Loading...
nl

Hoi mijn naam is IkBen

IkBen
IkBen jun 25 '07
Ach ja .. als je het zo bekijkt heb je gelijk. Ik rekende mijzelf even niet mee maar als je dat wel doet, zoals jij blijkbaar, dan had ik het inderdaad net even iets anders kunnen formuleren, excuus dus.

Niettemin heb ik het over mijzelf als God in een menselijke verschijningsvorm. Dat laat alle ruimte voor andere interpretatie dan jij nu doet.

Maar goed, van harte, je hebt je, wat ik vind, spijker op laag water gevonden.
Tevreden?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 25 '07
Je bent god in menselijke verschijningsvorm zeg je. Waarom wil je toch steeds dat wij hierover met je in discussie gaan?
JulienMoorrees
Nu ik toch je aandacht heb. Ik vond deze uitspraak ook nog van je

Quote:

http://forumnl.merudi.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi/topic/14/79/5.html#000070

Mijn wil geschiedt.
ALLES wat ik wil gebeurt enkel en alleen omdat ik dat wil omdat mijn geest boven alle materie gaat.
Alles gehoorzaamt aan mij.

Dus nogmaals .. alleen dat wat ik niet bedenken kan, en dat is alles voorbij de randen van mijn fantasie, kan ik niet laten gebeuren omdat ik daar nog niet opgekomen ben. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Alles wat jij wilt gebeurd. Waarom zijn er dan dingen die je niet kunt bedenken? Waarom moet jij nog ergens opkomen, als je toch alles al weet? Waarom wil je een beperkte fantasie hebben die niet overal kan opkomen?

Daarnaast gehoorzaamt niet alles aan jou, namelijk ik gehoorzaam niet aan jou. Meer mensen hier op het forum gehoorzamen niet aan jou.

Dat zijn alweer 3 onwaarheden die ik zomaar even gevonden heb.
Debiorah
Debiorah jun 25 '07
De wereld is niets anders dan een weg. Een weg naar God.

Laat de wereld een weg zijn die gebruikt mag worden door alle religies, door alle mensen.

Laat ieder mens zijn of haar keuze om de manier om God te bereiken zelf te kiezen.

Juist deze vrije keuze is essentieel voor het bereiken van onze Goddelijke Oorsprong.
Ayasha
Ayasha jun 25 '07
NiMS ik zou het wel fijn vinden als je Ikben niet pakte op quotes die niet hier gezegd zijn. Wat buiten de deur gebeurt heb je nl vrij weinig zaken mee.

Ikben fijn dat je nu wat rustiger discusieerd, dat is voor iedereen aangenamer :)Je hebt echt wel goede dingen te zeggen, je zou het enkel op een wat minder ''agressieve''/ overheersende manier moeten brengen :)
Sheva
Sheva jun 25 '07
Dat hoop ik ook...maar wij mensen hebben nog een hele lange weg te gaan.... ;)
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van kath:
NiMS ik zou het wel fijn vinden als je Ikben niet pakte op quotes die niet hier gezegd zijn. Wat buiten de deur gebeurt heb je nl vrij weinig zaken mee.
Kath, alle quotes die hierboven staan heeft hij op dit forum gezegd. Ik zal voor jou de berichten nog wel even aanpassen met de link naar het originele bericht. Zie hierboven dus.
Ayasha
Ayasha jun 25 '07
Dat hoeft niet NiMS, het was maar een waarschuwing ;)Ik geloof je wel op je woord. Ik blijf hier echter wel rustig wat rondhangen ;)
JulienMoorrees
Ach ik heb het al aangepast. Voordat ikben het gaat ontkennen dat hij het gezegd heeft. Ik zoek enkel dit forum af naar de onwaarheden die ik kan vinden. Je weet mijn mening daarover ;).
Ayasha
Ayasha jun 25 '07
Jep, Net daarom dat ik hier wat blijf rondhangen :D
JulienMoorrees
Daarom ben ik heel benieuwd of hij nog inhoudelijk zal reageren op zijn eigen uitspraken. En ik weet dat hij dit allemaal gelezen heeft ;).
IkBen
IkBen jun 25 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:

Vooraf:
Dit is de laatste keer dat ik inga op door jou veronderstelde tegenstellingen Nims. Dat je een klopjacht op mij geopend hebt is natuurlijk je goed recht, het is jouw forum. Maar ik pas verder. Desgewenst beschuldig je me verder van van alles en nog wat, ook dì¡t is je goed recht. Voor mij is weten dat je ongelijk hebt voldoende.

Blijkbaar ontkom ook jij er niet aan te zien wat je WIL zien.

Alles wat jij wilt gebeurd. Waarom zijn er dan dingen die je niet kunt bedenken? Waarom moet jij nog ergens opkomen, als je toch alles al weet? Waarom wil je een beperkte fantasie hebben die niet overal kan opkomen?

Dat ik alles weet wil niet zeggen dat ik aan alles denk, op ieder moment van de dag, en dat mijn fantasie op volle toeren werkt, ieder moment van de dag. Natìºìºrlijk kan ik alles bedenken maar ik laat mij door omstandigheden en situaties beperken. Zo is het, als voorbeeld, voor mij niet leuk om (met jou) te discussiëren als ik alles vooraf weet, ook al kan ik dat.

Daarnaast gehoorzaamt niet alles aan jou, namelijk ik gehoorzaam niet aan jou. Meer mensen hier op het forum gehoorzamen niet aan jou.

Maak je geen illusies. Als ik zou willen dat je mij gehoorzaamt dan gebeurt dat en dan kunnen jij en anderen daar helemaal niets tegen beginnen. Als ik zou willen dat je hart stopt met kloppen Nims, dan stopt dat met kloppen.

Dat zijn alweer 3 onwaarheden die ik zomaar even gevonden heb.

Dacht te hebben gevonden.
admin
admin jun 25 '07
Sheva
Sheva jun 25 '07
Ik begrijp het niet Ikben....

Jij zegt "als ik zou willen dat je hart stopt met kloppen,dan stopt het met kloppen"...

Maar dat is toch helemaal niet hoe God is???
God houdt van het leven,en is een en al liefde voor de mensheid...

Hij zal nooit met deze woorden dreigen...
Voor mij past dit niet en voor mij zijn dit ook geen uitspraken van een God...
Ayasha
Ayasha jun 25 '07
Sheva voor zover ik weet is NiMS nog springlevend ;)Het is slechts een voorbeeld, een verkeerd gekozen voorbeeld, maar een voorbeeld.

Oh en als ik god was geweest, had de mensheid al lang met de pootjes omhoog gelegen ;)We zijn al heel lang niet meer wat we zouden moeten zijn, we eisen onze rechten maar voldoen niet aan onze plichten....Nee Sheva. Ik zou niet meer van mijn kinderen houden als zij zich op deze manier hadden ontwikkelt. (waarmee ik niet wil zeggen dat ik geloof dat IKben god is. Maar ik geloof in het algemeen niet in god ;)Dus tja.)

Daarmee kan je dus niet bewijzen dat hi jhet niet is. Ik heb nog geen echte bewijzen gezien dat hij het is, maar ook niet dat hij het niet is.
Sheva
Sheva jun 25 '07
Ja idd Kath,

Dus daarom komen we er ook nooit uit...
Komen we weer terug op het onderwerp ,de ander in zijn waarde laten..

Van mij mag Ikben best wel god zijn...maakt mij niet uit.

Maar dan mogen wij ook geloven in het paranormale,en mediums,etc

Als Ikben het niet met onze uitspraken eens is moet hij maar een eigen site maken...

B.v ik geloof in god.nl,misschien dat hij zich daar meer thuis voelt??
JulienMoorrees
Ikben heeft in ieder geval een domeinnaam geregistreerd, maar daarop is niets te vinden. Misschien wordt het tijd om daar eens aan te beginnen, maar ja, waarom zouden mensen op zijn site komen?

Hoe dan ook, jouw tegenstellingen staan nog steeds:
 Quote:

Dat ik alles weet wil niet zeggen dat ik aan alles denk, op ieder moment van de dag, en dat mijn fantasie op volle toeren werkt, ieder moment van de dag. Natìºìºrlijk kan ik alles bedenken maar ik laat mij door omstandigheden en situaties beperken. Zo is het, als voorbeeld, voor mij niet leuk om (met jou) te discussiëren als ik alles vooraf weet, ook al kan ik dat.

Als alles gebeurt dat jij wilt, waarom wil je dan beperkt zijn? Nu kan je weer wel alles bedenken, maar eerder beweer je dat je niet alles kan bedenken omdat je gebonden bent aan je fantasie. Waarom wil je dan niet een ongebonden fantasie? Wees gewoon realistisch Ikben, niet alles gebeurd zoals jij dat wilt, want jij weet niet eens wat je echt wilt.
 Quote:
Maak je geen illusies. Als ik zou willen dat je mij gehoorzaamt dan gebeurt dat en dan kunnen jij en anderen daar helemaal niets tegen beginnen. Als ik zou willen dat je hart stopt met kloppen Nims, dan stopt dat met kloppen.
Waarmee ik weer gelijk heb. Ik gehoorzaam niet aan jou om de simpele reden dat jij dat niet wilt. Daarmee gehoorzaamt dus niet ALLES aan jou. Weer een onwaarheid. Als alles aan jou zou gehoorzamen zou ik dat ook doen. Als je niet wilt dat ik gehoorzaam, dan gehoorzaamt ook niet ALLES aan jou.

en p.s. ook al zou je het willen, ik gehoorzaam toch niet aan jou. Iris is mijn vriendin en die staat toch echt boven je ;).
IkBen
IkBen jun 25 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
en p.s. ook al zou je het willen, ik gehoorzaam toch niet aan jou. Iris is mijn vriendin en die staat toch echt boven je ;).

Als dat de Iris uit Amsterdam is die ik ook ken klopt dat. Letterlijk. Zij woont op de 2e verdieping en ik op de begane grond.

Overigens heb ik géén domeinnaam gereserveerd en dat gaat niet gebeuren ook want dat heb ik niet nodig.
Sheva
Sheva jun 25 '07
Nu wordt je weer persoonlijk jammer dat siert je niet...
IkBen
IkBen jun 25 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:

Waarmee ik weer gelijk heb. Ik gehoorzaam niet aan jou om de simpele reden dat jij dat niet wilt. Daarmee gehoorzaamt dus niet ALLES aan jou. Weer een onwaarheid. Als alles aan jou zou gehoorzamen zou ik dat ook doen. Als je niet wilt dat ik gehoorzaam, dan gehoorzaamt ook niet ALLES aan jou.

Wat jouw en ieders persoonlijk leven aangaat is iedereen vrij om dat op eigen wijze in te vullen en hoeft niemand aan mij te gehoorzamen.

Maar het is natuurlijk klip en klaar dat jij, zoals iedereen, gebonden bent aan door mij ontworpen natuurwetten. In die zin gehoorzaam je mij wel.

Nuanceer je denkwijze eens iets Nims.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske