeelding te zien, maar dan vind ik die veel te moeilijk om goed te interpreteren.
gast
gast sep 11 '09
Gewoon helder weten dus wink
Emuca
Emuca sep 11 '09
Ik krijg eigenlijk bijna altijd juist wel een beeld.. maar altijd ondersteund door woorden en soms ook door gevoel. Geen idee hoe je dat zou kunnen noemen.
En soms zijn het alleen maar woorden. Maar nooit alleen gevoel.
Damio
Damio sep 11 '09
De dingen die bij mij binnen komen heb ik nooit onder controle, dus kan ik niet echt afgaan wat het bij mij is. Ik weet wel dat ik heel erg visueel ben ingesteld, maar krijg wel net zo veel 'geluid' binnen als 'beeld'.
Heidelroos
Heidelroos sep 11 '09
Origineel bericht van: Hans


Zijn er leden op dit forum die werken puur vanuit gevoel, dus heldervoelendheid? En niet of nauwelijks visueel?


Euhm..
Nooi op gelet..
Ik zal naar aanleiding van jouw topic eens kijken hoe ik 'lees' wink
susie14
susie14 sep 11 '09
Ja bij mij is het 90% gevoel en op de en of andere manier gewoon weten, ik zie zelden beelden.
Tis alsof iemand via mijn gedachten spreekt, ineens komt er iets in mijn hoofd...wat er dan ook weer uit moet. of ik voel letterlijk...
Lena
Lena sep 11 '09
voelen het meest..
soms gecombineerd met het weten...
kijken doe ik natuurlijk altijd overdag smilemaar geen beelden toegevoegd krijgen....
Heidelroos
Heidelroos sep 12 '09
Weet je dat ik het niet weet?

Ik denk een combi van alles, de ene persoon laat me beelden zien, de andere gevoelens, de andere weer lichamelijke reacties..

Het wisselt elkaar soms heel snel af bij dezelfde persoon..
Geen touw aan vast te knopen, gewoon precies zoals ik ben, zo scan ik .. ahahahaha..
admin
admin sep 14 '09
Ik werk puur uit gevoel, uit Weten. Ik zie zelden beelden...

Liefs,
M
Maryssa
Maryssa sep 14 '09
Hmm als ik foto's lees dan voel ik vooral dingen. Letterlijk ..ik voel iemands kwaaltjes, pijntjes, emoties stel me daar ook heel bewust voor open. Vaak weet ik gewoon iets alsof er ineens iets in mijn hoofd binnenkomt. Zo nu en dan zie ik ook een beeld. En dat zien is niet echt zien met mijn ogen maar zien in mijn hoofd..klinkt raar maar is zo. Ik voel dus vooral.
Cialara
Cialara sep 17 '09
Ikzelf ben helder wetend en voelend, dat "weten" is soms wel heel erg apart, gedachtes die door mijn hoofd gaan die een ander dan uitspreekt, weten wanneer iemand stervende is of wanneer ie begraven wordt. Ik heb dit lang niet altijd leuk gevonden en lange tijd onderdrukt zeg maar. Dat voelen wist ik nooit, maar na Reiki is dit wel heel erg sterk geworden, ik kan nu letterlijk de pijn van een ander voelen, en weet altijd feilloos de zere plek van iemand te vinden...

Mijn zoon is helderziend en voelend, en probeert dat vooral uit bij mij en binnen ons gezin, maar daarbuiten niet. Dat voelen doet hij heel goed, dus niet alleen bij mensen maar ook bij kristallen, hij voelt dan aan zo'n steen en weet dan als het ware de geschiedenis van de steen te vertellen (om een voorbeeld te noemen...).

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki