Loading...
nl

Erytrix

Erytrix
Erytrix sep 8 '09
Origineel bericht van: NiMS
Hoi Ery,

Ik zie dat je al aardig bevraagd bent door onze nieuwschierige merudianen smile. Ik wil je ook een warm welkom wensen en zag dat je al je draai op het forum gevonden hebt. Uiteraard mag je zelf ook vragen aan ons stellen.

Ik ben wel benieuwd hoe je op merudi terecht bent gekomen en waarom je je hebt besloten om aan te melden.

Groeten Julien.


Ik weet eigenlijk niet meer precies hoe....door te zoeken op bepaalde zoekterm met betrekking op spiritualiteit....
Toeval?
Ik heb me aangemeld, omdat de sfeer hier goed aanvoelt.
En dat merk ik ook direct aan de reacties op mijn voorstellen.

Een hartverwarmend welkom!

Allen dank daarvoor!

Ery
Erytrix
Erytrix sep 8 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Erytrix
@ Hans:
Heel soms heb ik het gevoel in die grenzeloosheid te vallen, maar dan is er weer de angst daarvoor...



Kan het zijn dat je grenzeloos zegt, maar 'onbekende stile en leegte' bedoeld?


Ik zeg grenzeloosheid, omdat het voor mij aanvoelt als bodemloze put. Voor mij is daar nog geen stilte. Ik denk dat je die pas echt tegenkomt als je durft te vallen. Of misschien is het wel zo dat iedereen dat gevoel anders ervaart en dat we het toch over hetzelfde hebben...wie weet.

Ery
Islandlady
Islandlady sep 8 '09
Hey Ery,

Welkom op dit fijne forum!

Liefs
Bea
admin
admin sep 8 '09
Origineel bericht van: Erytrix
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Erytrix
@ Hans:
Heel soms heb ik het gevoel in die grenzeloosheid te vallen, maar dan is er weer de angst daarvoor...



Kan het zijn dat je grenzeloos zegt, maar 'onbekende stile en leegte' bedoeld?


Ik zeg grenzeloosheid, omdat het voor mij aanvoelt als bodemloze put. Voor mij is daar nog geen stilte. Ik denk dat je die pas echt tegenkomt als je durft te vallen. Of misschien is het wel zo dat iedereen dat gevoel anders ervaart en dat we het toch over hetzelfde hebben...wie weet.

Ery


Aha, en...
hoe kan je weten of ie bodemloos is, als je er nog niet ingevallen bent?
Erytrix
Erytrix sep 8 '09
Dat is dus de angst....
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Erytrix
Dat is dus de angst....

Angst voor het onbekende of angst om te veranderen?
Erytrix
Erytrix sep 9 '09
Ik voel het verlangen te veranderen, het is de angst voor het onbekende...
Wat ik heb is vertrouwd, hoewel niet altijd geheel comfortabel. Wat er komt is nieuw en dat vind ik eng.
En ik probeer het controlfreak zijn wel langzaam aan los te laten crazywink

Ery
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Dus je bent bang om de schijnzekerheden in je leven los te laten?
Erytrix
Erytrix sep 9 '09
Zo is dat....ik heb geen vertrouwen in het leven
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 10 '09
En waarom zou je niet aan dat vertrouwen gaan werken?
Islandlady
Islandlady sep 10 '09
Je hebt wel vertrouwen in het leven alleen het nieuwe en onbekende is angstig. Voorzover ik lees van jou is het niet het leven zelf alleen die onbekende zaken die nu op je pad komen. Of sla ik nu de plank helemaal mis dan?

Liefs
Bea
admin
admin sep 10 '09
Origineel bericht van: Erytrix
Zo is dat....ik heb geen vertrouwen in het leven



is het dan wantrouwen? of gewoon gemis aan vertrouwen.
admin
admin sep 10 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Je hebt wel vertrouwen in het leven alleen het nieuwe en onbekende is angstig. Voorzover ik lees van jou is het niet het leven zelf alleen die onbekende zaken die nu op je pad komen. Of sla ik nu de plank helemaal mis dan?

Liefs
Bea


Vertrouwen is vertrouwen, ook voor het onbekende en het nieuwe!
Angst is een afwezigheid van liefde. Niet dat er geen liefde is, maar als er angst is, kan er geen liefde stromen op datzelfde moment.
Het is mogelijk dat je niet ervaren hebt(kindertijd?),
in je leven, dat je vanuit liefde het onbekende en nieuwe kunt omarmen, en angst verdwijnt.
liefs,
Bellefleur
Islandlady
Islandlady sep 10 '09
Ja Bellefleur!!!!
Nu er liefde is, is de angt voor het onbekende bij mij weg.
Bijzonder maar oh zo fijn!

Liefs
B
Erytrix
Erytrix sep 10 '09
Origineel bericht van: NiMS
En waarom zou je niet aan dat vertrouwen gaan werken?


Wie zegt dat ik daar niet aan bezig ben...oeps beetje fel misschien, maar het voelt even als soort verwijt dat ik het maar laat gaan.
Ik doe al een tijdje aan lichaamswerk. In eerste instantie, omdat ik depressief was en dissocieerde, tekenen dat ik zo ver mogelijk bij mijn gevoel weg ging. Inmiddels heb ik dat niet meer nodig, wat laat zien dat ik wel wat meer vertrouwen in mezelf en in contacten met anderen heb gekregen. Maar inderdaad....ik ben er nog niet.
En juist op moment dat ik er weer wat vertrouwen in krijg...loop ik dit jaar tegen een aantal zaken aan die me op dit punt raken, waardoor dat vertrouwen wat ik deels herwonnen had weer aan de wankel slaan.
Een stapje terug, maar weer een moment om even stil te staan en vervolgens weer het pad verder te lopen.

Ery
Erytrix
Erytrix sep 10 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Islandlady
Je hebt wel vertrouwen in het leven alleen het nieuwe en onbekende is angstig. Voorzover ik lees van jou is het niet het leven zelf alleen die onbekende zaken die nu op je pad komen. Of sla ik nu de plank helemaal mis dan?

Liefs
Bea


Vertrouwen is vertrouwen, ook voor het onbekende en het nieuwe!
Angst is een afwezigheid van liefde. Niet dat er geen liefde is, maar als er angst is, kan er geen liefde stromen op datzelfde moment.
Het is mogelijk dat je niet ervaren hebt(kindertijd?),
in je leven, dat je vanuit liefde het onbekende en nieuwe kunt omarmen, en angst verdwijnt.
liefs,
Bellefleur


Ik heb inderdaad vanuit mijn jeugd niet voldoende gronding/stevigheid meegekregen. Niet dat ik een echt slechte jeugd heb gehad hoor.
Maar ik ben erg gevoelig en er gebeurde regelmatig heftige dingen (zodanig dat ik op een gegeven moment haast ging zitten wachten op het volgende, leek een cyclus van eens in de zoveel jaar in te zitten...).
Ik heb het verdriet en de angsten die ik hierover had toen niet goed kunnen uiten, omdat het te druk was, ik niet wist hoe en het ook niet altijd begrepen werd. Ik heb het vastgezet in mijn lijf, werd depressief, ging dissocieren, puur om er mee te overleven.
Nu heb ik al die overlevingsmechanismen niet meer zo nodig. Maar als het weer even tegenzit, zoals het afgelopen jaar waarin ik een knie ontwrichtte en 2 maanden geleden toen een (gelukkig bleek achteraf goedaardig) gezwel aan mijn eierstok ontdekt werd, val ik weer even terug en mis ik weer even dat gevoel van vertrouwen in het leven. Dat komt wel weer terug, maar het blijft eraan werken. Het wordt mij, door lichaamswerk, gelukkig wel steeds duidelijker welke gevoelens ik heb en heb hierin ook een manier gevonden om mijzelf te uiten.

Ery
admin
admin sep 11 '09
Origineel bericht van: Erytrix

Ik heb inderdaad vanuit mijn jeugd niet voldoende gronding/stevigheid meegekregen. Niet dat ik een echt slechte jeugd heb gehad hoor.
Maar ik ben erg gevoelig en er gebeurde regelmatig heftige dingen (zodanig dat ik op een gegeven moment haast ging zitten wachten op het volgende, leek een cyclus van eens in de zoveel jaar in te zitten...).
Ik heb het verdriet en de angsten die ik hierover had toen niet goed kunnen uiten, omdat het te druk was, ik niet wist hoe en het ook niet altijd begrepen werd. Ik heb het vastgezet in mijn lijf, werd depressief, ging dissocieren, puur om er mee te overleven.
Nu heb ik al die overlevingsmechanismen niet meer zo nodig. Maar als het weer even tegenzit, zoals het afgelopen jaar waarin ik een knie ontwrichtte en 2 maanden geleden toen een (gelukkig bleek achteraf goedaardig) gezwel aan mijn eierstok ontdekt werd, val ik weer even terug en mis ik weer even dat gevoel van vertrouwen in het leven. Dat komt wel weer terug, maar het blijft eraan werken. Het wordt mij, door lichaamswerk, gelukkig wel steeds duidelijker welke gevoelens ik heb en heb hierin ook een manier gevonden om mijzelf te uiten.

Ery


Mooi zo. doe je goed, hoor Ery.
Het lijkt me zoals je het uitlegt, dat je lichaam de beïnvloeding van energieën van buitenaf, weerspiegelt.
Er zijn mensen waarbij die energieën meer een weerspiegeling krijgen in de felle emotie,
weer een ander krijgt in zijn hooofd innerlijk een Chaos. Sommigen wel alle deze dingen te samen.

Mag ik je nog een tip meegeven?
Je lichaam schijnt een soor vergaderbak te zijn geworden van opstapelingen. en het is niet de bedoeling dat je lichaam steeds maar beschadigt wordt, of signalen uitzend. Daarom is het goed dat je Zelf als meester over je lichaam, je emotie en je denken, gaat bepalen waar je grenzen zijn, en deze trekt en zelf bijstuurt.

Soms is ziekzijn voor sommigen (in hun kindertijd) het enige wat aandacht trok, en dat patroon kan zeker doorbroken worden.

veel liefs,
Bellefleur.
Damio
Damio sep 11 '09
Ik herken dit patroon maar al te goed en kan de tip van Bellfleur ook alleen maar aanraden.

Deze 'methode' heeft mij enorm geholpen en ik hoop dat dit het ook voor jou kan doen Ery.
Lena
Lena sep 11 '09
hallo erytrix smile
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki