Loading...
nl

Hoi mijn naam is IkBen

IkBen
IkBen jun 25 '07
 Quote:
Origineel van Sheva:

Maar dan mogen wij ook geloven in het paranormale,en mediums,etc

Natuurlijk mag dat. Als men dat wil en die overtuiging aanhangt, prima. Dat is aan iedereen zelf, zoals het aan iedereen is mij te verguisen of meewarig en schuddebuikend van het lachen voor gek te verklaren.

Als Ikben het niet met onze uitspraken eens is moet hij maar een eigen site maken...

B.v ik geloof in god.nl,misschien dat hij zich daar meer thuis voelt??

Is dat een uitnodiging om op te hoepelen?
Sheva
Sheva jun 25 '07
whahahaha Als jij het zo wilt zien....
Ik bedoel alleen te zeggen dat de Merudianen veelal op een lijn zitten met wat ze ervaren en geloven...

Ik denk dat het leuker is als jij iets toevoegt op dit forum en niet alleen maar mensen uit lacht..
En dan is het logisch dat mensen vragen wat je hier doet...
Sheva
Sheva jun 25 '07
Ikben,
ik wil hier nog aan toevoegen,dat ik nog steeds vind dat jij je mening vrij mag uiten,net zoals wij dat allemaal doen hier...
Maar het is ook begrijpelijk dat je met bepaalde uitlatingen onvrede oproept...

En dat vind je ook niet erg want het maakt jou niks uit...
Maar als het jou niks uitmaakt mogen wij ook zeggen wat wij willen, toch??
Ayasha
Ayasha jun 25 '07
Ikben ook van jou zou ik het aprecieren, of je nou god bent of niet, te stoppen met persoonlijk te worden. Discusieer op het niveau dat een god betaamd en ga je niet verlagen tot het persoonlijk worden wat enkel hij doet die verder niet taalvaardig genoeg is. God of niet, je houd je aan de regels en die zijn gebouwd op respect.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 25 '07
Ikben, het lijkt erop dat we er niet uitkomen en laat ik in dit geval maar de volwassene zijn. Het heeft me veel te lang geduurd. Ik ben niet meer van plan om uberhaubt te gaan reageren op je persoonlijke uitlatingen richting mij, dus dat doe ik ook niet meer.

Waar ik je wel op wil aanspreken is de sfeer die je veroorzaakt op Merudi. Ik ga je hier niet de schuld van geven want ik besef heel goed dat jij zelf ook slachtoffer bent van je eigen uitspraken en hoe de mensen hier, daarop reageren. Daarom heb ik het volgende besloten:
Jij bent nog steeds van harte welkom op dit forum, maar om het hier toch nog enigzins gezellig te houden wil ik graag dat je je manier van uitten aanpast aan onze tere zieltjes hier.

En wel op de volgende manier:
-Ook al weet jij het, ook al weten wij het, ook als is het een feit, zeg niets meer over het feit dat je God bent. Het is te aanstoodgevend voor veel mensen hier en zorgt ervoor dat de discussie direct een kant op gaat die afwijkt van het onderwerp waarover gesproken werd.
-Als je toch een vraag in die richting gesteld word, negeer dan de vraag of zeg dat het van je beter weten afkomstig is oid.
-Discussier met ons, in plaats van tegen ons. Het is geen wedstrijd die we voeren, we zijn met zijn allen een spel aan het spelen. Als we van het spel willen genieten, is het prettiger om niet tegen elkaar te spelen. Tuurlijk ontstaan er wel een verhitte discussie en daar is niets op tegen. Het enige dat ik van ieder hier vraag: "Houdt het fair."
-Doe geen uitspraken waarop je toch geen antwoord wilt geven. Het gaat nu al beter maar het is irritatie opwekkend om iets te zeggen in de trand van: "Ik weet iets dat jij niet weet, maar ik zeg het lekker niet".

In mijn ogen zijn dit hele reëele en niet moeilijke regels en alleen bedoeld om het hier op Merudi leuk te houden. Als beheerder ben ik ook verantwoordelijk voor hoe het er hier aan toegaat. Om deze reden zal ik jouw reacties en uitlatingen ook aanpassen indien de hierboven regeltjes niet worden nageleefd. Ook zal ik vragen aan de moderators om dit ook in de gaten te houden. Ik vind het jammer dat ik dit moet doen, maar er zijn meerdere mensen die over jou geklaagd hebben.
Sheva
Sheva jun 26 '07
Wijs besluit Nims,
Ik hoop dat Ikben begrijpt wat je hier mee bedoelt...
Het is de bedoeling dat we het samen leuk hebben op dit forum ,en dat het tussendoor ook leerzaam is..

Ik hoop dat Ikben het ook leuk vind hier en dat hij anders met bepaalde onderwerpen om leert gaan..
Het zou jammer zijn als we hem zouden verliezen..
Zijn mening is ook belangrijk maar wel volgens de regels van het forum...
Die voor ons allemaal gelden... ;)
IkBen
IkBen jun 26 '07
Ik zal het hoofd buigen.

Het toont overigens typisch menselijk gedrag, namelijk dat een groep mensen eigenlijk niet uit de voeten kan met iemand die van buiten komt en zich anders gedraagt als de groep.

Ik heb de behoefte niet om erbij te willen horen maar voor iemand die dat wel wil is het een absolute voorwaarde om zich aan te passen aan de groeps(cultuur).

Denk aan dat boter verhaal van een paar maanden geleden. Als ik erbij wil horen moet ik boter op mijn hoofd smeren en feitelijk afzweren dat wat ik naar voren breng.

Stel nu dat ik écht ben die ik zeg te zijn. Is dat dan niet volstrekt idioot?
LPChip
LPChip jun 26 '07
IkBen, vat het niet verkeerd op.

Als niemand zich zou aanpassen, dan zouden we niet met elkaar kunnen communiceren en zou alles op chaos uitdraaien.

Er is een mooi verhaal in de bijbel die dit heel goed weergeeft. Waar het staat weet ik niet meer, maar ik weet wel hoe het verhaal ging.

De mensen wilden bij elkaar blijven, en om dat te waarborgen gingen ze een hoge toren bouwen, zodat ze die steeds konden zien en niet te ver bij elkaar uit de buurt gingen. Dat wilde god niet, en zorgde ervoor dat iedereen een eigen taal ging spreken, zodat iedereen een eigen weg ging bewandelen. Dit veroorzaakte chaos en het eens zo vredige stadje werdt verlaten.

Conclusie: Als niemand zich zou aanpassen aan anderen op dit forum, dan zou het een chaos worden, en zou iedereen het forum verlaten.

Als forumleider, snap ik best dat Nims dat wil voorkomen.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je gewoon mee kan communiceren. We eisen niet van je dat je je als een van ons gaat gedragen, we willen alleen graag dat het voor iedereen leuk is.
jo
jo jun 26 '07
er word vriendelijk gevraagd of ze er over op kunnen houden. en toch gaat hij gewoon door maar oke ik zal ook op dit soort berichten van hem niet meer reageren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 26 '07
Je hoeft er niet bij te horen, als je dat niet wilt ikben, je dient je echter wel aan te passen. Of je het nou wel of niet bent, vind ik het niet meer waard om over te discussieren op Merudi. Aan ieder dus ook het verzoek om dit soort opmerkingen te negeren. Daarbij zullen de moderators ze voortaan ook weg-editen.

Ikben, neem het zoals het is. Wij kunnen er prima tegen als iemand zich anders gedraagt, maar we kunnen er niet tegen als iemand zich afzet.
IkBen
IkBen jun 26 '07
Dus toch censuur Nims?
JulienMoorrees
Geen censuur, enkel het voorkomen van aanstootgevend gedrag. Je gaat ook niet met een feyenoord shirtje in het ajax vak rondlopen. Je hebt zelf vast wel gemerkt dat bepaalde opvattingen en uitlatingen als aanstootgevend worden ervaren. Dat sta ik niet meer toe en daarover is geen discussie mogelijk.
IkBen
IkBen jun 26 '07
Het kan aan mij liggen, dat zul je ook vinden, maar ik vrees dat jij nu kijkt in de spiegel die je jezelf voorhoudt.

Wie verweet mij immers zo'n uitspraak?

Ik zal verder zwijgen.
JulienMoorrees
Aan wie het ligt lijkt me er niet zoveel toe doen, tenslotte zijn we aanbeland in de situatie waar we nu zitten.

Als je feitelijk bekijkt wat er is gebeurd, ligt de oorsprong bij bepaalde uitspraken die je hebt gedaan.

Ik geef jou niet de schuld van deze uitspraken, ik geef de merudianen ook niet de schuld van de manier waarop ze erop ingaan. Er valt hier niets goed / slecht te praten. Het enige dat te concluderen valt is, dat Merudi en jij niet in staat zijn om op een rustige manier hierover te discusieren.

De oorzaak, daargelaten kies ik liever voor een voorkomende oplossing dan een genezende oplossing. Want dat dit niet te genezen valt is mij op dit moment duidelijk. Misschien dat de toekomst weer een opening biedt om hier anders mee om te gaan. Dat weet jij beter dan ik.

We vragen je daarom ook niet om te zwijgen over alles, maar te zwijgen over datgeen dat aanstootgevend wordt gevonden. In het belang van de "leefbaarheid" op dit forum verwacht ik enkel dat je mijn mening hierover respecteert.
Ayasha
Ayasha jun 26 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
Het kan aan mij liggen, dat zul je ook vinden, maar ik vrees dat jij nu kijkt in de spiegel die je jezelf voorhoudt.

Wie verweet mij immers zo'n uitspraak?

Ik zal verder zwijgen.
Ach IkBen je moet nit zwijgen...En zeker niet doen alsof de hele wereld zich tegen je gekeert heeft. In deze ben ik het wel eens met NiMS en het is een kleine moeite je even aan te passen, dat zou elk ander ook moeten doen als ze op 'jou' manier reageerde. :)We zitten hier immers niet om steeds weer een klein beetje 'oorlog' te voeren...Vermoed dat dat er al meer dan genoeg is in onze wereld
Sheva
Sheva jun 27 '07
Ja idd Ikben, soms moet een mens een beetje boter op zijn hoofd smeren...
Dat heb ik ook wel eens tegen mijn zin moeten doen...
Dat kan in je prive situatie zijn of op je werk!

Als het op je werk is kan je een andere baan gaan zoeken (hahaha)
Maar je familie en vrienden zijn een deel van je leven..en soms moet ik boter smeren op mijn hoofd maar er zijn ook vaak genoeg andere mensen aan de beurt.

Het belangrijkste is dat je er met wederzijds respect voor elkaar weer uitkomt dan komt het vaak weer goed.. ;)
IkBen
IkBen jun 27 '07
 Quote:
Origineel van Sheva:
Ja idd Ikben, soms moet een mens een beetje boter op zijn hoofd smeren...
Dat heb ik ook wel eens tegen mijn zin moeten doen...
Dat kan in je prive situatie zijn of op je werk!

Als het op je werk is kan je een andere baan gaan zoeken (hahaha)
Maar je familie en vrienden zijn een deel van je leven..en soms moet ik boter smeren op mijn hoofd maar er zijn ook vaak genoeg andere mensen aan de beurt.

Het belangrijkste is dat je er met wederzijds respect voor elkaar weer uitkomt dan komt het vaak weer goed.. ;)

Dat respect is zonneklaar. Maar of men boter smeert of niet is een eigen keus. Dat MOET niet, dat doet men dan zelf omdat men daarvoor kiest.

Is het niet ontzettend hypocriet dat de mens voor zichzelf claimt te mogen en kunnen zijn die men is en dan vervolgens van anderen verlangt dat die zich aanpassen?

Er zal nergens uitgekomen worden als de mensheid op die manier doorgaat.

(voor de goede orde .. NIET persoonlijk bedoelt)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 27 '07
Nee het is niet hypocriet als je verlangt dat iemand anders zich aanpast. Evolutie is niets anders dan het hebben van aanpassingsvermogen. Juist deze flexibele aanpasbaarheid van de mensheid heeft ervoor gezorgd dat ze is, waar ze nu staat.

Iets dat onbuigbaar, onaanpasbaar is, is evolutionair gezien een doodlopend spoor.

De ascensie is een groepsproces waarbij de neuzen 1 kant op moeten staan wil het succesvol worden afgerond. Een ieder die zichzelf buiten deze groep wil plaatsen heeft daartoe ieder recht, maar heeft niet het recht om de groep te dwingen om te veranderen.

Als de huidige aangegeven richting goed voelt bij de groep die het aan het volgen is, waarom zou je dan in hemelsnaam een andere kant op sturen als juist deze kant niet goed voelt?

Dit is geen kwestie meer van beter weten, maar een kwestie van beter voelen.

(En ook dit is niet persoonlijk bedoeld, maar mijn visie op wat er speelt).
IkBen
IkBen jun 27 '07
Evolutie is het aanpassingsvermogen van de soort en niet van het individue. Het levende deel van de soort evolueert niet, maar léért.
Of de sì³ì³rt evolueert (de mens bijvoorbeeld) kan alléén maar duidelijk worden in het nageslacht.

Om iets te kunnen bereiken waarvoor de inzet van meer mensen nodig is, is het voorwaarde dat alle neuzen dezelfde kant uitgaan, daar heb je gelijk in. Je kunt immers geen huis bouwen als niet iedereen over dezelfde bouwtekeningen beschikt want dan wordt het een zooitje.

Maar er wì³rdt nog niet gebouwd.
Met zijn allen verkeert men, iedereen die zich met spiritualiteit bezig houdt, nog in de ontwerpfase want er is bij lange na geen consensus over wat het precies is en wat men precies wil. Laat staan dat men al kan weten hoe dat zou moeten worden vormgegeven.

De neuzen moeten uiteindelijk wel dezelfde kant uit, maar welke kant IS dat?
Wat wordt er gebouwd als dat groepsproces al gaande zou zijn?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 27 '07
De evolutie is niet beperkt tot een gehele soort. Een individu kan wel degelijk evolueren. Ieder individu kan zich aanpassen. Een mooi voorbeeld hiervan is een documentaire die ik laatst zag over een baby die was achter gelaten bij apen. Hij had zichzelf volledig aangepast om zich als aap te gedragen en zo te leven. Toen hij later gevonden was, had hij zich weer aangepast aan de mensen, en kon praten etc. Als dat geen mooi voorbeeld is van de aanpasbaarheid van het individu dan weet ik het ook niet meer.

Voor wat er hier gebouwd word en welke kanten de neus op zouden moeten staan verwijs ik je naar de teksten die je op deze site kunt vinden. Daarin wordt met veel woorden uitgelegd, wat er gebeurd, waarom het gebeurd en waar het heen gaat. Je kan ook wachten tot het Merudi boek klaar is, en dan kun je dit op je gemak eens lezen. Er is veel meer consesus merk ik door de gesprekken die ik voer met andere spirituele mensen. Aangezien het een groeps-proces is, heb ik de voorkeur voor het gevoel van de groep, ten opzichte van die énì¨ afwijkende.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420