Loading...
nl

Hoi mijn naam is IkBen

Mimi*
Mimi* jun 27 '07
Gisteren avond was er op sbs6 de 25 meest indrukwekkende reportages.

In Turkije was er een hele familie die op handen en voeten liep. Zoals onze voorgangers deden.

Ze zijn er nog niet achter hoe het kan. Want een normaal mens zou dat niet volhouden op handen en voeten lopen.

Sommige dachten dat die familie het levende bewijs was van miljoenen jaren terug dat de mens afstamt van de aap. Een ander noemde het devolutie.

Ik ben benieuwd od ze er ooit nog achter zullen komen.
LPChip
LPChip jun 27 '07
Ik ben het in dit geval met IkBen eens, dat een evolutie proces niet door een individu gedaan kan worden. Misschien wel door een klein groepje, maar niet door 1 persoon, simpel weg omdat een evolutie process vaak langer duurt dan de duur van een leven.

Ik ben met je eens dat evolueren gebeurd door jezelf aan te passen, maar simpel aanpassen betekend niet gelijk een evolutie, want bij een evolutie veranderd die persoon op zo'n manier dat dit in de genen wordt doorgegeven aan het nageslacht. Dit alleen al maakt een eenmans evolutie onmogelijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 27 '07
Volgens vandale:

evo·lu·tie (de ~ (v.), ~s)
1 geleidelijke ontwikkeling, verandering van de menselijke maatschappij
2 ontwikkeling van het leven op aarde
3 draaiende beweging

Volgens de deinitie hebben we allebei gelijk. Als je niet stilstaat, ontwikkel je je. Of dat goed of slecht is, dat ligt niet vast in de definitie.
admin
admin jun 27 '07
Een individu kan wel degelijk alleen evolueren, zo niet lichamelijk dan wel geestelijk.

Die documentaire heb ik ook gezien maar ik begreep dat het een gezin met een en al incestverhalen was, dus ik denk dat als dat klopt evolutie hier niets mee te maken heeft. Ik vond het trouwens een erg triest verhaal, deze familie wordt compleet genegeerd door de andere dorpsbewoners.
Selma
Selma jun 27 '07
Ik zit een beetje in mijn maag met dat evolueren en die op handen en voeten lopende familie.
Ik heb geen inzicht in hun genen, of dat bepaald is of niet.
Je zou denken van wel want anders zou het negeren van de andere dorpbewoners vast wel een gezinslid hebben opgeleverd die gedacht had, laat ik eens gaan lopen zoals die anderen.
Ik voel dat evolutie niet zomaar gebeurt, evolutie is het ontwikkelen en weglaten van die eigenschappen die nodig zijn voor de groei/voortzetting van de soort.
In het dierenrijk zijn hier tal van voorbeelden van terug te vinden, neem de dolfijn die heeft aan het skelet nog botjes zitten waaruit achterpoten zouden kunnen groeien. (rudimentair aanwezig).
In de loop der evolutie zijn die totaal verdwenen.
Zoals je ook vogels hebt die wel vleugels hebben maar er niet meer mee kunnen vliegen.
Soms heb je ook spelingen der natuur, zoals ze worden genoemd, bijvoorbeeld zes vingers, zeg tenen enz. enz.
Zo heb ik eens gelezen, dat lichaamsbeharing bij de mensen op den duur zal verdwijnen, het heeft zijn functie verloren.
Neem ook onze verstandskiezen, feitelijk zijn het verstaand-kiezen, door de evolutie zijn onze kaken kleiner geworden, ons voedsel is zelden rauw meer, ik denk bijvoorbeeld dat het hebben van onze verstaand-kiezen een aflopende zaak is.
Dat mensen andere mensen negeren omdat ze anders zijn is opzich spijtig genoeg, mensen willen denk ik wel graag tot een groep behoren of erbij horen. Veel mensen hebben de luxe om te kunnen kiezen of ze bij een groep willen horen of niet, maar niet iedereen heeft diezelfde luxe.
De groepen worden weliswaar wel kleiner omdat men tegenwoordig veelal zelf denkt en zich ook zelfstandiger ontwikkeld.
Zo kies je ook vaak voor een groep waar jij je bij thuis voelt, zielsverwanten.
Maar aangezien ik niet echt geloof in toeval, zal het zijn reden wel hebben, ook al zie of begrijp ik die niet altijd direct en soms kom ik er nooit achter :D.

Liefs en groetjes, Selma.
Sheva
Sheva jun 27 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
 Quote:
Origineel van Sheva:
Ja idd Ikben, soms moet een mens een beetje boter op zijn hoofd smeren...
Dat heb ik ook wel eens tegen mijn zin moeten doen...
Dat kan in je prive situatie zijn of op je werk!

Als het op je werk is kan je een andere baan gaan zoeken (hahaha)
Maar je familie en vrienden zijn een deel van je leven..en soms moet ik boter smeren op mijn hoofd maar er zijn ook vaak genoeg andere mensen aan de beurt.

Het belangrijkste is dat je er met wederzijds respect voor elkaar weer uitkomt dan komt het vaak weer goed.. ;)

Dat respect is zonneklaar. Maar of men boter smeert of niet is een eigen keus. Dat MOET niet, dat doet men dan zelf omdat men daarvoor kiest.

Is het niet ontzettend hypocriet dat de mens voor zichzelf claimt te mogen en kunnen zijn die men is en dan vervolgens van anderen verlangt dat die zich aanpassen?

Er zal nergens uitgekomen worden als de mensheid op die manier doorgaat.

(voor de goede orde .. NIET persoonlijk bedoelt)
Eigenlijk kan je altijd jezelf zijn in de prive sfeer...
Maar het is logisch dat je in een groep mensen jezelf wel moet aanpassen om niet buiten de boot te vallen...

Maar je hebt altijd nog een keuze of je bij die groep wil horen...
De ene keer is die aanpassing het waard en de andere keer niet,blijft nog steeds je eigen keuze...

Dat er bepaalde regels nodig zijn is duidelijk anders wordt het ook maar een zooitje...
Denk maar aan het wetboek,verkeer regels,regels op school,op werk,opvoeding van kinderen en dieren

Als iedereen maar zijn eigen ding zou mogen doen,kan jij ook niet meer veilig over straat...
En wat is aanpassen??? er zijn mensen die dat gewoon uit liefde doen voor elkaar...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 28 '07
@selma: Evolutie is niet enkel en alleen door de genen bepaald. Zoals vandale het definieert betekend het ook de ontwikkeling van leven op aarde. Aangezien jij een mens bent, en hier op aarde leeft en je jezelf ook ontwikkelt, ben je volgens de definitie ook aan het evolueren. Het is enkel en alleen een definitie.
Selma
Selma jun 28 '07
Hoi Nims,

In dit geval zag ik evolutie als het aanpassen van lichamelijke eigenschappen.
Dat evolutie meer is dan dat, tsja, per definitie heb je gelijk :D.

Liefs en groetjes, Selma.
IkBen
IkBen jun 28 '07
 Quote:
Origineel van Sheva:
Eigenlijk kan je altijd jezelf zijn in de prive sfeer...
Maar het is logisch dat je in een groep mensen jezelf wel moet aanpassen om niet buiten de boot te vallen...

Maar je hebt altijd nog een keuze of je bij die groep wil horen...
De ene keer is die aanpassing het waard en de andere keer niet,blijft nog steeds je eigen keuze...

Dat er bepaalde regels nodig zijn is duidelijk anders wordt het ook maar een zooitje...
Denk maar aan het wetboek,verkeer regels,regels op school,op werk,opvoeding van kinderen en dieren

Als iedereen maar zijn eigen ding zou mogen doen,kan jij ook niet meer veilig over straat...
En wat is aanpassen??? er zijn mensen die dat gewoon uit liefde doen voor elkaar...

Bij aanpassing gaat het om het bijstellen van hoe men is als mens om de enkele reden dat men anders door anderen niet gepruimd wordt. De wens voor die aanpassing is een van de meest basale redenen waarom conflicten ontstaan. Een Christen,die zich niet anders wil gaan gedragen, in bijvoorbeeld een moslimomgeving is soms, zie Irak, zijn leven niet zeker, mag dus zichzelf niet zijn, en andersom, andersdenkenden in Nederland, bijvoorbeeld moslims, worden zeer omzichtig benaderd.

En lost het iets op?
Natuurlijk. Men brengt een kritische en vaak niet welgevallige stoorzender tot zwijgen en die stilte kan verademend zijn. Bijkomend voordeel is dat men voor eigen parochie blijven prediken.

Ik noem het daarintegen intellectuele inteelt om iemand, om welke reden dan ook, te verbieden zich te uiten zoals die persoon zelf wil en de omgeving op die te schonen van andersdenken.

Het is iets anders dat iedereen natuurlijk gevraagd kan worden in zijn uitingen rekening te houden met de gevoelens van anderen.
Een dergelijk verzoek is natuurlijk terecht omdat, als sprake is van het niét zorgvuldig omgaan met gevoelens van anderen, dat op geen enkele manier iets substantieels toevoegt aan een mening en de aangedragen argumenten, redenering of onderbouwing.

Eigenlijk, al lig ik daar op geen enkele manier wakker van, kan ik weinig anders concluderen dan dat men mij wil dwingen mij anders voor te doen dan wat en wie ik ben.
Sheva
Sheva jun 28 '07
Ikben bedankt voor je reactie,

Zoals je nu praat heb ik daar totaal geen moeite mee je mag je eigen mening uit dragen,net als ieder ander...
Waar het om gaat is dat Merudi een paranormale site is met veel gelijk gestemde zielen..

Als jij gaat verkondigen dat alles waar wij in geloven niet waar is...moeten wij daar steeds weer tegen in gaan en daar komen we hier niet voor...
Wij willen juist speciale ervaringen delen met elkaar!

Maar je moet gewoon blijven die je bent,het gaat erom dat jij je prettig voelt...

Als ik b.v inlog bij een site over dieren,en er zijn daar mensen op een forum die veel schrijven over hun liefde voor dieren....
En ik ga schrijven dat het allemaal niet bestaat,dan krijg ik ook tegenwerking van die mensen....

Daarom zei ik ook tegen jou dat er op internet misschien een site te vinden is met gelijk gestemde zielen voor jou...

(en dat was echt wel goed bedoelt)... ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 29 '07
Als jij alleen maar jezelf kunt zijn door het over jezelf te hebben en op jezelf te betrekken heb je gelijk ikben. Dan kun je hier moeilijk jezelf te zijn.

Als je echter ook gewoon je kennis kan delen en vragen kunt beantwoorden en daarbij het onderwerp bij het onderwerp te houden, kan je ook prima jezelf zijn zonder dat iemand van ons daar moeite mee heeft.

Daarbij, niemand dwingt, want je hebt een keuze.
IkBen
IkBen jun 29 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Als jij alleen maar jezelf kunt zijn door het over jezelf te hebben en op jezelf te betrekken heb je gelijk ikben. Dan kun je hier moeilijk jezelf te zijn.

Als je echter ook gewoon je kennis kan delen en vragen kunt beantwoorden en daarbij het onderwerp bij het onderwerp te houden, kan je ook prima jezelf zijn zonder dat iemand van ons daar moeite mee heeft.

Daarbij, niemand dwingt, want je hebt een keuze.


Goede vriend.

Ik denk, maar ik zou moeten gaan tellen, dat ik hooguit één of twéé keer uit mijzelf heb gezegd wie en wat ik ben (ALS dat al zo is) en dat dat overigens telkenmale ter sprake is gekomen in antwoord op vragen en opmerkingen van anderen. Ik heb de indruk dat mij iets voor de voeten wordt geworpen wat niet juist is.

Mocht ik mij vergissen, dan zal ik dat ongetwijfeld hier lezen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 29 '07
Er wordt jou niets voor de voeten geworden maar gewerkt naar een oplossing waarin we in harmonie op dit forum samen kunnen communiceren.

Ik begrijp dat je het niet helemaal terecht vindt wat er gebeurd en daarin geef ik je ook gelijk. Echter is het zo dat bepaalde opvattingen hier als confronterend worden ervaren. Het enige wat ik van jou en van ieder ander hier verwacht, is rekening te houden met uitspraken die confronterend zijn naar anderen toe.

Zo hebben wij niet zo lang geleden ook Brainscan aangesproken toen hij anti-homo uitspraken deed. Dit is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, maar ik probeer enkel aan te geven hoe ik erover denk.

Ik snap best dat je wilt terugkijken en dingen wilt oprakelen, maar is het niet nuttiger om dit station te passeren en vooruit te kijken?

Waarom kijk je het niet gewoon een tijdje aan, en laat je ons moderators ons werk doen door wat beter op te letten dat de discussies niet meer zo uit de hand lopen? Ik denk dat ondertussen iedereen wel op de hoogte is van de situatie, en ik denk dat het in ons aller belang is, als we er een punt achter kunnen zetten.

Als je (of iemand anders natuurlijk) vind dat er nog open eindjes zijn, of onbesproken zaken zijn, waarover nog iets gezegd moet worden, dan hoor ik dat graag.
IkBen
IkBen jun 29 '07
Ik stop er helemaal mee want jij haalt berichten en delen van mijn berichten weg die jou op jouw gedrag aanspreken. Je bent hypocriet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 29 '07
Nee ik ben juist consequent. Zoals je zelf al aangaf had ik mijn eigen regel verbroken, dus heb ik alles daaromtrent weggehaald. Dat is enkel het corrigeren van een omissie. Daarbij droeg je reactie daarover totaal niet bij aan het onderwerp en heb ik ook dat "off-topic gedeelte", netjes aangepast.

Dat is niet hypocriet, dat is het uitvoeren van mijn rol als beheerder.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki