Loading...
nl

opdracht "red een scharrelkip"..

admin
admin sep 5 '09
Red een scharrelkip...

We wilden weer kippen,
Mijn man had zin om het hok voor de kippen zelf te maken en hij had nog massa's hout liggen, en ook verf!
Ook ligt er een beetje verder van ons huis een braakliggend terein, waar allerlij overschot ligt van een oude caravan. Dus met eerst een tekeningetje te maken, kwamen mijn man en zijn zoon,uit op een pracht van een idee.
Namelijk het bouwen van een kippenren op palen. Dat is ook nodig, omdat hier in de natuur, vossen rondlopen.
Alsook fretten, die kippen hun bloed kunnen leegzuigen. Dus op die manier waren de kippen goed beschermd.
Dus gingen ze goedgezind en voldaan, aan het werk..

Delen:
admin
admin sep 5 '09
Na enkele dagen was de ren af.. jaja, ze hebben prachtig werk geleverd!!
Ze hadden er elke dag wat aan gewerk. En het was een stevig kot, dat heel veilig was. Ook kan het klepje dat je ziet s'avonds dicht. En gaat het trapje waar ze op stappen om binnen te kunnen, ook s'avonds weg. Zo kunnen ze heerlijk slapen.

admin
admin sep 5 '09
Ik had het idee om scharrelkippen te 'redden'...
na één jaar, moeten die weg, zijn ze niet productief genoeg.
het zijn zielige lieverds, en ik wil helemaal geen ander meer.
Ik heb er twee in de ren zitten, achter de omheining, en ééntje in de tuin die mag scharrelen overal. Ik moest wel want die pikte de pluimen van de ander weg. Het ging niet met drietjes, maar hoe zo ik het op gelost heb is het beste.
Het kipje dat in de grote tuin mag, slaapt s'avonds in de katte-korf, dat is een korf die je kan sluiten en je kat in kan doen voor vervoer naar vb de veearts.. hahaha.. van oplossingen vinden gesproken.

ok, en nu de voorstelling van onze drie kippen..

Let op, voor gevoelige kijkers, die prachtige in volle pluimengevederde gezonde kippen gewoon zijn, kan dit eventjes raar zijn....
admin
admin sep 5 '09

allereerst krijgen jullie een lieve groet van onze " shiva "!!
ze is lief, en aanhankelijk en volgt me reeds overal. ze pikt vreugdevol aan m'n schoenen als ik bij hen ben, ze denkt ook dat ik altijd eten bij heb. Ik wil niet dat ze eieren leggen, maar eerst al hun energie aan zichzelf schenken, zodat ze op hun krachten komen, maar blijkbaar heb ik in dat natuurlijk proces weinig te vertellen, ze legt reeds prachtige eieren, onze Shiva!!



admin
admin sep 5 '09
laugh
admin
admin sep 5 '09
Vervolgens, heb je onze BABA... heel erg sterk diertje, enorm spierenkracht. De eerste dag dat ik haar opnam, spartelde ze zo hard tegen, amai... ik verbaasde me over hoe sterk die wel kon zijn.
Ze ziet er eigenlijk verschrikkelijk gepluimd uit, maar het schijnt haar niet te deren, en ik merk dat er nieuwe pluimen aan het groeien zijn.
Ja, sommigen zullen denken , het zijn maar kippen - iemand vroeg me zelfs al wanneer en hoe ik ze zal gaan slachten - maar ik kan er ook niet aan doen, m'n liefde voor dieren is heel erg groot!!
en gelukkig voor hen ben ik tevens geen vlees-eter.


admin
admin sep 5 '09
En dan onze laatst, hahaha.. daar had ik in het begin heel erg lastig mee,
want die hadden we pas enkele dagen nadat Shiva en Baba al rustig hadden kunnen wennen aan hun nieuwe omgeving.
Ik zet de derde, bij hen, en zag dat die heel wat strijdvaardiger was dan de ander twee, ook veel meer pluimen.
Tot ik het niet meer kon aanzien, dat ze altijd de veertjes wegpikte van Baba haar poten en rug, en vond dat ze in eerste instantie maar weer weg moest.
Maar naar waar? Naar wie? Er was niet zomaar dadelijk iemand die een kip wilde.
Dus mocht ze voorlopig in de tuin, en dat is haar goed bevallen.
Ze geniet ervan.. ik merk het, en ik ben haar heel erg gaan waarderen. Ze is een speciaaltje..
en heb haar TCHICKSKE genoemd, omdat ze naar mijn gevoel gewoon een echt chicken is,
vrij.. overal scharrelend waar dan ook, rondlopen, rustend, op m'n ramen komen tikken, bij de hond blijven staan tot die gedaan heeft met eten, en daarna de kleine restjes oppikken.. en dan ook nog eens eigen nestje.
Zo is het goed, ons Tchickske mag blijven!!!!

admin
admin sep 5 '09








*********** THE END *************
Islandlady
Islandlady sep 5 '09
Wat een mooie gedachten!
En wat een mooie Villa voor de kippen zeg!
Mooi werk!

Liefs B
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 5 '09
Wat een leuk idee dit en wat een mooi hok! Je zou niet zeggen dat het van "scharrelhout" is gemaakt wink.
admin
admin sep 5 '09
laugh
ik zal de complimenten aan m'n man over maken!! smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki